If using OW 2.0+, try changing your renderer to OGL instead ( guide )
On Windows 8, the game runs very slow for some people, and for others it just crashes with CreatePrimSurface failed error. Yes, I know it says Windows 8 not supported on the store page, but this is not an excuse for me :)
§1. First steps
Before you ask a question, use the Search option and check the FAQ article on the website.
Describe the topic of your thread well, topics such as ... , error , read this , problem , etc. will be renamed or removed.
If you...
Funkcja zwraca prawdę jeśli jednostka (unit) zmierza na hexa o koordynatach x,y:
Export Function UnitGoingToXY(unit, x, y);
begin
if GetTaskList(unit) then
begin
if 'M' = GetTaskList(unit) and
x = GetTaskList(unit) and
y = GetTaskList(unit) then
result := true
else
result := false;
end...
Przy dodawaniu animacji do mapy za pomocą edytora w pliku mapy zapisuje się lokalizacja do danych klatek.
Problem leży w tym że zapisana lokalizacja to lokalizacja klatek na naszym komputerze, więc jeżeli ktoś odpali mapę z animacjami na innym komputerze gdzie ma zainstalowane OW w innej...
Operatory mają za zadanie tworzyć jakąś korelacje pomiędzy warunkami, przykładowo jeśli chcemy aby kod wykonał się dopiero po osiągnięciu kilku warunków to operatory służą właśnie do tego.
Przykład #1:
Niech kod wykona się jeżeli zbadane są 3 technologie.
Every 0$01 trigger (GetTech(tech_sib1, 1)...
Pewnie wielu z Was spotkało się z tym problemem. Chodzi mianowicie o to że jeśli umieścimy człowieka w bunkrze (nie w wieżyczce!) za pomocą PlaceHumanInUnit to zawsze jest on zwrócony w kierunku 0 (północy wschód).
Poniżej zamieszczam funkcję która rozwiązuje ten problem:
Wiele razy słyszałem że ktoś chciał stworzyć dużą misje typu rpg składającą się z wielu map. Problem polegał na przełączaniu się map. Udało mi się jednak rozkminić to zagadnienie.
N
W M E
S
Zakładamy że każda litera to dana mapa. (mapy wsadźmy do folderu /missions/ __am ).
Mapa M to mapa...
Jeżeli chcesz stworzyć nową grafikę tła w menu Twojego moda, musisz zapisać ją w formacie TGA.
Do eksportu możesz użyć darmowej aplikacji IrfanView (to jest ten prosty sposób). Ponieważ ten program nie zawiera żadnych zaawansowanych opcji. Ale jeżeli używasz Gimpa, możesz zrobić to samo, tylko...
Eventy wywołują się wtedy gdy nastąpi dane zdarzenie. Przykładowo event(wydarzenie) BuildingComplete(b) wykona się za każdym razem gdy na mapie zostanie wybudowany budynek.
Przykład zastosowania eventu:
// chcemy aby licznik naliczał nam zabójstwa jednostek nie będących jednostkami...
Moja druga runda researchu pt. sprawdź featury OW . Zaskoczył mnie fakt, iż wciąż nie posiadamy tematu dot. dodawania/zmiany głosów i okrzyków postaci. Rzecz jasna, nie jest to temat tworzony przeze mnie od podstaw, lecz temat oparty na ŹRÓDLE (by włączyć tekst w języku polskim należy pod koniec...
Temat będę uzupełniał w miarę zapotrzebowania oraz ewentualnych własnych doświadczeń. Możecie dzielić się własną wiedzą i uzupełniać temat.
Jak wiadomo, nowa nakładka na patcha oferuje nam dodawanie własnych elementów portretu postaci do gry. Zamieszczę tu krótki poradnik, objaśnienia niektórych...
Wyświetlanie okien tekstowy jest bardzo często wykorzystywane w prawie wszystkich modyfikacjach. Ma ono zazwyczaj na celu poinformować gracza o jakimś wydarzeniu, popchnąć fabułę do przodu lub zmusić gracza do wyboru jednej z kilku opcji.
Z tego co zauważyłem, wszyscy myślą, że importance to tylko podświetlenie postaci, jeżeli jest wyższe niż 100. Statystyka ta wpływa również na coś innego - priorytet ataku przez przeciwnika.
Przykładowo jeżeli atakujemy 6 jednostkami, które mają importance ustawione na 10, 20, 30, 40, 50 i 60, to...
Oto krótki poradnik Jak stworzyć podstawową imitację logotypu OW dla Ps. Gimp również posiada podobne opcje i otrzymacie porównywalne wyniki.
1. Tworzymy napis najbardziej odpowiednią dla nasz czcionką. Na potrzeby poradnika użyto podstawowej czcionki Tahoma. Bardziej wyszukana czcionka może...
To add waves you need to create a wave animation bitmap. Its a 8 bit BMP which basicaly tells OW how waves should flow (See watertest attachment, inside the WaterGBI_Resources.rar is watertest_anim.bmp which shows you how the anim bmp should look like). Waves are effectivly just a red line which...
W Interface otwierasz plik UIDlgAlien i tam szukasz linijek:
- Guzik z profilem, domyślnie na samej górze
- Guzik z kampaniami
- Guzik z multi
- Guzik od potyczki, któryi tak jest niewidoczny
- Guzik od modów.
- Guzik od opcji.
- Guzik Autorzy
- Guzik od wyjścia.
Tworzysz plik #POL obok FRA i CZE.
Zachowując oznakowanie oryginału tłumaczysz kwestie.
Omawiając pliki w folderze texts/#język
Plik BNames.wri odpowiada za nazwy baz - tego raczej nie musisz zmieniać.
Plik CharName - wychodząc z założeń dedukcji - nazwy postaci
Plik LangPOL służy do napisów w...
Często warto użyć pętli jeżeli daliśmy komuś zadanie pójścia w dane miejsce i nic się nie wydarzy dopóki ta postać tam nie dojdzie. W tym przykładzie postać o identyfikatorze Ludek dostała zadanie pójścia do miejsca x=22 y=11. Gra będzie czekać sekundę i powtarzać...
OW działa w 16 bitach, więc interferuje z super interfejsem marki Microsoft. (przezroczystość wymaga 32 bitów)
Co do pracy w oknie: jeśli chcesz, aby okienko miało pasek, odpal grę z parametrem WINDOWEX lub kombinacją parametrów WINDOW BORDER.
Poza tym, możesz jeszcze skorzystać z klawisza F7 by...
Z pomocą Gota udało się wynaleźć taki kod w którym dana jednostka z identem zmienia stronę(side) na stronę jednostki którą do niej podeszła, jednostka ta nie musi mieć identu.
// a1 = ident jednostki którą zmienia stronę
every 0$1 marked 001 do
var side,units,un;
begin
enable;
for side=1 to 8...
Hi, I have prepared a SAIL function to find a unit who is nearest to the area.
Using: NearestUnitToArea(units:plist, area:integer)
export function NearestUnitToArea(list, area);
var i, n;
begin
n:=[];
for i:=1 to list do
begin
if not (n = 0) then
begin
if n > GetDistUnitArea(list , area)...
every 0$4 trigger IsDying(psi) or IsDead(psi) do
begin
YouLost('DEDPING');
end;
Niezależnie od tego, czy postać zyje, czy nie, po rozpoczęciu misji wywala ekran przegranej.
Kiedyś dawałem sobie z tym radę w dziwny sposób, mianowicie stawiając po every inną liczbę, lub po begin dawając...
Postanowiłem napisać tego tutka gdyż wiele osób chce to zrobić, a ja to zrobiłem dzięki Stu ;p
Wystarczy, że zamiast umieścić utwór(musi być w .wav) w folderze: mods/nazwa_moda/sound/hudba
umieszczamy w: mods/nazwa_moda/hudba
po spakowaniu cieszymy się nową muzyką w menu ;)
Założenia: ekipa jest listą jednostek poruszających się w konwoju kierowanym przez CPU.
Cel: zatrzymywanie się konwoju po spotkaniu gracza i pozwolenie CPU na podjęcie działań. Po ustaniu zagrożenia powrót do poprzednich zajęć.
var ekipa;
on Contact(a, b) do
var i, TaskLists, side, ekipa_side;...
Posiedziałem nad tym już jakiś czas temu (z pół roku), ale nie publikowałem. Jest to prosty kod (z 3-4dni aby działał się namęczyłem :D) aby uzsykać Query podobne w działaniu do tego znanego z Gothic II:NK w sekwencji rozmów z Quarhodronem tzn. odpowiadamy na szereg pytań (na wszystkie trzeba...
a po co ma sie every wykonywac jak juz nie bedzie bomby? ^^
edit. dobra drobna poprawka
every 0$1 trigger IsOK(b1) do
var unit;
begin
unit := NearestUnitToUnit(side_wroga, b1) ;
if (GetDistUnits(b1, unit)<10) then
AddComAttackUnit(b1, unit);
end;
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum