If using OW 2.0+, try changing your renderer to OGL instead ( guide )
On Windows 8, the game runs very slow for some people, and for others it just crashes with CreatePrimSurface failed error. Yes, I know it says Windows 8 not supported on the store page, but this is not an excuse for me :)
§1. First steps
Before you ask a question, use the Search option and check the FAQ article on the website.
Describe the topic of your thread well, topics such as ... , error , read this , problem , etc. will be renamed or removed.
If you...
Postanowiłem napisać coś, co może się przydać nowym użytkownikom SAIL'a. A mianowicie podręczne tablice języka skryptowego SAIL. Najważniejsze podstawowe informacje nt. pisania skryptów w jednym miejscu do ściągnięcia (np. na pulpit, aby w razie czego szybko coś sprawdzić) i wydrukowania. Takie coś...
Original War Library jest bibloteką funkcji prowadzoną przez Shoter'a poszerzającą możliwości programistyczne w SAILu oraz dodającą nowe funkcje do wykorzystania w kodzie.
2. Instalacja:
a) Jeśli mod jest w postaci archiwum (*.zip, *.rar) to wypakowujesz zawartość do folderu mods w katalogu głównym Twojego Original War.
b) Jeśli jest to instalka to wskazujesz poprawną ścieżkę do Twojego Original War albo do wspomnianego wyżej...
Jakiś czas temu – podczas tworzenia poradnika do Edytora Map – obiecałem, iż kiedyś wezmę się za przetłumaczenie na język polski angielsko-czeskiego spisu funkcji języka skryptowego SAIL, zebranego z opisów udostępnionych przez firmę Altar. Obecnie znalazłem nieco więcej czasu, dlatego takie...
obiecałem Zone'owi, że po premierze Edisona wrzucę pliki z Bryce'a, z których korzystałem robiąc tekstury. Warto nadmienić, że oryginalny plik przygotował dla mnie Prażanin (i to on ogarnął jak to ustawić), a ja tylko potem to wszystko edytowałem i dopasowywałem do bieżących potrzeb.
Funkcja podłączająca zadany parametrem zdalnie sterowany pojazd do możliwe jak najlepszego mechanika. Pod uwagę brana jest ilość już podłączonych pojazdów oraz poziom mechanika. Działa zarówno dla statycznych jak i mobilnych wież kontrolnych.
Export Function Connect(vehicle);
var i, t, mech, tmp,...
Temat zbiorczy dotyczący operacji na tablicach w SAILu.
1. Co to jest tablica?
Jest to zbiór uporządkowanych danych, w którym poszczególne elementy mają przyporządkowany numer (indeks).
W SAILu indeksami są liczby naturalne.
Pierwszy element w tablicy zawsze przyjmuje wartość 1 ....
Funkcja zwraca hexy budynku bazując na podanych informacjach. Podobnie jak GetBuildingShape, z tym że zwraca prawdziwe hexy i może też podać wyjścia i rozbudowy.
mode:
0 - Hexy na których budynek stoi (albo miałby stać).
1 - Hexy wyjścia z budynku. W przypadku fabryki to wszystkie których...
W związku z udostępnieniem przez Stucuka narzędzia umożliwiającego dodawanie nowych fontów do Original War, postanowiłem pokrótce opisać, z czym to się je, i o co cho.
Po ściągnięciu programu uruchamiamy go. Program jest dość intuicyjny. Po lewej mamy do wyboru czcionkę (do wyboru mamy wszystkie...
Od jakiegoś czasu dostępna jest opcja zapisywania logów do pliku. Mianowicie możemy zapisać dowolny ciąg tekstowy do pliku w trakcie wykonywania kodu misji. Służy do tego prosta funkcja:
AddToLog(string);
Jednak aby odblokować działanie logów należy ustawić odpowiedni parametr:...
Postanowiłem napisać poradnik, jak zrobić działający dubbing tak jak w oryginalnych kampaniach. Bo jednak nie wielu to wie jak zrobić a dubbing zawsze ważna sprawa (a tak naprawdę wkurza mnie jak muszę poprawiać wyznaczniki dialogów w SAILU i w plikach tekstowych żeby dodać własny dubbing :arhello:...
Napisałem kodzik który sprawdza czy cel jest osiągalny. Jeśli tak to jednostka podąża w podane miejsce i funkcja zwraca TRUE, w przeciwnym razie funkcja zwraca FALSE.
//Destination Reachable Function by Serpent
Export unreachableList;
On DestinationUnreachable(unit) Do
begin
if not unit in...
Funkcja w założeniu ma działać jak ComAttackUnit dla podwójnych laserów. Jednak z racji na ich wyjątkowość musi być używana bez przerwy, przez cały czas trwania ataku. Dodatkowo zadziała na całą listę laserów i wrogów - funkcja sama dobiera lasery do celów.
Hi, napisałem funkcję która podmienia wartość w podanym miejscu, w dowolnej tablicy wielowymiarowej.
// arr - tablica
// pos - tablica pozycji
// value - nowa wartość do wstawienia
Export Function ReplaceIn(arr, pos, value);
var i, tmp, s_arr;
begin
if pos < 1 then
exit;
Jeżeli podczas otwierania mapy wyskoczy wam komunikat o treści Range Check Error oznacza to że została uszkodzona struktura mapy (np. obiekt znajduje się poza granicą mapy). Aby uruchomić mapę należy wejść do folderu moda, następnie missions/_kampania/nazwa_mapy i usunąć plik map.bin .
Napisałem dwie funkcje związane ze zdobywaniem informacji o kierowcy w SAILu.
#1 IsDriver(unit) - sprawdza czy jednostka jest kierowcą. Zwraca ident prowadzonego pojazdu lub 0 w przypadku jego braku.
Export Function IsDriver(unit);
begin
if unit in FilterAllUnits( ) then
result :=...
Od wersji 2.0.5.0 można załadowywać zawartość pliku colors.txt z poziomu SAIL'a. Dzięki temu możemy w trakcie misji zmieniać kolorystykę mapy. Służy do tego komenda LoadColorsTXT('Text'); gdzie w miejsce 'Text' podajemy nazwę pliku z kolorami.
Przykładowo gdy chce zmienić kolor mapy na inny:...
Jeżeli zaatakujemy lub zajmiemy budynek czy pojazd danej strony, przegramy. Przydatne, gdy nie chcemy np. by w naszym modzie można było rozwalić dla zabawy całą bazę sojusznika. :P
W tym przykładzie strona, która powinna zostać nienaruszona to 2, czyli żółty kolor (arabowie). Dodatkowo mamy zmienną...
I'd like to provide you some my maps - old maps or unused maps from my mod. You can use it as you wish :?
So, good luck with creating of your missions :P
There's the first map that I can give you :)
Map size: 100 x 70
Info: There's no water, appropriate for one of the first...
Funkcja pobiera danego typu (btype) dla strony (side).
Dla argumentu btype = -1 funkcja zwraca listę ze wszystkimi budynkami danej strony.
Export Function GetBuildingsList(side, btype);
var i, tmp, list;
begin
if btype = -1 then
tmp := FilterAllUnits([ , ])
else
tmp := FilterAllUnits([ , ]);...
Funkcja zwraca prawdę jeśli naukowiec (sci) chce leczyć jednostkę (unit).
Export Function WantHeal(sci, unit);
begin
if GetTaskList(sci) > 0 then
begin
if GetTaskList(sci) = 'l' and GetTaskList(sci) = unit then
result := true
else
result := false;
end
else
result := false;
End;
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете добавлять вложения