If using OW 2.0+, try changing your renderer to OGL instead (guide)
Spoiler:
ZimM wrote:On Windows 8, the game runs very slow for some people, and for others it just crashes with "CreatePrimSurface failed" error. Yes, I know it says "Windows 8 not supported" on the store page, but this is not an excuse for me
So here is the fix:
1. Download this archive.
This is a set of libraries from Wine project that emulate DirectDraw with OpenGL (and they dothat way better than Windows 8 does)
2. Unzip the contents of the archive to Original War installation (usually "C:\Program Files\Steam\steamapps\common\Original War\")
That's it. With this fix, everything works as it always worked on previous Windows versions without any other hacks. At least for me, it fixed the "CreatePrimSurface failed" crash and allowed to play the game pretty much flawlessly.
Hope this helps someone.
Haha ku**a, Admini rok czasu mieli nie umieli naprawic, a tu Gosc przychodzi z Steama i naprawi w kilka dni.
Re: OW Windows 8 Fix
Posted: Sat Feb 01, 2014 11:18 am
by Antitheus
Haha, Admini OWN nie "naprawiają OW" - nie mają kodu źródłowego gry (za wyjątkiem Radzia, który nie ma czasu). Supportem gry zajmuje się odwiecznie Stucuk (owsupport.com)
Re: OW Windows 8 Fix
Posted: Sat Feb 01, 2014 11:21 am
by Radzio
Bo oczywiście pierwsza myśl, która przychodzi do głowy, to wykorzystanie bibliotek Wine na Windows...
To tylko pokazuje, jak bardzo Microsoft nie umie oprogramować swojego własnego systemu.* Chwała Wine!
OW jest napisane na DirectDraw. Przepisanie go na inny silnik zajęłoby ogromną ilość czasu, biorąc pod uwagę, jaki ładny mix logiki gry z renderingiem zafundowali nam autorzy w jej kodzie źródłowym. ;-(
* Oczywiście oficjalna wersja to "DirectDraw is deprecated. This is by design."
Re: OW Windows 8 Fix
Posted: Sat Feb 01, 2014 5:06 pm
by John Macmillan
Ja osobiście nie widzę żadnego sensu w korzystaniu z Windows 8. Jak do tej pory chyba najgorszy system, przynajmniej według mnie.
Re: OW Windows 8 Fix
Posted: Sat Feb 01, 2014 6:31 pm
by Grafi
Wiele ludzi ma ten system nie ze swojej własnej woli. Windows 8 jako system działa o wiele szybciej niż Win7. Bolączką jednak jest interfejs i brak kompatybilności przez niektóre programy/aplikacje. Niektóre z nowszych gier trzeba uruchamiać w trybie zgodności, a starocia w ogóle czasem nie odpalają. W grach dostosowanych jednak różnić nie ma absolutnie żadnych. Wyjątkiem są gry oparte na DX11.2 (jedyna mi znana to Bugfield 4), które chodzą szybciej niż na zwykłym DX11 dostępnym na Siódemce. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić. Dawno w temacie Win8 nie siedziałem.
Re: OW Windows 8 Fix
Posted: Sat Feb 01, 2014 10:15 pm
by Maydex
Zzza grobu będę was męczył
Erste:
mattin111 wrote:Haha ku**a, Admini rok czasu mieli nie umieli naprawic, a tu Gosc przychodzi z Steama i naprawi w kilka dni.
Widocznie odczuwał potrzebę poprawienia tego i poprawił. Admini (chyba) mają tez prywatne życie i magiczne powody dla których tego nie zrobili, tym bardzie że win8 jest stosunkowo marginalnym systemem
Zweite:
Radzio wrote:To tylko pokazuje, jak bardzo Microsoft nie umie oprogramować swojego własnego systemu.
Rozumiem że byłoby idealnie jakby MS zachowywał kompatybilność wstecz aż do 3.11? Trendy tworzenia oprogramowania się zmieniają i Winda nie jest od tego wyjątkiem. Właśnie przez 'próby' zachowania kompatybilności wstecznej są jaja.
Dritte:
John Macmillan wrote: Ja osobiście nie widzę żadnego sensu w korzystaniu z Windows 8. Jak do tej pory chyba najgorszy system, przynajmniej według mnie.
Rozumiem że jest najgorszy pod względem wydajności, crashuje się co chwilę i jest w nim pełno bugów? Osobiście mam ten system z własnej woli od ponad roku i jestem z niego w pełni zadowolony. Jedyne bugi, które mnie w nim denerwują dotyczą
a) apki do wypalania płyt,
b) win8 gryzie się u mnie z linuxem i musze kompa wyłączać przez shutdown -s -t 0,
jeśli GUI jest dla Ciebie wyznacznikiem jakości systemu to gl hf
Vierte:
Grafi wrote:Bolączką jednak jest interfejs i brak kompatybilności przez niektóre programy/aplikacje. Niektóre z nowszych gier trzeba uruchamiać w trybie zgodności, a starocia w ogóle czasem nie odpalają.
Nie ma dobrego wyjścia, albo wydajemy dobry stabilny system w którym nie zachowywuujemy kompatybilności wstecznej*, albo wydajemy shit pokroju windows vista gdzie system będzie błagał by go dorżnąć a każdy staroć ruszy.
Nice to be here
Re: OW Windows 8 Fix
Posted: Tue Feb 04, 2014 12:10 pm
by Pawlo
Ten myk z tymi sterami to coś robi z interfejsem, jak odpalę grę (pełnoekranowy 1024x768) na 1366x768 to nie można korzystać z minimapy bo klikając w obszar gdzie jest zaznaczamy budynek z aktualnie widzianego fragmentu mapy najczęściej.
Re: OW Windows 8 Fix
Posted: Tue Feb 04, 2014 1:49 pm
by Serpent
Pawlo wrote:na 1366x768 to nie można korzystać z minimapy bo klikając w obszar gdzie jest zaznaczamy budynek z aktualnie widzianego fragmentu mapy najczęściej.
Ktoś się machnął gdy to robił ;D
Re: OW Windows 8 Fix
Posted: Tue Feb 04, 2014 2:54 pm
by Pawlo
W ogóle cuda jakieś, z tym "fixem" niby mogę grać na "fullscrenie" ale problem jak opisałem - zaś po najnowszym patchu jak odpalę grę bez fixa w trybie okna to wszystko chula, nie ma żadnych przycięć itd ale co to za granie w oknie jak muszę przewijać mapę strzałkami... do tego jest tylko jeden rząd pojazdów, reszty z menu podręcznego na dole nie widać >_>
Re: OW Windows 8 Fix
Posted: Sat Feb 22, 2014 10:36 am
by Radzio
Maydex wrote:
Radzio wrote:To tylko pokazuje, jak bardzo Microsoft nie umie oprogramować swojego własnego systemu.
Rozumiem że byłoby idealnie jakby MS zachowywał kompatybilność wstecz aż do 3.11? Trendy tworzenia oprogramowania się zmieniają i Winda nie jest od tego wyjątkiem. Właśnie przez 'próby' zachowania kompatybilności wstecznej są jaja.
Jawne psucie DirectDraw trudno nazwać zwykłym niezachowaniem kompatybilności
Linux jakoś nie ma problemów ze zgodnością wsteczną. Nikt z OpenGL nie usuwa starych API, bo są be. Skoro już były zrobione, to się je zostawia, gdyż wiele programów z nich korzysta.
Ich podejście to "a usuwamy to, bo mamy co innego" - Direct2D, ale to zupełnie inna bajka.
Co do OW, stałym jest plan przepisania silnika na OpenGL, ale brakuje czasu na tak duże przedsięwzięcie.
Re: OW Windows 8 Fix
Posted: Wed Dec 24, 2014 8:17 pm
by Maliu
Mimowolnie od niedawna mam win 8 a podana u góry łatka sprawia, że gra nie działa. Po próbie włączenia wyskakuje to
General Info
------------
Application : Owarfull
Version : 1.12.10.13
ModName :
ModDir :
ModVer : (0.0)
ErrorType : Unknown
ErrorText : Access violation at address 62B5EB59 in module 'wined3d.DLL'. Read of address 00000030 EAddress: 62B5EB59