Page 1 of 1

Patch 2.0.5.12 released! & Szczęśliwego Nowego Roku

Posted: Sat Dec 31, 2016 8:58 pm
by Gothuk
Image

Patch 2.0.5.12 został wydany!

Korzystając z okazji - chcielibyśmy życzyć Wam wszystkiego najlepszego w nadchodzącym 2017 roku!
Niech moc będzie z Wami! :)


Przy okazji - jeżeli jeszcze nie posiadacie Original War - to możecie zakupić go na Winter Sale 2016 na Steam za 0,89€!
http://store.steampowered.com/app/235320
Changelog (http://forum.stucuk.net/viewtopic.php?p=21712)
stucuk wrote: Changelog:
  • Added: Editor now has the ability to export the vehicle image to the current mods interface area
  • Added: vehicles.txt - weapons can now use CARGO_SIZE and BASE_WEAPON
  • Added: Siberia and Rocky Pass multiplayer maps
  • Added: Wave Editor in the OW Editor will now generate the wi image
  • Added: "Simple" versions of Multiplayer Maps
  • Added: [MULTIPLAYER] - Add technology restrictions (Issue #259)
  • Added: Alternate Fullscreen mode for Direct Draw Renderer (Issue #298)
  • Added: Add GetMonth to SAIL (Issue #300)
  • Added: Add a UnitBury Event (Issue #301)
  • Added: Add GetHexHeight and GetHexType function's (Issue #315)
  • Added: English Fallback for Lang system (Issue #338)
  • Added: Make Depot/Warehouse distance moddable (Issue #341)
  • Added: Add isEditor constant to Sail (Issue #342)
  • Added: Add LoadPNGOverride (Issue #343)
  • Added: Add timer SAIL command (Issue #345)
  • Added: Weather System (Issue #347)
  • Bug Fix: Save games that used too many references will now load (Some mods saves were affected by this)
  • Bug Fix: Remove All Units button in Editor no longer causes crash
  • Bug Fix: OGL Renderer doesn't create Screenshots with F12
  • Bug Fix: RU13a / AM13a - Side hostility (Issue #219)
  • Bug Fix: RU13a - Constant attacks (Issue #220)
  • Bug Fix: AM15 - Camera centering during cutscene (Issue #224)
  • Bug Fix: [MP MAP FLAGS] - Character spawn (Issue #250)
  • Bug Fix: [INFO BOX] - Text colour incorrect (Issue #252)
  • Bug Fix: [MULTIPLAYER] - Add various climate conditions (Issue #260)
  • Bug Fix: [FOOTBALL] - Height map, terrain (Issue #278)
  • Bug Fix: Mission Report missing numbers (Issue #279)
  • Bug Fix: Ground Animations Path Error (Issue #281)
  • Bug Fix: Environments near edge of map cause access violation (Issue #283)
  • Bug Fix: Editor doesn't remove Base Path from GroundAnims (Issue #284)
  • Bug Fix: OW loads vanilla bin files if mod map doesn't have a bin file (Issue #285)
  • Bug Fix: Secondary objective can't be achieved when enemy destroys a depot in Ru12a (Issue #303)
  • Bug Fix: Legion soldiers hired in Am12 are available in later missions (Issue #306)
  • Bug Fix: Character died medal RU07 (Issue #307)
  • Bug Fix: Ru02 captured breastworks are removed (Issue #309)
  • Bug Fix: Ru06 - Captured American factory still produces vehicles (Issue #310)
  • Bug Fix: Czech/Polish characters can not be written in boxes (Issue #339)
  • Bug Fix: Game never used SAIL Bin files (Issue #340)
  • Bug Fix: Units pause when alot of units are moving (Issue #353)
  • Changed: Waves random number seed is now considered ASync
  • Changed: enablefpscounter can now be used as a parameter for ow_editorOGL.exe and ow_editorDD.exe
  • Changed: Fluent Animation is now forced on
  • Changed: Cargo bay info (Bottom left) now shows as 100/100
  • Changed: Remove Exp Limit for Skirmish Maps (Issue #344)
  • Changed: Make OW Ignore MultiDesc*.wri files which have no contents (Issue #348)
  • Improved: Workshop Synchronisation will now occur when you open the Mod Launcher (Also added more info to it).
  • Improved: Increase number of areas on map in editor (Issue #280)
  • Improved: Make OGL Renderer only update the OGL Texture when something has changed (Issue #351)
  • Improved: Make Scrolling of the main view independed of FPS and Game Speed (Issue #352)

Re: Patch 2.0.5.12 released! & Szczęśliwego Nowego Roku

Posted: Sun Jan 01, 2017 1:32 am
by yamasznikow
o co kaman Insert Orignar war disc 2 ???

Re: Patch 2.0.5.12 released! & Szczęśliwego Nowego Roku

Posted: Sun Jan 01, 2017 3:21 am
by hidan
Wielkie dzięki za patcha oraz życzenia.
Również życzę wszystkiego najlepszego w nowym roku.
Ps. Kaca najlepiej leczy się w łóżku nie na forum.

Re: Patch 2.0.5.12 released! & Szczęśliwego Nowego Roku

Posted: Sun Jan 01, 2017 11:28 am
by Maxus13
Dlaczego nie słychać dialogów w kampanii? :/

Re: Patch 2.0.5.12 released! & Szczęśliwego Nowego Roku

Posted: Sun Jan 01, 2017 6:46 pm
by Gothuk
yamasznikow - instalka z płytek, czy ze steama? Wygląda jakby brakowało .owp z drugiej płytki.

Maxus13 - u mnie działa. Może w opcjach masz wyciszone? Inne dźwięki są? Wcześniej działało? Jaką wersję językową masz?

Re: Patch 2.0.5.12 released! & Szczęśliwego Nowego Roku

Posted: Wed Feb 22, 2017 11:53 pm
by Gryfin
Jest jeszcze mnóstwo błędów. Te najważniejsze:

Am 13 - Spier****ne. Od początku widać co jest źle. Ktoś pewnie w skryptach usunął jakąś klamrę. Testował to ktoś ? :D

Am 14 - Ruscy przestają produkować czołgi po jakimś czasie.

Ru 12 - Nie dostałem medalu mimo, że wszystkie bazy zostały zajęte prawidłowo.

Ru 12a - Dostajemy kontrole nad ludźmi ale dopóki Gorki nie dojedzie do bazy skrypty dalej nie pójdą. Bez sensu.

Te drobniejsze pomijam, dopóki te nie zostaną poprawione, szczególnie Am 13.

Ja niestety nie mam czasu żeby to poprawić samemu :/
Przy okazji gdybym coś poprawił to gdzie to wrzucać ?

Pozdrawiam

Re: Patch 2.0.5.12 released! & Szczęśliwego Nowego Roku

Posted: Thu Feb 23, 2017 11:00 am
by Serpent
Zwykli śmiertelnicy nie mają dostępu ani możliwości łatania gry. Jedyne co można zrobić to zgłaszać wszystkie błędy tutaj: http://bugs.owsupport.com/

Re: Patch 2.0.5.12 released! & Szczęśliwego Nowego Roku

Posted: Thu Feb 23, 2017 1:46 pm
by Pawlo
Też zauważyłem że abberacje w singlu się porobiły. Mogłem pozapisywać :x Zaamiętałem że w amerykańskim syberycie arabowie jak sie pojawiają to się przejazd zablokował i komore ustawił na południu bazy zamiast na wschodzie przez co wszystko trwa 2x dłużej i wygląda nienaturalnie ta jedna komora gdzieś na południu.

Re: Patch 2.0.5.12 released! & Szczęśliwego Nowego Roku

Posted: Thu Feb 23, 2017 1:57 pm
by Serpent
Arabowie z tego co pamiętam ustawiali komore zawsze na zachodzie.

Re: Patch 2.0.5.12 released! & Szczęśliwego Nowego Roku

Posted: Fri Feb 24, 2017 12:55 am
by Pawlo
Sorry, oczywiście chodziło o zachód - zamiast tam to dopchnął komore na południe jakby chciał ominąć tamten pojazd i zatrzymał się na południu no i dalej skrypt z wymianą itd

Re: Patch 2.0.5.12 released! & Szczęśliwego Nowego Roku

Posted: Fri Feb 24, 2017 12:56 pm
by Anarchy
Grałem ostatnio kampanię AM z nudów, rzeczywiście błędy w AM13 i 14 występują. Zdaje mi się, że Stu w którejś z ostatnich aktualizacji wyłączył automatyczne kompilowanie skryptów każdorazowo przy włączeniu misji. Zamiast tego, co jest tam zapisane, wczytuje jakiś kod z epoki dinozaurów i stąd te problemy.

Re: Patch 2.0.5.12 released! & Szczęśliwego Nowego Roku

Posted: Sat Feb 25, 2017 9:57 am
by Serpent
Zgłoście to na bugtracker.