Turniej Streamerów Original War 2019 - Uczyńmy multiplayer znów wielkim!

[ Polskie newsy ]

Moderator: Newswriters

Post Reply
User avatar
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 2059
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Turniej Streamerów Original War 2019 - Uczyńmy multiplayer znów wielkim!

Post by zoNE »

Image
Wielkich igrzysk nadszedł czas! Pragniemy zaprosić Was na wielki Turniej Streamerów Original War, który odbędzie się w dniach 30-31.03.2019 o godzinie 12:00-17:00 GMT+1! Głównym przesłaniem turnieju jest test wszystkich domyślnych map, trybów gry multiplayer, sync lostów, bugów gry, grywalność przyszłego SGUI oraz co najważniejsze dobra zabawa! Podczas turnieju równolegle prowadzonych będzie kilka streamów przez Waszych ulubionych streamerów, a w turnieju udział weźmie sam Stucuk, czyli nasz patchmaker sceny Original War! Dzięki turniejowi wyłapać chcemy wszystkie błędy trybu multiplayer, przywracając grywalność wszystkich map, by doświadczenia z trybem multiplayer mogły być jeszcze pełniejsze!

Dodatkowo Stucuk i Sali zaproponowali, że specjalnie na potrzeby wydarzenia wydany zostanie nowy patch WIP, z wstępnie działającym SGUI oraz poprawkami w trybie multiplayer. Propozycja wyszła od Stucuka, który z okazji organizowanego eventu postanowił przyspieszyć prace nad patchem, by można było jeszcze więcej rzeczy przetestować i pokazać światu nowy interfejs gry zrobiony na podstawie SGUI.

Podziękowania więc dla Stucuka i Saliego za włożoną pracę! Streamy live na swoich kanałach YouTube prowadzić będą kolejno: Bren, Dragon5fly, Jakes, Nefarem oraz Thorgall!

Łącząc przyjemne z pożytecznym, my będziemy mogli przeprowadzić dogłębne testy gry, a Wy zobaczyć swoich ulubionych streamerów w akcji! Wydarzenie w roli gracza zgodzili się z nami zorganizować: Bren, Dragon5fly, Jakes, Nefarem, Sali, Stucuk oraz Thorgall. Ich walki odbywać się będą równolegle z przyczyny ograniczeń czasowych.

W sprawach organizacyjnych prosimy kontaktować się z administracją Original-War.net.

Regulamin turnieju:
  • Głównym celem turnieju jest przetestowanie wszystkich map i trybów gry.
  • Zasady obowiązujące w turnieju:
    • Base Level: Fortified
    • Amount of People: MAX
    • Skill Level: MAX
    • Starting Resources: MAX
    • Shipments Density: MAX
    • Extra Oil deposits: MAX
    • Extra Siberite deposits: MAX
    • Shared Vision: Yes
    • Morale Flags: MAX
    • Siberite detection: Researched
    • People Respawning: MAX
    • Amount of Apemen: MAX
    • Siberite Bomb: Allowed (if available)
    • Build Up Time: 10 Minutes (if available)
  • Prędkość rozgrywki: domyślna trybu multiplayer (przez całą grę).
  • Dodatkowo: dozwolone w grze jest wszystko poza rushowaniem samymi ludźmi na początku gry (w trybach, które tego nie wymagają), gdy wyłączony jest BT oraz poza sztucznym przeciąganiem gry! Tak więc możecie bugować, używać exploitów oraz robić co Wam tylko przyjdzie na myśl. Macie rozwalić tę grę!
  • Ilość walk: każdy z każdym rozegra po 2 walki, czyli łącznie rozegrane zostaną 42 walki.
  • Każdy ze streamujących graczy ma obowiązek streamować wszystkie walki - najlepiej na jednym live, bez opóźnień. Gracze nie oglądają live innych graczy (szczególnie przeciwników), by nie generować dodatkowych lagów w grze. Na ekranie gry podczas streamu nie powinno być nic, poza samą grą (by wszystko było dobrze widoczne). Streamy powinny być w rozdzielczości 720p lub 1080p. Osoby, które nie streamują mają obowiązek nagrywać wszystkie walki, a następnie udostępnić nagrania. Wszystkie nagrania mają służyć wykryciu przyczyn występowania błędów oraz sync lostów - w połączeniu z sync logami będzie możliwe określenie dokładnego czasu wystąpienia sync losta oraz tego, co działo się w tym czasie w grze zarówno u 1, jak i 2 gracza. Pomoże nam to lepiej określić przyczyny sync lostów i błędów.
  • Po zakończonym dniu rozgrywek każdy z graczy wysyła administratorowi "zoNE" w prywatnej wiadomości na forum spakowane wszystkie pliki sync logów. Pliki te znajdują się w katalogu "debug", w folderze z grą. Najlepiej spakować wszystkie pliki, które się tam znajdują i wysłać. Pliki te następnie razem z nagraniami oraz opisami przekazane zostaną do Stucuka. Pliki te są niezbędne do zlokalizowania przyczyn wystąpienia sync lostów.
  • W przypadku wystąpienia błędu gry, prosimy również o wysyłanie error logów znajdujących się w katalogu "Error_Logs", w folderze z grą - tylko logi z danego dnia.
  • Po zakończonym turnieju miejsca rozlosowane zostaną zgodnie z sumą punktacji z walk. Za każdą wygraną grę gracze otrzymują 1 punkt, a za każdą przegraną 0. Jeżeli kilku graczy na podium będzie miało tę samą punktację, możliwa będzie dogrywka między tymi graczami.
  • Ponieważ głównym powodem turnieju są testy, to każdy z graczy zobowiązany jest po każdej walce uzupełnić następujące informacje w tabeli walk:
    • "Points" w głównej tabeli walk - punkty za wygraną/przegraną w walce.
    • "Sync? (Y/N)" w głównej tabeli walk - "Y" jeżeli wystąpił sync lost podczas gry, "N" jeżeli nie wystąpił (dotyczy również sync lostów na liczniku, które nie wyrzucają z gry.
    • "Bugs? (Y/N)" w głównej tabeli walk - czy wystąpiły jakieś błędy w grze poza sync lostami.
    • "Player 1 Description" w głównej tabeli walk - miejsce na opis błędów i sync lostów w danej rozgrywce dla gracza #1.
    • "Player 2 Description" w głównej tabeli walk - miejsce na opis błędów i sync lostów w danej rozgrywce dla gracza #2.
    • "Description" w bocznej tabeli gracza (o kolorze danego gracza) - miejsce na dodatkowe uwagi oraz opis błędów, które wystąpiły w grach, a których nie opisał w głównej tabeli. Jeżeli coś Cię trapi, a ktoś już to opisał, nie przejmuj się, również opisz co o tym myślisz. Im więcej zgłoszeń, tym lepiej będzie można określić problem oraz jego wagę!
    • "Stream" w bocznej tabeli gracza (o kolorze danego gracza) - miejsce na bezpośrednie linki (nie uniwersalne, a bezpośrednie) do streamów z walk, by można było porównać nagrania z logami z gry.
  • Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany regulaminu w trakcie.
Lista walk dostępna jest pod adresem: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... z0nOpVFwY/

Zawodnikom życzymy udanych walk, a widowni życzymy wspaniałych przeżyć z Waszymi ulubionymi streamerami!
Last edited by zoNE on Tue Mar 19, 2019 4:51 pm, edited 3 times in total.
User avatar
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 2059
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Turniej Streamerów Original War 2019 - Uczyńmy multiplayer znów wielkim!

Post by zoNE »

Obowiązująca wersja patcha: 2.0.7.159_OGL_SGUI - Używaj normalnego OW, bez modów!

Link do patcha w wersji WIP: http://www.owsupport.com/files/SGUI_WIP ... -03-30.rar

Rozpakuj plik "SGUI_WIP_PATCH-2019-03-30.rar", skopiuj pliki z folderu "2019-03-30" do swojego folderu z GRĄ podmieniając wszystkie pliki.

Opcje renderowania: OpenGL z aktywowanym SGUI

By zmienić opcje na OpenGL 3.0/2.1 SGUI należy w opcjach gry "Renderer" ustawić na "OpenGL 3.0" lub "OpenGL 2.1" oraz w "Renderer Specific Options" wybrać opcję "SGUI" (jak widoczne jest na screenie poniżej).

Image

Innym sposobem jest włączenie gry z pliku "OwarOGL_SGUI.exe" - z możliwymi dodatkowymi parametrami wpisanymi w pasku adresu. Np. adres skrótu dla gry uruchamianej w OpenGL z wykorzystaniem SGUI dla rozdzielczości 1920x1080 w oknie będzie wyglądał następująco:

Code: Select all

"C:\<game_folder>\OwarOGL_SGUI.exe" customres 1920 1080 window
lub dla okna z ramkami:

Code: Select all

"C:\<game_folder>\OwarOGL_SGUI.exe" customres 1920 1080 windowex
Więcej informacji o parametrach gry znajduje się pod linkiem: https://wiki.owsupport.com/index.php?title=Parameters

Godziny podane w harmonogramie walk są godzinami informacyjnymi i oczywiście, jeżeli dany przeciwnik będzie dostępny wcześniej, grę będzie można odbyć wcześniej.
Last edited by zoNE on Sat Mar 30, 2019 10:09 am, edited 5 times in total.
User avatar
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 2059
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Turniej Streamerów Original War 2019 - Uczyńmy multiplayer znów wielkim!

Post by zoNE »

Last edited by zoNE on Sat Mar 30, 2019 10:37 am, edited 2 times in total.
User avatar
Xander
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 359
Joined: Sun Jan 05, 2014 10:48 pm

Re: Turniej Streamerów Original War 2019 - Uczyńmy multiplayer znów wielkim!

Post by Xander »

i kogo tu oglądać, Belkov mądry jedyny na spekcie będzie komentował, a pozostaę mecze to co? trochę bezsens że spekta nie będzie który by komentował, ew by między kanałami głosowymi skakał do uczestników i z nimi pare zdań wymienił podczas rozgrywki
Last edited by Xander on Sat Mar 30, 2019 10:55 am, edited 1 time in total.
Creative wrote:Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać.
Image

https://trello.com/b/QkpOj7p7/nefarems-history
User avatar
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 2059
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Turniej Streamerów Original War 2019 - Uczyńmy multiplayer znów wielkim!

Post by zoNE »

Miało być więcej obserwatorów, ale pamiętaj, że to scena OW. Mamy równolegle 7 streamów w 4 jeżykach - to i tak kolosalna liczba jak na OW, jeżeli chodzi o streamerów, którzy nie będą powodować synchr w czasie gry swoją obecnością (bo testujemy m.in. synchry, więc nie możemy ich wywoływać dodatkowo i dawać masy obserwatorów).
Last edited by zoNE on Sat Mar 30, 2019 11:41 am, edited 2 times in total.
User avatar
Xander
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 359
Joined: Sun Jan 05, 2014 10:48 pm

Re: Turniej Streamerów Original War 2019 - Uczyńmy multiplayer znów wielkim!

Post by Xander »

aaa to chyba ze
Creative wrote:Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać.
Image

https://trello.com/b/QkpOj7p7/nefarems-history
User avatar
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 2059
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Turniej Streamerów Original War 2019 - Uczyńmy multiplayer znów wielkim!

Post by zoNE »

Wersja gry: 2.0.7.160_OGL_SGUI

Mini patch w wersji WIP: https://cdn.discordapp.com/attachments/ ... -03-31.rar

Rozpakuj plik "SGUI_WIP_PATCH-2019-03-31.rar" do swojego folderu z GRĄ, podmieniając wszystkie pliki.

Pamiętaj, że należy instalować ten patch tylko i wyłącznie na wersję z patchem z 30.03.
Stucuk wrote:Quick Changelog of .160:
Improvement: In-Game chat text time before fading increased from 5 seconds to 10 seconds
Bug Fix: Chat being empty when you do a 2nd match.
Bug Fix: Edits failing to increase the cursor position correctly when inserting text at cursor position 0
Bug Fix: Loading Screen and Diplomacy fixes (SALI)
Last edited by zoNE on Sun Mar 31, 2019 8:38 am, edited 2 times in total.
Post Reply