Page 1 of 1

Balans Original War

Posted: Tue Apr 16, 2019 8:20 am
by zoNE
Image
Jak wiemy od lat, Original War ma wiele problemów z balansem - widoczne jest to szczególnie w trybie multiplayer. Bardzo wiele rodzajów jednostek jest po prostu bezużytecznych w trybie multiplayer, nacje swoją siłą i funkcjonalnościami nie są ze sobą zrównoważone, a mapy nie zawsze są zbalansowane. Pierwsze próby rozwiązania tego problemu miały miejsce już w roku 2007, gdy w ramach projektu "Balance Mod" i "Alternative Game Balance" szukaliśmy rozwiązań tego problemu. Nie był on jednak prosty do rozwiązania, gdyż zmiany te wpływały również na kampanię.

Nastąpił jednak przełom w tym zakresie. Jedną z nadchodzących funkcjonalności w grze jest wczytywanie plików z danymi GameInit z trzech odrębnych lokalizacji dla kampanii, trybu multiplayer oraz skrimish. Z tego też powodu z inicjatywy Enguzrad powstała grupa, której zadaniem jest próba stworzenia Original War bardziej zbalansowanym (więcej szczegółów w stworzonym przez niego dokumencie: https://owsupport.com/files/Original_War_balance.pdf).

Prace nad balansem podzielone będą na kilka faz:

Faza pierwsza
Skupiona będzie na każdej indywidualnej nacji, by były bardziej zbalansowane. Testerzy będą grali tylko daną nacją w poszukiwaniu niewykorzystywanej broni, budynków, profesji, technologii, w celu stworzenia ich bardziej użytecznymi - przynajmniej w pewnym stopniu.

Faza druga
Podobna do poprzedniej, jednak skupiająca się na całości, by wszystkie elementy były ze sobą zbalansowane i wszystkie narody.

Więcej informacji na temat aktualnie testowanych zmian znajdziecie na forum: https://forum.stucuk.net/viewforum.php?f=107

Projekt zarządzany przez: Enguzrad.
Aktualni członkowie zespołu: Enguzrad, Stucuk, Sali, Morgan, Bren, Thorgall, Nefarem, Jakes, zoNE.

Re: Balans Original War

Posted: Tue Apr 16, 2019 8:57 am
by Creative
Ten balance mod , o co chodzi w nim konkretnie?

Re: Balans Original War

Posted: Tue Apr 16, 2019 10:02 am
by Don Hard
Fajna sprawa, ale spóźniona o dobre 12 lat jak nie więcej. Wciąż szanuję, że w ogóle coś się dzieje z balansem, ja sam nie gram multi(bo nie umiem).

Re: Balans Original War

Posted: Tue Apr 16, 2019 5:08 pm
by Serpent
To dobra inicjatywa. Szkoda że dla vipów.

Re: Balans Original War

Posted: Tue Apr 16, 2019 5:27 pm
by Nefarem
Image

Re: Balans Original War

Posted: Tue Apr 16, 2019 5:43 pm
by Bren
Serpent wrote: Tue Apr 16, 2019 5:08 pm To dobra inicjatywa. Szkoda że dla vipów.
Jak na razie uczestniczą osoby, co do których organizatorzy mają pewność, że nie będą działać na szkodę inicjatywy.

Re: Balans Original War

Posted: Tue Apr 16, 2019 5:52 pm
by Serpent
Bren wrote: Tue Apr 16, 2019 5:43 pm Jak na razie uczestniczą osoby, co do których organizatorzy mają pewność, że nie będą działać na szkodę inicjatywy.
Image

Re: Balans Original War

Posted: Tue Apr 16, 2019 6:44 pm
by zoNE
Projekt aktualnie jest zamknięty do konkretnej liczy osób, bo autor chciał mieć ekipę do konkretnych testów - oczywiście wyniki prac będą udostępniane na podlinkowanym forum, by każdy mógł się wypowiedzieć oraz samemu też potestować. Jeżeli byś chciał wziąć udział w projekcie, w testach balansu, projektowaniu kolejnych wersji i masz jakiś pomysł na rzeczywisty balans, zawsze możesz zgłosić się do lidera projektu, że chcesz dołączyć.

Re: Balans Original War

Posted: Tue Apr 16, 2019 8:30 pm
by Jakes
Ja to bym wziął Serpencika do teamu. Sam dużo u siebie pracował nad balansem w SoSie więc myślę, że jego doświadczenie się przyda.

Re: Balans Original War

Posted: Tue Apr 16, 2019 9:27 pm
by Xander
proponuję dać balans dla arabów w postaci bomb samobieżnych na poduszkowcu, dodatkowo przyśpieszyć poduszkowce tak, że nawet jak znajdują się na spowach rosyjskich, szybciej się poruszają, niż komputerowa wieżyczka się obraca. 10/10

Re: Balans Original War

Posted: Wed Apr 17, 2019 7:23 am
by Serpent
Xander wrote: Tue Apr 16, 2019 9:27 pm proponuję dać balans dla arabów w postaci bomb samobieżnych na poduszkowcu, dodatkowo przyśpieszyć poduszkowce tak, że nawet jak znajdują się na spowach rosyjskich, szybciej się poruszają, niż komputerowa wieżyczka się obraca. 10/10
Tak, Nefkowe bomby samobieżne na poduszkowcu. 50 prędkości - nawet spowalniacz im nie straszny :twisted: :twisted: :twisted:

Re: Balans Original War

Posted: Tue Jul 09, 2019 9:49 pm
by 0dd1
Pomysł na moda trochę się już zmienił. Teraz zmienia grę od podstaw, w oparciu o doświadczenie z moda Throwback. Głównym celem jest zmienienie wszystkich nieużywanych jednostek i technologii tak aby miały jakieś praktyczne zastosowanie.

Największe zmiany to:

- Ciężkie działa zadają mniejsze obrażenia. Teraz to działa są najbardziej rozsądną bronią na początek. Alternatywą są lasery, które zaczynają jako silniejsze, ale to może się zmienić zależnie od rozwinięć. Ciężkie działa odzyskują swoją pozycje najsilniejszej broni po 3 rozwinięciu uzbrojenia, co sprawia że są bronią przeznaczoną do późniejszych etapów gry.

Przynajmniej taki jest zamysł, nie zostało to jeszcze przetestowane z każdej strony. Choć jak na razie działa to dobrze.

- Najprostsze pojazdy z każdej nacji dostały duży zasięg widzenia, więc przydają się do początkowych zwiadów. Właściwie to są niezbędne na początku, bo do tej pory testowaliśmy bez żadnych zasad i build upu.

- Wprowadzono cykl dnia i nocy. W nocy nie działają elektrownie słoneczne, więc nie można już wyłącznie na nich polegać. W obecnym stanie, dzień i noc trwają po 10 minut.

- Magazyn ma teraz ogromny zasięg. Można bez problemu budować wieżyczki poza swoją bazą. W założeniu ma to sprawić że będą częściej używane.

- Dodano ciągły respawn małp i z czasem mają coraz większe umiejętności. Ulepszono też małpie pojazdy, więc są teraz dobrą alternatywą do zdalnych dla arabów.


Więcej szczegółów w nowym dokumencie i w changelogach:

https://www.dropbox.com/s/8x4xdf0faubqv ... n.pdf?dl=0

https://forum.stucuk.net/viewtopic.php?f=107&t=6089


Testy odbywają się regularnie o 20:00 w każdy piątek, sobotę i niedzielę, więc zapraszam. Jeśli ktoś chce dołączyć do testów to potrzebuje najnowszego patcha, WIP i balance moda. Linki tutaj:
https://forum.stucuk.net/viewtopic.php?f=107&t=6088

A tym gadaniem o członkostwie nie ma się co przejmować, bo jak zwykle organizacja na gadaniu się kończy. O wszystkim decyduje i wszystko robi Enguzrad, a bierze udział każdy kto pojawi się na discordzie lub forum i dorzuci swoje trzy grosze.