Original War - Kampania Arabska (zoNE's GAMEPLAY TRAILER)

[ Polskie newsy ]

Moderator: Newswriters

User avatar

Jakes
Soldier level 2
Soldier level 2
Poland
Posts: 32
Joined: Sun Apr 12, 2015 9:33 pm

Re: Original War - Kampania Arabska (zoNE's GAMEPLAY TRAILER)

#16

Post by Jakes » Sun Jan 17, 2021 11:37 pm

zoNE wrote:
Wed Jan 06, 2021 9:56 pm
Kampania Arabska jest największym i jednym z najlepszych projektów w historii Original War, który wyszedł ze społeczności OW, dla społeczności OW. Jej fabuła bazuje na oryginalnych zapiskach Altaru (twórców OW), które to znaleziono w plikach gry oraz między dostarczonym przez Altar kodem źródłowym gry.
Trochę to brzmi jak marketing z media expert czy innych bzdetów.

Anyway, proszę dać wszystkim ludziom do świadomości, że scenariusz twórców gry był tylko do 4 misji, a cała reszta to wymyślone w całości przez ludzi nie związanych z Altarem. Proszę nie siać propagandy jak osławione wiadomości z te-fał-pe.

Moje pytanie jest takie: czy "oficjalny XDD" mod ma już tekstury w mapach? Bo nie ukrywam, że mamy kierwa 2021 rok i bryce'a ogarnia już sporo osób. Nawet ludzie z takich "nie-oficjalnych" modów jak Sand of Siberia albo GreenLight albo Edison od Gwrjkadkadasda mają tekstury. Więc jak to jest?

Tak czy inaczej, nie uważam, że jest to mod społeczności, tak jak 3/4 ludzi grających w tę grę. Dlaczego? Bo społeczność musi mieć głos w podejmowanych decyzjach odnośnie misji itd. A tutaj jeden z delikwentów, dokładniej "osoba decyzyjna", po zakończonym streamie z tego "oficjalnego xd" moda w temacie feedbacku odpowiadał w skrócie tak: "nie wiecie ile wysiłku było włożone przez nas i nic nie zmieniamy; gówno się znacie".

Mam nadzieję, że szanowny pan administrator Zoniacz nie usunie mi odpowiedzi z racji, że jest na "swoim terenie".

Wersja dla nie czytających (Kurt Schmidt raczył użyczyć głosu):
Last edited by Jakes on Mon Jan 18, 2021 12:20 am, edited 2 times in total.
Muszę się zapisać na kurs pisania na klawiaturze, bo potem jest sporo edycji posta ( ͡° ͜ʖ ͡°)

User avatar

Topic author
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 1905
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Original War - Kampania Arabska (zoNE's GAMEPLAY TRAILER)

#17

Post by zoNE » Mon Jan 18, 2021 6:20 am

Mało w powyższym poście prawdy, co raczej wynika z niewiedzy lub niepełnej wiedzy, braku zagłębienia się w temat.

Odpowiadając na Twoje pytania:

A) Altar opisał wszystkie misje - nie wszystkie mocno szczegółowo, ale opisał je wszystkie i wystarczająco szczegółowo, by na tej podstawie stworzyć kampanię. Sam mam kilkadziesiąt plików z zapiskami Altaru - wiele z nich zawiera po kilkadziesiąt stron, do tego dochodzą komentarze umieszczone w oryginalnych kampaniach i pliki tam znajdujące się, same oryginalne kampanie, które zawierają wiele ukierunkowań do arabskiej kampanii, pliki, które w nich nie zostały użyte, mailing członków Altaru odnośnie arabskiej kampanii, całe misje i mapy przygotowane przez nich, projekty map, tekstury, opisy dużej liczby postaci z arabskiej kampanii, gotowe portrety w plikach gry i wiele, wiele innych rzeczy. M.in. skrócony opis poszczególnych misji - stworzony przez Altar - widoczny jest na nagraniu i odnosi się do wszystkich misji. Poza tym spisem i spisem bardzo szczegółowym pierwszych 5 misji - łącznie z dialogami - istnieje jeszcze dużo więcej dokumentów z dokumentają. Nie mówiąc już o tym, że bardzo szczegółowo Altar opisał nawet intra, które są między misjami, a które wspominają również konkretne misje - i na których to opisach opierałem się tworząc własną dokumentację do intr, która ma kilkadziesiąt stron odnośnie samych intr - jedynie na podstawie zapisków samego Altaru, których jest aż tyle. Mówienie więc, że Altar nie napisał nic poza informacjami o pierwszych 5 misjach, nie jest prawdą :P.

B) 30 na 33 mapy w modzie posiadają już tekstury, natomiast pozostałe 3 są w części już oteksturowane i ich tekstury są w trakcie robienia. Można więc z pełną śmiałością powiedzieć, że wszystkie mapy będą miały tekstury - nawet, gdybym sam miał zasiąść do tego i je zrobić. I takie jest moje zdanie, nie powinno się marudzić, że czegoś nie ma, gdy nie ma nikogo chętnego, by to zrobić, a samemu jak się może, się tego nie zrobiło (a w większości jest to właśnie tego typu stanowisko). Nie wszystkie rzeczy natomiast są publikowane, bo nie wszystkie są skończone. Proces tworzenia trwa, a z racji ograniczonej ilości osób nieco on zajmuje. Projekt jest projektem społeczności i każdy z umiejętnościami może do niego dołączyć, by pomóc - zdecydowanie może to przyspieszyć powstawanie moda, w którego tworzeniu już brało udział kilkadziesiąt osób.

C) Kierowanie się opinią kilku osób ze swojego otoczenia trudno nazwać 3/4 sceny (która jest bardzo duża i w osobie nawet kilkuset osób wyraziła swoją opinię, nie kierując się zdaniem niektórych co do jednej osoby, a kierując się samym modem). A takie patrzenie na 100% wpływa na samą ocenę osoby, do której sie odnosisz, a która jest tylko jedną z kilkudziesięciu osób, które tworzyły tego moda i ocenianie całego moda (tworzonego przez lata przez kilkadziesiąt osób), w pryzmacie własnych odczuć do jednej z tych osób, moim zdaniem jest krzywdzące do pracy tych wszystkich osób. I jak każdy projekt, tak i ten ma swojego lidera - każdy projekt musi mieć swojego lidera, bo inaczej by panował chaos. Lider wyłonił się z czasem, wybrany został przez społecznośc, z czasem się zmienił z powodu braku czasu poprzednika i taki też jest, taki, który coś robił, jeżeli inny się nie znalazł, bo nie było osób na to chętnych. Nie można mu też odebrać tego, że bardzo dużo dał z siebie projektowi - podobnie jak i poprzedni lider. Moim zdaniem powinniśmy się cieszyć, że komus się chciało i coś zrobił, bo zrobił dużo. A kwestie, które poruszasz odnośnie odpowiedzi tej osoby do niektórych osób, warto by było zespolić razem ze wszystkimi wypowiedziami, które prowadziły do takiej, a nie innej odpowiedzi.

Zarówno moje zmiany, zmiany zrobione przez Nefarema i kilka innych osób bez problemu zostały dodane w tym samym okresie. Podobnie jak zmiany zaproponowane - a nawet nie wykonane - przez osoby, które zgłosiły je na forum/streamach z kulturą, przedstawiając również rozwiązanie/propozycję rozwiązania problemu, a nie tylko tekst typu "wyglada jak g... zmieńcie to bo się..." itd., albo teksty z prywatnymi wycieczkami do jednej osoby z projektu kierowane emocjami wywołanymi przez jednego użytkownika. Kwestia kulturalnej i rzeczowej rozmowy lub po prostu zrobienia czegoś i zaproponowania.

Większość rzeczy zgłaszanych po streamie jako rzeczowy feedback zostało wprowadzonych, a większe zmiany, gdy wymagały planowania, nawet zostały rozpisane przez 0dd1 i dyskutowane ze społecznością w osobnych tematach, a następnie wprowadzane. W tym jak ktoś coś zrobił sam, również zostało dodane po konsultacji ze społecznością - szczególnie gdy np. były dostępne 2 wersje. Mniejsze zmiany, które były wystarczająco opisane przez społeczność w feedbacku, po prostu zostały również wdrożone, bez większych dyskusji. Bym nawet powiedział, że znam zupełnie inne stanowisko 0dd1 odnośnie dodawania rzeczy i pomysłów innych osób, niż zaprezentowane wyżej i też posłużę się cytatem "wrzucę co tam przygotujecie" - kwestia tylko rzeczowego przedstawienia tematu.

Od wspomnianego streama bardzo wiele zostało dodane. Również rzeczy wspomnianych na tym i na kilku innych streamach, tylko nie wszystko zostało opublikowane na forum, jeżeli były to mniejsze zmiany, a pozostałe, jak np. kilka misji, które zostało - lub jest w trakcie - przepisanych zupełnie od nowa, jak i stworzonych zupełnie od nowa, nawet przeniesionych na zupełnie nowe mapy, które też zostały stworzone od nowa - łącznie z teksturami (część z nich jest teraz w trakcie prac).

Ja wiem, że można kierować się emocjami, jednak prosiłbym, by nie oceniać całego moda względem własnych emocji do jednej z kilkudziesięciu osób tworzących tego moda, bo to na serio bardzo godzi we wszystkie osoby, które brały udział w projekcie, gdy ich praca jest pomijana i porównywana do niechęci danej osoby do 1 z twórców. A nie na tym polega konstruktywność. Powyższa wypowiedź - co wynika z jej treści - również była kierowana emocjami i przedstawiała emocje, a takich dyskusji bym chciał tutaj uniknąć. Bo to nie prowadzi do konstruktywnych rozmów i obdziera wypowiedzi ze wszystkich rzeczowych argumentów, nawet jeżeli były stosowane w treści.

Zamiast wojny, lepiej tworzyć kreatywność, zamiast patrzeć w zaszłości, lepiej patrzeć na to co jest i co być możę. Ja osobiście nigdy nie byłem zaangażowany w ten projekt, a mimo to ostatnimi czasy widząc, że jest coś do zrobienia, czego nie ma komu zrobić, po prostu siadłem i to zrobiłem, zamiast marudzić, że nikt tego nie zrobił. Na tym polegają mody "społeczności", że tworzy je "społeczność" i na 100% będę robił dalej, na ile tylko mi czas pozwoli :).
Last edited by zoNE on Mon Jan 18, 2021 7:07 am, edited 5 times in total.

User avatar

Gwrhkhsh
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 426
Joined: Fri May 21, 2010 5:56 pm
Location: Wrocław

Re: Original War - Kampania Arabska (zoNE's GAMEPLAY TRAILER)

#18

Post by Gwrhkhsh » Mon Jan 18, 2021 8:55 am

Ad. A:
To byłoby spoko, gdybyś się podzielił tymi wszystkimi dodatkowymi plikami. Skoro to mod społeczności, to trochę nie fair, że te informacje (poza dokumentacją Altaru a propos intr i dialogami) nie są ogólnodostępne. Może udałoby się wtedy przygotować fabułę, która jednak ma sens.

Ad. B:
A ty nadal nie rozumiesz... Myślisz, że jak coś nazwiesz projektem społeczności, bo liczysz na to, że ktoś odwali część roboty za ciebie, to tak faktycznie będzie? Nazywacie ArCampa modem społeczności, chociaż a) część społeczności nic w nim nie zrobiła i nie chce mieć z tym nic wspólnego, b) część społeczności, choć brała w tym udział, to zrezygnowała widząc, jak to jest robione, c) to brzmi tak, jak gdyby to miało w jakiś sposób reprezentować społeczność. To jest bujda na resorach.

Ad. C:
Nie, nie każdy projekt potrzebuje lidera. Jeśli ktoś potrafi współpracować w płaskich hierarchiach i nie ma ciągle zapędów do organizowania roboty innym, to nie pisze takich pierdół.

Nie było mnie tu, kiedy ArCamp powstawał. Nie znam osób, które "brały udział w projekcie" i nie mam wobec nich żadnych emocji. Poza tobą, bo wkurza mnie to, jak próbujesz mówić ludziom czym mają się zajmować w wolnym czasie. To żadne wsparcie, tylko kreowanie się na jakiegoś koordynatora - a nikt cię o to nie prosił. Nie brałem udziału w tych dyskusjach, ale jak patrzę na efekty, to nie żałuję. Nie wiem jak to jest, że przy całym bogactwie zapisków Altaru tak wiele z nich początkowo olaliście, (całe Ar03, które było... gotowe, wstęp do Ar05, który sugerował zupełnie inną misję), ale to gadanie o szczegółowych informacjach które masz, brzmi po prostu bardzo mało wiarygodnie.

Ta kampania jest zwykłym modem, jako mod jest dobra, i tyle. Ani oficjalnym, ani społeczności. Przestańcie udawać słonia. Nie jesteście słoniem. Albo róbcie to w swoim imieniu, a nie społeczności. To, że przywrócę w Edisonie dwa pomysły z pre-alfy nie oznacza, że wydam go jako "oficjalną wersję pre-alfa Original War". Bo to nieprawda. Najlepszym sposobem na nierobienie wojny jest niekłamanie.
Last edited by Gwrhkhsh on Mon Jan 18, 2021 9:39 am, edited 4 times in total.

User avatar

Jakes
Soldier level 2
Soldier level 2
Poland
Posts: 32
Joined: Sun Apr 12, 2015 9:33 pm

Re: Original War - Kampania Arabska (zoNE's GAMEPLAY TRAILER)

#19

Post by Jakes » Mon Jan 18, 2021 9:11 am

Tak ogólnie, to może szanowny pan administrator będzie w stanie wrzucić te setki plików, filmów, opisów i całej reszty gdzieś, gdzie "społeczność" może sobie to podejrzeć z racji, że to "mod społeczności"?

Bo ogólnie to nie wiem jak to jest, że Ty masz takie rzeczy, ale już sam P O T Ę Ż N Y Stucuk nie ma tego co ty, a ma wszystkie pliki łącznie ze źródłowymi?
Muszę się zapisać na kurs pisania na klawiaturze, bo potem jest sporo edycji posta ( ͡° ͜ʖ ͡°)

User avatar

Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4203
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Original War - Kampania Arabska (zoNE's GAMEPLAY TRAILER)

#20

Post by Serpent » Mon Jan 18, 2021 11:39 am

zoNE wrote:
Mon Jan 18, 2021 6:20 am
C) Kierowanie się opinią kilku osób ze swojego otoczenia trudno nazwać 3/4 sceny (która jest bardzo duża i w osobie nawet kilkuset osób wyraziła swoją opinię, nie kierując się zdaniem niektórych co do jednej osoby, a kierując się samym modem).
Znam co najmniej kilkadziesiąt opinii niezbyt przychylnych - w tym od osób które jedyny mod w jaki zagrały to ArCamp. Może 3/4 to nie jest odpowiednia liczba, jednak istnieje spora grupa osób która ma większe oczekiwania od tego projektu. Nie mówiąc o tym że ludzie wymieniają się sejvami między sobą bo nie chcą grać jakieś misji:

Image

Image
zoNE wrote:
Mon Jan 18, 2021 6:20 am
A) Altar opisał wszystkie misje - nie wszystkie mocno szczegółowo, ale opisał je wszystkie i wystarczająco szczegółowo, by na tej podstawie stworzyć kampanię. Sam mam kilkadziesiąt plików z zapiskami Altaru - wiele z nich zawiera po kilkadziesiąt stron, do tego dochodzą komentarze umieszczone w oryginalnych kampaniach i pliki tam znajdujące się, same oryginalne kampanie...
Trzymanie się stricte jakichś pomysłów z czapy bo "są Altaru" jest imho złym wyjściem. Jednak problem jest taki że pomysły które zostały wdrożone są niekiedy jeszcze gorsze od tego co proponował Altar.
zoNE wrote:
Mon Jan 18, 2021 6:20 am
B) 30 na 33 mapy w modzie posiadają już tekstury, natomiast pozostałe 3 są w części już oteksturowane i ich tekstury są w trakcie robienia. Można więc z pełną śmiałością powiedzieć, że wszystkie mapy będą miały tekstury
Mamy już narzędzia do tekstur (patrz Bryce). Nie widzę sensu nadal o tym gadać. Po prostu niech to ktoś zrobi.
zoNE wrote:
Mon Jan 18, 2021 6:20 am
a nie tylko tekst typu "wyglada jak g... zmieńcie to bo się..." itd., albo teksty z prywatnymi wycieczkami do jednej osoby z projektu kierowane emocjami wywołanymi przez jednego użytkownika. Kwestia kulturalnej i rzeczowej rozmowy lub po prostu zrobienia czegoś i zaproponowania.
Tak, masz rację. Jednak kultura powinna być obustronna.
zoNE wrote:
Mon Jan 18, 2021 6:20 am
Ja wiem, że można kierować się emocjami, jednak prosiłbym, by nie oceniać całego moda względem własnych emocji do jednej z kilkudziesięciu osób tworzących tego moda, bo to na serio bardzo godzi we wszystkie osoby, które brały udział w projekcie, gdy ich praca jest pomijana i porównywana do niechęci danej osoby do 1 z twórców. A nie na tym polega konstruktywność. Powyższa wypowiedź - co wynika z jej treści - również była kierowana emocjami i przedstawiała emocje, a takich dyskusji bym chciał tutaj uniknąć. Bo to nie prowadzi do konstruktywnych rozmów i obdziera wypowiedzi ze wszystkich rzeczowych argumentów, nawet jeżeli były stosowane w treści.
Moda ocenia się względem tego co się widzi i jak się w daną produkcję gra. Nie wiem po co został poruszony wątek feedbacku po strimie Jakesa.
zoNE wrote:
Mon Jan 18, 2021 6:20 am
Zamiast wojny, lepiej tworzyć kreatywność, zamiast patrzeć w zaszłości, lepiej patrzeć na to co jest i co być możę. Ja osobiście nigdy nie byłem zaangażowany w ten projekt, a mimo to ostatnimi czasy widząc, że jest coś do zrobienia, czego nie ma komu zrobić, po prostu siadłem i to zrobiłem, zamiast marudzić, że nikt tego nie zrobił. Na tym polegają mody "społeczności", że tworzy je "społeczność" i na 100% będę robił dalej, na ile tylko mi czas pozwoli :).
Wg. twojej definicji to wszystkie mody kwalifikują się jako mody społeczności. Ja mam odmienne zdanie na ten temat.

Wrócimy do początku dyskusji czyli dubbingu. Jakie są plany odnośnie tego projektu? Kiedy ten dubbing ma się pojawić? Bo nie oszukujmy się ale ludzie wieczni nie są i jeżeli ten projekt nie zostanie ukończony w perspektywie kilku lat to nie nastąpi to nigdy. Chciałbym jednak kiedyś ujrzeć 3 kampanie w vanilli.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak

User avatar

Gwrhkhsh
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 426
Joined: Fri May 21, 2010 5:56 pm
Location: Wrocław

Re: Original War - Kampania Arabska (zoNE's GAMEPLAY TRAILER)

#21

Post by Gwrhkhsh » Mon Jan 18, 2021 12:08 pm

Serpent wrote:
Mon Jan 18, 2021 11:39 am
Chciałbym jednak kiedyś ujrzeć 3 kampanie w vanilli.
A ja nie, Biełkow.

Nawet nie chodzi o to, czy to pomysł Altaru, czy nie, tylko o poziom wykonania. Green Light i SoS próbowały mieć dubbing i chwała im za to, granice zawsze trzeba przesuwać, ale - nadal, przy całym szacunku dla wszystkich zaangażowanych - w oryginalnej kampanii mamy profesjonalnych aktorów, którzy nagrali świetnie napisane (znowu - przez profesjonalistów) i przetłumaczone dialogi. I przede wszystkim - bardzo zgrabnie poprowadzoną, wciągającą fabułę.

Miejcie trochę pokory. Można zrobić naprawdę ekstra moda - jak dwa wspomniane wyżej, czy nawet ArCamp - ale po co twierdzić, że jest czymś więcej niż jest? Jeśli jest coś najbliższe koncepcji moda społeczności, to jest nim SoS - i nawet jeśli mnie się raczej nie podoba, to nie mogę nie przyznać Serpentowi, że ogarnął mega ambitną rzecz, i robił to współpracując z wieloma ludźmi.

ArCamp to dobry mod. I tyle.
No i, jak wspomniałem wcześniej, czekam na publikacje tych tajemniczych materiałów od Altaru.

User avatar

Jakes
Soldier level 2
Soldier level 2
Poland
Posts: 32
Joined: Sun Apr 12, 2015 9:33 pm

Re: Original War - Kampania Arabska (zoNE's GAMEPLAY TRAILER)

#22

Post by Jakes » Mon Jan 18, 2021 12:30 pm

Arcamp jako mod jest spoko, bo jest w pełni prawie gotowy, ale do poziomu oficjalnej kampanii nie podchodzi nawet.

No i, jak wspomniał kolega wyżej, czekamy na publikacje tych tajemniczych materiałów od Altaru.

EDIT:

Ogólnie to chciałbym dodać, że usuwanie komentarzy spod filmu na youtube jest słabe, panie administrator.

Mój komentarz: "#ToNieJestModSpołeczności" został usunięty, bo pewnie został uznany za obraźliwy xD


Taka cenzura to była za czasów komuny normalnie. Koniec offtopu.

//Połączenie postów. Posta pod postem.
Last edited by zoNE on Mon Jan 18, 2021 11:12 pm, edited 2 times in total.
Muszę się zapisać na kurs pisania na klawiaturze, bo potem jest sporo edycji posta ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Miften
Soldier level 0
Soldier level 0
Posts: 1
Joined: Mon Jan 18, 2021 7:31 pm

Re: Original War - Kampania Arabska (zoNE's GAMEPLAY TRAILER)

#23

Post by Miften » Mon Jan 18, 2021 7:37 pm

Dzień dobry po zapoznaniu się z wszystkimi postami graczy i po przejściu samemu kampanii jako nowy gracz w tą grę uznaje ze na kampania nie morze zostać uznana za oficjalną kampanie arabską bo nawet w minimalnym stopniu nie dorównuje kampanii amerykańskiej czy nawet rosyjskiej można powiedzieć nawet że jest nie godziwa nazwać ją kampanią oficjalną bym powiedział jak już to modem do gry nie oficjalnym z powodu braku dubbingu braku tekstur i licznymi bagami w grze dziękuje pozdrawiam

User avatar

BezNicku
Soldier level 2
Soldier level 2
Tokelau
Posts: 41
Joined: Wed Oct 01, 2014 4:56 pm

Re: Original War - Kampania Arabska (zoNE's GAMEPLAY TRAILER)

#24

Post by BezNicku » Mon Jan 18, 2021 8:00 pm

Będąc szczerym, zagrałem tylko raz w tego moda, skończyły mi się siły na misji z Gossudarovem, ponieważ już nie miałem wystarczającej siły. W niektórych misjach można było spotkać brak logiki. Jedyna misja, która mi się spodobała to pierwsza, bo tej nie da się popsuć (chyba). Jeżeli ta słynna już społeczność, zobaczy zmiany w modzie, nie będzie już takiego hejtu. Także trzymam kciuki, jak Najman klepie matę.
Image


arturc200000
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 17
Joined: Fri Jul 08, 2016 1:01 pm

Re: Original War - Kampania Arabska (zoNE's GAMEPLAY TRAILER)

#25

Post by arturc200000 » Mon Jan 18, 2021 8:08 pm

Łatwy mod można przejść najtrudniejszym 2 osobami. A tak serio to co to za gówno. Pomijam te sztywne dialogi bez czegokolwiek,(gdzie romans heike z homarem). Na końcu i tak giną więc przydałby się grupowy sex. Drugie zakończenie też takie troche naciągane. Sztucznie zawyżany poziom trudności, wszystko takie na odwal się. Im dalej w moda tym więcej bugów. Ataku na lenina nie ma bo po co. Epsilon naciągnięty bo w oficialnej kampanii poza gensherem nei było innych arabów. Muzyki własnej nie ma. Efektów dzwiękowych też. Dobra szkoda gadać

User avatar

Topic author
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 1905
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Original War - Kampania Arabska (zoNE's GAMEPLAY TRAILER)

#26

Post by zoNE » Mon Jan 18, 2021 9:25 pm

"No i, jak wspomniał kolega wyżej, czekamy na publikacje tych tajemniczych materiałów od Altaru."

Nic tajemnego w tych plikach, wszystkie te pliki udostępniał Stucuk, m.in. na discordzie, też na swoim serwerze, na swojej wiki, część to pliki z samej gry - więc same rzeczy, które są dostępne dla wszystkich :P.

User avatar

Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4203
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Original War - Kampania Arabska (zoNE's GAMEPLAY TRAILER)

#27

Post by Serpent » Mon Jan 18, 2021 9:42 pm

zoNE wrote:
Mon Jan 18, 2021 6:20 am
Sam mam kilkadziesiąt plików z zapiskami Altaru
zoNE wrote:
Mon Jan 18, 2021 9:25 pm
Nic tajemnego w tych plikach, wszystkie te pliki udostępniał Stucuk, m.in. na discordzie, też na swoim serwerze, na swojej wiki, część to pliki z samej gry - więc same rzeczy, które są dostępne dla wszystkich :P.
Image

Image
kilkadziesiąt «zaimek oznaczający w sposób przybliżony liczbę w przedziale od 20 do 99»
9 plików != kilkadziesiąt. Więc pytanie gdzie podziała się reszta?
Last edited by Serpent on Mon Jan 18, 2021 9:49 pm, edited 1 time in total.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak

User avatar

Topic author
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 1905
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Original War - Kampania Arabska (zoNE's GAMEPLAY TRAILER)

#28

Post by zoNE » Mon Jan 18, 2021 11:05 pm

Image

Ja samych plików tekstowych udostępnionych przez Stu jednorazowo widzę 38; do tego jeszcze profile bohaterów na wiki; projekty map w postaci projektu graficznego, które też udostępniał Stu - na których podstawie m.in. robiłem mapę do 5 misji (były udostępnione dopiero w zeszłym roku, dlatego wcześniej w arcampie nie były wykorzystywane); kilkanaście wersji map do arabskiej kampanii też udostępnianych przez Stu - były tam mapy od 1 do 4 i nie, nie były olane przez "twórców arcampa" - jak wyżej to było napisane, tylko udostępnione też były dopiero kilka lat po tym, jak m.in. wspomniana 3 misja powstała. Dlatego też ta misja zmieniona została w całości - podobnie, jak 5 będzie zmieniona w całości. Poza tym jeszcze mailing wewnętrzny Altaru z osobami, które wykonywały dla nich prace (np. mailing do Nicka, który zajmował się intrami i w mailingu do którego opisane były wszystkie misje ze wszystkich kampanii, również wszystkie misje arabskie były zarysowane wszystkie, jak i opis samych intr) - co też Stu udostępniał. Projekty misji/map stworzone przez Altar również zawierały dużą dawnę dokumentacji w postaci kodu, dialogów itd., a było ich wiele wersji - one też były udostępnione w dużych paczkach przez Stu i są na jego serwerze. Do tego normalna kampania z gry sama w sobie posiada wiele nawiązań do arabskiej kampanii, która miała być, bo przecież historia arabska, jak i same postacie, miejsca, to co się działo, było częścią pozostałych kampanii. Mało tego, w kodzie do misji w komentarzach, też znajdują się nawiązania do arabów, pliki, które nie zostały wykorzystane itd. Luźnych plików również Stu wysyłał dużo, które znajdował na płytkach Altaru. Całą ścieżkę dźwiękową arabską Altar udostępnił na swojej stronie już w dniu premiery gry. Są też dialogi dźwiękowe, jak i pisane, które znajdują się w plikach gry, w misjach oryginalnych kampanii, a które nie zostały wykorzystane i które są wypowiedziami arabskimi, pokazującymi w jakim kierunku miało to iść. Są też w plikach gry portrety większości z arabskich postaci.

Gdyby to wszystko zebrać sobie, co jest publiczne oraz co jest też w grze, to tych plików by nawet nie było kilkadziesiąt, ale kilkaset. Plików różnego typu, też tych nie wymienionych tutaj. Dających całkiem dobry zarys, co autorzy mieli na myśli. Same opisy intr, jak i same dialogi z tych intr świetnie pokazują szczegółowo samą fabułę (które pochodzą bezpośrednio z dokumentacji Altaru i nie były zmieniane w mojej dokumentacji, tylko ujednolicane i spajane w całość, bo było ich kilka wersji z różnych okresów czasowych firmy - widać, że projekt u nich ewoluował). Nie mówiąc już o opisach wszystkich misji - bo tak, w różnych plikach szczątkowe lub ogólne opisy są do wszystkich misji - a już tym bardziej o pierwszych 5 misjach, które są opisane bardzo szczegółowo zarówno w dokumentacji, w samych plikach map, gry, SAILu itd.

Więc nie, nie jest prawdą, że było tylko 9 plików udostępnionych przez Stu, a już tym bardziej nie jest prawdą, że opisy dotyczyły tylko pierwszych 4 misji. Mówienie więc, że nie było niczego, to ostre naciągnięcie.

Ogólnie Altar zostawił bardzo dużo danych, które nie zostały wykorzystane w grze. Poza samą kampanią arabską, to zostawili kilkadziesiąt gotowych map, z czego duża część była już nawet oteksturowana i obkodowana - o czym oczywiście wiesz, bo w dużej ilości pracowałeś nad nimi w SOSie.

https://original-war.net/gallery.php?c=125

Prawie 60 map - z czego wiele z teksturami, a każda z nich miała po kilka wersji nawet, więc samych map było koło 100. Z wczesnych (np. alpha) lub niewykorzystanych projektów, lub skrimishy. Więc nawet nie licząc Arabskiej Kampanii, to Altar zostawił po sobie bardzo dużo plików. Stu je udostępniał.
Last edited by zoNE on Tue Jan 19, 2021 5:54 am, edited 8 times in total.

User avatar

Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4203
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Original War - Kampania Arabska (zoNE's GAMEPLAY TRAILER)

#29

Post by Serpent » Mon Jan 18, 2021 11:16 pm

Tylko czy mówimy tutaj o plikach z zapiskami czy o pliki z mapami. Plik z mapą to nie to samo co zapiska.
zoNE wrote:
Mon Jan 18, 2021 11:05 pm
Ja samych plików udostępnionych przez Stu jednorazowo widzę 38; do tego jeszcze profile bohaterów na wiki; projekty map w postaci projektu graficznego, które też udostępniał Stu - na których podstawie m.in. robiłem mapę do 5 misji (były udostępnione dopiero w zeszłym roku, dlatego wcześniej w arcampie nie były wykorzystywane); kilkanaście wersji map do arabskiej kampanii też udostępnianych przez Stu (były tam mapy od 1 do 4 i nie, nie były olane przez "twórców arcampa"
Na OWS jest tylko kilka plików dlatego byłem ciekaw skąd masz resztę.
zoNE wrote:
Mon Jan 18, 2021 11:05 pm
Ogólnie Altar zostawił bardzo dużo danych, które nie zostały wykorzystane w grze. Poza samą kampanią arabską, to zostawili kilkadziesiąt gotowych map, z czego duża część była już nawet oteksturowana i obkodowana - o czym oczywiście wiesz, bo w dużej ilości pracowałeś nad nimi w SOSie.
Tak, Altar zostawił dużo niewykorzystanych rzeczy ale co to ma do tematu zapisków kampanii?

Podsumowując, materiały są gdzieś ale samemu trzeba się przekopać po internetach i plikach gry.
Last edited by Serpent on Mon Jan 18, 2021 11:17 pm, edited 1 time in total.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak

User avatar

Topic author
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 1905
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Original War - Kampania Arabska (zoNE's GAMEPLAY TRAILER)

#30

Post by zoNE » Mon Jan 18, 2021 11:22 pm

Serpent wrote:
Mon Jan 18, 2021 11:16 pm
Tylko czy mówimy tutaj o plikach z zapiskami czy o pliki z mapami. Plik z mapą to nie to samo co zapiska.
Tu miałem na myśli oczywiście same pliki tekstowe, gdy pisałem o tej paczce 38 plików. Pozostałe rzeczy były wypisane, jako rzeczy poza tymi plikami jeszcze.
Serpent wrote:
Mon Jan 18, 2021 11:16 pm
Podsumowując, materiały są gdzieś ale samemu trzeba się przekopać po internetach i plikach gry.
Dokładnie, materiały są, tylko starczy się zagłębić - i to właśnie zrobili "twórcy arcampa" jak zostali tu nazwani. Dlatego mówienie, że kłamstwem jest, że opierali się na źródłach - bo takich "nie ma" zdaniem niektórych, nie jest prawdą, bo jest ich sporo, tylko starczy poszukać. I nie jest to jakaś wiedza ukryta - tajemna, bo częścią arcampa wcześniej nie byłem, a też o tym wiem :P. I dlatego też w trailerze użyłem podglądu jednego z kilku plików tekstowych Altara, który pokazuje przekrojowo wszystkie misje z Arabskiej Kampanii - słownie, wszystkie - by nikt nie zarzucał, że takich danych nie było i by pokazać, że rzeczywiście całość była oparta o zapiski.
Last edited by zoNE on Mon Jan 18, 2021 11:32 pm, edited 5 times in total.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest