MOD - Co zrobić, gdy nowa misja nie chce ruszyć?

Gotowe kody SAIL'a, informacje na temat moddingu, itd.

Moderator: zoNE

Post Reply
User avatar
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 2061
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

MOD - Co zrobić, gdy nowa misja nie chce ruszyć?

Post by zoNE »

Po otrzymaniu ostatniego maila od gracza, postanowiłem opisać tę kwestię także tutaj.

Co zrobić, gdy nowo wykonana lub dodana do gry misja nie chce się uruchomić?

Pierwszą rzeczą, jaką powinniśmy zweryfikować w takim przypadku jest poprawność zastosowanej ścieżki dostępu do plików. Nowa mapa, którą chcemy uruchomić, musi znajdować się w katalogu modyfikacji, w podkatalogu "missions\__AM\numer_misji" lub "missions\__RU\numer_misji", gdzie "numer_misji", to numerek identyczny, jaki ma oryginalna mapa z podstawowej kampanii (np. 15) - jaką ta ma zastąpić - lub "missions\__AR\numer_misji" w przypadku kampanii dodatkowej (arabskiej).

Gdy katalog z numerem misji jest różny od oryginalnych, to w spisie misji "Campaigns\Ru\missions.dat", "Campaigns\Am\missions.dat" lub "Campaigns\Ar\missions.dat" należy zmienić ścieżkę to powyższej misji. W pozycji "MAP" podając prawidłową nazwę katalogu do niej prowadzącą.

Należy też zadbać o prawidłowe ładowanie tekstów informacyjnych, pojawiających się w czasie ładowania misji. Kolejno w pliku ogólnym spisu "Campaigns\headers.wri" należy sprawdzić, czy podane nazwy katalogów misji, jak i treść są poprawne. Następnie kontroli poddać należy pliki poszczególnych misji, np. "Campaigns\Ru\Txt01.wri", "Campaigns\Am\Txt01.wri" itd. - treść informacji musi być identyczna, jak w pliku "Campaigns\headers.wri" dla danej misji, a teksty użyte w danej misji takie, jakie były użyte w pliku "texts.txt" danej misj. Trzeba też pamiętać, że pliki "texts.txt" oraz "Campaigns\[kampania]\Txt[numer_misji].wri", muszą mieć identyczną zawartość.

Pamiętaj: Jeżeli w Twoim katalogu brakuje któregoś z plików do zmiany, to możesz je wypakować z archiwum data1.owp znajdującego się w katalogu z grą - przy pomocy programu PakView (też znajduje się w katalogu z grą, gdy zainstalowaliśmy patch powyżej wersji 1.03).

Poza wyżej wymienionymi pamiętać należy też, iż modyfikacja nie może znajdować się w podwójnym katalogu, np. "mods\nazwa_moda\nazwa_moda", tylko po prostu "mods\nazwa_moda". Częsty błąd przy rozpakowywaniu modyfikacji z gotowych archiwów.

By misja była wyświetlana, w Edytorze Map należy ustawić jej także poprawne właściwości (menu "Files -> Map Preferences", a następnie zakładka "Description").

Po zadbaniu o powyższe szczegóły, mapa powinna zadziałać poprawnie z Twoją modyfikacją.
Author: zoNE
Post Reply