Author: SerpentSerpent wrote:Bloki Every są bardzo pomocnym narzędziem gdyż ich najważniejszą cechą jest to że wywołują się po upływie danego czasu.
Budowa:Code: Select all
Every CZAS do // nagłówek begin // rozpoczyna blok // Kod end; // kończy blok
Przykład - Chcemy aby kod wykonał się w 10 sekundzie po rozpoczęciu gry:Przykład - Chcemy aby Funkcja1 wywołała się w 75 sekundzie:Spoiler:Spoiler:
Takie wywoływanie jest przydatne jednak często chcemy aby kod wykonał się dopiero po spełnieni jakiegoś warunku.
Spoiler:
Istnieje jeszcze drugi sposób na wywoływanie bloków Every, są to tzw. marked'y:Kod wykona się jeżeli marked o numerze 01 jest ustawiony na Enable;Spoiler:
Należy pamiętać że marked'y domyślnie są ustawione na Enable.Spoiler:
Dodatkowo bloki Every można zapętlić:Spoiler:
Dodanie enable w bloku zapętla go - oznacza to że blok będzie wykonywał się w tym przypadku co sekundę.
Czas SAIL:
Jednostką czasu w Original War jest "tick".
35 tick'ów = 1 sekunda.
Przykład:Code: Select all
Zapis "Every 0$01 do" jest równoważny "Every 35 do"
Topic: viewtopic.php?f=42&t=4334