Author: SerpentSerpent wrote:Eventy wywołują się wtedy gdy nastąpi dane zdarzenie. Przykładowo event(wydarzenie) BuildingComplete(b) wykona się za każdym razem gdy na mapie zostanie wybudowany budynek.
Przykład zastosowania eventu:Code: Select all
// chcemy aby licznik naliczał nam zabójstwa jednostek nie będących jednostkami kontrolowanymi przez gracza Export licznik; Every 1 do licznik := 0; Every 0$01 do begin enable; display_strings := licznik; end; On UnitDestroyed(un) do begin if GetSide(un) <> Your_Side then licznik = licznik + 1; end;
Podsumowując, aby wykorzystać dany event należy wpisać do niego blok z if'em. Ilość if'ów wpisanych w event jest nieograniczona.
UWAGA: Dany event może być zadeklarowany tylko raz!Budowę naszych warunków opieramy na parametrach danego eventu z tymże nie musimy wykorzystywać ich wszystkich - możemy nawet nie używać żadnego.Spoiler:
Przykład:Spis wszystkich event'ów można znaleźć w spisie funkcji.Code: Select all
// wyświetl komunikat po zbadaniu technologii (jakiejkolwiek i gdziekolwiek) On ResearchComplete(a, b) do begin display_strings := 'Komunikat'; end;
Polecam zaznajomić się z tym zagadnieniem gdyż znacząco ułatwiają pracę każdemu modderowi.
Topic: viewtopic.php?f=42&t=4412