SAIL - Operatory

Gotowe kody SAIL'a, informacje na temat moddingu, itd.

Modérateur : zoNE

Avatar de l’utilisateur
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Messages : 2061
Inscription : ven. févr. 17, 2006 3:44 pm
Localisation : Poland
Contact :

SAIL - Operatory

Message par zoNE »

Serpent a écrit :Operatory mają za zadanie tworzyć jakąś korelacje pomiędzy warunkami, przykładowo jeśli chcemy aby kod wykonał się dopiero po osiągnięciu kilku warunków to operatory służą właśnie do tego.

Przykład #1:
Niech kod wykona się jeżeli zbadane są 3 technologie.

Code : Tout sélectionner

Every 0$01 trigger (GetTech(tech_sib1, 1) = state_researched and GetTech(tech_sib2, 1) = state_researched and GetTech(tech_sib3, 1) = state_researched) do
begin
// kod
End;
Użyty tutaj został operator łączenia AND który blokuje kod dopóki wszystkie 3 warunki nie zostaną spełnione.

Przykład #2
Niech kod wykona się jeśli jedna z dwóch osób nie żyje.

Code : Tout sélectionner

Every 0$01 trigger IsDead(osoba1) or IsDead(osoba2) do 
begin
...
end; 
Operator OR powoduje to że wystarczy spełnić przynajmniej jeden z warunków aby kod się wykonał.

Przykład #3
Niech kod wykona się jeśli żyje osoba1.

Code : Tout sélectionner

Every 0$01 trigger not IsDead(osoba1) do
Zapis ten można zastąpić takim:

Code : Tout sélectionner

Every 0$01 trigger IsDead(osoba1) = false do
Podsumowując:
AND - używamy go wtedy kiedy chcemy aby wszystkie warunki nim połączone były spełnione.
OR - spełniony musi być przynajmniej jeden warunek.
NOT - negacja warunku.
Serpent a écrit : lun. août 07, 2017 1:10 am Update:
Odkryłem że w SAIL'u istnieje również operator XOR.

XOR to alternatywa wykluczająca, zwraca prawdę jeżeli tylko jeden z warunków jest spełniony.

Przykład:

Code : Tout sélectionner

Every 0$01 trigger IsDead(osoba1) xor IsDead(osoba2) do
Zwróci prawdę tylko w przypadku gdy jedna z osób została zabita. Jeżeli obie postacie żyją lub obie nie żyją wówczas kod nie wykona się.
Author: Serpent
Topic: https://forum.original-war.net/viewtopi ... =42&t=4509
Dernière modification par zoNE le lun. août 07, 2017 8:34 am, modifié 1 fois.
Répondre