MOD - RangeCheckError

Gotowe kody SAIL'a, informacje na temat moddingu, itd.

Moderator: zoNE

Post Reply
User avatar
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 2059
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

MOD - RangeCheckError

Post by zoNE »

Serpent wrote: Fri Apr 14, 2017 3:58 am Jeżeli podczas otwierania mapy wyskoczy wam komunikat o treści "Range Check Error" oznacza to że została uszkodzona struktura mapy (np. obiekt znajduje się poza granicą mapy). Aby uruchomić mapę należy wejść do folderu moda, następnie missions/_kampania/nazwa_mapy i usunąć plik map.bin.

Teraz mapa powinna się uruchomić z ostrzeżeniem o braku map.bin i potrzebie zapisu mapy. Jednak zanim zapiszemy mapę należy znaleźć i usunąć przyczynę powstania błędu.

Główne przyczyny błędu:
- Kamień lub inny tego typu obiekt znajduje się częściowo pozą mapą, wystarczy że fragment znajduje się na hex'ie oznaczonego jako (border). Najlepiej unikać ustawiania kamieni i większych gabarytowo obiektów blisko krawędzi mapy.
- Poziom wody jest wyższy niż wysokość brzegu zbiornika. Przykładowo sytuacja taka zajdzie jeżeli w jeziorze ustawimy poziom wody na 6, a teren dookoła będzie miał wysokość mniejszą niż 6.
- Ustawiono zbyt wysoki poziom terenu (nie pamiętam dokładnie ale radzę unikać tworzenia gór o wysokości większej niż 50).
- W starszych wersjach gry błąd ten występował jeżeli area utworzona na mapie była zbyt duża.

Oczywiście to nie jedyne przyczyny występowania tego błędu gdyż zdarzają się one w różnych, często nieprzewidywalnych sytuacjach.
Author: Serpent
Topic: https://forum.original-war.net/viewtopi ... =42&t=4902
Post Reply