SAIL - Tworzenie ludzi w SAIL'u

Gotowe kody SAIL'a, informacje na temat moddingu, itd.

Moderator: zoNE

Post Reply
User avatar
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 2059
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

SAIL - Tworzenie ludzi w SAIL'u

Post by zoNE »

NNPlaya wrote:W SAILu ludzi definiuje się kilkoma parametrami. Jedne są wspólne dla postaci, budynków i pojazdów (kolor, nacja, kierunek), inne zaś specyficzne wyłącznie dla ludzi (płeć, szybkość chodzenia, odporność na obrażenia, umiejętności, profesja, imię, jasność). Postaram się przybliżyć tu jak stworzyć w SAILu postać. Zaczyna się od określenia koloru i nacji jednostki (jeśli tego nie zrobimy, gość będzie miał kolor niebieski i nację amerykańską, czyli domyślną, lub poprzednio określoną. Do przywracania domyślnych ustawień stosuje się komendę InitUc; dla wszystkich jednostek, InitVc; dla pojazdów, InitHc; dla ludzi oraz InitBc; dla budynków). Robimy to poprzez wpisanie:

Code: Select all

uc_side=2;
uc_nation=nation_arabian;
uc_direction=3
uc_side to strona jednostki od 0 do 8. uc_nation natomiast to określenie nacji jednostki.uc_direction jest raczej niepotrzebny, oznacza kierunek jednostki, od 0-5.
Nadszedł czas na nadanie naszej postaci jakichś cech. Przyjmijmy, że potrzebujemy arabskiego mechanika 4 poziomu, reszta cech to odpowiednio 1, 0, 2.

Code: Select all

uc_side=2;
uc_nation=nation_arabian;
uc_direction=0;

hc_name='Zbigniew Pompa';
hc_sex=sex_male;
hc_class=class_mechanic;

hc_attr=[12,11];
hc_basic_skills=[1, 0, 3, 0];
hc_skills=[1, 0, 4, 2];

hc_importance=110;
gosciu=CreateHuman;
W ten sposób stworzymy człowieka o imieniu Zbigniew Pompa, arabskiego mechanika 4. levelu, o szybkości chodzenia 12 i odporności 11. Pozostaje tylko umieszczenie gostka na mapie którąś z komend PlaceUnit:
  • PlaceUnitXY(gosciu, 58, 67, true);
  • PlaceUnitArea(gosciu, jakas_area, true);
  • PlaceUnitXYR(gosciu, 58, 67, 3, true);
  • PlaceUnitAnywhere(gosciu, true);
  • PlaceHumanInUnit(gosciu, identyfikator_pojazdu_lub_budynku);
Omówienie: PlaceUnitXY - stworzenie postaci w określonym miejscu o podanych współrzędnych (x,y)
PlaceUnitArea - stworzenie postaci w określonej arei (w przykładzie o identyfkatorze jakas_area).
PlaceUnitXYR - stworzenie postaci w losowej odległości od punktu określonego współrzędnymi xy. Trzecia liczba (r) w tym przykładzie oznacza maksymalną odległość od tego punktu.
PlaceUnitAnywhere - stworzenie postaci w losowym miejscu.
PlaceHumanInUnit - stworzenie postaci od razu w pojeździe bądź też budynku.
Wartość true oznacza, że nastąpi materializacja. Gdy chcemy stworzyć postać bez niej, wpisujemy false.

Omówienie poszczególnych parametrów i podanie możiwych wartości
Parametry uc_...
  • uc_side - strona jednostki, możliwe wpisanie : 0-natura, 1-Amerykanie1, 2-Arabowie1, 3-Rosjanie1, 4-Amerykanie2, 5-Arabowie2, 6-Rosjanie2, 7-Przymierze, 8-Legion
  • uc_nation - nacja jednostki, możliwe wpisanie: nation_nature (natura), nation_american (amerykańska), nation_arabian (arabska), nation_russian (rosyjska).
  • uc_direction - kierunek jednostki, możliwe wpisanie kiernków od 0 do 5
Parametry hc_...
  • hc_name - imię i nazwisko jednostki, musi być wzięte w pojedynczy nawias ' '.
  • hc_class - profesja danej jednostki, możliwe wpisanie class_soldier - żołnierz, class_engineer - inżynier, class_mechanic - mechanik, class_scientistic - naukowiec, class_sniper - snajper, class_mortar - operator moździerza, class_bazooker - bazukowiec, class_desert_warrior - szejk(musi być Arabem!!!), class_apeman - małpolud, class_apeman_soldier - żołnierz-małpolud, class_apeman_engineer - inżynier-małpolud, class_apeman_kamikaze - samobójca-małpolud.
  • hc_sex - płeć danej jednostki, możliwe wpisanie sex_male - mężczyzna lub sex_female - kobieta.
  • hc_attr - określenia szybkości chodzenia i wytrzymałości danej postaci, możliwe wpisanie wartości jedno- i dwuliczbowych. Lepiej nie przesadzać, domyślnie 10.
  • hc_basic_skills - cztery wartości określające bazowe umiejętności postaci, można wpisywać wartości od 0 do 10.
  • hc_skills - cztery wartości określające umiejętności postaci, można wpisywać wartości od 0 do 10.
  • hc_importance - wartość określająca ważność postaci, z reguły wpisuje się od 0 do 110, ale można więcej.
  • hc_gallery='galeria1' - parametr określający galerię twarzy, z jakiej zostanie pobrana facjata dla postaci, w przykładzie galeria1.
  • hc_face_number - numer twarzy w galerii, jeśli nie podamy go, ale zdefiniujemy galerię, wtedy postać dostanie pierwszą facjatę.
PS: Pamiętajmy o zadeklarowaniu naszej postaci:

Code: Select all

export postac;

Starting
Begin

uc_side=2;
uc_nation=nation_arabian;
hc_name=''; //losowe imię
hc_basic_skills=[2, 1, 0, 0];
hc_skills=[3, 2, 0, 1];
postac=CreateHuman;
PlaceUnitAnywhere(postac, true);

end;
PS2: Wiele wartości można zastąpić numerami, np. nation_arabian można zastąpić numerem 2. Spis takich "skrótów" to spis stałych SAILa.

PS3: Nie jest konieczne podawanie wszystkich wartości, korzystamy jedynie z tych, których potrzebujemy.
Author: NNPlaya
Topic: http://forum.original-war.net/viewtopic.php?t=512
Post Reply