Author: NNPlayaNNPlaya wrote:W SAILu ludzi definiuje się kilkoma parametrami. Jedne są wspólne dla postaci, budynków i pojazdów (kolor, nacja, kierunek), inne zaś specyficzne wyłącznie dla ludzi (płeć, szybkość chodzenia, odporność na obrażenia, umiejętności, profesja, imię, jasność). Postaram się przybliżyć tu jak stworzyć w SAILu postać. Zaczyna się od określenia koloru i nacji jednostki (jeśli tego nie zrobimy, gość będzie miał kolor niebieski i nację amerykańską, czyli domyślną, lub poprzednio określoną. Do przywracania domyślnych ustawień stosuje się komendę InitUc; dla wszystkich jednostek, InitVc; dla pojazdów, InitHc; dla ludzi oraz InitBc; dla budynków). Robimy to poprzez wpisanie:uc_side to strona jednostki od 0 do 8. uc_nation natomiast to określenie nacji jednostki.uc_direction jest raczej niepotrzebny, oznacza kierunek jednostki, od 0-5.Code: Select all
uc_side=2; uc_nation=nation_arabian; uc_direction=3
Nadszedł czas na nadanie naszej postaci jakichś cech. Przyjmijmy, że potrzebujemy arabskiego mechanika 4 poziomu, reszta cech to odpowiednio 1, 0, 2.W ten sposób stworzymy człowieka o imieniu Zbigniew Pompa, arabskiego mechanika 4. levelu, o szybkości chodzenia 12 i odporności 11. Pozostaje tylko umieszczenie gostka na mapie którąś z komend PlaceUnit:Code: Select all
uc_side=2; uc_nation=nation_arabian; uc_direction=0; hc_name='Zbigniew Pompa'; hc_sex=sex_male; hc_class=class_mechanic; hc_attr=[12,11]; hc_basic_skills=[1, 0, 3, 0]; hc_skills=[1, 0, 4, 2]; hc_importance=110; gosciu=CreateHuman;
Omówienie: PlaceUnitXY - stworzenie postaci w określonym miejscu o podanych współrzędnych (x,y)
- PlaceUnitXY(gosciu, 58, 67, true);
- PlaceUnitArea(gosciu, jakas_area, true);
- PlaceUnitXYR(gosciu, 58, 67, 3, true);
- PlaceUnitAnywhere(gosciu, true);
- PlaceHumanInUnit(gosciu, identyfikator_pojazdu_lub_budynku);
PlaceUnitArea - stworzenie postaci w określonej arei (w przykładzie o identyfkatorze jakas_area).
PlaceUnitXYR - stworzenie postaci w losowej odległości od punktu określonego współrzędnymi xy. Trzecia liczba (r) w tym przykładzie oznacza maksymalną odległość od tego punktu.
PlaceUnitAnywhere - stworzenie postaci w losowym miejscu.
PlaceHumanInUnit - stworzenie postaci od razu w pojeździe bądź też budynku.
Wartość true oznacza, że nastąpi materializacja. Gdy chcemy stworzyć postać bez niej, wpisujemy false.
Omówienie poszczególnych parametrów i podanie możiwych wartości
Parametry uc_...Parametry hc_...
- uc_side - strona jednostki, możliwe wpisanie : 0-natura, 1-Amerykanie1, 2-Arabowie1, 3-Rosjanie1, 4-Amerykanie2, 5-Arabowie2, 6-Rosjanie2, 7-Przymierze, 8-Legion
- uc_nation - nacja jednostki, możliwe wpisanie: nation_nature (natura), nation_american (amerykańska), nation_arabian (arabska), nation_russian (rosyjska).
- uc_direction - kierunek jednostki, możliwe wpisanie kiernków od 0 do 5
PS: Pamiętajmy o zadeklarowaniu naszej postaci:
- hc_name - imię i nazwisko jednostki, musi być wzięte w pojedynczy nawias ' '.
- hc_class - profesja danej jednostki, możliwe wpisanie class_soldier - żołnierz, class_engineer - inżynier, class_mechanic - mechanik, class_scientistic - naukowiec, class_sniper - snajper, class_mortar - operator moździerza, class_bazooker - bazukowiec, class_desert_warrior - szejk(musi być Arabem!!!), class_apeman - małpolud, class_apeman_soldier - żołnierz-małpolud, class_apeman_engineer - inżynier-małpolud, class_apeman_kamikaze - samobójca-małpolud.
- hc_sex - płeć danej jednostki, możliwe wpisanie sex_male - mężczyzna lub sex_female - kobieta.
- hc_attr - określenia szybkości chodzenia i wytrzymałości danej postaci, możliwe wpisanie wartości jedno- i dwuliczbowych. Lepiej nie przesadzać, domyślnie 10.
- hc_basic_skills - cztery wartości określające bazowe umiejętności postaci, można wpisywać wartości od 0 do 10.
- hc_skills - cztery wartości określające umiejętności postaci, można wpisywać wartości od 0 do 10.
- hc_importance - wartość określająca ważność postaci, z reguły wpisuje się od 0 do 110, ale można więcej.
- hc_gallery='galeria1' - parametr określający galerię twarzy, z jakiej zostanie pobrana facjata dla postaci, w przykładzie galeria1.
- hc_face_number - numer twarzy w galerii, jeśli nie podamy go, ale zdefiniujemy galerię, wtedy postać dostanie pierwszą facjatę.
PS2: Wiele wartości można zastąpić numerami, np. nation_arabian można zastąpić numerem 2. Spis takich "skrótów" to spis stałych SAILa.Code: Select all
export postac; Starting Begin uc_side=2; uc_nation=nation_arabian; hc_name=''; //losowe imię hc_basic_skills=[2, 1, 0, 0]; hc_skills=[3, 2, 0, 1]; postac=CreateHuman; PlaceUnitAnywhere(postac, true); end;
PS3: Nie jest konieczne podawanie wszystkich wartości, korzystamy jedynie z tych, których potrzebujemy.
Topic: http://forum.original-war.net/viewtopic.php?t=512