MOD - Muzyka w grze

Gotowe kody SAIL'a, informacje na temat moddingu, itd.

Moderator: zoNE

Post Reply
User avatar
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 2061
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

MOD - Muzyka w grze

Post by zoNE »

zoNE wrote:By zmodyfikować muzykę w grze, musisz do folderu "Sound" modyfikacji dodać pliki o takiej samej nazwie, z jaką występują one w grze. Np. by zmienić muzykę z menu głównego, musisz do folderu "Sound\Hudba\" dodać plik o nazwie "Menu.wav" – ważne jest rozszerzenie *.wav.

Nazwy plików można sprawdzić w archiwum Data2.owp, w folderze z grą, a przesłuchać je można po ściągnięciu ich (w formie soundtracku) ze stron poświęconych grze lub w nowszej wersji patchy wypakowując je z archiwum przy pomocy programu PackView (w starszych wersjach programu wypakowanie nie było możliwe).

W archiwum data2.owp znajdują się pliki dźwiękowe, których nazwy wskazują na ich wykorzystanie w grze. Na samym dole archiwum w katalogu Hudba (cz. muzyka) znajdują się umieszczone pliki z muzyką z gry. Ich nazwy podzielone są kolejno na 3 części plus 4. Odpowiadająca za format. Kolejno:

Jako pierwszy jest rodzaj kampanii (tutaj nazwy wzięte są z języka angielskiego), czyli:
Am - Americans - Amerykanie
Ar - Arabs - Arabowie
Ru - Russians - Rosjanie
Me - Mercenaries - najemnicy

Następnie nazwa akcji (nazwy wzięte z języka czeskiego):
Boj - boj - fight - walka
Int - Intro (kampania RU, Syberia)
Pri - příprava - preparation - przysposobienie
Pru - průzkum - exploration - badania
Vic - vítězství - victory - zwycięstwo

Trzeci i ostatni natomiast jest numer typu, czyli kolejność występowania danej ścieżki: A, B, C.
Kolejno 1, 2, 3.

UWAGA! Numer typu NIE jest równoznaczny numerowi misji!

Na końcu oczywiście format pliku:
*.wav - WAVE - plik dźwiękowy (ten jest najważniejszy)
*.ovw - WAVE Overview File - plik przeglądu zawierający opis, instrukcje oraz nazwę oprogramowania. Służy do przyspieszenia otwierania i przewijania pliku. Tworzony przez takie aplikacje jak: Cubase, Spark. Ale te nas nie interesują do czasu, aż nie chcesz wypakowywać ich z archiwum.


Dla przykładu plik o nazwie AmPriB.wav jest to plik strony amerykańskiej, akcji przysposobienia (czas spokoju, np. podczas budowania bazy), o numerze 2.

Mam nadzieję, że tekst wystarczająco zagłębia się w problem, rozwiewając wszelkie wątpliwości.
Author: zoNE
Topic #1: http://forum.original-war.net/viewtopic.php?t=555
Topic #2: http://forum.original-war.net/viewtopic.php?f=6&t=1703
Post Reply