MOD - Dodawanie nowych fontów do moda

Gotowe kody SAIL'a, informacje na temat moddingu, itd.

Moderator: zoNE

Post Reply
User avatar

Topic author
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 1537
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

MOD - Dodawanie nowych fontów do moda

#1

Post by zoNE » Fri Jul 27, 2018 6:57 pm

Prażanin wrote:
Fri Jul 27, 2018 6:22 pm
W związku z udostępnieniem przez Stucuka narzędzia umożliwiającego dodawanie nowych fontów do Original War, postanowiłem pokrótce opisać, z czym to się je, i o co cho.

Po ściągnięciu programu uruchamiamy go. Program jest dość intuicyjny. Po lewej mamy do wyboru czcionkę (do wyboru mamy wszystkie czcionki aktualnie w systemie), jego rozmiar i długość. Niżej mamy nazwę pliku, pod jakim skonwertowana czcionka zostanie napisana. W opcji Filtr możemy zaznaczyć czcionki specjalne, np. polskie litery. Wówczas, gdy konwertowana czcionka nie będzie posiadała konkretnej litery, program da nam opcję podmienienia jej na podstawową wersję lub możliwość zrobienia wersji danej litery samemu w programie graficznym i zaimportowanie tego z powrotem. Jeżeli mamy wszystko gotowe, klikamy na "Transfer to OW".

Generalnie transferowane jest wszystko, włącznie z chińskimi znakami, przez co pod koniec czcionka może ważyć 8mb (ponad 10000 znaków). Aby tego uniknąć, można kliknąć opcję "Stop", kiedy skonwertowane zostanie przynajmniej 100-200 znaków (trudno mi dokładnie określić, ile). To, ile znaków zostało skonwertowanych, będzie napisane (Unique Characters).

Nowa czcionka będzie w folderze Fonts, w katalogu głównym programu. Aby czcionkę dodać do OW, należy przerzucić nową czcionkę do folderu Fonts w katalogu naszego moda.

Aby gra zaczęła korzystać z nowych czcionek, musimy uwzględnić je w pliku UIColors.txt w folderze Interface. Są tam dane dot. czcionki i koloru napisów poszczególnych elementów GUI, z podziałem na wszystkie 3 nacje oraz nację Alien (menu główne). Kolejność jest następująca: AM -> RU -> AR -> Alien. Cyfry oznaczają kod dziesiętny koloru (można go uzyskać, konwertując szesnastkową wartość danego koloru na system dziesiętny), zaś w cudzysłowach jest nazwa czcionki. Wpisujemy tam swoją własną i od tej pory, jeżeli niczego nie sknociliśmy, możemy cieszyć się nową czcionką w grze.
Author: Prażanin
Topic: viewtopic.php?f=42&t=5740
Attachments
FontGenv3.rar
(231.35 KiB) Downloaded 7 times
Last edited by zoNE on Sat Jul 28, 2018 2:21 pm, edited 1 time in total.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest