Original War - Najlepsze BUGI i GLITCHE!

O grafice, jej tworzeniu i własnej twórczości oraz innych mediach.
Post Reply
User avatar
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 2059
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Original War - Najlepsze BUGI i GLITCHE!

Post by zoNE »

Wszystkie najciekawsze bugi, glitche i nie tylko! Kompilacja zawiera jedne z najciekawszych oraz najśmieszniejszych błędów i glitchy Original War!
Last edited by zoNE on Thu Mar 21, 2019 4:39 pm, edited 2 times in total.
User avatar
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 2059
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Original War - Najlepsze BUGI i GLITCHE!

Post by zoNE »

Część druga.

Last edited by zoNE on Fri Mar 29, 2019 12:41 pm, edited 2 times in total.
User avatar
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 2059
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Original War - Najlepsze BUGI i GLITCHE!

Post by zoNE »

Original War - Najlepsze BUGI i GLITCHE #3 - Original War jakiego nie znaliście!

Last edited by zoNE on Mon May 20, 2019 4:58 pm, edited 1 time in total.
User avatar
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 2059
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Original War - Najlepsze BUGI i GLITCHE!

Post by zoNE »

Original War - Najlepsze BUGI i GLITCHE #4 - Original War jakiego nie znaliście!

Last edited by zoNE on Sat Jan 04, 2020 9:51 pm, edited 2 times in total.
User avatar
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 2059
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Original War - Najlepsze BUGI i GLITCHE!

Post by zoNE »

Original War - Najlepsze BUGI i GLITCHE #5 - Original War jakiego nie znaliście!

Last edited by zoNE on Sun May 31, 2020 10:47 pm, edited 1 time in total.
User avatar
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 2059
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Original War - Najlepsze BUGI i GLITCHE!

Post by zoNE »

Original War - Najlepsze BUGI i GLITCHE #6 - Original War jakiego nie znaliście!

Jakskomiksu
Soldier level 2
Soldier level 2
Poland
Posts: 31
Joined: Sat Nov 26, 2022 4:44 pm

Re: Original War - Najlepsze BUGI i GLITCHE!

Post by Jakskomiksu »

Świetna kolekcja !
Dorzucę jednak łyżkę dziegciu do kociołka z miodem. :aminvis:
Większość błędów z późniejszych części wygląda jak jakieś wersje robocze z tworzonych modyfikacji, nie jak rzeczywiste / występujące w rozgrywce bugi.
Specem od rozgrywek multi nie jestem ale może mój komentarz pomoże komuś naprawić lub zignorować niektóre z powyższych błędów w grze.

Część 1:

https://youtu.be/QmbcRFM09kY?t=66 - akcja od 1:06 - Nie rozumiem gdzie tu jest jakiś 'glitch'.

https://youtu.be/QmbcRFM09kY?t=78 - akcja od 1:18 do 1:40 mają to samo podłoże co wymuszanie glitch'y aktywną pauzą.

https://youtu.be/QmbcRFM09kY?t=173 - akcja od 2:53 do 3:09 tutaj podobnie

Czemu to istotne ? Bo w grze z dynamicznym ustawianiem prędkości upływu czasu najprawdopodobniej niemożliwe będzie ich wyeliminowanie. [zgaduję, że dlatego Stucuk zdecydował się na wprowadzenie jednolitego czasu w rozgrywkach multi/ pozostaje mieć nadzieję, że prędkość kiedykolwiek będzie do uzgodnienia].
Glitch'e te najprawdopodobniej mogą również występować w rozgrywce dla pojedynczego gracza jednak winą wtedy obarcza się aktywną pauzę.
Przy okazji ten błąd w normalnie toczonej rozgrywce raczej nie występuje dlatego wolę nazywać to wymuszonym glitch'owaniem.

https://youtu.be/QmbcRFM09kY?t=260 - akcja od 4:20
Osobiście nie uznałbym wymuszania ataku jako jakikolwiek błąd. Jest to jedyna możliwa forma zaatakowania niewidzialnej jednostki, a nawet najprostszy karabin zamontowany na wozie bojowym powinien posiadać opcję 'ostrzelaj obszar' (zwłaszcza przeciw piechocie) podobnie jak wyrzutnie/ granatniki/ bazooki.

Część 2:
https://youtu.be/-XCQl4kXX-c?t=39 - akcja od 0:39 - o co chodzi?

https://youtu.be/-XCQl4kXX-c?t=186 - akcja od 3:06 - zdobywanie dośw. na usypianych mobach ? -wystarczy chyba zablokować tę funkcję w całości ewentualnie ustawić ją na minimum (nie jestem pewien czy nowsze patche celowo/przypadkowo tego nie zmieniły na wyższe ;))

Cześć 3:

To chyba nie błąd. Mi też zdarzało się dostawać Heike po nieudanej szarży. https://youtu.be/szxXsaO9Ogg?t=246 4:06

https://youtu.be/szxXsaO9Ogg?t=278 - 4:38 \o/ To dopiero poetyckie wejście xD.

https://youtu.be/szxXsaO9Ogg?t=299 - 5:00 - też mi się to kiedyś zdarzyło. Wersja pudełkowa niemodowana. Powodem jest chyba zbyt duża liczba kampanii rozegranych. Po pewnym czasie nawet kasując save'y pliki potrafią się dziwnie zachowywać. Pomogło ręczne usunięcie progresu misji z folderów.

Część 6:

https://youtu.be/-JpHm3QeW3I?t=87 - 1:27 - to nie błąd - każdy pojazd zostanie wypchnięty z fabryki (nawet nieulepszonej) bez kierowcy.
User avatar
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 2059
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Original War - Najlepsze BUGI i GLITCHE!

Post by zoNE »

Jakskomiksu wrote: Thu Dec 15, 2022 12:05 am Świetna kolekcja !
Dorzucę jednak łyżkę dziegciu do kociołka z miodem. :aminvis:
Większość błędów z późniejszych części wygląda jak jakieś wersje robocze z tworzonych modyfikacji, nie jak rzeczywiste / występujące w rozgrywce bugi.
Specem od rozgrywek multi nie jestem ale może mój komentarz pomoże komuś naprawić lub zignorować niektóre z powyższych błędów w grze.
Dziękuję. Bugów była dużo większa "kolekcja", te jednak były najbardziej efektowne, dlatego zrobiłem z nich takie sklejki, bo czasami ciekawie to wygląda mimo wszystko. Co do tego czy są to błędy z gry, czy z modów. Nie gram w mody, a jedynie testuję normalną grę. Błędy pochodziły w około 95% z samej czystej gry w różnych jej wersjach, z różnymi patchami. Jedynie w jednym z filmów jest 1 błąd z moda i w jednym są 3 odniesienia do modów, z czego jeden błąd wynikał z błędu programisty moda, a 2 pozostałe z mechaniki samej gry, a tam akurat łatwiej było je złapać, gdyż np. gra nie ma kampanii arabskiej w domyśle, więc i złapanie błędu w kampanii wynikającego z szejka nie jest możliwe bez pokazania go na modzie. Dużej części błędów nie spotkałeś pewnie dlatego, że występowały w dużo wcześniejszych wersjach i są już poprawione.
Jakskomiksu wrote: Thu Dec 15, 2022 12:05 am https://youtu.be/QmbcRFM09kY?t=66 - akcja od 1:06 - Nie rozumiem gdzie tu jest jakiś 'glitch'.
Jeżeli masz na myśli akcję przed tym czasem, to chodzi o możliwość podbierania skrzyń ze składu przeciwnika na multiplayerze, zaznaczając jedynie "jednostronnie" tzw. sojusz, gdzie nie został on zaakceptowany przed drugą stronę. Błędne założenie zostało naprawione i aktualnie sojusz wymaga akceptacji obustronnej.

Jeżeli znów chodzi o akcję po tym czasie, to chodzi o błąd upadku na konkretny hex, który występował w starszej wersji, gdzie upadające postacie, gdy upadały na hex, na który już wcześniej ktoś upadł (zajęty hex) powodowały utratę synchronizacji danych u graczy i wyrzucanie gry, często z automatyczną wygraną po stronie osoby, która ten błąd wywołała. Błąd ten też został już naprawiony.
Jakskomiksu wrote: Thu Dec 15, 2022 12:05 am https://youtu.be/QmbcRFM09kY?t=78 - akcja od 1:18 do 1:40 mają to samo podłoże co wymuszanie glitch'y aktywną pauzą.
Błędy te wynikają z możliwości grupowania jednostek i zadań, które nie powinny podlegać grupowaniu, gdyż prowadzą do niedorzeczności, jak np. zaznaczanie jednostek jednocześnie będących w fabryce mogącej produkować bombę syberytową oraz w takiej, która jej nie może produkować, prowadząc jednocześnie do uruchomienia procesu produkcji na obu, gdzie gra po uruchomieniu polecenia powinna najpierw sprawdzić, czy dana fabryka może to produkować i po prostu odrzucić takie zadanie.
Jakskomiksu wrote: Thu Dec 15, 2022 12:05 am https://youtu.be/QmbcRFM09kY?t=173 - akcja od 2:53 do 3:09 tutaj podobnie

Czemu to istotne ? Bo w grze z dynamicznym ustawianiem prędkości upływu czasu najprawdopodobniej niemożliwe będzie ich wyeliminowanie. [zgaduję, że dlatego Stucuk zdecydował się na wprowadzenie jednolitego czasu w rozgrywkach multi/ pozostaje mieć nadzieję, że prędkość kiedykolwiek będzie do uzgodnienia].
Glitch'e te najprawdopodobniej mogą również występować w rozgrywce dla pojedynczego gracza jednak winą wtedy obarcza się aktywną pauzę.
Przy okazji ten błąd w normalnie toczonej rozgrywce raczej nie występuje dlatego wolę nazywać to wymuszonym glitch'owaniem.
Te błędy były bardzo często wykorzystywane w multiplayerze celem tworzenia "nieśmiertelnych" bazookerów, których nie można trafić oraz którzy mogą pojedynczo zapętlić sobie kilka czynności, których normalnie zapętlić się nie da.
Jakskomiksu wrote: Thu Dec 15, 2022 12:05 am https://youtu.be/QmbcRFM09kY?t=260 - akcja od 4:20
Osobiście nie uznałbym wymuszania ataku jako jakikolwiek błąd. Jest to jedyna możliwa forma zaatakowania niewidzialnej jednostki, a nawet najprostszy karabin zamontowany na wozie bojowym powinien posiadać opcję 'ostrzelaj obszar' (zwłaszcza przeciw piechocie) podobnie jak wyrzutnie/ granatniki/ bazooki.
Właśnie o to chodzi w niewidzialności, by być niewidzialnym i by nie móc nacelować niewidocznego celu bronią, która nie jest bronią obszarową. W grze nie ma takich opcji jak "ostrzelaj obszar".
Jakskomiksu wrote: Thu Dec 15, 2022 12:05 am https://youtu.be/-XCQl4kXX-c?t=39 - akcja od 0:39 - o co chodzi?
Chodzi tu o przejęcie pełnej kontroli nad jednostkami przeciwnika (patrz strzałki nad postaciami). Gracz gra samotnie (nie ma nikogo w party), a jego postaciami kieruje przeciwnik. Czyli po prostu pełne przejęcie kontroli w multiplayerze nad jednostkami wroga, jak w kilku innych przykładach w innych filmach.
Jakskomiksu wrote: Thu Dec 15, 2022 12:05 am https://youtu.be/-XCQl4kXX-c?t=186 - akcja od 3:06 - zdobywanie dośw. na usypianych mobach ? -wystarczy chyba zablokować tę funkcję w całości ewentualnie ustawić ją na minimum (nie jestem pewien czy nowsze patche celowo/przypadkowo tego nie zmieniły na wyższe ;))
Ten błąd został załatany, aktualnie nie można expić ciągłym usypianiem.
Jakskomiksu wrote: Thu Dec 15, 2022 12:05 am To chyba nie błąd. Mi też zdarzało się dostawać Heike po nieudanej szarży. https://youtu.be/szxXsaO9Ogg?t=246 4:06
To był błąd wynikający z błędnie napisanego kodu misji, w którym błędnie do grupy postaci sterowalnych w następnych misjach przypisywane zostały postacie, które były w naszym teamie w jednej z wcześniejszych misji, gdzie dołączyły do nas, by wskazać nam położenie min. Zostało to naprawione i obecnie postacie arabskie są wykluczane z przechodzenia między misjami. Zgodnie z fabułą, one nam jedynie pomagają w konkretnej misji, a nie przechodzą na stałe na naszą stronę.
Jakskomiksu wrote: Thu Dec 15, 2022 12:05 am https://youtu.be/szxXsaO9Ogg?t=278 - 4:38 \o/ To dopiero poetyckie wejście xD.
Tak. Niestety gra tego nie przewidziała. Ale już przewiduje.
Jakskomiksu wrote: Thu Dec 15, 2022 12:05 am https://youtu.be/szxXsaO9Ogg?t=299 - 5:00 - też mi się to kiedyś zdarzyło. Wersja pudełkowa niemodowana. Powodem jest chyba zbyt duża liczba kampanii rozegranych. Po pewnym czasie nawet kasując save'y pliki potrafią się dziwnie zachowywać. Pomogło ręczne usunięcie progresu misji z folderów.
To nie kwestia ilości rozegranych kampanii, a położenia postaci i jest to powtarzalne za każdym razem. Błąd występuje/występował w wypadku, gdy jednocześnie - w tym samym czasie - na tym samym hexie pojawiła się postać budująca, co budowany budynek. To powodowało, że jeden z obiektów musiał zniknąć - obojętnie, czy był to dźwig budujący, czy postać budująca. A gra usuwając postać po prostu ją zabija, nie "wykonując" jednak jej śmierci, a po prostu ją usuwając. Jeżeli natomiast postać jest w pojeździe, po prostu jest usuwana bezpośrednio.
Jakskomiksu wrote: Thu Dec 15, 2022 12:05 am https://youtu.be/-JpHm3QeW3I?t=87 - 1:27 - to nie błąd - każdy pojazd zostanie wypchnięty z fabryki (nawet nieulepszonej) bez kierowcy.
Tu miało to na celu bardziej wskazanie niedorzeczności sytuacji, w której pojazd ani nie ma kierowcy, ani w fabryce nie ma ludzi, którzy go by mogli wypchnąć, a automatycznie jedzie bez kierowcy. W takich wypadkach twórca ma do wyboru jedną z dwóch ścieżek. Albo doprowadzić do momentu, w którym stary pojazd nie może wyjechać i zatrzymuje dalszą produkcję (co jednak by nie było problemem, bo bez ludzi ta produkcja i tak stoi) lub wyrzucić pojazd bez kierowcy i kontynuować produkcję (która i tak nie ruszy, gdyż nie ma w budynku ludzi). Twórcy gry wybrali tę drugą, jednak nie jest ona ani logiczna, ani nie rozwiązuje problemu.
Post Reply