Sand of Siberia

Opisy i linki do modów tworzonych przez scenę, jak i również opinie na ich temat.
User avatar
darek8600
Soldier level 2
Soldier level 2
Poland
Posts: 33
Joined: Tue Jan 02, 2018 9:23 pm

Re: Sand of Siberia

Post by darek8600 »

No to jest to co mówię, że tutaj AI w ogóle nie istnieje :/
Ogranicza się w zasadzie do tego, że ludzie/pojazdy reagują na to co dzieje się w najbliższym otoczeniu, w sensie strzelanie, naprawianie, leczenie, czy podniesienie surowca.

Przez te błędy co piszesz faktycznie może być trudno zrobić takiego skirmisha, ale jak pokazuje przykład tych 3 map w Cooperation (Omicron, Beta, Gamma i Rewolucja Październikowa), czy też tych Twoich, jest to wykonalne.

A myślisz, że mod skirmish-kampania, byłby wykonalny? To, o czym piszę we wcześniejszym komentarzu.
Bazując na istniejących modach, wydaje mi się że stosunkowo łatwo powinno się zrobić liniowy mod, w którym kampania opierałaby się na tej Twojej dużej mapie.
Dla przykładu, jeden z pomysłów, jak widzę ten mod (chyba spróbuję się za niego zabrać):

1 misja: Ron Harrison (lub odpowiednik w alternatywnej wersji czasowej) ląduje jako pierwszy, rozgląda się po mapie i w lewym górnym rogu (np tam gdzie baza legionu) zakłada bazę Alfa, zadaniem jest wybudowanie składu, zbrojowni i 2 bunkrów. Nastepnie zamienienie się w żołnierza i mały patrol.

2 misja: mija rok, na jednym z patroli Ron trafia na rannego amerykanina (na żółto) który nie pamięta co się stało, wracają do bazy Alfa, Ron buduje laboratorium, zamienia sie w naukowca i leczy podkomendnego. Potem dołącza trzeci żołnierz i opowiada o ataku przez nieznanych żołnierzy, po czym udają się w to miejsce i zabijają dwóch ruskich. Kolejny cel, patrol na dalsze tereny, trafiają do małej placówki rosyjskiej, dochodzi do rozmowy pomiędzy Ronem, a najwyższym na obecną chwilę dowódcą rosyjskim, podczas to której dyskutują o syberycie i w wyniku braku porozumienia stwierdzają fakt wojny pomiędzy USA, a ZSRR. Wracają do bazy i stwierdzają, że trzeba wybudować dodatkowe bunkry i umocnić bazę.

3 misja: mija kolejny miesiąc (czy tam ileś), np na dole po środku pojawia się McMillan (lub odpowiednik) i ta misja może wyglądać nieco podobnie do misji 1-4 z oryginalnej kampanii AM (nieco podobnie, równie dobrze przebieg zdarzeń może być zupełnie inny), zbierają ludzi, zakładają małą bazę, budują kilka pojazdów, rozbierają bazę, przebijają się do bazy Alfa przez linię frontu po środku mapy (w tym czasie komputer am, jako sojusznik bez wspólnego pola widzenia buduje bazę Beta bardzo blisko bazy Alfa, przybywają nowi ludzie). Po przebiciu McMillana do bazy Alfa sojusznicy mają już wspólne pole widzenia, McMillan inicjuje wybudowanie warsztatu.

4 misja, McMillan jedzie wybudować bazę Gamma (która pełniła by też funkcję bazy Delta, bo mapa duża, ale jednak ograniczona) w miejscu gdzie znajdzie złoże ropy (nie ma jej w Alfie i Becie), inicjuje przebadanie energi ropnej i rozbudowę warsztatu ma fabrykę i powstanie lepszych pojazdów. Następnie rozbudowa cywilna i wysyła pierwszy konwój ropy do Alfy. Do tego niszczy jakąś lokalną bazę ruskich.

Potem jakieś kolejne misje, w tym Owsjenko, która byłaby po środku tej mapy w miejscu żyły matki.

Potem kolejne misje i może być tak, że amerykanie dostają lanie, baza Beta zostaje zniszczona, baza Gamma trzyma się resztkami sił (np zostaje tylko Fergusson). Koło misji 10 McMillan zostaje głównodowodzącym, jednak pod kontrolą ma tylko Alfę, przebija się do Gammy, potem zarządza odbudowę bazy Beta, a potem po kolei zaczyna napierać i wypierać ruskich. W ostatniej misji zadaniem byłoby zajęcie wszystkich pozostałych baz rosyjskich i bazy głównej, a także arabów (z którymi walczyłoby się w konkretnych misjach zgodnie z zarysem fabularnym z oryginalnej kampanii)

To byłby prawdziwy Original War Remake. Z tym że mogłoby się różnić szczegółami i pobocznymi wątkami, w efekcie tworząc historię podobną, a jednak zupełnie inną, zaskakującą itd.
Różnica byłaby taka, że niezależnie od tego co się robi w danej misji, to cały znany świat byłby na tej jednej dużej mapie. Widać by było jak komputer rozbudowywuje bazę Alfa i Beta. Skrzynki mogłyby się pojawiać tylko w kilku miejscach mapy, w pobliżu której zrobiłoby się np bazę zaopatrzeniową (motyw z am6 chyba).
Gdyby to było dla gry za trudne dla skryptów/silnika gry, to bazy radzieckie fizycznie mogłyby się pojawiać te, które w danej misji są istotne i mamy z nimi styczność (aczkolwiek wtedy pojawia się ryzyko, że ktoś np w pierwszych misjach sobie obejdzie front idąc naokoło przez główną bazę radziecką i arabską, których fizycznie jeszcze nie będzie)

I generalnie sytuacja by wyglądała tak, że lewy górny róg to byłyby tereny amerykanów, prawy górny arabów, a całe południe i środek (w zależności od sytuacji na froncie) radzieckie.
Przy takim podziale może nawet na 15 misji, skala rozbudowy kontrolowanych przez komputer baz w danej misji powinna być spokojnie do udźwignięcia przez skrypty. Ciekawe jak z eksportem tego do kolejnych misji, bo to jest w sumie najbardziej kluczowe dla takiej wizji modu.
Taki właśnie mod mi się marzy. I mimo braku doświadczenia chyba spróbuję się za niego zabrać. Jako bazowe byłyby skrypty z oryginalnej kampanii, przeniesione na tą dużą mapę (jeśli się zgodzisz ją udostępnić).
Co w ogóle myślisz o takim modzie? Motywem przewodnim nie miałaby być trudność (chyba, że w późniejszych misjach, ale pierwsze misje powinny być względnie łatwe), tylko opowiedzenie historii jeszcze raz, w inny sposób, łącznie z poznaniem wątków, które w oryginalnej kampanii były tylko wspomniane (rozkręcenie Alfy przez Rona w pojedynkę w rok, przetrwanie Gladstone'a i oswajanie przez niego małpoludów), ewentualnie wplecenie zupełnie innych wątków, może innego dowódce, ale wtedy ciężko będzie zmarginalizować rolę McMillana (jeśli historia ma być zbliżona do oryginalnej). Ale można też to zrobić inaczej. McMillan, jak i bazy Gamma oraz Delta mogą być w innych rejonach, po za mapą (mapa może stawić wtedy nie całość, a powiedzmy 1/2 całego świata gry) a historia może opowiadać historię z perspektywy Rona oraz jakiegoś innego dowódcy rangi McMillana (który może go zastąpić po przejściu McMillana do Przymierza), może też się znaleźć wątek dla Powella.
Tak... To jest moim zdaniem świetny pomysł. Nowy dowódca, równoległy do McMillana, na mapie bazy Alfa i Beta, plus placówka zaopatrzeniowa, placówka sybertowa itd (w krytycznym momencie kampani po zniszczeniu Bety byłaby tylko Alfa i wtedy jej dramatyczna obrona przed zmasowanym atakiem ruskich byłaby przełomowym momentem dla losów wojny, potem stopniowa odbudowa. Można by niezłą dramaturgię zrobić w kontekscie załamania frontu i utraty kolejnych baz i ostatniej linii obrony w Alfie). Tymczasem McMillan oraz bazy Gamma, Delta i Epsilon byłyby po za mapą i w tym samym czasie działyby się wydarzenia z głównej kampanii, przy czym McMillan poszedłby do Przymierza. niektóre pojedyncze misje mogłyby się toczyć po za główną mapą, w tym np bitwa o zyłę matkę, po której nastąpiłaby jeszcze jedna, ostatnia misja na głównej mapie, w której trzebabyłoby doprowadzić do ostatecznej kapitulacji rosjan, arabów i przymierza, co mogłyby ułatwić/utrudnić decyzje podejmowane przez gracza przez całą kampanie (np. przy tych najbardziej niekorzystnych decyzjach wszyscy: tj arabowie, legion, ruscy i Przymierze jednoczyliby się przeciwko graczowi i walczyli do ostatniego człowieka, a np przy bardziej szlachetnym postępowaniu Przymierze by stosunkowo łatwo przechodziło na stronę USA, podobnie Legion, Ruscy poddaliby się w momencie gdy zostaje im tylko główna baza i obrona zostaje przebita, zaś arabowie mogliby tak czy siak do końca).
Spokojnie by się uzbierało 15 misji, z czego minimum 10 powinno się toczyć na tej głównej mapie.

Co myślisz o takim modzie?
P.S. Trochę duży offtop się zrobił, może trzeba by z tego osobny temat wydzielić?
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Sand of Siberia

Post by Serpent »

Z tej ściany tekstu wywnioskowałem że chcesz zrobić mapę na której byłoby kilka baz z kampanii oryginalnej? Pomijając fakt że jest to technicznie niewykonalne w obecnej chwili to zrobienie takiej mapy zajęłoby kilka dobrych tygodni :D
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
darek8600
Soldier level 2
Soldier level 2
Poland
Posts: 33
Joined: Tue Jan 02, 2018 9:23 pm

Re: Sand of Siberia

Post by darek8600 »

Nie, chodzi mi o przeniesienie zarysu fabuły na tą Twoją mapę (choć o takiej opcji też myślałem xD)
Mapa "Rewolucja Październikowa" pokazuje, że na mapie może być naprawdę dużo baz.
Motyw taki: Na mapie bazy (docelowo w kampanii) Alfa i Beta (niekoniecznie w tej samej postaci, ale te dwie bazy powinny być stosunkowo duże), po za mapą (tylko wspomniane) bazy Gamma i Delta (które po przejściu McMillana do Przymierza mogą zostać utracone), do tego główna baza rosyjska w prawym dolnym rogu i kilka mniejszych na dole, duża arabska w prawym górnym rogu. A po środku mapy szereg różnych placówek, które w zależności od momentu kampanii należałoby do rosjan, amerykanów, czy arabów.
Pierwsze 2 misje Ronem Harrisonem, taki wstęp do gry (wydarzenia sprzed oryginalnej kampanii).
Pozostałe misje nowym dowódcą, który z początku jest w cieniu McMillana i Powella, a potem to on gra pierwsze skrzypce po przejściu McMillana do Przymierza.
Czyli bohater coś na kształt Matthew Bagginsa z Apocaliptic War.
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Sand of Siberia

Post by Serpent »

Jeżeli masz mapę to nic nie stoi na przeszkodzie żeby takiego moda zrobić.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
darek8600
Soldier level 2
Soldier level 2
Poland
Posts: 33
Joined: Tue Jan 02, 2018 9:23 pm

Re: Sand of Siberia

Post by darek8600 »

Na przeszkodzie stoi to, że jeszcze nigdy nie modowałem Original War i kompletnie się na tym nie znam :P
Ale spróbuję, w razie czego będę prosił o pomoc.
No chyba, że ktoś byłby zainteresowany stworzeniem podobnego moda, to chętnie "sprzedam" pomysł :D
A co do mapy, mógłbym wykorzystać tą Twoją duża, której screen załączyłeś wcześniej?
Last edited by darek8600 on Wed Jan 03, 2018 2:59 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Sand of Siberia

Post by Serpent »

Ta, problem w tym że nie jest ona skończona w pełni :P
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
darek8600
Soldier level 2
Soldier level 2
Poland
Posts: 33
Joined: Tue Jan 02, 2018 9:23 pm

Re: Sand of Siberia

Post by darek8600 »

Czekałem 17 lat, to i drugie tyle poczekam xD
A tak serio, chodzi o brak drzew itd? Kiedy planujesz skończyć tą mapę?
Ja bym na pewno poprosił wersję bez żyły matki :P Choć w razie czego może zostać.
A także jakby się dało to dodatkowo wersję zadrzewioną (z wyjątkiem miejsca pod bazy) na potrzeby 1 misji.

Swoją drogą, mapa też by się świetnie nadała do free builder mod.
Zwłaszcza, że wtedy nie trzeba robić skryptów, wystarczy umieścić jakieś bazy.
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Sand of Siberia

Post by Serpent »

Kiedyś będzie, nie wiem kiedy bo jestem zawalony robotą ;p
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
darek8600
Soldier level 2
Soldier level 2
Poland
Posts: 33
Joined: Tue Jan 02, 2018 9:23 pm

Re: Sand of Siberia

Post by darek8600 »

Szkoda, bo jak skończę przechodzić Apocaliptic War, to chciałbym ruszyć z tym projektem :P
Najwyżej jeśli można, to jak już będę się zabierał to poproszę Cię o tą niedokończoną wersję i przynajmniej bym się na niej pouczył Saila.
Kiedyś raz już próbowałem coś modować, wykorzystując mapę bazy Alfa z kampanii AM, ale mapa malutka i mi się odechciało.
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Sand of Siberia

Post by Serpent »

Wielkość mapy akurat nie wpływa na naukę SAIL'a xd
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
darek8600
Soldier level 2
Soldier level 2
Poland
Posts: 33
Joined: Tue Jan 02, 2018 9:23 pm

Re: Sand of Siberia

Post by darek8600 »

Wiem, ale wolę robić od razu coś, co finalnie może być użyteczne :D
Zapewne sporo nauki przede mną, ale długie godziny spędziłem przy pisaniu nowych wydarzeń w Europie Universalis 2 oraz niedawno całą masę przy Hearts of Iron II. Więc korzystając z poradników oraz gotowych kodów w oryginalnej grze i modach powinienem sobie jakoś poradzić. Tylko najpierw sam edytor też trzeba ogarnąć hehe
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Sand of Siberia

Post by Serpent »

Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
darek8600
Soldier level 2
Soldier level 2
Poland
Posts: 33
Joined: Tue Jan 02, 2018 9:23 pm

Re: Sand of Siberia

Post by darek8600 »

Najpierw przejdę Apocaliptic War :D
Ale potem faktycznie zacznę.
Zrobię demo pierwszych 2 misji (tych Ronem Harrisonem) i najwyżej wykorzystam do tego mapę AM15 :P
Ale jak tylko będziesz mieć jakąś używalną wersję tej swojej mapy to wyślij proszę.
Może ktoś się zainspiruje potem i zrobi do moda kampanię rosyjską i arabską :P Bo mi raczej motywacji starczy tylko na amerykańską...
Ashido
Soldier level 2
Soldier level 2
Poland
Posts: 30
Joined: Tue Jun 17, 2014 4:12 pm

Re: Sand of Siberia

Post by Ashido »

Serpent, a może dałoby się stworzyć pojazd, który będzie naprawiał inne pojazdy? Coś na zasadzie dźwig dla budynków. Skoro akcja dzieje się po wydarzeniach OW, to technologia poszła do przodu :)
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Sand of Siberia

Post by Serpent »

Ashido wrote: Fri Jan 19, 2018 12:57 pm Serpent, a może dałoby się stworzyć pojazd, który będzie naprawiał inne pojazdy? Coś na zasadzie dźwig dla budynków. Skoro akcja dzieje się po wydarzeniach OW, to technologia poszła do przodu :)
Nawet ciekawy pomysł :) Coś w stylu https://pl.wikipedia.org/wiki/Bergepanzer_Tiger

Pogadam o tym ze Stukaczem.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Post Reply