Sand of Siberia

Opisy i linki do modów tworzonych przez scenę, jak i również opinie na ich temat.
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4261
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Sand of Siberia

Post by Serpent »

Wersja 1.5.1 została wydana.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
nadwrazliwosc_zebow
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 91
Joined: Wed Jan 09, 2013 2:48 pm

Re: Sand of Siberia

Post by nadwrazliwosc_zebow »

Szybka reakcja. :) Fajnie widzieć odpowiedź na swój feedback. W takim razie następna porcja.

Kampania rosyjska, grałem na normalnym, pierwsze 3 misje wczoraj na 1.5.0, czwartą dziś na 1.5.1. Super wyglądają te różowe oddziały i bazy, w których faktycznie jest jakieś życie. Moje uwagi:

- Mapa w RU02 wygląda... dziwnie. Pewnie mieliście jakiś cel w tym, żeby od razu zrobić ją tak dużą jak w RU03 i większość ukryć. Ale trochę mi było smutno, jak się okazało, że nie mogę jeździć po całości, bo niewidzialna ściana kadruje mapę po staremu.
- Obszar, na którym na początku RU03 pojawiają się czołgi z poprzedniej misji, jest chyba trochę za duży. W RU02 buduję laboratorium pomiędzy składem a prawym dolnym bunkrem. W RU03 jeden wóz wygenerował się na dół od składu i laba, a z każdej innej strony zastawiały go drzewa. Potem gra wybrała go jako jeden z czołgów dla Kurina i mechanik do niego wsiadł i utknął.
- W prawym górnym rogu mapy RU03 jest ten kawałek drogi, którą w kampanii arabskiej Heike przyjeżdża budować bazę wypadową. Tam to ma sens, bo prowadzi do tej bazy. Tutaj wygląda co najmniej dziwnie, bo z krańca mapy wystaje sobie droga, która za chwilę kończy się w środku łąki. Swoją drogą po cichu liczyłem, że Arabowie naprawdę tam będą i odpali się jakiś dialog z tego powodu.
- Dialog między Gajdarem a Burłakiem w RU04 zawsze odpalał się dopiero w momencie, jak obaj stali tuż obok siebie? Czekałem dobre 15 minut, aż pozwolą mi się wycofać, po ostatnim ataku i przyprowadzeniu Gajdara, zanim zwróciłem uwagę, że tej rozmowy o Arabach też nie było. Gajdara przejąłem w rogu mapy i od razu wsadziłem do zbrojowni, Burłak krążył w czołgu dookoła górki, więc się minęli. Dopiero jak postawiłem ich obok siebie na środku bazy, to ruszyło.
- Czy wszystkie arabskie jednostki w RU04 atakują mnie, czy część idzie jakoś bokiem? Jestem pewien, że wybiłem wszystkich, którzy do mnie podeszli, a nie dostałem medalu, bo niby zadałem za małe straty.
- Szkoda, że nie można kontynuować kampanii, nawet jeśli dalsze misje nie są przerobione. Człowiek się wkręcił, zagrałby sobie jeszcze dalej, a tu komunikat i koniec. :(
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4261
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Sand of Siberia

Post by Serpent »

Za kampanie rosyjską odpowiada w całości Nefek.
W prawym górnym rogu mapy RU03 jest ten kawałek drogi, którą w kampanii arabskiej Heike przyjeżdża budować bazę wypadową. Tam to ma sens, bo prowadzi do tej bazy. Tutaj wygląda co najmniej dziwnie, bo z krańca mapy wystaje sobie droga, która za chwilę kończy się w środku łąki. Swoją drogą po cichu liczyłem, że Arabowie naprawdę tam będą i odpali się jakiś dialog z tego powodu.
GBI do tej mapy waży ponad 70MB. Nie ma sensu robić identyczne GBI bez drogi. Mapy ofc można by przyciąć, pytanie czy faktycznie jest sens to robić. Do reszty się nie odniosę gdyż jak już wspomniałem, nie jestem autorem tej kampanii.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Nefarem
MODbase Moderator
Poland
Posts: 1139
Joined: Sat Jan 15, 2011 8:13 pm
Location: Noxus

Re: Sand of Siberia

Post by Nefarem »

nadwrazliwosc_zebow wrote: Sun Dec 26, 2021 4:30 pm
- Mapa w RU02 wygląda... dziwnie. Pewnie mieliście jakiś cel w tym, żeby od razu zrobić ją tak dużą jak w RU03 i większość ukryć. Ale trochę mi było smutno, jak się okazało, że nie mogę jeździć po całości, bo niewidzialna ściana kadruje mapę po staremu.
Powód dla którego mapa nie została ucięta to m.in że potem w 3 misji trzeba by było wyliczać przesunięcie koordynatów X i Y zapisanych pozycji zbudowanych/przejętych budynków przez gracza. Druga sprawa to zaoszczędzenie miejsca aktualnie jeden plik .GBI obsługuje 2 misje gdybyśmy ucinali mapę trzeba by było tworzyć nowy plik .GBI co zwiększało by trochę wagę moda.
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sun Dec 26, 2021 4:30 pm - Obszar, na którym na początku RU03 pojawiają się czołgi z poprzedniej misji, jest chyba trochę za duży. W RU02 buduję laboratorium pomiędzy składem a prawym dolnym bunkrem. W RU03 jeden wóz wygenerował się na dół od składu i laba, a z każdej innej strony zastawiały go drzewa. Potem gra wybrała go jako jeden z czołgów dla Kurina i mechanik do niego wsiadł i utknął.
Ok w takim razie trzeba będzie jeszcze zmniejszyć obszar.
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sun Dec 26, 2021 4:30 pm - Dialog między Gajdarem a Burłakiem w RU04 zawsze odpalał się dopiero w momencie, jak obaj stali tuż obok siebie? Czekałem dobre 15 minut, aż pozwolą mi się wycofać, po ostatnim ataku i przyprowadzeniu Gajdara, zanim zwróciłem uwagę, że tej rozmowy o Arabach też nie było. Gajdara przejąłem w rogu mapy i od razu wsadziłem do zbrojowni, Burłak krążył w czołgu dookoła górki, więc się minęli. Dopiero jak postawiłem ich obok siebie na środku bazy, to ruszyło.
Owszem, w vanilli działa to dosyć podobnie z tym że nie ma w remake sprawdzenia czy Gaydar jest na arei "KnollArea".

Code: Select all

if GetDistUnits(Burlak,Gaydar) <= 3 OR IsInArea(Gaydar,KnollArea) then  // Gaydar vs. Burlak Dialogue
begin
  disable(6);
  Dialogue11b;
  player_units:=player_units union Gaydar;
end
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sun Dec 26, 2021 4:30 pm - Czy wszystkie arabskie jednostki w RU04 atakują mnie, czy część idzie jakoś bokiem? Jestem pewien, że wybiłem wszystkich, którzy do mnie podeszli, a nie dostałem medalu, bo niby zadałem za małe straty.
Na jakim grałeś poziomie trudności? I tak mogą atakować bokiem ale tylko żołnierze + medycy.
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sun Dec 26, 2021 4:30 pm - Szkoda, że nie można kontynuować kampanii, nawet jeśli dalsze misje nie są przerobione. Człowiek się wkręcił, zagrałby sobie jeszcze dalej, a tu komunikat i koniec. :(
Teoretycznie misja 5 jest skończona i grywalna ale nasz plan wydawniczy jest taki że wydajemy grywalne całe rozdziały czyli rozdział 1: misje 1-4, rozdział 2: misje 5-7 itp.
Absolute Dominion
Spoiler:
Modyfikacja opowiadająca historię Ivana Bierezova, żołnierza armii Rosyjskiej , weterana wojny w Chinach który wziął udział w misji ochrony złóż Alaskitu.

Download from Dropbox
Original War Cooperation
Spoiler:
Modyfikacja umożliwiająca granie w mapach z kampanii OW i nie tylko ze znajomymi kontra AI.

Download from Steam

Download from Dropbox
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Program ułatwiający tworzenie plików wri z dialogami, zadaniami etc do Original War .

Download
nadwrazliwosc_zebow
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 91
Joined: Wed Jan 09, 2013 2:48 pm

Re: Sand of Siberia

Post by nadwrazliwosc_zebow »

Nefarem wrote: Tue Dec 28, 2021 12:00 am Na jakim grałeś poziomie trudności? I tak mogą atakować bokiem ale tylko żołnierze + medycy.
Na normalnym. Nie sprawdzałem za bardzo, co się dzieje w lesie, pilnowałem wzgórza i drogi dookoła i tu na bank nikt nie przeszedł, plus wiadomo wysłanie kogoś po Gajdara.
Nefarem wrote: Tue Dec 28, 2021 12:00 am Teoretycznie misja 5 jest skończona i grywalna ale nasz plan wydawniczy jest taki że wydajemy grywalne całe rozdziały czyli rozdział 1: misje 1-4, rozdział 2: misje 5-7 itp.
Rozumiem :)
User avatar
Nefarem
MODbase Moderator
Poland
Posts: 1139
Joined: Sat Jan 15, 2011 8:13 pm
Location: Noxus

Re: Sand of Siberia

Post by Nefarem »

nadwrazliwosc_zebow wrote: Wed Dec 29, 2021 12:23 pm
Nefarem wrote: Tue Dec 28, 2021 12:00 am Na jakim grałeś poziomie trudności? I tak mogą atakować bokiem ale tylko żołnierze + medycy.
Na normalnym. Nie sprawdzałem za bardzo, co się dzieje w lesie, pilnowałem wzgórza i drogi dookoła i tu na bank nikt nie przeszedł, plus wiadomo wysłanie kogoś po Gajdara.
W takim razie możliwe że zrespiło się ich za mało by zdobyć medal, do poprawy.
Absolute Dominion
Spoiler:
Modyfikacja opowiadająca historię Ivana Bierezova, żołnierza armii Rosyjskiej , weterana wojny w Chinach który wziął udział w misji ochrony złóż Alaskitu.

Download from Dropbox
Original War Cooperation
Spoiler:
Modyfikacja umożliwiająca granie w mapach z kampanii OW i nie tylko ze znajomymi kontra AI.

Download from Steam

Download from Dropbox
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Program ułatwiający tworzenie plików wri z dialogami, zadaniami etc do Original War .

Download
User avatar
filazaf
Soldier level 4
Soldier level 4
Poland
Posts: 134
Joined: Mon Jul 30, 2007 4:10 pm

Re: Sand of Siberia

Post by filazaf »

Miałem trochę czasu, to skończyłem :)
Udało się nie zebrać ani jednego medalu.
Fajnie że dialogi się zmieniają, w zależoności od tego kto przeżyje :)
Tylko trochę creepy, że kolejne misje zaczynają się od dialogu w którym ginie Kaja xD
Chyba Haike dostała PTSD
I super, że jak ktoś zginął, to nie można zrobić misji pobocznych, aka stymulanty :)
Czekamy na więcej :)
Attachments
sos.png
(872.03 KiB) Not downloaded yet
utopijnymood
Soldier level 0
Soldier level 0
Poland
Posts: 2
Joined: Thu May 28, 2020 6:34 pm

Re: Sand of Siberia

Post by utopijnymood »

Cześć, w misji 9 gdzie należy wybudować Epsilon, przez całą misję nie pojawił mi się Andy Cornell. W 2 misji zachowałem przy życiu Bieriezowa. Czy po 3 misji powinna pojawić się jakaś cutscenka która zwiastuje przeżycie Cornella i pojawienie się jego w 9 misji?
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4261
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Sand of Siberia

Post by Serpent »

utopijnymood wrote: Tue Jan 04, 2022 8:01 pm Czy po 3 misji powinna pojawić się jakaś cutscenka która zwiastuje przeżycie Cornella i pojawienie się jego w 9 misji?
Tak, w misji 10.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Don Mateo
Soldier level 3
Soldier level 3
Posts: 52
Joined: Tue Dec 01, 2015 10:07 pm

Re: Sand of Siberia

Post by Don Mateo »

Spora część już została napisana, więc będę miał zaledwie kilka uwag.

Początkowo grałem na wersji 1.5.0 a skończyłem na 1.5.2

Kampania Rosyjska misja 3:
- to ile ostatecznie trzeba zrobić tych pojazdów, aby misja nie zakończyła się porażką? Ostatecznie zrobiłem ich spory nadmiar, aby mieć pewność i pewnie do tego nie są wliczone amerykańskie pojazdy?

Kampania Ares misja 5:
- opracowałem stymulanty, a nie dostałem za to medalu.

Potyczka Biały Tygrys:
- zhakowany Behemot pomimo tego że mogę nim normalnie sterować, to atakuje jednostki gracza.

Jestem bardzo ciekaw kolejnych misji z kampanii Ares i nie mogę się doczekać :)
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4261
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Sand of Siberia

Post by Serpent »

* med1
+ Przetestowano stymulanty.
- Nie zbadano stymulantów.
*

Opis wprowadza w błąd. Medal dostaje się za przetestowanie stymulantów.
- zhakowany Behemot pomimo tego że mogę nim normalnie sterować, to atakuje jednostki gracza.
?
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Don Mateo
Soldier level 3
Soldier level 3
Posts: 52
Joined: Tue Dec 01, 2015 10:07 pm

Re: Sand of Siberia

Post by Don Mateo »

Nie wiem jak Ci to bardziej wytłumaczyć, ale w potyczce Biały Tygrys w bazie Rosjan jest Behemot. Gdy gracz go zhakuje, to normalnie zmienia kolor na zielony i można nim sterować oraz atakować wroga, ale gdy jakaś jednostka gracza będzie w pobliżu tego behemota, to on automatycznie atakuje te jednostki sam z siebie. Czyli jest friendly fire xD.
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4261
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Sand of Siberia

Post by Serpent »

Jest to bug silnika gry, wygląda na to że poszczególne komponenty behemoth'a to oddzielne byty. Zgłosiłem błąd do Stucuk'a. Jak nie uda mu się tego naprawić to behemoth wyleci z mapy.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
nadwrazliwosc_zebow
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 91
Joined: Wed Jan 09, 2013 2:48 pm

Re: Sand of Siberia

Post by nadwrazliwosc_zebow »

Nie umiem skończyć Am15. Zniszczyłem wszystkie jednostki we wszystkich innych kolorach i nic. Ogólnie mam wrażenie, że gra nie ogarnia pokonania Rosjan. Przymierze po dialogu ucieka, Legion też oprócz tych, co się przyłączają. A Rosjanie zostają w bazie i robią dalej badania i czołgi. Odpalają się też dialogi ze Stevensem i o behemotach nawet jeśli Rosjanie już się poddali, dialog Rotha mi pominęło jak należy. Jakiś stary save, który mi został z czasów, kiedy kampania amerykańska została wydana, też kończy mi się na Am14, więc pewnie wtedy też miałem taki problem.

Z innych rzeczy z kampanii amerykańskiej (grałem na 1.5.1, na razie bez linii Przymierza):
- w Am06 na początku znika część budynków w Delcie, na ich miejscu są drzewa, których wcześniej tam nie było.
- w Am08 nie pojawia mi się żaden dowódca bazy. Harrison na początku gada sam do siebie, a potem Macmillan po przybyciu dostaje informację, że porucznik nie żyje. I Brown, i Donaldson przeżyli Am04.
- w Am09 straciłem medal, bo arabski inżynier podszedł do mojego składu i zamiast brać paliwo, to tak sobie został. Po jakimś czasie Arabowie się znudzili i poszli bez żadnego dialogu.
- w Am10 denerwujące jest to odpalanie się sądu polowego za wejście do arabskiej bazy. Wystarczy ruszyć ławą wszystkimi czołgami z miejsca początkowego do naukowców i za każdym razem się włączy. Zdrada chyba nie powinna polegać na tym, że cywilna ciężarówka przejedzie blisko ich fortyfikacji...
- w Am13 baza nazywa się Omega, podczas ładowania Am14 na dużej mapie jest podpisana jako Lambda, a podczas ładowania Am15 w ogóle jej nie ma.
- w Am15 dostałem arabskie wieże kontrolne i arabskich mechaników je obsługujących, ale nie dostałem arabskich zdalnych czołgów. Skoro mechanicy zdecydowali, że się do mnie przyłączają, to czołgi też powinny być moje.
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4261
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Sand of Siberia

Post by Serpent »

nadwrazliwosc_zebow wrote: Sat Jan 08, 2022 3:07 pm Nie umiem skończyć Am15. Zniszczyłem wszystkie jednostki we wszystkich innych kolorach i nic. Ogólnie mam wrażenie, że gra nie ogarnia pokonania Rosjan. Przymierze po dialogu ucieka, Legion też oprócz tych, co się przyłączają. A Rosjanie zostają w bazie i robią dalej badania i czołgi. Odpalają się też dialogi ze Stevensem i o behemotach nawet jeśli Rosjanie już się poddali, dialog Rotha mi pominęło jak należy.
Potrzebuje więcej informacji co i jak robiłeś w której minucie. Możliwe że na mapie pozostały gdzieś arabskie jednostki.
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sat Jan 08, 2022 3:07 pm Jakiś stary save, który mi został z czasów, kiedy kampania amerykańska została wydana, też kończy mi się na Am14, więc pewnie wtedy też miałem taki problem.
Nie używa się starych save'ów gdyż nie są kompatybilne. Misje trzeba zacząć od nowa.
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sat Jan 08, 2022 3:07 pm - w Am06 na początku znika część budynków w Delcie, na ich miejscu są drzewa, których wcześniej tam nie było.
Am05_cont:
Image

Am06:
Image

Wskaż mi w którym miejscu na mapie Am06 są drzewa których nie ma w Am05_cont. Nie ma opcji budowy buldożera więc nie wiem co ty robiłeś.
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sat Jan 08, 2022 3:07 pm - w Am08 nie pojawia mi się żaden dowódca bazy. Harrison na początku gada sam do siebie, a potem Macmillan po przybyciu dostaje informację, że porucznik nie żyje. I Brown, i Donaldson przeżyli Am04.
Stary profil? Bez pliku profilu nie sprawdzę co jest tego przyczyną.
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sat Jan 08, 2022 3:07 pm - w Am09 straciłem medal, bo arabski inżynier podszedł do mojego składu i zamiast brać paliwo, to tak sobie został. Po jakimś czasie Arabowie się znudzili i poszli bez żadnego dialogu.
Specjalne blokowanie inżyniera. Taki urok tej gry.
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sat Jan 08, 2022 3:07 pm - w Am10 denerwujące jest to odpalanie się sądu polowego za wejście do arabskiej bazy. Wystarczy ruszyć ławą wszystkimi czołgami z miejsca początkowego do naukowców i za każdym razem się włączy. Zdrada chyba nie powinna polegać na tym, że cywilna ciężarówka przejedzie blisko ich fortyfikacji...
Ludzie bugowali Arabów stawiając im w bazie pojazdy. Nie ma idealnego rozwiązania tego problemu.
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sat Jan 08, 2022 3:07 pm - w Am13 baza nazywa się Omega, podczas ładowania Am14 na dużej mapie jest podpisana jako Lambda, a podczas ładowania Am15 w ogóle jej nie ma.
Stare pliki. Nie powinno się instalować nowszych wersji na te starsze.
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sat Jan 08, 2022 3:07 pm - w Am15 dostałem arabskie wieże kontrolne i arabskich mechaników je obsługujących, ale nie dostałem arabskich zdalnych czołgów. Skoro mechanicy zdecydowali, że się do mnie przyłączają, to czołgi też powinny być moje.
Dostajesz losowe postaci. Nie widzę powodu dla którego te pojazdy miałby należeć do gracza. Normalnie powinny wyjechać za mapę.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Post Reply