Page 102 of 111

Re: Sand of Siberia

Posted: Tue Nov 03, 2020 9:12 am
by darek8600
Zapytałbym czy będą jakieś nowe mapy do coopa (pod USA), żeby grać we dwóch na kompa (niby pisze o dwóch nowych mapach skirmich, ale nie wiadomo czy tylko pod singla, czy pod multi), ale biorąc pod uwagę jaką wątpliwą przyjemnością i relaksem było granie na Błotnistej Rzece z uwagi na wyskakujące co chwilę zza mapy małpy z bombami oraz przede wszystkim wszechobecne miny, chyba nie zrobiłoby mi to większej różnicy... :D
Blisko 20 lat od premiery i wciąż brakuje zwykłego skirmisha jak np. w Red Alert 2...
Przynajmniej do multi, bo do singla jest genialny w ReVamp.
A w multi zostają tylko te 2-3 mapy w Throwbacku, w tym świetna "The Line".

P.S. Tak czy siak, zremasterowanej kampani amerykańskiej nie mogę się doczekać :D
Byleby tylko nie była przekokszona.
W którymś modzie już była ulepszona kampania i pamiętam, że na Owsjenko utknąłem na dobre. A jak się dowiedziałem że jest tylko 10 misji, a akurat 10-tej (wraz z 11-tą) najbardziej nie cierpię w całej kampanii, to sobie darowałem :D

Re: Sand of Siberia

Posted: Tue Nov 03, 2020 3:48 pm
by Serpent
darek8600 wrote: Tue Nov 03, 2020 9:12 am Zapytałbym czy będą jakieś nowe mapy do coopa (pod USA), żeby grać we dwóch na kompa (niby pisze o dwóch nowych mapach skirmich, ale nie wiadomo czy tylko pod singla, czy pod multi)
Nie będzie map do coopa. Napisane jest wyraźnie że będą to 2 mapy potyczkowo-scenariuszowe.
darek8600 wrote: Tue Nov 03, 2020 9:12 amale biorąc pod uwagę jaką wątpliwą przyjemnością i relaksem było granie na Błotnistej Rzece z uwagi na wyskakujące co chwilę zza mapy małpy z bombami oraz przede wszystkim wszechobecne miny, chyba nie zrobiłoby mi to większej różnicy... :D
Większość graczy lubi wyzwania a nie spacerek.
darek8600 wrote: Tue Nov 03, 2020 9:12 am Blisko 20 lat od premiery i wciąż brakuje zwykłego skirmisha jak np. w Red Alert 2...
I się nie doczekasz. Zwykły skirmish nie ma racji bytu.
darek8600 wrote: Tue Nov 03, 2020 9:12 am Przynajmniej do multi, bo do singla jest genialny w ReVamp.
A w multi zostają tylko te 2-3 mapy w Throwbacku, w tym świetna "The Line".
Ok, ale co to wnosi do tematu?

Re: Sand of Siberia

Posted: Sun Nov 15, 2020 12:05 am
by ow_fannn
Super sprawą było odświeżenie kampanii Amerykańskiej. Tyle razy przechodziłem OW i tyle smaczków mnie napotkało grając teraz. Dzięki wielkie. Widziałem na youtube wersje od misji 11 zmienione z atakiem Genshera czy z samobójczym atakiem Powella. Nie wiem czy coś przeoczyłem, ale można je pobrać? Pozdrawiam jeszcze raz.

Re: Sand of Siberia

Posted: Sun Nov 15, 2020 12:47 am
by Serpent
24 grudnia będzie do pobrania.

Re: Sand of Siberia

Posted: Thu Dec 24, 2020 1:50 am
by Serpent
Długo oczekiwana aktualizacja 1.4 właśnie została wydana!

Głównym elementem owej aktualizacji jest cała kampania amerykańska składająca się z 19 odświeżonych misji. Dodatkowo, zmianie uległo GUI które zostało oparte na nowej technologii SGUI.
Uwaga! Do poprawnego działania, wymagana jest aktualizacja gry przynajmniej do wersji 3.0.9.272.

Link: https://sand-of-siberia.pl/download

Poniżej znajduje się lista wszystkich zmian:

- Dodano pozostałą cześć kampanii amerykańskiej
- Dodano potyczki: Przełamanie frontu, Beta
- Dodano częściowy dubbing w języku angielskim
- Dodano polski dubbing do kilku potyczek
- Poprawiono tłumaczenia na język angielski
- Dodano wsparcie dla SGUI
- Dodano klasyczne GUI oparte na SGUI
- Dodano wsparcie dla potyczek od strony GUI
- Dodano rozbudowę radiową - umożliwiającą budowę pojazdów zdalnie sterowanych.
- Rozbudowa radarowa umożliwia teraz jedynie budowę radaru.
- Przerobiono system technologii:
Dodano nową technologię: Artyleria w laboratorium uzbrojenia umożliwiającą budowę artylerii
Dodano nową technologię: Wpływ sybertyu na bio organizmy w laboratorium biologicznym
umożliwiającą budowę bomby biologicznej
- Usprawniono potyczkę Pustynna Burza, Wulkan
- Dodano animowane drzewa
- Naprawiono szereg błędów
- Dodano część osiągnięć
- Usunięto mapy: Żabi Skok, Wyścig, Winter

Miłej gry!

Re: Sand of Siberia

Posted: Thu Dec 24, 2020 7:26 am
by AdDur
Fajnie, wyczekiwałem update'u moda. Czy aby móc zagrać w dalszą część kampanii amerykańskiej trzeba ją przejść od nowa, czy jest w jakiś sposób możliwość kontynuowania z save'u ze starej wersji

Re: Sand of Siberia

Posted: Thu Dec 24, 2020 12:07 pm
by Serpent
Niestety stare save'y nie będą dobrze działać.

Re: Sand of Siberia

Posted: Thu Dec 24, 2020 3:06 pm
by AdDur
Tak z ciekawości - są jakieś zmiany w pierwszej części kampanii?

Re: Sand of Siberia

Posted: Thu Dec 24, 2020 9:11 pm
by darek8600
I o to jest, co do dnia :)
Fajnie, że kampania amerykańska, ją mogę przechodzić w kółko.
Choć rozdzielenie rozbudowy radarowej i radiowej to nie wiem czy trafiony pomysł, biorąc pod uwagę, że Amerykanie i tak zawsze musieli 2-3 fabryki budować. Ale do przeżycia.
Wesołych Świąt :)

Re: Sand of Siberia

Posted: Fri Dec 25, 2020 6:14 pm
by AdDur
Mam wrażenie że jest nawet trudniej niż poprzednio. W dżinie w butelce nawet na najniższym poziomie trudności... Cóż, ta misja to kompletna jatka.

Hm, co triggeruje zdradę Arabów? Czas gry? Zbudowanie/wynalezienie czego? Może jak będę to wiedział to dam radę jakoś lepiej ogarnąć misję, aby nie być miażdżonym przez atak rosyjsko-arabski ze wszystkich stron xd.

Re: Sand of Siberia

Posted: Sat Dec 26, 2020 1:29 am
by nadwrazliwosc_zebow
Przede wszystkim - dzięki za świetną robotę, jak zawsze. :D Choć póki co dotarłem tylko do AM10, czyli zasadniczo to co było. Ale wyłapałem parę rzeczy niespójnych lub bugujących się:

- Trochę literówek, w tym najbardziej drażniące nazwisko Bill Claptopn.
- W pierwszej części AM01 przy przewinięciu dialogu mechanik wysiadł z ciężarówki na skraju bazy i nie wyładował skrzyń, zamiast grzecznie dojechać pod skład. Wyglądało to jakby zablokowali go żołnierze, którzy przed nim wyszli z budynku.
- W AM06 wylądowały dwie Joan. Pierwsza normalnie uruchomiła cutscenkę i zmieniła kolor na mój, a po pierwszej linii dialogowej obok niej pojawiła się druga, która została w kolorze sojusznika. Potem dwa razy odpalił się dialog z Lisą. W następnych misjach drugiej Joan nie było.
- W intrze do AM09 w Gammie jest i odzywa się Joan, choć chwilę wcześniej w przerywniku John mówi, że Joan zostaje w Alfie, bo jest zbyt cenna. Nie wiem czy przypadkiem w oryginalnej kampanii też tak nie było.
- Van Houten też przyjeżdża do nas tak trochę z dupy i nie wyjaśnia, po co i dlaczego nie był w konwoju z inżynierami. Strasznie mnie ten fragment ukłuł jak wklejony na siłę, żeby tylko wykorzystać dźwięk. Może lepiej, żeby gość na przykład od razu stał gdzieś z boku i patrzył na budowę składu?
- W AM10 można przegrać misję za jechanie pojazdem przez teren bazy Arabów, co uwaliło mnie dwa razy. Raz - jak na początku misji 10 czołgów ruszyło w stronę naukowców i któryś zahaczył o obszar. Drugi - gdy Rosjanie teleportowali mi czołg do arabskiej bazy i chciałem nim po prostu odjechać. Zdecydowanie za łatwo się to odpala, za pierwszym razem w ogóle nie miałem pojęcia, za co mogłem przegrać.

Re: Sand of Siberia

Posted: Sat Dec 26, 2020 4:17 pm
by Serpent
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sat Dec 26, 2020 1:29 am - Trochę literówek, w tym najbardziej drażniące nazwisko Bill Claptopn.
Zostało to naprawione w wersji 1.4.2.
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sat Dec 26, 2020 1:29 am - W pierwszej części AM01 przy przewinięciu dialogu mechanik wysiadł z ciężarówki na skraju bazy i nie wyładował skrzyń, zamiast grzecznie dojechać pod skład. Wyglądało to jakby zablokowali go żołnierze, którzy przed nim wyszli z budynku.
Możliwe, aczkolwiek nie ma to wpływu na rozgrywkę.
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sat Dec 26, 2020 1:29 am - W AM06 wylądowały dwie Joan. Pierwsza normalnie uruchomiła cutscenkę i zmieniła kolor na mój, a po pierwszej linii dialogowej obok niej pojawiła się druga, która została w kolorze sojusznika. Potem dwa razy odpalił się dialog z Lisą. W następnych misjach drugiej Joan nie było.
To jest naprawdę dziwne gdyż funkcja ta wywoływana jest tylko raz:

Code: Select all

// Spawn Joan + dialog
Every 35$0 do
begin

    repeat
     wait(0$1);
    until not InBattle(1);
    
    PrepareJoan;

    wait(1$0);
    If IsOK(Lisa) then
    begin
        DialogueOn;
        Say(Lisa, 'D7-Lisa-1');
        Say(JMM, 'D7-JMM-1');
        Say(Lisa, 'D7-Lisa-2');
        Say(JMM, 'D7-JMM-2');
        Say(Lisa, 'D7-Lisa-3');
        Say(JMM, 'D7-JMM-3');
        Say(Lisa, 'D7-Lisa-4');
        Say(JMM, 'D7-JMM-4');
        Say(JMM, 'D7-JMM-4a');
        Say(Lisa, 'D7-Lisa-5');
        DialogueOff;
    end;
end;
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sat Dec 26, 2020 1:29 am - W intrze do AM09 w Gammie jest i odzywa się Joan, choć chwilę wcześniej w przerywniku John mówi, że Joan zostaje w Alfie, bo jest zbyt cenna. Nie wiem czy przypadkiem w oryginalnej kampanii też tak nie było.
Tak samo jest w vanilli.
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sat Dec 26, 2020 1:29 am - Van Houten też przyjeżdża do nas tak trochę z dupy i nie wyjaśnia, po co i dlaczego nie był w konwoju z inżynierami. Strasznie mnie ten fragment ukłuł jak wklejony na siłę, żeby tylko wykorzystać dźwięk. Może lepiej, żeby gość na przykład od razu stał gdzieś z boku i patrzył na budowę składu?
Van Houten został dodany na prośbę kilku osób które o to prosiły. Sama scenka, owszem mogłaby wyglądać lepiej ale ograniczają mnie dialogi.
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sat Dec 26, 2020 1:29 am - W AM10 można przegrać misję za jechanie pojazdem przez teren bazy Arabów, co uwaliło mnie dwa razy. Raz - jak na początku misji 10 czołgów ruszyło w stronę naukowców i któryś zahaczył o obszar. Drugi - gdy Rosjanie teleportowali mi czołg do arabskiej bazy i chciałem nim po prostu odjechać. Zdecydowanie za łatwo się to odpala, za pierwszym razem w ogóle nie miałem pojęcia, za co mogłem przegrać.
Niestety, coś za coś. Gracze dość często blokowali skrypty Arabów przez co były problemy w dalszej części misji. Altar zastosował podobny trick w misji 15 gdzie nie możemy wjechać Macmilanem do bazy Powell'a.

Re: Sand of Siberia

Posted: Sat Dec 26, 2020 7:37 pm
by SmoQ
Zostałem na dzień dobry przywitany błędem LUA na cały ekran, a po rozpoczęciu jakiekolwiek misji wywala błąd.
Wersja gry zaktualizowana, SOS też. W załączniku zapodaje logi.

Re: Sand of Siberia

Posted: Sat Dec 26, 2020 8:14 pm
by Serpent
SmoQ wrote: Sat Dec 26, 2020 7:37 pm Zostałem na dzień dobry przywitany błędem LUA na cały ekran, a po rozpoczęciu jakiekolwiek misji wywala błąd.
Wersja gry zaktualizowana, SOS też. W załączniku zapodaje logi.
Twój log:

Code: Select all

General Info
------------
Application            : Owarogl_sgui
Version                : 3.0.9.250

ModName                : Sand of Siberia
ModDir                 : SoS
ModVer                 : 1.4.2 (1.4462)

ErrorType              : Unknown
ErrorText              : Range check error (005A6972)
Przy wszystkich informacjach o aktualizacji jest takie zdanie:
Uwaga! Do poprawnego działania, wymagana jest aktualizacja gry przynajmniej do wersji 3.0.9.272.

Re: Sand of Siberia

Posted: Sat Dec 26, 2020 8:32 pm
by thefacebook
piękna sprawa ten mod, szanuję autora za nadmiar pracy, oby ci Mitra w szczęściu wynagrodził