Page 107 of 111

Re: Sand of Siberia

Posted: Thu Aug 12, 2021 12:54 pm
by SlideR
W jaki sposób ukończyć AM07 w czasie do 31m59s i otrzymać osiągnięcie "szybki jak wiatr VII"? Do 32:00 nie mam możliwości opuszczenia mapy (brak exit pointa z vanilli OW), pomimo zniszczenia całej bazy i jej personelu... :/
Po 32m00s rozpoczyna się dialog i po kilku sekundach dostępny jest już exit point

Wersja gry: 3.0.9.298
Wersja moda: 1.4.9
Poziom trudności: łatwy

Re: Sand of Siberia

Posted: Thu Aug 26, 2021 10:36 pm
by Serpent
Wystarczy zwiększyć poziom trudności. Na średnim można opuścić mapę już po 29 minutach, na trudnym po 26.

Code: Select all

time_to_end := [ 
                 [32$00, 29$00, 26$00][Difficulty],
                 [38$00, 35$00, 32$00][Difficulty],
                 [44$00, 41$00, 38$00][Difficulty] 
];

Re: Sand of Siberia

Posted: Mon Sep 20, 2021 9:28 pm
by Senti
Hej, na wstępie mod bajka.

Jednak mam malutki problem, gram w najnowszą wersje i w 6 misji amerykańskiej, nie mogę zbudować zdalnie sterowanego pojazdu, gdyż nie mam dostępnej rozbudowy radarowej do fabryki, inżynier może zbudować gąsienicową, cywilną i tą od dział, coś zrobiłem źle ? Badania zrobiłem wszystkie.

Re: Sand of Siberia

Posted: Mon Sep 20, 2021 11:00 pm
by Serpent
Cześć. Zbuduj rozbudowę radiową.


Re: Sand of Siberia

Posted: Wed Nov 03, 2021 12:22 am
by Serpent
Dawno tu nie pisałem a było to spowodowane głównie banem na IP no ale do rzeczy. Prace nad modem nadal trwają i póki co są na najwyższych obrotach. Zespół liczy ok. 20 osób wliczając w to testerów jak i ludzi udzielających dubbingu.

Po dłuższej przerwie do projektu powrócił Nefarem za co mu bardzo dziękuję.

24 grudnia planowana jest premiera wersji 1.5 która będzie posiadać największą liczbę zmian w historii modyfikacji, m.in:
- pierwszy epizod Heike Story znanej też jako Kampania Ares która jest poboczną kampanią dziejącą się równolegle do wydarzeń z głównej kampanii arabskiej w której główną rolę będzie odgrywać Louis Schulz. Cała kampania będzie posiadać 100% dubbing po polsku oraz wstawki filmowe. Tutaj stream Jakesa z wczesnej wersji HS:



- usprawnione GUI
- usprawniona kampania amerykańska
- powrót starej potyczki Żabi Skok która została nieco odświeżona
- odświeżona potyczka Omikron
- dawno zapowiedziana potyczka Wojna o Terytorium
- wbudowany Hack Mod oraz "Koło Fortuny"
- osiągnięcia w Potyczkach i HS
- nowe technologie czy opcja karczowania lasu po wskazaniu kursorem



I masa innych rzeczy.

Co pojawi się w przyszłości? Na ukończeniu jest classic GUI multiplayer'a wraz z nowymi mapami do trybu kooperacyjnego. Kolejny epizod HS. W dalszej perspektywie rimejk kampanii rosyjskiej oraz główna kampania arabska z Louisem Schulz'em.

Jeżeli macie pytania to piszcie, może nie dostane znowu bana :D

Re: Sand of Siberia

Posted: Wed Nov 03, 2021 8:28 am
by Jakes
Kiepska sprawa z tymi banami. No, ale jak ktoś se może "podziałać" u siebie, a tylko pokrzyczeć u innych to tak sobie to rekompensuje.

Anyway, spoko lista. Nie widzę niestety pomiędzy linijkami:

Code: Select all

- wydanie pałel paka
Nic, tylko czekać na finalną wersję i szulc paka do zestawu :amhello:

Re: Sand of Siberia

Posted: Wed Nov 03, 2021 9:03 am
by Don Hard
Kij z tym paleł pakiem ważne że wyszedł ArCamp 2!

Ale foldery to Ty pakuj w OWP bo podjade tam do Ciebie i sobie wyjaśnimy parę spraw

Re: Sand of Siberia

Posted: Sat Nov 20, 2021 5:02 pm
by Siwson
Następnym razem muszę wpaść na streama.
Wygląda to bardzo dobrze, nawet lepiej niż się spodziewałem.
Dubbing jest na lepszym poziomie niż kiedykolwiek wcześniej, to samo jeśli chodzi o głosy postaci.
Myślę, że to mocno motywuje wszystkich uczestniczących, a szczególnie drużynę a.
Może się uda jeszcze coś muzycznie stworzyć pod ten konkretny klimat rozgrywki.
Pomyślności

Re: Sand of Siberia

Posted: Fri Dec 24, 2021 7:27 pm
by Serpent
Wersja 1.5 jest już dostępna do pobrania.

Re: Sand of Siberia

Posted: Sat Dec 25, 2021 10:00 pm
by nadwrazliwosc_zebow
Świetna robota towarzysze. :)

Na razie mam za sobą misje arabskie. Super, że postaraliście się o dubbing, bardzo to dodaje życia postaciom, nawet jeśli nie działa perfekcyjnie. Zdarzyło mi się kilka razy, że dźwięk się nie odpalił albo odpalił się zupełnie inny niż tekst. Część aktorów mówi trochę bez wczucia się albo słychać, że dałoby się ich nagrać lepszym mikrofonem, ale to detale, zdaję sobie sprawę, że robicie moda po godzinach i mimo wszystko trochę amatorsko. Najbardziej moim zdaniem klimat robią te indywidualne odpowiedzi na rozkazy. To sprawia, że chciałoby się z tą ekipą pobyć dłużej niż 5 misji. Reszta pewnie za rok? :(

A teraz uwagi, które mi się nasunęły (grałem na łatwym).
- Gdy odpalam SoS przez Mod Launchera, muzyka z głównego menu odpala mi się jako pierwsza jeszcze zanim wyświetlą się te wszystkie intra. Wiadomo, że wszyscy widzieliśmy je tysiąc razy i je przewijamy, ale brzmi to dość lipnie.
- W trzeciej misji po dowiezieniu 600 skrzynek Farmer mówi, że chce "dwa razy tyle", po czym licznik przeskakuje na 900. Dwa razy tyle to nie powinno być 1200?
- Do tego w praktyce nie wożę mu tych kolejnych skrzynek, bo odpala się komunikat od szejka, że mam się zawijać z posterunku. To feature dla łatwego poziomu skracający misję czy coś się schrzaniło i pominęło?
- Omijanie Rusków w czwartej misji jest frustrujące jak cho**ra. Do samego rozłożenia kamerek potrzebowałem wczytywać chyba z 15 razy. Patrole nie uciekają też przypadkiem na widok żółtych budynków? Jestem przekonany, że po przejęciu amerykańskiego składu na górce przynajmniej raz przegrałem z jego powodu.
- W drugiej części czwartej misji, gdy wypali się drogę przez las, po wyjechaniu od południa dwa dialogi triggerują się jednocześnie. Najpierw Heike mówi jedną linijkę o ominięciu bunkrów, potem idzie cały dialog z ruskiej kampanii od "czym chata bogata", a potem reszta dialogu o ominięciu bunkrów.
- Druga rzecz z tej mapy, to uciekanie Rosjan jest nieskładne jak cho**ra. Wiedząc, że wróg przebił się na drugą stronę moich bunkrów z miotaczami ognia, którymi wcześniej usmażył cały sektor w kilka minut, na pewno nie uciekałbym w przypadkowym szyku pojedynczymi ludźmi środkiem drogi. Całą grupą, co daje szanse na przeżycie przynajmniej części, albo chowając się po krzakach jak Gajdar.
- Brakuje mi możliwości przebrania ludzi przed kolejnymi misjami. Trochę to utrudnia początek trzeciej i piątej misji, jeśli akurat skończyło się z profesjami w złym układzie. I dziwnie to wygląda, kiedy na przykład Aviradze przyprowadza małpy zza mapy będąc mechanikiem.
- Nie mam pojęcia, na ile to związane z modem, ale przy okazji SoS-a to zauważyłem, najwyżej temat będzie do podbicia gdzieś dalej. Po tankowaniu z ciężarówki komora dalej wyświetla, że ładunku jej nie ubyło, i nie chce ładować więcej. Trzeba wyładować i załadować jeszcze raz. Drobna rzecz, a irytuje.

Re: Sand of Siberia

Posted: Sat Dec 25, 2021 11:01 pm
by Serpent
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sat Dec 25, 2021 10:00 pm Na razie mam za sobą misje arabskie. Super, że postaraliście się o dubbing, bardzo to dodaje życia postaciom, nawet jeśli nie działa perfekcyjnie. Zdarzyło mi się kilka razy, że dźwięk się nie odpalił albo odpalił się zupełnie inny niż tekst. Część aktorów mówi trochę bez wczucia się albo słychać, że dałoby się ich nagrać lepszym mikrofonem, ale to detale, zdaję sobie sprawę, że robicie moda po godzinach i mimo wszystko trochę amatorsko. Najbardziej moim zdaniem klimat robią te indywidualne odpowiedzi na rozkazy.
Dzięki, jest to "dubbing zerobudżetowy" więc cudów bym nie oczekiwał. Ofc, błędy się zdarzają gdyż kwestii jest od cholery (na ten moment prawie 900) ale staramy się to poprawiać.
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sat Dec 25, 2021 10:00 pm Reszta pewnie za rok? :(
Postaramy się wyrobić do Wielkanocy.
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sat Dec 25, 2021 10:00 pm - Gdy odpalam SoS przez Mod Launchera, muzyka z głównego menu odpala mi się jako pierwsza jeszcze zanim wyświetlą się te wszystkie intra. Wiadomo, że wszyscy widzieliśmy je tysiąc razy i je przewijamy, ale brzmi to dość lipnie.
Mod Launcher nie działa zbyt dobrze z nowymi wersjami OW. Proponowałbym korzystać z opcji przełączania modów w grze. Postaram się to poprawić ale nic nie obiecuje.
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sat Dec 25, 2021 10:00 pm - W trzeciej misji po dowiezieniu 600 skrzynek Farmer mówi, że chce "dwa razy tyle", po czym licznik przeskakuje na 900. Dwa razy tyle to nie powinno być 1200?
Dialog jest uniwersalny a liczba skrzynek jest uzależniona od poziomu trudności. Być może zostanie to zmienione w następnych wersjach.
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sat Dec 25, 2021 10:00 pm - Do tego w praktyce nie wożę mu tych kolejnych skrzynek, bo odpala się komunikat od szejka, że mam się zawijać z posterunku. To feature dla łatwego poziomu skracający misję czy coś się schrzaniło i pominęło?
To błąd, aczkolwiek pierwsze słyszę.
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sat Dec 25, 2021 10:00 pm - Omijanie Rusków w czwartej misji jest frustrujące jak cho**ra. Do samego rozłożenia kamerek potrzebowałem wczytywać chyba z 15 razy. Patrole nie uciekają też przypadkiem na widok żółtych budynków? Jestem przekonany, że po przejęciu amerykańskiego składu na górce przynajmniej raz przegrałem z jego powodu.
Nie bardzo wiem w jaki sposób lepiej to rozwiązać. Kamery to zadanie dodatkowe, najlepszym sposobem jest jak najszybsze zbadanie technologii i podłożenie kamer w newralgicznych miejscach. W następnej wersji postaram się zmienić miejsca dla kamer aby to trochę ułatwić.
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sat Dec 25, 2021 10:00 pm - W drugiej części czwartej misji, gdy wypali się drogę przez las, po wyjechaniu od południa dwa dialogi triggerują się jednocześnie. Najpierw Heike mówi jedną linijkę o ominięciu bunkrów, potem idzie cały dialog z ruskiej kampanii od "czym chata bogata", a potem reszta dialogu o ominięciu bunkrów.
Do poprawy.
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sat Dec 25, 2021 10:00 pm - Druga rzecz z tej mapy, to uciekanie Rosjan jest nieskładne jak cho**ra. Wiedząc, że wróg przebił się na drugą stronę moich bunkrów z miotaczami ognia, którymi wcześniej usmażył cały sektor w kilka minut, na pewno nie uciekałbym w przypadkowym szyku pojedynczymi ludźmi środkiem drogi. Całą grupą, co daje szanse na przeżycie przynajmniej części, albo chowając się po krzakach jak Gajdar.
Popłoch to popłoch :)
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sat Dec 25, 2021 10:00 pm - Brakuje mi możliwości przebrania ludzi przed kolejnymi misjami. Trochę to utrudnia początek trzeciej i piątej misji, jeśli akurat skończyło się z profesjami w złym układzie. I dziwnie to wygląda, kiedy na przykład Aviradze przyprowadza małpy zza mapy będąc mechanikiem.
Trwa natarcie, to gracz powinien zadbać o odpowiednie klasy w trakcie misji. Aczkolwiek wątek z Aviradze zostanie poprawiony.
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sat Dec 25, 2021 10:00 pm - Nie mam pojęcia, na ile to związane z modem, ale przy okazji SoS-a to zauważyłem, najwyżej temat będzie do podbicia gdzieś dalej. Po tankowaniu z ciężarówki komora dalej wyświetla, że ładunku jej nie ubyło, i nie chce ładować więcej. Trzeba wyładować i załadować jeszcze raz. Drobna rzecz, a irytuje.
To akurat błąd samego silnika gry.

Re: Sand of Siberia

Posted: Sun Dec 26, 2021 12:14 am
by Serpent
Wersja 1.5.1 została wydana.

Re: Sand of Siberia

Posted: Sun Dec 26, 2021 4:30 pm
by nadwrazliwosc_zebow
Szybka reakcja. :) Fajnie widzieć odpowiedź na swój feedback. W takim razie następna porcja.

Kampania rosyjska, grałem na normalnym, pierwsze 3 misje wczoraj na 1.5.0, czwartą dziś na 1.5.1. Super wyglądają te różowe oddziały i bazy, w których faktycznie jest jakieś życie. Moje uwagi:

- Mapa w RU02 wygląda... dziwnie. Pewnie mieliście jakiś cel w tym, żeby od razu zrobić ją tak dużą jak w RU03 i większość ukryć. Ale trochę mi było smutno, jak się okazało, że nie mogę jeździć po całości, bo niewidzialna ściana kadruje mapę po staremu.
- Obszar, na którym na początku RU03 pojawiają się czołgi z poprzedniej misji, jest chyba trochę za duży. W RU02 buduję laboratorium pomiędzy składem a prawym dolnym bunkrem. W RU03 jeden wóz wygenerował się na dół od składu i laba, a z każdej innej strony zastawiały go drzewa. Potem gra wybrała go jako jeden z czołgów dla Kurina i mechanik do niego wsiadł i utknął.
- W prawym górnym rogu mapy RU03 jest ten kawałek drogi, którą w kampanii arabskiej Heike przyjeżdża budować bazę wypadową. Tam to ma sens, bo prowadzi do tej bazy. Tutaj wygląda co najmniej dziwnie, bo z krańca mapy wystaje sobie droga, która za chwilę kończy się w środku łąki. Swoją drogą po cichu liczyłem, że Arabowie naprawdę tam będą i odpali się jakiś dialog z tego powodu.
- Dialog między Gajdarem a Burłakiem w RU04 zawsze odpalał się dopiero w momencie, jak obaj stali tuż obok siebie? Czekałem dobre 15 minut, aż pozwolą mi się wycofać, po ostatnim ataku i przyprowadzeniu Gajdara, zanim zwróciłem uwagę, że tej rozmowy o Arabach też nie było. Gajdara przejąłem w rogu mapy i od razu wsadziłem do zbrojowni, Burłak krążył w czołgu dookoła górki, więc się minęli. Dopiero jak postawiłem ich obok siebie na środku bazy, to ruszyło.
- Czy wszystkie arabskie jednostki w RU04 atakują mnie, czy część idzie jakoś bokiem? Jestem pewien, że wybiłem wszystkich, którzy do mnie podeszli, a nie dostałem medalu, bo niby zadałem za małe straty.
- Szkoda, że nie można kontynuować kampanii, nawet jeśli dalsze misje nie są przerobione. Człowiek się wkręcił, zagrałby sobie jeszcze dalej, a tu komunikat i koniec. :(

Re: Sand of Siberia

Posted: Sun Dec 26, 2021 5:38 pm
by Serpent
Za kampanie rosyjską odpowiada w całości Nefek.
W prawym górnym rogu mapy RU03 jest ten kawałek drogi, którą w kampanii arabskiej Heike przyjeżdża budować bazę wypadową. Tam to ma sens, bo prowadzi do tej bazy. Tutaj wygląda co najmniej dziwnie, bo z krańca mapy wystaje sobie droga, która za chwilę kończy się w środku łąki. Swoją drogą po cichu liczyłem, że Arabowie naprawdę tam będą i odpali się jakiś dialog z tego powodu.
GBI do tej mapy waży ponad 70MB. Nie ma sensu robić identyczne GBI bez drogi. Mapy ofc można by przyciąć, pytanie czy faktycznie jest sens to robić. Do reszty się nie odniosę gdyż jak już wspomniałem, nie jestem autorem tej kampanii.

Re: Sand of Siberia

Posted: Tue Dec 28, 2021 12:00 am
by Nefarem
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sun Dec 26, 2021 4:30 pm
- Mapa w RU02 wygląda... dziwnie. Pewnie mieliście jakiś cel w tym, żeby od razu zrobić ją tak dużą jak w RU03 i większość ukryć. Ale trochę mi było smutno, jak się okazało, że nie mogę jeździć po całości, bo niewidzialna ściana kadruje mapę po staremu.
Powód dla którego mapa nie została ucięta to m.in że potem w 3 misji trzeba by było wyliczać przesunięcie koordynatów X i Y zapisanych pozycji zbudowanych/przejętych budynków przez gracza. Druga sprawa to zaoszczędzenie miejsca aktualnie jeden plik .GBI obsługuje 2 misje gdybyśmy ucinali mapę trzeba by było tworzyć nowy plik .GBI co zwiększało by trochę wagę moda.
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sun Dec 26, 2021 4:30 pm - Obszar, na którym na początku RU03 pojawiają się czołgi z poprzedniej misji, jest chyba trochę za duży. W RU02 buduję laboratorium pomiędzy składem a prawym dolnym bunkrem. W RU03 jeden wóz wygenerował się na dół od składu i laba, a z każdej innej strony zastawiały go drzewa. Potem gra wybrała go jako jeden z czołgów dla Kurina i mechanik do niego wsiadł i utknął.
Ok w takim razie trzeba będzie jeszcze zmniejszyć obszar.
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sun Dec 26, 2021 4:30 pm - Dialog między Gajdarem a Burłakiem w RU04 zawsze odpalał się dopiero w momencie, jak obaj stali tuż obok siebie? Czekałem dobre 15 minut, aż pozwolą mi się wycofać, po ostatnim ataku i przyprowadzeniu Gajdara, zanim zwróciłem uwagę, że tej rozmowy o Arabach też nie było. Gajdara przejąłem w rogu mapy i od razu wsadziłem do zbrojowni, Burłak krążył w czołgu dookoła górki, więc się minęli. Dopiero jak postawiłem ich obok siebie na środku bazy, to ruszyło.
Owszem, w vanilli działa to dosyć podobnie z tym że nie ma w remake sprawdzenia czy Gaydar jest na arei "KnollArea".

Code: Select all

if GetDistUnits(Burlak,Gaydar) <= 3 OR IsInArea(Gaydar,KnollArea) then  // Gaydar vs. Burlak Dialogue
begin
  disable(6);
  Dialogue11b;
  player_units:=player_units union Gaydar;
end
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sun Dec 26, 2021 4:30 pm - Czy wszystkie arabskie jednostki w RU04 atakują mnie, czy część idzie jakoś bokiem? Jestem pewien, że wybiłem wszystkich, którzy do mnie podeszli, a nie dostałem medalu, bo niby zadałem za małe straty.
Na jakim grałeś poziomie trudności? I tak mogą atakować bokiem ale tylko żołnierze + medycy.
nadwrazliwosc_zebow wrote: Sun Dec 26, 2021 4:30 pm - Szkoda, że nie można kontynuować kampanii, nawet jeśli dalsze misje nie są przerobione. Człowiek się wkręcił, zagrałby sobie jeszcze dalej, a tu komunikat i koniec. :(
Teoretycznie misja 5 jest skończona i grywalna ale nasz plan wydawniczy jest taki że wydajemy grywalne całe rozdziały czyli rozdział 1: misje 1-4, rozdział 2: misje 5-7 itp.