Premiera Apocalyptic War Episode One

Opisy i linki do modów tworzonych przez scenę, jak i również opinie na ich temat.
User avatar

Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4112
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Premiera Apocalyptic War Episode One

#16

Post by Serpent » Wed Dec 13, 2017 10:23 am

Mart wrote:
Wed Dec 13, 2017 12:18 am
PS. Tak sobie myślę, że wydawanie moda w dwóch epizodach nie jest wcale złym pomysłem. Pokazuje to czego oczekują odbiorcy, oraz pozwala poprawiać błędy, tak by finalna wersja moda miała ich jak najmniej.
No a niby co ja robię od 2 lat? :D
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak

User avatar

Prażanin
Soldier level 3
Soldier level 3
Poland
Posts: 65
Joined: Sat Dec 09, 2017 9:14 pm
Location: Praga Północ

Re: Premiera Apocalyptic War Episode One

#17

Post by Prażanin » Thu Dec 14, 2017 10:14 pm

Muszę przyznać, że fabuła jest jedną z silnych stron tego moda, zauważyłem, że
Spoiler:
mocno inspirowałeś się grą The Longest Journey (Najdłuższa Podróż), i to nie tylko jeżeli chodzi o muzykę w menu, np. korporacja MTI czy Victoria Rayan(nawiązanie do April Ryan) czy sam wątek równoległych światów (z tym, że nie nie technologia/fantasy a po prostu ta sama planeta w różnej czasoprzestrzeni).
. Oprócz tego całkiem niezłe mapy (mówię jako ten, co nie umie w tekstury xD więc wszystko co ma własne tekstury jest OK).

Co do wad, no niestety, ale OP bronie (które nie są odpowiednio dawkowane - niesławne rosyjskie rakiety, które niedługo staną się chyba memem xD), no i błędy w dialogach, może literówek dużo nie ma, ale składnia trochę leży, przecinki itp.

Mam jednak nadzieję, że epizod drugi powstanie. Tylko błagam, nie dziel go na trzeci, bo gwarantuję, że go nie ukończysz (Half Life, anyone?) xD


Topic author
Mart
Soldier level 6
Soldier level 6
Peru
Posts: 471
Joined: Sun Apr 11, 2010 6:52 pm

Re: Premiera Apocalyptic War Episode One

#18

Post by Mart » Fri Dec 15, 2017 12:04 pm

No nie da się ukryć, że The Longest Journey (jedna z najlepszych gier przygodowych, w jakie grałem) mocno mnie zainspirowała. Na tyle, że postanowiłem też przemycić parę jej elementów do tego moda.

PS. Aktualnie pracuję nad korektą dialogów, co trwa dłużej niż się spodziewałem. Na oko w dwóch pierwszych misjach, 70% linii dialogowych zostało mocno zmodyfikowanych. W sumie wcale się nie dziwię. Pisałem je w 2011 roku.

W przyszłym tygodniu powinna ukazać się poprawiona wersja z obniżonym dmg rakiet, poprawkami w misji 2 i 9 oraz może jakimś bonusem.
Apocalyptic War Episode One Wydany: link

Epizod drugi zostanie wydany kiedy będzie gotowy :)

User avatar

tomek795
Soldier level 5
Soldier level 5
Poland
Posts: 211
Joined: Fri Dec 17, 2010 5:58 pm

Re: Premiera Apocalyptic War Episode One

#19

Post by tomek795 » Sat Dec 16, 2017 12:19 pm

Taki mały błędzik, jak się nie czyta linii dialogowych ;)
http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... 1233067915

User avatar

Don Mateo
Soldier level 2
Soldier level 2
Posts: 42
Joined: Tue Dec 01, 2015 10:07 pm

Re: Premiera Apocalyptic War Episode One

#20

Post by Don Mateo » Sat Dec 16, 2017 7:30 pm

1 misja:
- 10 poziom wszystkich żołnierzy wroga, aha spoko;
- Igor i towarzysze. Pierwsza misja i nie ma pierdzielenia się z graczem;

2 misja:
- 5 ludzi, 5, 5 broni się przed zmasowanymi atakami i niszczy bazę albo nawet jak się skusimy to dwie;
- misja za długa i nudna.

3 misja:
- te intro (Irak) z innej gry jakoś mnie tu nie pasuje, ble jest i w ogóle fuj;
- misja ogólnie spoko, ale i też denerwująca do czasu ogarnięcia tych ataków.

4 misja:
- ciekawa misja, taka inna, ale przydałoby się więcej jakiś akcji sabotażowych (no chyba, że wszystkich nie odkryłem, bo medalu nie otrzymałem :P a przepustkę załatwiłem i chyba odpowiedni dialog wybrałem), bo miało by to może więcej sensu, że 2 ludzi rozwala cała bazę;

5 misja:
- pierdyliard wrogich jednostek, a gdzie nie pójdziesz tam możesz się spodziewać jeszcze więcej wrogich jednostek. Ogólnie tutaj poziom trudności przegięty i można go skomentować tak:
Spoiler:
Image
- tutaj raczej przydałoby się, aby ta misja polegała właśnie na tym, aby przejść do naszych i omijać wroga albo likwidować tylko jakiś mały opór w celu przebicia się. Natomiast tutaj gdzie nie pójdziesz, to jedynym sensownym wyjściem z tej sytuacji byłoby spierdzielanie z tej okolicy.

6 misja:
- po jakimś czasie w różnych momentach i co jakiś czas wywala mi błąd, który znacząca utrudnia mi kontynuowanie rozgrywki.
Image
Spoiler:
General Info
------------
Application : Owarogl
Version : 2.0.6.131_OGL (Steam)

ModName : Apocalyptic War
ModDir : AW
ModVer : 1.1 Episode One (1.13269112105115)

ErrorType : Unknown
ErrorText : Access violation at address 00409970 in module 'OwarOGL.exe'. Read of address 00000000 EAddress: 00409970

Exception : None

Params : MOD AW
ParamCount : 2

Game Info
---------
Multiplayer : False
Multi.GameState : Undef
Multi.ChatConnLost : False
Multi.IAMServer : False
Multi.Joined : False
Multi.Loaded : False
Multi.MapVersion : 0
Multi.OffLine : False
Multi.OnLine : False
Multi.ServerLost : False
Multi.StatusText :
MultiDef.MapName :

mission_number : 6
mission_campaign : 1
camp_names[mission_campaign] : Am
mission_names[mission_number] : 06
game_difficulty : 1
ingame_video : False
stop_talking : False
stop_action : False
end_of_mission : 0
end_the_mission_allowed : False
dialogue_skipped : False
last_title_ident : -1
last_title_unit : 416
last_title_radio : False
last_title :

lastSail : 6268
tick : 58111

Random Stuff
------------
GodMode : False
DeveloperMode : False
ModCBMode : False
OfficialMod : False
InterfSide : 1
MultiCore : True

Windows Info
------------
Product : Windows 10
Win32MajorVersion : 10
Win32MinorVersion : 0
BuildNumber : 9200
ServicePack :
ServicePackMajor : 0
ServicePackMinor : 0

Physical Memory : 16354MB
CPU Name : Intel(R) Core(TM) i7-2600K CPU @ 3.40GHz
CPU Clock : 3392Mhz
Current CPU Clock : 3393Mhz
Ogólnie w modzie jak wcześniej już inni wspominali fabuła jest mocną stroną i są w nim ciekawie zbudowane postacie. Wszystkie działania naszych bohaterów niby mają jakiś logiczny sens. Napisałem niby, bo w 5 misji to bardzo walisz logikę.

Sytuacja jest taka:
- Chłopaki mamy przesrane, ruskie nas rozpierdzielają jak chcą, mają super zarąbiste rakiety, jest ich mnóstwo. Przebijamy się czy uciekamy do hipisów i tam będziemy mieli jakieś szanse?
- no pewnie, że przebijamy się przez bataliony wroga (no dobra batalionów nie ma). Co z tego, że ruskie rozpierdzieli z palcem w du**e kilka naszych baz i dziesiątki naszych ludzi. My w szóstkę damy radę. W końcu nie takie rzeczy się robiło z mniejszą ilością ludzi. Hłe hłe.

Tak więc karny k**as za poziom trudności, zwłaszcza w misji 5, ale z tego co widzę to w 9 już całkowicie poszalałeś.


SeBBeQ
Soldier level 0
Soldier level 0
Poland
Posts: 1
Joined: Tue Dec 26, 2017 11:43 am

Re: Premiera Apocalyptic War Episode One

#21

Post by SeBBeQ » Tue Dec 26, 2017 12:09 pm

Mart wrote:
Mon Dec 11, 2017 10:40 am
Dziwne, u mnie ten błąd nie występuje. U Nefarema przy strimingu też go nie było. Grasz na najnowszym patchu? Jeżeli nie to tu łap linkhttp://www.owsupport.com/files/Release_ ... 30_RC4.rar
Siemka, pobralem dzis tego patcha i modzik na 9 misji mi sie wysypuje. A wlasciwie to sama gra dziala, ale bez przebiegu misji, zadan itp. Pobieralem na nowo moda z nadzieja ze to cos pomoze, ale dalej mam ten sam blad.

Blad przy wczytaniu misji na etapie rozbudowy bazy, czekajac na Franka.
Spoiler:
Image
A tu errorlog. W bazie przymierza wszystko dziala, pogadane z szarymi charami. Przy przejsciu do misji z rozbudowa wysypuje gre.
Spoiler:
General Info
------------
Application : Owarogl
Version : 2.0.6.130_OGL

ModName : Apocalyptic War
ModDir : AW
ModVer : 1 (1.0)

ErrorType : Unknown
ErrorText : Access violation at address 00409970 in module 'OwarOGL.exe'. Read of address 00000000 EAddress: 00409970

Exception : None

Params : MOD AW
ParamCount : 2

Game Info
---------
Multiplayer : False
Multi.GameState : Undef
Multi.ChatConnLost : False
Multi.IAMServer : False
Multi.Joined : False
Multi.Loaded : False
Multi.MapVersion : 0
Multi.OffLine : False
Multi.OnLine : False
Multi.ServerLost : False
Multi.StatusText :
MultiDef.MapName :

mission_number : 9
mission_campaign : 1
camp_names[mission_campaign] : Am
mission_names[mission_number] : 09
game_difficulty : 1
ingame_video : False
stop_talking : False
stop_action : False
end_of_mission : 0
end_the_mission_allowed : False
dialogue_skipped : False
last_title_ident : -1
last_title_unit : 446
last_title_radio : False
last_title : Nie martw sie John! Jezeli ten swiat ma sie rozleciec to to czy przezyje czy nie, nie bedzie mialo wiekszego znaczenia.

lastSail : 3617
tick : 3152

Random Stuff
------------
GodMode : False
DeveloperMode : False
ModCBMode : False
OfficialMod : False
InterfSide : 1
MultiCore : True

Windows Info
------------
Product : Windows 10
Win32MajorVersion : 10
Win32MinorVersion : 0
BuildNumber : 9200
ServicePack :
ServicePackMajor : 0
ServicePackMinor : 0

Physical Memory : 16198MB
CPU Name : Intel(R) Core(TM) i5-4690K CPU @ 3.50GHz
CPU Clock : 3492Mhz
Current CPU Clock : 3494Mhz


Topic author
Mart
Soldier level 6
Soldier level 6
Peru
Posts: 471
Joined: Sun Apr 11, 2010 6:52 pm

Re: Premiera Apocalyptic War Episode One

#22

Post by Mart » Tue Dec 26, 2017 12:33 pm

Przed nowym rokiem wydam patcha usprawniającego błędy, spokojnie :)

PS. Mam wrazenie, ze niektore errory (np. W 6 misji) wysypuja sie z winy samej gry.
Apocalyptic War Episode One Wydany: link

Epizod drugi zostanie wydany kiedy będzie gotowy :)


Topic author
Mart
Soldier level 6
Soldier level 6
Peru
Posts: 471
Joined: Sun Apr 11, 2010 6:52 pm

Re: Premiera Apocalyptic War Episode One

#23

Post by Mart » Sun Dec 31, 2017 2:55 pm

Post pod postem :O

Poprawiona wersja wydana:
Link w pierwszym poście

Changelog:
Spoiler:
- korekta dialogów
- zmniejszone dmg rakiet
- zwiększony koszt ulepszonych laserów
- zwiększony dmg miotaczy ognia
- zmniejszony czas oczekiwania na ataki w 2 misji
- poprawione tekstury w 3 misji
- zbalansowana misja 5
- poprawiony błąd z errorami w 6 misji (teoretycznie)
- poprawiony błąd z erorrem w 9 misji
- poprawione i zbalansowane ataki w 9 misji
- poprawiony błąd ze śmiercią postaci w 9 misji podczas ostrzału
- poprawiony błąd ze znikaniem postaci w 10 misji i atakiem na sojusznika
- kilka pomniejszych poprawek
Apocalyptic War Episode One Wydany: link

Epizod drugi zostanie wydany kiedy będzie gotowy :)


MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 343
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm
Location: Himmelsdorf

Re: Premiera Apocalyptic War Episode One

#24

Post by MasterKiller » Sun Dec 31, 2017 9:18 pm

Nie grałem w całosc, bo jakoś mi się nie chcę, tylko popatrzylem na rozmowy na poczatkach misji - teraz dialogi są takie jakie powinny być! :D Parę literówek się znajdzie, ale to wyeliminujesz szybko Wordem. Dobra robota!
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174

User avatar

darek8600
Soldier level 1
Soldier level 1
Poland
Posts: 20
Joined: Tue Jan 02, 2018 9:23 pm

Re: Premiera Apocalyptic War Episode One

#25

Post by darek8600 » Tue Jan 02, 2018 9:35 pm

Czołem towarzysze,

Po latach gry w Original War zdecydowałem się zabrać tutaj głos.
Na pierwszy ogień poszedł mod Apocaliptic War. Niestety nie obejdzie się bez krytyki, choć mod bardzo dobry.

Jako plus oczywiście świetna fabuła, która jest bardzo mocną stroną.
A także dialogi, choć nie ustrzegły się drobnych błędów, no i trochę rozczarowująca postać Franka Forsytha. Zamiast błyskotliwych ripost i ciętego humoru zrobił się kawał chama i prostaka.

Natomiast jako minusy:
-wysoki poziom trudności
-nie ma klimatu original war
-fabuła, choć świetna, to jednak jakby pisana pod inną grę... Jakby to była przygodówka, a nie strategia.
-nie kupuję tej niewoli u arabów, a konkretnie tego motywu zombie,
-duże problemy ze skryptami w czasie gdy gracz nie ma kontroli.
-misja w Iraku, wg mnie kompletnie niepotrzebna i nie wpisuje się w klimat gry (choć w fabułę może tak). Może powinna być możliwość pominięcia jej.

Najbardziej przeszkadzający z tych wszystkich minusów, to ten ze skryptami.
W 4 misji był niezły hardcore, ale trzeba było wczytywać, bo np ten Polak przy magazynie w czasie skryptu został postrzelony i hp zostało na czerwono....
W misji 5 na razie utknąłem... Po zajęciu bazy na północy traci się kontrolę i pojawia się atak, w wyniku którego zaraz kogoś tracę i jest koniec... Na razie próbowałem 2 razy i póki co odechciało mi się.
Z tego co widzę, to w zasadzie nie ma zróżnicowania pomiędzy poziomami trudności. Poziom łatwy, jak nazwa wskazuje, powinien jednak być łatwy i dla doświadczonego gracza powinno być lekko, łatwo i przyjemnie. Jak ktoś chce się na maxa wytężyć, to po to jest właśnie poziom trudny.

Szkoda, że na dziesiątki modów brakuje takiego, który by po prostu dodawał klasycznego skirmisha...
Zwłaszcza brakuje botów w multi, tak żeby można z przyjacielem w kooperacji zagrać przeciwko komputerowemu przeciwnikowi.
Marzy mi się też mod, w którym była by taktyczna mapa kampanii z Syberii i można by zakładać bazy, rozbudowywać je, przemieszczać ludzi po mapie, tj przydzielać odpowiednią ilość i surowce i reagować na ataki wroga...
A jak kiedyś wyjdzie Original War 2, to będzie to zupełnie inna gra, w 3D. Po tylu latach to już nie będzie to samo.

To tyle póki co z mojej strony.
Last edited by darek8600 on Tue Jan 02, 2018 9:38 pm, edited 1 time in total.


Topic author
Mart
Soldier level 6
Soldier level 6
Peru
Posts: 471
Joined: Sun Apr 11, 2010 6:52 pm

Re: Premiera Apocalyptic War Episode One

#26

Post by Mart » Tue Jan 02, 2018 9:50 pm

darek8600 wrote:
Tue Jan 02, 2018 9:35 pm
Czołem towarzysze,
Najbardziej przeszkadzający z tych wszystkich minusów, to ten ze skryptami.
W 4 misji był niezły hardcore, ale trzeba było wczytywać, bo np ten Polak przy magazynie w czasie skryptu został postrzelony i hp zostało na czerwono....
W misji 5 na razie utknąłem... Po zajęciu bazy na północy traci się kontrolę i pojawia się atak, w wyniku którego zaraz kogoś tracę i jest koniec... Na razie próbowałem 2 razy i póki co odechciało mi się.
Z tego co widzę, to w zasadzie nie ma zróżnicowania pomiędzy poziomami trudności. Poziom łatwy, jak nazwa wskazuje, powinien jednak być łatwy i dla doświadczonego gracza powinno być lekko, łatwo i przyjemnie. Jak ktoś chce się na maxa wytężyć, to po to jest właśnie poziom trudny.
No niestety nie ma podzielonych poziomów trudności. Co do 4 misji i 5, możesz mi wysłać na prv, jakieś screeny? Przechodziłem te misje już tyle razy i nie widziałem tych błędów, ani moi testerzy. Nie widziałem też ich na streamie u Nefarema...

Dzięki za ocenę ;)

PS. Na jakim patchu grasz?
Last edited by Mart on Tue Jan 02, 2018 10:01 pm, edited 1 time in total.
Apocalyptic War Episode One Wydany: link

Epizod drugi zostanie wydany kiedy będzie gotowy :)

User avatar

darek8600
Soldier level 1
Soldier level 1
Poland
Posts: 20
Joined: Tue Jan 02, 2018 9:23 pm

Re: Premiera Apocalyptic War Episode One

#27

Post by darek8600 » Wed Jan 03, 2018 8:52 am

Mam najnowszą wersję, czyli 2.053 czy jakoś tak.
Postaram się zrobić screeny, albo nagrać jakoś.
To ten brak zróżnicowania poziomu to jakby nie patrzeć kolejny minus :P
Ale ogólnie mod na bardzo duży plus, choć jak pisałem mi osobiście brakuje modów bardziej w klimacie Original War, najlepiej rozszerzających fabułę, a konkretnie kampanię amerykańską.
W samym modzie też jak na razie (do 5 misji) brakuje mi chociaż jednej klasycznej misji będącej wręcz esencją OW, czyli udaj się gdzieś, załóż bazę, przetrwaj ataki, rozwijaj technologie, przypuść kontratak i zniszczy bazę wroga.

Te screeny spróbubuję zrobić po pracy.
A propos 4 misji, za pierwszym razem Baggins też po oddaniu strzału w głowę padł zanim doszedł do koszar :D Ale w tej kwestii jest wybór tego co chce się zrobić, ze Staszkiem gorzej... Staszek na 4 próby dwa razy padł i dwa razy przeżył z żółtym paskiem.
A tak w ogóle to założenie było takie, że obydwoje mieli mieć pasek na żółto?
Przyznam, że jest to bardzo ciężkie.
Aby zniszczyć oba posterunki, to trzeba było sporo wozem rakietowym na oślep strzelać do czołgów i ludzi (żółty pasek kierowcy robi swoje i można szybko... wypaść)
Dodatkowo, gdybym Staszkiem nie zniszczył oprócz posterunków kilku wieżyczek w głównej bazie (jazda, oddanie strzału i ucieczka przed rakietą i tak w kółko xD), to Bagginsem nie miałbym żadnych szans w koszarach (próbowałem).

I jeszcze taka uwaga, choć ja osobiście lubię misje gdzie ma się mało osób (najlepiej początkowo, a potem niech się pojawiają jakieś posiłki/zrzuty), to jednak w pojedynkę w stylu komandosa i bez możliwości uleczenia się, to przesada :D
Misja (4) siłą rzeczy trwa długo, podczas gdy powinna to być szybka akcja. Przecież normalnie ruscy wezwali by jakieś posiłki. Do tego np nikt nie naprawia wieżyczek. Wiadomo, że wtedy byłoby to już nie do przejścia.

Natomiast mnie osobiście drażni w większości misji kompletny brak możliwości budowy czegokolwiek.
OW to OW i powinno być tak, że jeśli tylko mam ochotę, to mogę w czasie ataku nawet skład wybudować w środku bazy wroga.

Co do misji 5 (postaram się zrobić nagranie), pomijając ten skrypt w czasie którego nie można nic zrobić, to trochę nie rozumiem idei. Mamy zając magazyn na północy i od razu następuje atak. Wieżyczki północne (a tam się duża część wojsk pojawia) pozbawione są zasilania.
I wg mnie zgodnie z duchem OW powinienem mieć wybór. Przed atakiem na magazyn mógłbym wybudować własny skład, zebrać jakieś skrzynki (albo przejąć fabrykę i rozebrać ze dwa pojazdy) i wybudować elektrownię.
Albo gdyby do ataku było chociaż 10 sekund, albo po prostu była zachowana kontrola, to po przejęciu magazynu mógłbym szybko przejąć elektrownie ruskie i do ruskiego magazynu podpiąć wieżyczki.

Mimo to ciekaw jestem kolejnych misji, bo fabułą super, aczkolwiek czuję się jakbym nie grał w OW, tylko np Komandosów na bazie silnika OW.
Takie moje odczucie, że jak ktoś po tylu latach gra w OW, to z uwagi na specyficzny klimat tej gry i możliwości.
Jakbym chciał zagrać w Komandosów, to bym zagrał w Komandosów :P
Fabuła, choć bardzo ciekawa, to gdyby nie dotyczyła kontynuacji historii OW, tylko czegoś zupełnie innego, to by mi się nie chciało grać wiedząc np. że nie będzie ani jednej "klasycznej" misii w stylu OW.
Nie wiem czy kojarzysz Gothic, którego uwielbiam za fantastyczny klimat części 1 i 2 (3 też się jesscze broni). Czuję się trochę tak, jak przy grze w Arcanię (Gothic 4). Niby to dalej fabuła gothica, niby ciekawa historia, a jednak zupełnie inna gra, która gdyby się zupełnie inaczej nazywała i nie podszywała się pod Gothica, to byłaby całkiem fajna. A tak to jest rozczarowanie z uwagi na oczekiwania.
Dobra, kończę ten słowotok, bo jak ja się rozgadam/rozpiszę to nie ma końca :D

P.S. Sądząc po zaawansowaniu moda, musisz się bardzo dobrze znać na modowaniu. Jeżeli to byłby dla Ciebie pikuś, to błagam, zrób coś w stylu klasycznego skirmisha hehe :D zarówno do singla, jak i do coop (2 graczy w sojuszu, najlepiej do wyboru, lub US, kontra komputerowi. Najlepiej na mapach nr 15.
Marzy mi się taki scenariusz. Ja gram bazą Powella, kumpel McMillana, albo na odwrót.
Najlepiej by jeszcze było, jakby pewne technologie się odblokowywały dopiero po czasie.
Np. od 20:00 rozbudowa warsztatu w fabrykę oraz lab. bronii.
Od 30:00 laboratorium optyczne i np wykrywanie syberytu. 35:00 kopalnia syberytu oraz lab komputerowe i rozbudowa zbrojowni. 40:00 rozbudowa składu i lab. syberytowe. Do tego świetny pomysł chyba z SoS, że najpierw trzeba rozwinięcia technologii badać.
Chyba nigdy nie doczekam takiego modu, o ile sam się nie nauczę modować xD
Szkoda, że nie powstał jakiś wspólny projekt iluś moderów, w stylu skirmish/coop gdzie każdy kto ma ochotę robiłby mapy z botem do tego konkretnego moda.
Aaa. Przy tym fajnie by było, gdyby taki mod nie dodawał nowych pojazdów, budynków, technologii czy coś zmieniał (po za tą koniecznością badania najpierw rozwinięć). Po prostu klasyczne OW (za co kolejny duży plus dla Twojego moda).

User avatar

Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4112
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Premiera Apocalyptic War Episode One

#28

Post by Serpent » Wed Jan 03, 2018 9:01 am

Ja dorzucę swoje trzy cegiełki w obronie tej modyfikacji. AW z założenia miał być modem fabularnym z czego wywiązuje się znakomicie. Przyznaje że Mnie fabuła wciągnęła dość mocno (oglądałem wszystkie strimy u Nefka). Motyw z tajemniczą agencją jest bardzo dobrze wpleciony w kontynuację fabuły z oryginalnej kampanii.

Jedyne do czego mogę się przyczepić to dość małe zróżnicowanie misji (nie mówię tu o misji w Iraku) gdyż taka fabuła daje ogromne możliwości projektowania misji. Dziwi mnie również pominięcie artefaktów jako elementów misji. Co do poziomu trudności, jak dla mnie jest w sam raz - jednak tutaj poparłbym Darka w kwestii poziomu łatwego który powinien być przeznaczony dla graczy którzy nie grają w OW dość często :)
darek8600 wrote:
Wed Jan 03, 2018 8:52 am
P.S. Sądząc po zaawansowaniu moda, musisz się bardzo dobrze znać na modowaniu. Jeżeli to byłby dla Ciebie pikuś, to błagam, zrób coś w stylu klasycznego skirmisha hehe :D zarówno do singla, jak i do coop (2 graczy w sojuszu, najlepiej do wyboru, lub US, kontra komputerowi. Najlepiej na mapach nr 15.
Chyba jednak w SoS'a nie grałeś xD

Sory za offtop Mart ale musiałem xd
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak

User avatar

darek8600
Soldier level 1
Soldier level 1
Poland
Posts: 20
Joined: Tue Jan 02, 2018 9:23 pm

Re: Premiera Apocalyptic War Episode One

#29

Post by darek8600 » Wed Jan 03, 2018 11:02 am

Modyfikacja Broni się sama ;)
Bo chociaż wymieniłem trochę uwag (w dużej częsci subiektywnych i to zaznaczałem), to jednak to co dla tej modyfikacji jest podłogą, dla większości innych modyfikacji jest sufitem ;)
Po za oczywiście SoS, w którego grałem :) Natomiast jak napisałem Ci Serpent w temacie SoS, w jednym z moich oczekiwań - "pragnień" (misje typu skirmish dla jednego gracza) spełnia je nieżle (choć wolałbym też kilka map z klasycznej kampani, zwłaszcza 15), natomiast w drugim z tych pragnień, czyli skirmish w trybie coop z kumplem, to w SoS jest tylko zalążek (dwie mapy, tylko jedna amerykanami i obie przeciwko arabom :/)
Nieco lepiej to wygląda chyba w modzie Cooperation, zwłaszcza że można wybrać kim chce się grać, a kim steruje komputer, jednak takich map jest chyba raptem trzy, a do tego nie ustrzegły się błędów, typu np oprócz swoich ludzi dostaję całą bazę arabską, czy rosyjską wraz z obsadą, 20 tys skrzyń i nieskończoną produkcją.
O zabugowanym na maxa Throwbacku to nawet nie wspomnę, choć najlepsze misje coop chyba tam się rozgrywało (nieliczne, które działały).
Mi najbardziej odpowiada free builder base :D Tylko jakby z czasem jednak komp się tam bardziej rozbudowywał i przeprowadzał stopniowo co raz silniejsze ataki co raz lepszymi pojazdami.

A takie ukryte pragnienie... to, początek całego OW.... taka bardzo długa misja, ląduję jako Ron Harrison (albo ktoś inny) sam jeden, idę przez las, zakładam bazę Alfa (najlepiej na jakiejś dużej mapie typu am15), pomału zaczynam ją rozkręcać sam, potem pojedynczo pojawiają się nowi ludzie (motyw na misje ratunkowe na drugi koniec mapy), potem w innej częsci mapy zakładam jakąś Betę, czy Gammę (technologie prawie wszystkie zablokowane i stopniowo się odblokowywują pojedynczo), dopiero potem pojawiają się jacyś Ruscy, zyskują przewagę, wybucha wojna, potem arabowie itd.
Taka jedna bardzo długa czasowo misja, która odwierciedlałaby w z zasadzie całą fabułę Originalnego OW od pojawienia się Harrisona do bitwy o złoże (mogłaby to być alternatywna rzeczywistość i postacie też mogłyby być alternatywne).
Ew. zamiast jednej misji, to kilka misji, na tej samej mapie (z zapamiętanymi własnymi bazami) i za każdym razem jakieś nowe bazy wroga i ataki (może monotonne, ale wg mnie byłoby to fajne, po za tym można urozmaicić małymi wydarzeniami i wątkiem fabularnym, do tego w kazdej misji można by sterować jakąś konkretną placówką, a reszta jako sojusznik).
Reasumując, fabularnie musiałby to być nudne, ale byłoby w tym więcej "esencji" Original War, niż... w samym Original War xD
Gdyby taki mod powstał, to byłbym spełniony jeśli chodzi o tą grę :D a gdyby do tego powstał coop dla 2 graczy, to już mógłbym umierać hehe.
To by było coś na kształt fabuły OW jeszcze raz, tylko na wyższym poziomie strategicznym, z większym wpływem na bieg wydarzeń i całej wojny.
Może kiedyś pouczę się modowania i spróbuję sam coś takiego zrobić.

EDIT: Tak sobie jeszcze pomyślałem, jakie by to było super na zasadzie, że po tych rozbudowach i budowie nowych baz (da się zrobić większą mapę niż am15?) najwazniejsza jest baza Alfa, ale np syberyt trzeba sprowadzać z zupełnie innej bazy. Dochodzą więc problemy logistyki, konwoje itd. Nawet zwykła ropa mogłaby być dopiero w bazie beta w odpowiedniku 2, czy 3 misji. Pojawiłoby się coś takiego, jak linia frontu, tereny kontrolowane, tereny wrogie, czyli to co w fabule gry się przewijało często, natomiast w samej grze jakby nie występowało. Trzeba by tylko fabularnie wymyślić jakieś uzasadnienie, dlaczego nie zebrać i skupić w jednej bazie, gdzie np jest syberyt.
Może jakiś tryb w stylu olbrzymia mapa, gdzie główna baza amerykańska i rosyjska nie mogłyby zostać tknięte przez przeciwnika, po mapie rozrzucone złoża syberytu (który można by odkryć po długim czasie) i zadanie polegające na tym, kto zbierze więcej syberytu w ciągu np 4-5 godzin, czy iluś tam misji łacznie (zależy czy całość byłaby w 1 misji, czy w kilku, o czym pisałem parę linijek wyżej).
Last edited by darek8600 on Wed Jan 03, 2018 11:13 am, edited 2 times in total.


Topic author
Mart
Soldier level 6
Soldier level 6
Peru
Posts: 471
Joined: Sun Apr 11, 2010 6:52 pm

Re: Premiera Apocalyptic War Episode One

#30

Post by Mart » Wed Jan 03, 2018 11:34 am

darek8600: W 4 misji, Stachu powinien mieć zielony pasek i wczoraj na szybko to rozegrałem i miał (Więc mamy tu pewnie do czynienia z dużą losowością tego błędu, który najwidoczniej pojawił się Tobie pierwszemu :D z 5 misją podobnie, spróbuj oczyścić teren przed zajęciem składu i powinno pyknąć). W drugiej opcji z Baginsem jest wybór z czego tylko jeden daje 100% pewności. W 6 misji jest chyba najwięcej klasycznego OW, o którym mówisz, ale tu nie chce spoilerować za bardzo.
Spoiler:
Zasadniczo można do tego moda zrobić spin-offy, przykładowo rozwinąć historię Morozowa i pokazać jego drogę powrotnego dojścia do władzy (tu miejsca na klasyczne OW może być dużo). Podobnie w kilku innych przypadkach wątki, mogą być rozwinięte.
Sierpentyna: Jak wyjdzie drugi epizod to z twoją pomocą, będą i nowe bronie i zabawy artefaktami :D Bo ja nie umiem za bardzo, nie jestem znawcom saila :(
Apocalyptic War Episode One Wydany: link

Epizod drugi zostanie wydany kiedy będzie gotowy :)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests