EN: The forum is just being updated. Forum style is under work in progress.

PL: Forum jest właśnie updatowane. Styl forum jest aktualnie w trakcie prac.

[PL] misja 08

Dział poświęcony projektowi Arabian Campaign

Moderator: ArCamp Developer

Post Reply

Co zrobić w misji 8 z operatorami moździerzy?

Poll ended at Fri Jul 27, 2012 12:58 pm

Wprowadzić ograniczenie dla moździerzy, stosowne do poziomu trudności
9
38%
Wprowadzić możliwość stawiania min
9
38%
Wyłączyć możliwość budowy nowych składów
3
13%
Wyłączyć możliwość budowy koszar
1
4%
Wyłączyć technologię moździerzową
2
8%
Pozostawić wszystko bez zmian
0
No votes
 
Total votes: 24

User avatar

Topic author
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2578
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Zielona Góra
Contact:

[PL] misja 08

#1

Post by Antitheus » Wed Jun 27, 2012 12:58 pm

McBenn poprosił mnie abym rozwiązał sprawę dot. misji nr 8.

O co chodzi?
Baza Rosjan na północnym zachodzie nie powinna być niszczona - okazuje się jednak, że niektórzy nadgorliwi gracze sukcesywnie ją zrównują z ziemią - mimo ciągłych poprawek. Na forum pojawiają się głosy, że należy wyłączyć możliwość tworzenia operatorów moździerzy. Moim zdaniem to zły pomysł.
Kolejnym zaproponowanym przez Was elementem jest możliwość stawiania min - doskonale się z tym zgadzam. W misji rosyjskiej Arabowie dysponują już tą technologią

Sugerowana poprawka
Zamiast wyłączać całą technologię, można wprowadzić ograniczenie - takie jak w przypadku limitu pojazdów podczas gry multiplayer. Przykładowo na najniższym poziomie można zamienić 6 osób w operatorów, na średnim 3, na najtrudniejszym 2. Wyłączanie technologii jest, pod względem fabularnym, bezsensowne.

Ankieta
Ankieta jest tylko sugestią - nie ma mocy decyzyjnej (czyli jeśli 30 osób zaznaczy trololo a 5 omnomnom to nie oznacza to, że wprowadzona zostanie opcja trololol). Ma ona charakter sugestywny. Możecie wybrać do dwóch opcji, więc dobrze przemyślcie swój wybór.

PS.
W sprawie sugestii, uwag, bugów etc. piszcie na OWS - czasami ktoś z nas znajdzie czas aby przepisać co nieco, do działu ArCamp - ale przeważnie kończy się to na gdybaniu. Miejcie na uwadze, że oficjalnym forum projektu jest OWS i to właśnie tam McBenn urzęduje. Jest on solidną osobą i biedny musi latać z google translate - a to raczej nie jest zbyt wygodne. Odrobina angielskiego wam nie zaszkodzi.

User avatar

Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Posts: 3754
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Kampania Arabska - misja 08

#2

Post by Serpent » Wed Jun 27, 2012 2:15 pm

Już dawno zaproponowałem zablokowanie składów, niektórzy wykorzystują taktykę z SW przez co przeciwnik komputerowy ma raczej małe szanse :)
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka

User avatar

Ayman
Soldier level 3
Soldier level 3
Posts: 52
Joined: Mon Mar 07, 2011 2:47 pm
Location: Sun City

Re: Kampania Arabska - misja 08

#3

Post by Ayman » Wed Jun 27, 2012 4:18 pm

Ja nadal uparcie będę twierdził że moździerze w tej misji zabijają grę obronną i zaznaczam by ta technologia była zablokowana, to subiektywna ocena. Ja na żadnym poziomie trudności nie robiłem pojazdów do obrony, te co były przerobiłem na skrzynki. Pobudowałem dodatkowe koszary i powsadzałem tam ludzi (zmieniając ich w moździerzowców). Ograniczenie zmiany moździerzowców do np max 3 ludzi czy 4 to też mało da bo ja osobiście miałem 3 moździerzowców we wschodnich koszarach, tam gdzie czołgi cisną i 3 małpoludów i tyle wystarczyło by zatrzymać te czołgi. Od strony lasu tam gdzie piechota atakuje, pobudowałem dodatkowe wieżyczki z uzbrojeniem na piechotę i radarami - przez 70% czasu misji tyle wystarczało do obrony bazy od strony lasu, pozniej coś mnie podkusilo by dobudowac wspomniane wczesniej dodatkowe koszary (i tam moździerzowcy) i wtedy to już nawet nie musiałem patrzeć na ten skrawek czy przebijają sie ruscy czy nie bo sie nie mieli prawa przebić.

Ja rozumiem że fabularnie w tej części gry Arabowie mają już dostęp do moździerza, no ale ..albo się bronimy maksymalnie wszystkim co mamy: wieżyczkami, pojazdami, minami (zaznaczyłem by miny były dostępne) albo z nudów rozwalamy w krótkim czasie baze ruskich i tyle.

Do tego możemy założyć że Arabowie są z innej - np Amerykańskiej linii czasowej i to że w Ruskiej kampanii mają dostęp do moździerzy w tym czasie, w lini czasowej np tej Amerykanskiej lub innej mogą jej jeszcze nie mieć. To taka moja osobista fanaberia :D

User avatar

Topic author
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2578
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Zielona Góra
Contact:

Re: Kampania Arabska - misja 08

#4

Post by Antitheus » Wed Jun 27, 2012 6:55 pm

btw. źle zatytułowałem ankietę ale to chyba nie ma wpływu na jej zrozumiałość.
Pytanie powinno brzmieć "jakie zmiany wprowadzić w misji nr 8?"

Przypominam że w misji 8, oprócz obrony bazy, mamy do wykonania misje poboczne.

User avatar

pomek
Soldier level 7
Soldier level 7
Posts: 682
Joined: Mon May 03, 2010 9:05 pm
Contact:

Re: Kampania Arabska - misja 08

#5

Post by pomek » Wed Jun 27, 2012 10:43 pm

Hm. Moge udowodnic, ze zniszcze te baze dwiema bazookami. Zajmie mi to z 30 min, ale udowodnie, ze sie da. Opcja odpada.

Miny? Maja mi pomoc w obronie? Ok. Nie pamietam, czy mamy czlowieka o speedzie 12, ale mamy poduszkowce. Podbijam poduszkowcem pod wieze, stawiam mine i uciekam. Szansa, 90% ze sie uda, wiezyczka zniszczona.

Majac aktywne planowanie moge w ten sposob rozbroic conajmniej 3 wieze w jednym momencie.

Pojazdy arabskie sa za slabe? Prosze bardzo, technologia samozniszczenie. Wybuch zadaje potezniejszy dmg niz dzialko... CPU nie wali w czerwone pojazdy, wiec mozna odpowiednio je wykorzystac. Zaznaczylem (1) i (2), ale uwaza, ze wykonanie jak i cel tej misji sa bezsensowne.
I jakos mnie to nie dziwi :)

PS: Jaki jest sens logiczny fabuly, skoro w 9 misji znow sterujemy Hajki, a wg kampani wykupuje nas Legion / Arabowie. Nie widze ciagu fabularnego z oryginalnymi kampaniami. Poza tym, jednostki specialne - Snajperki pokazuja sie w 10 misji AM, bazooki w 9. Mozdziez, jako najpotezniejsza bron arabska pojawia sie w 8, a nie mamy mozliwosci stworzenia rakiety, ktora rosjanie maja juz w 7 misji. Wg kampani rosyjskiej, arabowie maja juz to w misji nr 3.
Mam bana na rok za to, że jestem skończonym kr***nem.

User avatar

Topic author
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2578
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Zielona Góra
Contact:

Re: Kampania Arabska - misja 08

#6

Post by Antitheus » Thu Jun 28, 2012 12:28 am

Mówimy tu o przeciętnym graczu. w kampanii AM i Ru też nie takie rzeczy da się robić.

Kampania Am i Ru tez mają w sobie sprzeczności - McBenn trzyma się fabuły jak tylko może ale i tworzy coś nowego (tak jak w przypadku oryginalnych kampanii),

User avatar

Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Posts: 3754
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Kampania Arabska - misja 08

#7

Post by Serpent » Thu Jun 28, 2012 11:32 am

Fabuła jest taka nijaka jak dla mnie, brak spójności między misjami ale mniejsza o to.

Chciałbym zobaczyć jak to Pomek wysadzasz za pomocą poduszkowca i miny wieże w ruskiej bazie, gdzie obok stoją pojazdy/inne wieże/koszary. Samozniszczenie odpada bo jest to zablokowane :armine2:

Na upartego to żadna baza nie jest niezniszczalna.

PS: W 3ru są też bomby samobieżne i małpy-kamikadze :ruhello:
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka

User avatar

golab19952
Soldier level 2
Soldier level 2
Posts: 33
Joined: Sat Jun 16, 2012 6:17 pm
Contact:

Re: Kampania Arabska - misja 08

#8

Post by golab19952 » Sat Jun 30, 2012 11:34 am

Ejj, ale jeśli dobrze pamiętam, to jak od strony rusków się niszczyło Nowy Kabul, to Arabowie nie mieli moździerzy, więc...

User avatar

Topic author
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2578
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Zielona Góra
Contact:

Re: Kampania Arabska - misja 08

#9

Post by Antitheus » Sat Jun 30, 2012 11:42 am

zależy na jakim poziomie trudności grałeś. W bunkrze na wzgórzu siedział operator. I moździerze były już w misji szerokie wody :)

User avatar

golab19952
Soldier level 2
Soldier level 2
Posts: 33
Joined: Sat Jun 16, 2012 6:17 pm
Contact:

Re: Kampania Arabska - misja 08

#10

Post by golab19952 » Mon Jul 02, 2012 12:31 pm

Dobra, może to to ;p Bo wstyd trochę, ale grę przechodziłem na najniższym, ale na wakacje mam cel, żeby co najmniej na średnim obie kampanie przejść i przymierzem, i normalną nacją, czyli wszystko xD


vanimpe
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 110
Joined: Thu Aug 14, 2014 4:02 pm

Re: [PL] misja 08

#11

Post by vanimpe » Thu Aug 14, 2014 4:12 pm

Maybe it is not connected with the main topic of this thread but all in all with this mission. I think that picture of Louis should be changed for this like in Am Campaign (I attached a screen), and Louis should betray us with this very characteristic heroes like Maria and Nicholas. They were in Siberite mission in Am camp, where they offered us building barracks with mortars.
Attachments
fot.jpg
fot.jpg (157.52 KiB) Viewed 910 times

User avatar

Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Posts: 3754
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: [PL] misja 08

#12

Post by Serpent » Thu Aug 14, 2014 4:20 pm

@vanimpe
+1
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka

User avatar

McBenn
ArCamp Developer
Posts: 492
Joined: Tue Sep 04, 2012 4:30 pm

Re: [PL] misja 08

#13

Post by McBenn » Fri Aug 15, 2014 4:47 pm

Haha ok I give in :arsmile: Heard this a couple of times now. It's just funny because those characters were supposed to be random - their names (except Louis's name), their skills, their appearence, everything. But due to the way the author of the mission has organized the code all "random" stuff initialized at the very beginning of the mission is only random in the sense that nothing about them is specified, but the values will be the same every time you play the mission.

Edit:
A thought just occured to me. Since those characters are in some respect random, are they different when playing in other languages? At least their names should be different.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest