[SAIL]Drobna pomoc?
Re: [SAIL]Drobna pomoc?
To jest głupota. Jeżeli misja będzie polegała tylko na tym, żeby wynieść skrzynie z tego składu to zapętlę podnieś skrzynie -> upuść i (nawet jak nie tylko na tym misja będzie polegać) zaoszczędzę sporo czasu.
- Serpent
- Soldier level 10
- Posts: 4175
- Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
- Location: Polska - EuroStan ZSRE
- Contact:
Re: [SAIL]Drobna pomoc?
Nitek wrote:To jest głupota. Jeżeli misja będzie polegała tylko na tym, żeby wynieść skrzynie z tego składu to zapętlę podnieś skrzynie -> upuść i (nawet jak nie tylko na tym misja będzie polegać) zaoszczędzę sporo czasu.
Wiesz Nitek to nie nasza sprawa co tam Xero próbuje zrobić choć to trochę dziwny przypadek
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
- Xero Rozbójca
- Soldier level 6
- Posts: 391
- Joined: Sun Mar 08, 2009 5:13 pm
- Location: Szukaj w kioskach...
Re: [SAIL]Drobna pomoc?
No dobrze mądrale, to poproszę działający kod, który sprawdzi, czy przeniosłem skrzynki ze składu 1 do składu 2. Zaznaczam, że w 1 jest 240 skrzyń, w 2 jest 340. W prawym górnym rogu ma mi nie pokazywać różnicy między ilością skrzyń, a ilość potrzebną do przeniesienia, i w dodatku żeby nie zaliczało się do tego wnoszenie skrzyń z okolicy do któregoś ze składów, a konkretnie z 1 do 2.
Koniec dyskusji w tym temacie.
Jeśli będę miał problem z działaniem jakiegoś innego kodu, to zapytam tutaj.
Koniec dyskusji w tym temacie.
Jeśli będę miał problem z działaniem jakiegoś innego kodu, to zapytam tutaj.
Re: [SAIL]Drobna pomoc?
W MP - mapa impreza. mowi Ci cos? Jezeli nie, to tam mozesz poznac swojego sojusznika przenoszac X skrzyn w Y miejsce. Odpowiednia przerobka i wszystko trybi.
Napisze Ci taki za 40 zlpoproszę działający kod, który sprawdzi,
Re: [SAIL]Drobna pomoc?
A potem będziesz pisać do mnie czy Gotha na gg jak taki kod napisać xDpomek wrote:Napisze Ci taki za 40 zlpoproszę działający kod, który sprawdzi,
@Xero:
A co za problem zrobić tak, że nie spadają żadne skrzynie na mapie? W AM02 tak jest i wszystko jest ok.
@Serp:
Ale wiesz, my tu jesteśmy też po to, żeby mu pomoc w stworzeniu jak najlepszego moda. Ja swoje zrobiłem, a to, jak losy moda potoczą się dalej zależą tylko od niego
Re: [SAIL]Drobna pomoc?
A o Radziu zapomniales?A potem będziesz pisać do mnie czy Gotha na gg jak taki kod napisać xD
- Xero Rozbójca
- Soldier level 6
- Posts: 391
- Joined: Sun Mar 08, 2009 5:13 pm
- Location: Szukaj w kioskach...
Re: [SAIL]Drobna pomoc?
Nituś, kochanie, czy grałeś w demo mojego jakże zajebistego moda "III Wojna Światowa" ?A co za problem zrobić tak, że nie spadają żadne skrzynie na mapie? W AM02 tak jest i wszystko jest ok.
Nie? Otóż powiem ci, że tam skrzynki nie spadają, a są rozstawione po całej mapie.
Teraz połącz sobie w całość moje poprzednie wypowiedzi z tą
A teraz proszę o zaprzestanie dyskusji...
- Xero Rozbójca
- Soldier level 6
- Posts: 391
- Joined: Sun Mar 08, 2009 5:13 pm
- Location: Szukaj w kioskach...
Re: [SAIL]Drobna pomoc?
Ahh... i nadszedł ten czas.
Mam pytanie, czy dobrze użyłem break; ? Nie wiem, w którym miejscu i gdzie się to stosuje, a podobno przerywa to pętlę.
Przypuszczam, że pętle, które zrobiłem, wykonują się zbyt wiele razy, co w rezultacie prowadzi do zwiększenia użycia RAM... (ciągle rośnie i ścina grę)
Czy dobrze użyłem w tej części break; ?
PS. Tak, zajrzałem specjalnie po to do tutka na ows, ale nie znalazłem nic o tym.
Mam pytanie, czy dobrze użyłem break; ? Nie wiem, w którym miejscu i gdzie się to stosuje, a podobno przerywa to pętlę.
Przypuszczam, że pętle, które zrobiłem, wykonują się zbyt wiele razy, co w rezultacie prowadzi do zwiększenia użycia RAM... (ciągle rośnie i ścina grę)
Spoiler:
PS. Tak, zajrzałem specjalnie po to do tutka na ows, ale nie znalazłem nic o tym.
- Serpent
- Soldier level 10
- Posts: 4175
- Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
- Location: Polska - EuroStan ZSRE
- Contact:
Re: [SAIL]Drobna pomoc?
Break; z tego co się orientuje przerywa pętle while a raczej ją pauzuje.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Re: [SAIL]Drobna pomoc?
Co wy tego repeat'a owijacie jeszcze dodatkowo begin/end? xD Nie trzeba.
Pamięć rośnie? Pokaż te pętle, proszę.
break; całkowicie przerywa pętlę, więc ta tutaj wykona się tylko raz.
Pamięć rośnie? Pokaż te pętle, proszę.
break; całkowicie przerywa pętlę, więc ta tutaj wykona się tylko raz.
- Xero Rozbójca
- Soldier level 6
- Posts: 391
- Joined: Sun Mar 08, 2009 5:13 pm
- Location: Szukaj w kioskach...
Re: [SAIL]Drobna pomoc?
Wszystko wykonuje się znakomicie, działa perfecto, tylko mam gdzieś ustalone, by co sekundę wykonywała się jakaś pętla, bo ścina mi grę co sekundę właśnie...
Znajdę wszystkie pętle i wrzucę tutaj, jeśli nie będzie ich zbyt wiele.
*** Oto one:
#1
#2 -- tu w pierwszych dwóch pozycjach mam wątpliwości...
#3
Może to nie pętle, ale także mogą zamulać...
Jeśli dałem tu enable; , a potem w innym bloku Disable(009), to czy nadal to będzie mi się powtarzało?
To tyle.
Znajdę wszystkie pętle i wrzucę tutaj, jeśli nie będzie ich zbyt wiele.
*** Oto one:
#1
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Jeśli dałem tu enable; , a potem w innym bloku Disable(009), to czy nadal to będzie mi się powtarzało?
Spoiler:
Re: [SAIL]Drobna pomoc?
Nie.Xero Rozbójca wrote:Jeśli dałem tu enable; , a potem w innym bloku Disable(009), to czy nadal to będzie mi się powtarzało?
Obadam ten wyciek pamięci. Może to od filtrów.
Ogólnie to filtry są wolne.
- Serpent
- Soldier level 10
- Posts: 4175
- Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
- Location: Polska - EuroStan ZSRE
- Contact:
Re: [SAIL]Drobna pomoc?
Ogólnie to ten kod:
Można zastąpić tym:
Code: Select all
every 0$0.5 marked 009 do // rus_ucieka
var uciek, uciekinierzy;
begin
enable;
uciekinierzy:=FilterUnitsInArea(rus_ucieka, [[f_side,3],[f_or,[f_type, unit_human],[f_type,unit_vehicle]]]);
for uciek in uciekinierzy do
begin
RemoveUnit(uciek);
uciekli:=1;
end;
end;
Można zastąpić tym:
Code: Select all
Every 0$01 marked 009 do
var un, list;
begin
enable;
list = FilterAllUnits([[f_side, 3], [f_not, [f_type, unit_building]]]); // nie widzę sensu dawać filtr na pojazdy i ludzi
for un in list do
begin
If IsInArea(un, rus_ucieka) then
RemoveUnit(un);
uciekli:=1;
end;
end;
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
- Xero Rozbójca
- Soldier level 6
- Posts: 391
- Joined: Sun Mar 08, 2009 5:13 pm
- Location: Szukaj w kioskach...
Re: [SAIL]Drobna pomoc?
Gra działa normalnie, na poziomie 180~185 MB RAM do momentu, gdy pojawia się drugi i trzeci atak. Wtedy zaczyna się bezustanny wzrost pamięci:
Tak jak myślałem, poprawić bynajmniej to trzeba.
Spoiler:
- Serpent
- Soldier level 10
- Posts: 4175
- Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
- Location: Polska - EuroStan ZSRE
- Contact:
Re: [SAIL]Drobna pomoc?
Ten kod jest źle napisany, nic dziwnego że muli.
// Wzór funkcji na atak typu "odszukaj i zniszcz"
Potem już tylko wczytujesz funkcję. Jest to prosty wzór który można łatwo przerobić.
PS: Jedna mała rada, używaj krótkich identów bo identy typu:
tylko utrudnia rozczytywanie tego "kodu".
// Wzór funkcji na atak typu "odszukaj i zniszcz"
Code: Select all
Export function FindAndDestroy(list, enemy_side);
var un, enemy_list;
begin
repeat
begin
for un in list do
begin
enemy_list:= FilterAllUnits([f_side, enemy_side]);
ComAttackUnit(un, NearestUnitToUnit(enemy_list, un));
Wait(0$01);
end;
end until FilterAllUnits([f_side, enemy_side]) = 0 or list = 0;
end;
Legenda:
list - Lista jednostek która "atakuje".
enemy_side - Strona, kolor przeciwnika.
PS: Jedna mała rada, używaj krótkich identów bo identy typu:
Code: Select all
rosjanie,rusek,lista_jednostki_am1, jednostka, najblizszy
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak