Dialogi z postaciami. Pilne!!

Wszelkie pytania na temat SAIL'a i modowania OW.
User avatar
SewiPL
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 82
Joined: Fri Jul 13, 2012 11:25 am

Dialogi z postaciami. Pilne!!

Post by SewiPL »

Z nudy robię swojego moda i nie wiem jak stworzyć dialog z postacią, gdy się ją zobaczy. Dialog ma się rozpoczynać automatycznie i po zakończeniu chcę, żeby postać się przyłączyła do mnie. Proszę pomóżcie.
User avatar
Gothuk
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 985
Joined: Tue Sep 04, 2007 6:10 pm
Location: Poland, Warsaw
Contact:

Re: Dialogi z postaciami. Pilne!!

Post by Gothuk »

Możesz użyć funkcji See

Code: Select all

See ( side : integer, un : integer )
albo GetDistUnits

Code: Select all

GetDistUnits ( un1 : integer, un2 : integer )
do sprawdzenia czy jednostki się widzą lub są w jakiejś odległości od siebie.

Potem Say do rozmowy i SetSide

Code: Select all

SetSide ( units : list, value : integer )
.
User avatar
SewiPL
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 82
Joined: Fri Jul 13, 2012 11:25 am

Re: Dialogi z postaciami. Pilne!!

Post by SewiPL »

Gothuk wrote:Możesz użyć funkcji See

Code: Select all

See ( side : integer, un : integer )
albo GetDistUnits

Code: Select all

GetDistUnits ( un1 : integer, un2 : integer )
do sprawdzenia czy jednostki się widzą lub są w jakiejś odległości od siebie.

Potem Say do rozmowy i SetSide

Code: Select all

SetSide ( units : list, value : integer )
.

Przy funkcji See jak wyedytować kod. W miejsce integer wpisać id postaci?? SetSide też edytować??
User avatar
SewiPL
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 82
Joined: Fri Jul 13, 2012 11:25 am

Re: Dialogi z postaciami. Pilne!!

Post by SewiPL »

POMOCY!
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2527
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: Dialogi z postaciami. Pilne!!

Post by Antitheus »

Nie pisz posta pod postem - używaj opcji "edytuj".
Po drugie polecam poczytać poradniki i informacje, zawarte w modding archive.
User avatar
Nefarem
MODbase Moderator
Poland
Posts: 1115
Joined: Sat Jan 15, 2011 8:13 pm
Location: Noxus

Re: Dialogi z postaciami. Pilne!!

Post by Nefarem »

Jak chcesz tylko zobaczyć daną postać to See.
See ( side : integer, un : integer )
;]
Absolute Dominion
Spoiler:
Modyfikacja opowiadająca historię Ivana Bierezova, żołnierza armii Rosyjskiej , weterana wojny w Chinach który wziął udział w misji ochrony złóż Alaskitu.

Download from Dropbox
Original War Cooperation
Spoiler:
Modyfikacja umożliwiająca granie w mapach z kampanii OW i nie tylko ze znajomymi kontra AI.

Download from Steam

Download from Dropbox
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Program ułatwiający tworzenie plików wri z dialogami, zadaniami etc do Original War .

Download
User avatar
SewiPL
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 82
Joined: Fri Jul 13, 2012 11:25 am

Re: Dialogi z postaciami. Pilne!!

Post by SewiPL »

A te integer edytować?


Mój Kod SAIL to:
Spoiler:
EXPORT Sewi;

STARTING
begin
InitUc;
uc_side := 1;
uc_nation := nation_american;

InitHc;
hc_class := class_soldier;
hc_skills := [Rand(3, 6), Rand(1, 3), Rand(1, 3), Rand(1, 3)];
hc_name='Gen. Sewi';
hc_gallery='1';
hc_face_number=1;
Sewi := CreateHuman;


CenterNowOnUnits(Radol);
wait(0$1);
Say(Radol, 'Radol1');
wait(0$2);
Say(Radol, 'Radol2');
See ( side : integer, un : integer )
Say(Radol, 'Radol3');
Say(Wahowsky, 'Wahowsky1');
Say(Radol, 'Radol4');
SetSide ( units : list, value : 1 )
See ( side : integer, un : integer )
Say(Radol, 'Radol5');
Say(McGyver, 'McGyver1');
Say(Radol, 'Radol6');
SetSide ( units : list, value : 1 )
See ( side : integer, un : integer )
Say(Radol, 'Radol7');
Say(Stalone, 'Stalone1');
Say(Radol, 'Radol8');
SetSide ( units : list, value : 1 )


ChangeMissionObjectives('O1');
SetAreaMapShow(exit1, true);
end;
every 0$1 trigger IsDead(Radol) do
YouLost('Radol');
every 0$2 trigger IsInArea(Radol, exit1) do
begin
SetAreaMapShow(exit1, false);
ChangeMissionObjectives('O2');

AddMedal('wygrales', 1);
AddMedal('wygrales', 2);
AddMedal('wygrales', 3);
GiveMedals('MAIN');

YouWin;
end;
Poda mi ktoś kod z prawidłowym tym?
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2527
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: Dialogi z postaciami. Pilne!!

Post by Antitheus »

integer = LICZBA CAŁKOWITA
To oczywiste, że musisz podstawić tam wartość, odpowiadającą danemu elementowi misji!
User avatar
SewiPL
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 82
Joined: Fri Jul 13, 2012 11:25 am

Re: Dialogi z postaciami. Pilne!!

Post by SewiPL »

czyli side 1 czy 4? tej postaci czy głównej a co znaczy te un ;p]]

Najlepiej edytujcie moj kod i podajcie ten sam zmodyfikowany :D
User avatar
tomek795
Soldier level 5
Soldier level 5
Poland
Posts: 203
Joined: Fri Dec 17, 2010 5:58 pm

Re: Dialogi z postaciami. Pilne!!

Post by tomek795 »

SewiPL wrote: Najlepiej edytujcie moj kod i podajcie ten sam zmodyfikowany :D
A to oni robią moda czy ty?
User avatar
SewiPL
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 82
Joined: Fri Jul 13, 2012 11:25 am

Re: Dialogi z postaciami. Pilne!!

Post by SewiPL »

No Ja :D
Ale jak chcą ;p :D

nafarem, serpent, gothuk pomocy ;p :F
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Dialogi z postaciami. Pilne!!

Post by Serpent »

SetSide(identyfikator postaci, numer strony);

Numery strony może być:
0 - dla dzikich zwierząt, natury
1 - niebieski
2 - żołty
3 - czerwony
4 - cyjanowy (jasnoniebieski)
5 - pomarańczowy
6 - różowy
7 - zielony
8 - biały

Przykład zastosowania:
SetSide(Sewi, 6); // Sewi zmieni kolor na różowy

_______________________________________________________________________

See(numer strony, identyfikator);

Przykład zastosowania:
See(3, Sewi); // czerwone jednostki widzą Sewi

_______________________________________________________________________

Ostatnia deska ratunku, jeżeli to ci nie pomoże to odpuść se modowanie i spamowanie w tym dziale.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
SewiPL
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 82
Joined: Fri Jul 13, 2012 11:25 am

Re: Dialogi z postaciami. Pilne!!

Post by SewiPL »

Mam taki błąd ;p:

Code: Select all

Compiling error At Main line 28: 'end' or command expected but 'See' found!
kod to;
Spoiler:
EXPORT Sewi;

STARTING
begin
InitUc;
uc_side := 1;
uc_nation := nation_american;

InitHc;
hc_class := class_soldier;
hc_skills := [Rand(3, 6), Rand(1, 3), Rand(1, 3), Rand(1, 3)];
hc_name='Gen. Sewi';
hc_gallery='1';
hc_face_number=1;
Sewi := CreateHuman;


CenterNowOnUnits(Radol);
wait(0$1);
Say(Radol, 'Radol1');
wait(0$2);
Say(Radol, 'Radol2');
See ( 1, Wahovsky );
Say(Radol, 'Radol3');
Say(Wahowsky, 'Wahowsky1');
Say(Radol, 'Radol4');
setside(Wahovsky,1)
See ( 1, McGyver );
Say(Radol, 'Radol5');
Say(McGyver, 'McGyver1');
Say(Radol, 'Radol6');
setside(McGyver,1);
See ( 1, Stalone );
Say(Radol, 'Radol7');
Say(Stalone, 'Stalone1');
Say(Radol, 'Radol8');
setside(Stalone,1);


ChangeMissionObjectives('O1');
SetAreaMapShow(exit1, true);
end;
every 0$1 trigger IsDead(Radol) do
YouLost('Radol');
every 0$2 trigger IsInArea(Radol, exit1) do
begin
SetAreaMapShow(exit1, false);
ChangeMissionObjectives('O2');

AddMedal('wygrales', 1);
AddMedal('wygrales', 2);
AddMedal('wygrales', 3);
GiveMedals('MAIN');

YouWin;
end;
User avatar
Nefarem
MODbase Moderator
Poland
Posts: 1115
Joined: Sat Jan 15, 2011 8:13 pm
Location: Noxus

Re: Dialogi z postaciami. Pilne!!

Post by Nefarem »

Code: Select all

every 0$1 trigger IsDead(Radol) do
YouLost('Radol');
eee?
Absolute Dominion
Spoiler:
Modyfikacja opowiadająca historię Ivana Bierezova, żołnierza armii Rosyjskiej , weterana wojny w Chinach który wziął udział w misji ochrony złóż Alaskitu.

Download from Dropbox
Original War Cooperation
Spoiler:
Modyfikacja umożliwiająca granie w mapach z kampanii OW i nie tylko ze znajomymi kontra AI.

Download from Steam

Download from Dropbox
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Program ułatwiający tworzenie plików wri z dialogami, zadaniami etc do Original War .

Download
User avatar
SewiPL
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 82
Joined: Fri Jul 13, 2012 11:25 am

Re: Dialogi z postaciami. Pilne!!

Post by SewiPL »

gdy radol dednie komunikat ;p
Pułkownik Radol nie żyje. Przegrałeś!

a wiesz co z tamtym bledem zrobic?
Last edited by SewiPL on Mon Aug 13, 2012 1:48 pm, edited 1 time in total.
Locked