Problem z dialogami - fix, problem 2: zmiana avatara(twarzy)

Wszelkie pytania na temat SAIL'a i modowania OW.
Post Reply
User avatar
Night
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 146
Joined: Sat Jun 26, 2010 10:06 am

Problem z dialogami - fix, problem 2: zmiana avatara(twarzy)

Post by Night »

Tym razem dość dziwny problem:

Code: Select all

Am03CCAmSklad2=FilterAllUnits([f_side, 4]) diff chris1 diff serena;

Code: Select all

if IsOk(alice1) then
           Say(alice1, 'Am03CCAx2') else Say(Am03CCAmSklad2[1], 'Am03CCAx2');
Dwa przykłady kodów z moda.

Problem polega na tym, że "Am03CCAmSklad2[1]" nie chce mówić.

Fakty:
- podstawienie pod "Am03CCAmSklad2[1]" postaci po jego id załącza dialog.
- Cały "Am03CCAmSklad2" działa - mogę np. powiedzieć całej druzynie, żeby gdzieś szła.
- próbowałem [2] i [3] i też nie wykonuje.
- Postaci alice1 nie ma na mapie (w ogóle ją wyłączyłem, aby się nie wczytywała) w momencie filtrowania, więc nie może być ona postacią [1]
- Użyłem podobnego kodu we wcześniejszej misji i działało:

Code: Select all

Am03Druzyna=FilterUnitsInArea(Am03Enter, [f_side, 1]);

Say(Am03Druzyna[2], 'Am03ContKx01');
I kompletnie nie rozumiem, czemu to nie działa. Powinno, a jednak nie.
Last edited by Night on Thu Apr 25, 2013 9:49 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Night
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 146
Joined: Sat Jun 26, 2010 10:06 am

Re: Problem z dialogami

Post by Night »

Problem rozwiązany. Miałem podobny, gdy chciałem wstawić na mapę zapisanych ludzi i doszedłem o co chodziło. Filtrowanie dodawało budynek do wyniku, dlatego było coś nie tak, chociaż teoretycznie powinno działać [2] lub [3]. O tyle się dziwiłem, czemu to nie działa, że kawałek dalej w kodzie jeszcze raz miałem podobny manewr i tam działało. Po prostu już wtedy nie było budynku :).

Dodanie do filtra

Code: Select all

[f_type, unit_human]
rozwiązało sprawę... tak mi się przynamniej wydaje, bo wcześniej i tak rozwiązałem problem obchodząc go :), więc nie miałem na czym sprawdzić naprawy.

Przy okazji mam pytanie - czy da się jakoś w trakcie zmienić avatar postaci, czy trzeba tworzyć fake postać? Chodzi mi o to, że chciałbym wstawić avatar wskazujący pobicie. Podobnie jak to Burłak był pobity.
User avatar
SW94
Soldier level 2
Soldier level 2
Posts: 36
Joined: Fri Apr 26, 2013 7:23 pm

Re: Problem z dialogami

Post by SW94 »

Night wrote: Przy okazji mam pytanie - czy da się jakoś w trakcie zmienić avatar postaci, czy trzeba tworzyć fake postać? Chodzi mi o to, że chciałbym wstawić avatar wskazujący pobicie. Podobnie jak to Burłak był pobity.
Trzeba tworzyć fake postać.
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Problem z dialogami - fix, problem 2: zmiana avatara(twa

Post by Serpent »

Code: Select all

// jakiś tam kod na akcje
RemoveUnit(jednostka); // kasujesz postać

// definiujesz postać
hc_gallery = 'galeria';
hc_face_number = numer twarzy;
jednostka(taki sam ident) = CreateHuman;
PlaceUnit...

Wracając do tego twojego pierwszego postu:

Code: Select all

Am03Druzyna=FilterUnitsInArea(Am03Enter, [f_side, 1]);

Say(Am03Druzyna[2], 'Am03ContKx01');
Na logikę, filtr to WSZYSTKIE jednostki (czyli też pojazdy) w danej arei, pierwsza jednostka z tego zbioru ma powiedzieć kwestie i jeśli to pojazd lub coś innego to wiadomo że kwestia nie zostanie powiedziana.

Na przyszłość staraj się inaczej tworzyć zbiory na przykład przy produkcji pojazdów/budowaniu/tworzeniu ludzi za pomocą:

Code: Select all

Zbior = Zbior + 1; lub Zbior = Zbior ^un;
A gdy to nie możliwe to definiuj zbiór za pomocą kilku filtrów.


PS: Sory, nie zauważyłem co tam niżej napisałeś :)
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Night
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 146
Joined: Sat Jun 26, 2010 10:06 am

Re: Problem z dialogami - fix, problem 2: zmiana avatara(twa

Post by Night »

Dzięki, działa. Ale gra mnie z trollowała, bo stworzyła mi kobietę. Myślałem, że to będzie ta sama postać, a to jednak fake postać.

To jeszcze jedno pytanie dotyczące muzyki. Chciałem w okreslonym momencie włączyć plik dzwiękowy, ale chyba nie wszystko zrobiłem.

To co zrobiłem:

mods\nazwa\Data\GameInit\music.txt - wśród całej listy dodałem WAV 5 1 Siren
\mods\nazwa\Hudba - wrzuciłem siren.wav

w sail wpisałem:

Code: Select all

music_nat = 5;
music_class = 1;
Blok kodu się wykonuje, ale muzyki nie załącza.

Przyznam, że nie mam pojęcia jak to zrobić i nigdzie na forum tego nie znalazłem, więc wyszukałem wszystko co możliwe w SOS. Możliwe, że coś ominąłem.
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Problem z dialogami - fix, problem 2: zmiana avatara(twa

Post by Serpent »

Zmień nazwę siren na AmBojA lub jakikolwiek inny z tej listy, następnie zmień wartości przy music_nat\clas i sprawdź czy będzie grać.


Ja tak "podmieniałem" muzykę. Jeżeli będziesz chciał możesz spróbować dopisywać nowe utwory w music.txt bez zmieniania dziedziny ale ze zmienianiem numeru kawałka i literki przy nim.

np. AmBojD 1 1 4 // jakoś tak to było

Niestety nie mam przy sobie OW, a wszystkiego nie jestem w stanie spamiętać ;p
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Post Reply