Pare pytan

Wszelkie pytania na temat SAIL'a i modowania OW.
Post Reply
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 343
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Pare pytan

Post by MasterKiller »

siema,

mam pare pytan dotyczacych moddingu:

1. w jaki sposob tworzyc takie wyskakujace komunikaty, jak np. w 3 misji RU po dojechaniu pod omikron? w jakim pliku nalezy zapisac ich tresc?
2. w jaki sposob dziala SaveVariable? jest cos takiego: SaveVariable(ident, 'ident1');
ident chyba to nazwa zapisywanej zmiennej, a to drugie to..? w jaki sposob poprawnie z tego korzystac?
3. dlaczego moj gl. bohater nazywa sie po prostu Sasza, i nie ma nazwiska?

kod w misji:

Code: Select all

Export sasza;

STARTING

        begin
         ResetFog;
         ruchy;
         uc_side=3;
         sasza=NewCharacter('sasza');
         PlaceUnitArea(sasza, start, false);
         //blablablabla
end;
i zawartosc start.txt:

Code: Select all

VARIABLES 0
CHARACTERS 1
  sasza 1
    DEFINE
      NAME Sasza Jelenow
      HUMAN 1 1 3
      ATTR 10 10
      SKILLS 4 14 1 15 1 123 1 455
      LAST_MISSION 15
      CHAR @ 101 0
      RANDSEED 0
      VOICE 55 GALLERY gal01 1
    END_OF_DEFINE
END
wszystko, tj. umiejetnosci, wyglad, swiecenie sie jest, tylko nazywa sie Sasza a nie Sasza Jelenow.
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Pare pytan

Post by Serpent »

1. i 2. poszukaj sobie na forum bo było!

3. wypakuj sobie plik CharName z folderu Texts/#pol

I tam dopisz:

Code: Select all

Sasza 
   Szasza Jelenow
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 343
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Re: Pare pytan

Post by MasterKiller »

Dzieki, a własnie z tym savevariable szukalem, to co jest w spisie funkcji zone'a nic mi nie mowi, a na forum takze sa tematy niewyjasniajace o co chodzi z tym. A co do tych komentarzy, to nie wiem nawet, jaka funkcja do tego sluzy, wiec nie wiem co wpisac w szukajke. :P

edit
//znalazlem z tym okienkiem

hm, kolejny blad. zamysl mam taki, zeby najpierw pokazac te okienka, a nastepnie zeby dziala sie dalsza misja. no i tak mam:

Code: Select all

 begin
         ResetFog;
         ruchy;
         uc_side=3;
         sasza=NewCharacter('sasza');
         Case Query('wstep') of
         1:begin
         end;
         end;
         PlaceUnitArea(sasza, start, false);
         InGameOn;
         AddComMoveXY(sasza, 42, 52);
         CenterNowOnUnits(sasza);

         
       end;
i w wri

Code: Select all

? wstep
blabla1
OK
?
i gdy uruchamiam moda przez gre, wyskakuje mi: Imagezadnego bledu kompilacji nie ma, bez kawalka kodu o query wszystko dzialalo oczywiscie w 100% ok.

jeszcze zawartosc errorloga:

Code: Select all

General Info
------------
Application            : Owarfull
Version                : 1.12.7

ModName                : NigdyRurwa
ModDir                 : NigdyRurwa
ModVer                 : 0.0.1 (0.484649)

ErrorType              : Unknown
ErrorText              : SAIL function "Query" : Access violation at address 00588DF9 in module 'OwarFull.exe'. Read of address 00000000

Params                 : CUSTOMRES 1280 1024
ParamCount             : 3

Game Info
---------
Multiplayer            : False
Multi.GameState        : Undef
Multi.ChatConnLost     : False
Multi.IAMServer        : False
Multi.Joined           : False
Multi.Loaded           : False
Multi.MapVersion       : 0
Multi.OffLine          : False
Multi.OnLine           : False
Multi.ServerLost       : False
Multi.StatusText       : 
MultiDef.MapName       : 

mission_number         : 1
mission_campaign       : 3
camp_names[mission_campaign] : Ru
mission_names[mission_number] : 01 
game_difficulty        : 2
ingame_video           : False
stop_talking           : False
stop_action            : False
end_of_mission         : 0
end_the_mission_allowed : False
dialogue_skipped       : False
last_title_ident       : -1
last_title_unit        : 0
last_title_radio       : False
last_title             : 

Random Stuff
------------
GodMode                : False
DeveloperMode          : False
ModCBMode              : False
OfficialMod            : False
InterfSide             : 2

Windows Info
------------
Product                : Windows XP
Win32MajorVersion      : 5
Win32MinorVersion      : 1
BuildNumber            : 2600
ServicePack            : Service Pack 3
ServicePackMajor       : 3
ServicePackMinor       : 0

Physical Memory        : 1024MB
CPU Name               : Intel(R) Core(TM) i3 CPU         530  @ 2.93GHz
CPU Clock              : 2931Mhz
Current CPU Clock      : 2932Mhz
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Pare pytan

Post by Serpent »

Code: Select all

?

? ident
Opis, nie dajesz w nim enter tylko piszesz w jednej linii. Gra sama zawija wiersze.
- Opcja.
?

?

Co do SaveVariable, zapisujesz sobie zmienną jaką chcesz użyć w kolejnej misji.

Przykład: podwozie danego pojazdu.
Spoiler:

Code: Select all

veh_list = [];

veh_list = veh_list ^ GetChassis(pojazd);
veh_list = veh_list ^ GetEngine(pojazd);
veh_list = veh_list ^ GetWeapon(pojazd);
veh_list = veh_list ^ GetControl(pojazd);

SaveVariable(veh_list, 'veh_list');

// w kolejnej misji
veh_list = LoadVariable('veh_list', []) then

If veh_list > 0 then
vc_chassis = veh_list[1];
vc_engine = veh_list[2];
vc_weapon = veh_list[3];
vc_control = veh_list[4];

veh = CreateVehicle;
Last edited by Serpent on Mon Jul 22, 2013 10:15 pm, edited 1 time in total.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 343
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Re: Pare pytan

Post by MasterKiller »

Dzieki, az sie zadziwilem, ze prawie zrozumialem o co chodzi w twoim przykladzie z SaveVariable. to co jest w apostrofach('veh_list') to zapisuje sie w jakims pliku, czy jak? czy to jest tylko tak jakby specjalny ident przenoszacy sie do nastepnej misji?
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Pare pytan

Post by Serpent »

Zapisuje się tak samo jak ident w SaveCharacters w pliku save z kampanii.

EDIT:
Wyżej poprawiłem nieco ten kod bo wdał się błąd ;p
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 343
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Re: Pare pytan

Post by MasterKiller »

Czyli, w gruncie rzeczy kazda zmienna moze byc lista, czy tam tablica?
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
Post Reply