SAIL - Original War Library

Wszelkie pytania na temat SAIL'a i modowania OW.
Post Reply
shoter
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 13
Joined: Thu Jul 25, 2013 12:23 am

SAIL - Original War Library

Post by shoter »

Mam zamiar stworzyć biblioteke różnych dupereli dla original war. Będa w niej występować funkcje mniejsze oraz funkcje większe. Te bardziej jak i te mniej przydatne.

Oficjalny projekt biblioteki funkcji na GitHubie : https://github.com/shoter/OriginalWar_Library

Narazie zrobiłem jedynie 1 funkcje biblioteczną której celem jest uzyskanie mechanizmu wywołań zwrotnych w original war.

Tutorial użycia funkcji callback (W języku angielskim) jest dostępny w odpowiednim folderze.

Ja zaś umieszcze to co dzisiaj testowałem :

Main.src :

Code: Select all

Starting
begin
OWL_Shoter_Callback_init;
OWL_Shoter_Callback_Add('pojaw_skrzynke', [3,4], 1, 5 );
OWL_Shoter_Callback_Add('pojaw_sojusznika', [], 4, 3 );
end;

export function pojaw_skrzynke( params );
begin
CreateCratesAnywhere(Rand(params[1],params[2]),true);
end;

export function pojaw_sojusznika( params );
var postac;
begin
uc_side=1;
uc_nation=nation_american;
hc_name=''; //losowe imię
hc_basic_skills=[0, 0, 0, 0];
hc_skills=[0, 0, 0, 0];
postac=CreateHuman;
PlaceUnitAnywhere(postac, true);
end;
Switch w shoter_functions

Code: Select all

case function_name of
          'pojaw_skrzynke' :
                        begin pojaw_skrzynke( parameters ); end;
                  'pojaw_sojusznika' :
                        begin pojaw_sojusznika( parameters ); end;
     end;
Wynikiem działania kodu jest stworzenie 3 żołnierzy co 4 sekundy oraz 5 grup skrzynek po 3-4 skrzynki co sekunde.
Wywołania zwrotne miałem zamiar oprzeć na wskaźnikach na funkcje, jednakże takowej funkcjonalnośći w SAILu nie znalazłem.

W planach mam własny system zdarzeń który będzie podpięty pod oryginalne zdarzenia OW + możliwość deklarowania własnych zdarzeń.
User avatar
$ushiWIR
Soldier level 5
Soldier level 5
Posts: 271
Joined: Fri Sep 25, 2009 7:54 am
Location: Poland | Bytom
Contact:

Re: SAIL - Original War Library

Post by $ushiWIR »

wszystko pięknie wygląda, jest po technikum informatycznym i przez 3 lata miałem tylko turbo pascala i c++ i nie słyszałem o takiej metodzie, ale:
shoter wrote: Wynikiem działania kodu jest stworzenie 3 żołnierzy co 4 sekundy oraz 5 grup skrzynek po 3-4 skrzynki co sekunde.
Wywołania zwrotne miałem zamiar oprzeć na wskaźnikach na funkcje, jednakże takowej funkcjonalnośći w SAILu nie znalazłem.

W planach mam własny system zdarzeń który będzie podpięty pod oryginalne zdarzenia OW + możliwość deklarowania własnych zdarzeń.
pamiętaj że OW moze tego nie udźwignąć w takim przedziale czasowym jeśli chodzi o ilość - lagi, wieszanie się gry, systemu, wiem że to tylko test ale to taka mała wzmianka ;) pozdrawiam :)
Image | Image
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Image
User avatar
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 2061
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: SAIL - Original War Library

Post by zoNE »

Nie lepiej umieszczać takie rzeczy u nas? Na OW jak ktoś szuka czegoś związanego z SAILem zagląda na:

http://forum.original-war.net/viewforum.php?f=18

Jeżeli użytkownicy przesyłają mi materiały z opisem lub bez, to ja je tam umieszczam podobnie, jak przykłady ze starszych tematów oraz niektóre z OWS, które dodał Stucuk.
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: SAIL - Original War Library

Post by Serpent »

Po kija to robisz lol :P
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
shoter
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 13
Joined: Thu Jul 25, 2013 12:23 am

Re: SAIL - Original War Library

Post by shoter »

@$ushiWIR
Główna pętla kodu wykonuje się raz na sekunde. Widziałem Every w misjach które wykonywały się częściej. Obciążenie według mnie może być podobne a nawet mniejsze niż te które jest generowane poprzez wstawianie dużej ilości Every.

@ZoNE
Ten dział jest zamknięty a ja wole prowadzić dyskusje szcególnie na tym poziomie rozwoju tego czegoś.

@Serpent
Wykorzystam to w moich misjach. Chciałbym mieć w SAILu narzędzia podobne do tych wykorzystywanych przezemnie w javie, c++.
User avatar
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 2061
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: SAIL - Original War Library

Post by zoNE »

Otwarty jest ten, w którym piszesz. Tamten jest zamknięty bo zawiera czyste, wyselekcjonowane przykłady i odniesienia do tematów, gdzie można o nich dyskutować.
shoter
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 13
Joined: Thu Jul 25, 2013 12:23 am

Re: SAIL - Original War Library

Post by shoter »

Dodałem nową funkcjonalnośc do biblioteki. Obsługuje ona countery w górnym prawym rogu. Z tą różnicą że dany counter możemy wyświetlać przez taką ilość czasu jaki chcemy. Pozwala na dynamiczne dodawanie counterów bez zamartwiania się praktycznie o nic.

Shoter Display

http://www.youtube.com/watch?v=6J8T3Yjh ... e=youtu.be - Filmik pokazujący jak to wygląda( kiepski framerate, wiem ;|. Według mnie ta ilośc fpsów nie przeszkadza w zrozumieniu koncepcji nowej funkcjonalności)

Przykładowy kod :

Code: Select all

for _i:= 1 to 30 do
begin
Shoter_Display_Add('#display_int', [_i] , _i, false );
end;
Spowoduje dodanie 30 wierszy tekstu z daną liczbą. Gra jest w stanie wyświetlić tylko 15 w danym momencie co także zostanie odpowiednio obsłużone.
Post Reply