1. Nie wiemy o tym, ze surray ma nam cos opowiedziec, nie bylismy u niego - on przedstawia sie, mowi ze nie ma czasu.
2. Nie wiemy o tym, ze surray ma nam cos opowiedziec, bylismy u niego, on mowi ze nie ma czasu
3. Wiemy, ze surray ma nam cos opowiedziec, nie bylismy u niego, on sie przedstawia i opowiada nam, idziemy z nim
4. Wiemy, ze surray ma nam cos opowiedziec, bylismy u niego, on nam opowiada, idziemy z nim gdzies tam
I mam takie cos:
Code: Select all
every 0$2 trigger IsInArea(sasza, nauk4) MARKED 07 do
Case surray_przedstawil_sie of
1:Case surray_wiem of
1:begin
Enable(07);
InGameOn;
DialogueOn;
AddComTurnUnit(sasza, naukowiec5);
Say(naukowiec5, 'nauk4_1');
Say(sasza, 'nauk4_2');
Say(naukowiec5, 'nauk4_3');
InGameOff;
DialogueOff;
surray_przedstawil_sie=2;
ComMoveXY(sasza, 34, 43);
end;
2:begin
Disable(07);
InGameOn;
DialogueOn;
AddComTurnUnit(sasza, naukowiec5);
Say(naukowiec5, 'nauk4_1');
Say(sasza, 'nauk4_101');
Say(naukowiec5, 'nauk4_5');
surray_przedstawil_sie=2;
surray_wiem=2;
Disable(06);
DialogueOff;
AddComMoveXY(sasza, 11, 5);
AddComMoveXY(naukowiec5, 12, 6);
wait(0$25);
InGameOff;
end;
2:Case surray_wiem of
1:begin
Enable(07);
InGameOn;
DialogueOn;
AddComTurnUnit(sasza, naukowiec5);
Say(sasza, 'nauk4_99');
Say(naukowiec5, 'nauk4_3');
ComMoveXY(sasza, 34, 43);
InGameOff;
DialogueOff;
end;
2:begin
Disable(07);
InGameOn;
DialogueOn;
AddComTurnUnit(sasza, naukowiec5);
Say(sasza, 'nauk4_101');
Say(naukowiec5, 'nauk4_4');
Say(sasza, 'nauk4_5');
surray_przedstawil_sie=2;
surray_wiem=2;
Disable(06);
DialogueOff;
AddComMoveXY(sasza, 11, 5);
AddComMoveXY(naukowiec5, 12, 6);
wait(0$25);
Say(naukowiec5, 'nauk4_6');
InGameOff;
end;
end;
end;
end;
Code: Select all
every 0$2 trigger IsInArea(sasza, nauk3) MARKED 01 do
begin
InGameOn;
DialogueOn;
AddComTurnUnit(sasza, naukowiec3);
Say(sasza, 'nauk3_1');
Say(naukowiec3, 'nauk3_2');
Case Query('nauk3pytanie') of
1:begin
Disable(01);
Say(sasza, 'nauk3_3');
DialogueOff;
AddComMoveXY(sasza, 60, 52);
AddComEnterUnit(naukowiec3, lab2);
Wait(0$5);
RemoveUnit(sasza);
Say(naukowiec3, 'nauk3_4');
Say(sasza, 'nauk3_5');
Say(naukowiec3, 'nauk3_6');
Say(naukowiec3, 'nauk3_7');
Say(sasza, 'nauk3_8');
Say(naukowiec3, 'nauk3_9');
Say(naukowiec3, 'nauk3_10');
Say(naukowiec3, 'nauk3_11');
PlaceUnitXY(sasza, 60, 52, false);
informacje=informacje+1;
surray_wiem=2;
InGameOff;
end;
2:begin
Enable(01);
ComMoveXY(sasza, 50, 48);
Say(sasza, 'nauk3_99');
InGameOff;
DialogueOff;
end;
end;
end;
i problem w tym, ze najpierw porozmawiam z surrayem, jest OK, potem pojde do mcbraina i juz enable nie dziala, kod sie nie powtarza. tak samo jak chce wyprobowac opcje 2., czyli wejsc 2 raz do tej arei nauk4, nie dzieje sie nic. nie mam pojecia dlaczego to nie dziala, nie wiem, moze cos pominalem, moze enablesy nie dzialaja z Case'ami, nie wiem. moze jest jakis prostszy sposob zeby zrobic to, co wyzej podalem?
PS
mam nadzieje, ze przedstawilem sprawe w miare jasno