Problemy po zapisaniu w go to game mode

Wszelkie pytania na temat SAIL'a i modowania OW.
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode

Post by Serpent »

Co z tego ze się kompiluje? Kompilator sprawdza czy nie ma błędów w pisowni itp. a nie czy kod działa jak należy.

Ogólnie burdel w kodzie, na moje oko brakuje hc_gallery ='';

Popraw wygląd kod, dopisz więcej definicji hc_...

PS:
vc_chassis=us_light_wheeled;
vc_weapon=ru_heavy_gun;

Co ty majstrujesz lol?
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 343
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode

Post by MasterKiller »

Ale skoro InitHc, to powinno dodac mu losowa facjate. Podobny kod jest na tworzenie naszych oddzialow i dziala.

PS
ee, burdel, jakies wciecia sa, nawet spacje pomiedzy grupami funkcji!
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
User avatar
Backero
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 556
Joined: Thu Oct 18, 2007 5:36 pm
Location: Rzeszów/Rudnik nad Sanem/Chalupki
Contact:

Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode

Post by Backero »

Moja propozycja:
1. Usuń odstępy między "rand" a nawiasami. Jakoś tak wydaje mi się poprawniej i spójniej, nigdy nie próbowałem inaczej :P
2. Zdefiniuj postacie i pojazdy POZA warunkami poziomu trudności. Zdefiniować je możesz nawet na początku misji, po prostu później zostaną postawione, a widzę tam właśnie niepotrzebne waity.
3. Więcej hc jest zbędne, po prostu zwróci wartość początkową lub losową (w przypadku galerii wygeneruje losowy portret). Chociaż nie zaszkodzi dodanie hc_importance, choć bez zdefiniowania go powinno wynosić 0.

To o czym wspomniał Serpent. Zakładam, że z tym "ru_" to pomyłka, ale błędu nie wywali a kod czołg i tak zrobi. A kod fatycznie możnaby ułożyć sprawniej, trzeba się trochę zastanowić nad algorytmem.

edit: Okej, sam nigdy nie robię wcięć :P
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 343
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode

Post by MasterKiller »

Problem rozwiazalem, nie wiem czy przez dodadanie hc_importance=0 czy hc_gallery='' :D a Serpent, twoj kod na to wychodzenie z czolgu i zmiana strony dziala w 100%

i mam jeszcze inny problem. jak zmienic ident jednostki? mam w misji pewna rzecz, ktora trzeba przewiezc komora transportowa(zdradze, ze to EON :P). no i mamy na poczatku misji komore o idencie komora. jak ona się zniszczy, pojawi sie nowa(to jest misja bez budowy bazy), chociaz dokladnie nie wiem jak to zrobie :D no i, gdy ona wjedzie w poblize tego EONA, on znika(zostaje 'zaladowany') i chcialbym, zeby komora zmienila ident na np. komora_z_eonem. zwykle komora=komora_z_eonem; oczywiscie nie dziala. jak to rozwiazac?
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode

Post by Serpent »

Po ci jej zmieniać ident?
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 343
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode

Post by MasterKiller »

zalozenie jest takie, zeby, jak komora zostanie zniszczona, na jej miejscu pojawil sie EON, i mozna go bylo zebrac komora, ktora pojawi sie gdzies w rogu mapy w zastepstwo(i tez, zeby nie dalo sie wjechac pusta komora do arei) mam tez maly problem, jak zapamietac pozycje komory, ktora zostaje zniszczona(zeby wiedziec gdzie ma sie pojawic ten EON). kombinuje cos z UnitGoesToRed i UnitDestroyed, ale nie wiem jak zapisac te pozycje.
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode

Post by Serpent »

Code: Select all

Export car_x, car_y;
On UnitDestroyed(un) do
begin

       If un = komora then
          begin
                 car_x := GetX(un); // zapisuje koordy na których została zniszczona komora
                 car_y := GetY(un);
                 // możesz tu wywołać funkcje na postawienie eona czy jakiś warunek
          end;

End;


// potem używasz car_x i car_y jako x i y do postawienia EON'a.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 343
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode

Post by MasterKiller »

Dobra, sprobowalem to twoje zastosowac, nie dziala, pomyslalem, ze to dlatego, ze gdy komora jest rozwalona, nie ma z czego zapisac pozycji. wiec zrobilem tak:

wpierw:

Code: Select all

export komorazaladowana; //gdziestam na poczatku

every 0$1 trigger GetDistUnits(komora, stm)<3 do
     begin
        komorazaladowana=true;
        RemoveUnit(stm);
      end;

Code: Select all

Export car_x, car_y;

On UnitGoesToRed(un) do
begin

     if un=komora then
     begin
        car_x := GetX(un); // zapisuje koordy na których została zniszczona komora
        car_y := GetY(un);
     end;
end;


On UnitDestroyed(un) do
begin

       If un = komora then
          begin
            if komorazaladowana=true then
            begin
                 PlaceUnitXY(stm, car_x, car_y, false);
                 komorazaladowana=false;
                 PlaceUnitArea(komora, start, false);
            end else
            begin
                 komorazaladowana=false;
                 PlaceUnitArea(komora, start, false);
            end;

end;
end;
no i niedziala. eon sie 'laduje' po podjechaniu komora, ale czy rozwale komore 'z eonem', albo 'bez eonu', nie pojawia sie eon na miejscu komory, czy nowa komora w arei start
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode

Post by Serpent »

Kod działa tylko ty nie umiesz go użyć. To kod który napisałem sobie na pustej mapce, na której stała tylko jedna komora bez identu i kilku żołnierzy do jej rozwalania:

Code: Select all

Export car_x, car_y;
On UnitDestroyed(un) do
var veh;
begin

     If un in FilterAllUnits([[f_side, 1], [f_weapon, us_cargo_bay]]) then
     begin

          car_x := GetX(un);
          car_y := GetY(un);

          Wait(0$0.3);

          vc_chassis = us_heavy_tracked;
          vc_engine = engine_combustion;
          vc_control = control_computer;
          vc_weapon = us_cargo_bay;

          veh = CreateVehicle;
          PlaceUnitXY(veh, car_x, car_y, true);

     end;

End;

Po rozwaleniu starej komory, na jej miejsce pojawiała się nowa.

Jak chcesz to w załączniku masz tą mapkę ze wszystkim, odpal ją i sprawdź że komora będzie się spawnowała.
Attachments
test.rar
(14.14 KiB) Downloaded 68 times
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Post Reply