Problemy po zapisaniu w go to game mode

Wszelkie pytania na temat SAIL'a i modowania OW.
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 343
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Problemy po zapisaniu w go to game mode

Post by MasterKiller »

Przypadkowo zapisalem mape w go to game mode, jednak na szczescie nie wynikly zadne komplikacje, oprocz niemoznosci testowania misji w go to game mode. Niestety moja postac przed feralnym zapisem zginela i teraz mam podczas misji, na pasku postaci, jedno zdjecie zyjacego kolesia, i obok taki sam, tyle, ze zmarly. Jak to usunac? No i, chcialem uzyc tej samej mapy w kolejnej misji i nie wiem, czy nie wynikna jakies bugi?
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode

Post by Serpent »

Zrób nową mapę, przekopiuj saila itd. ;D

Ewentualnie jak nie chcesz, to spróbuj dać:
RemoveUnit(jednostka); // przed kodem na tworzenie tego samego ludzika
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Backero
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 556
Joined: Thu Oct 18, 2007 5:36 pm
Location: Rzeszów/Rudnik nad Sanem/Chalupki
Contact:

Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode

Post by Backero »

Tworzenie nowej mapy prawie na pewno jest zbędne.

Dlaczego nie możesz testować go w trybie testowym? Otrzymujesz teraz jakiś błąd/komunikat? Dobrze rozumiem?

Najprostszym sposobem byłoby wejście w tryb testowy, zakopanie postaci, wyjście i ponowne zapisanie mapy. Bugi nie powinny wyniknąć (nadpisałeś jedynie stan mapy, kod będzie przebiegał normalnie od początku), aczkolwiek jeżeli postać miała identyfikator w poprzednich misjach i wystąpiłyby problemy z wczytaniem jej, to trzeba ją zdefiniować na nowo lub jako żyjącą, choć wątpię, żeby był z tym problem.
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode

Post by Serpent »

Manewr z zakopaniem jest niezły ale to nie jest profesjonalne podejście do sprawy. Sądzę że RemoveUnit rozwiąże sprawę bez ponownego wchodzenia do trybu testowego.

Jednak kij, sprawdziłem to i niestety removeunit nie kasuje zmarłej jednostki ;p
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Backero
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 556
Joined: Thu Oct 18, 2007 5:36 pm
Location: Rzeszów/Rudnik nad Sanem/Chalupki
Contact:

Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode

Post by Backero »

Zakopanie działa. Metoda może i nieprofesjonalna, ale bałagan powstał już tak czy tak ;p Mapę zepsuć mogą jedynie kratery po wybuchach, trupy i wydeptana trawa, w zależności ile trwał ten test. Ale to już można posprzątać w edytorze ^^
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 343
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode

Post by MasterKiller »

na razie nie mam dostepu do kompa, wiec pozniej sprawdze. ale jak puszcze gre w go to game mode, to zeby wgl pochowac, musi mi sie najpierw pojawic ta pierwsza postac, wiec sie utworzy bledne kolo
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
User avatar
Backero
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 556
Joined: Thu Oct 18, 2007 5:36 pm
Location: Rzeszów/Rudnik nad Sanem/Chalupki
Contact:

Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode

Post by Backero »

Pierwsza postać będzie żyła. Ją już łatwo usuniesz w edytorze.
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode

Post by Serpent »

MasterKiller wrote:na razie nie mam dostepu do kompa, wiec pozniej sprawdze. ale jak puszcze gre w go to game mode, to zeby wgl pochowac, musi mi sie najpierw pojawic ta pierwsza postac, wiec sie utworzy bledne kolo

Możesz wyłączyć moduł saila, zakopać i znowu włączyć ;p Wtedy nie pojawi się nowa postać.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 343
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode

Post by MasterKiller »

Siema ponownie, mam problem, w misji mam 2 czolgi strony sojusznika(magenta ru2, 6) i chcialbym, zeby nie mozna bylo ich przejac. mam takie cos:

Code: Select all

on VehicleCaptured(new_identifier, old_identifier, old_side, capturing_unit) do
     if old_side=6 and GetSide(capturing_unit)=3 then
     begin
          ComExitVehicle(sasza);
          
          SetSide(czolg2, 6);
          SetSide(czolg3, 6);
          
     end;
i postac wysiada z czolgu, gdy do niego wejdzie, no ale czolgi nie zmieniaja swojej strony ponownie na różowy, czyli ruski sojusznik(czyli 6), tylko zostaja czerwone(czyli 3). potem, gdy wsiadam do przejetego pojazdu drugi raz, juz nic sie nie dzieje. dlaczego toto nie chodzi?
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode

Post by Serpent »

Ciężko coś powiedzieć, czołgi mają dobre identy? Wklej kod gdzie tworzysz czołgi.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 343
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode

Post by MasterKiller »

Tzn. sa tylko 2 czolgi na mapie, postawione w edytorze i maja identy czolg2 i czolg3. probowalem zrobic liste

Code: Select all

czolgi=[czolg2, czolg3];
ale tez nie dzialalo
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode

Post by Serpent »

Code: Select all

On VehicleCaptured(new_identifier, old_identifier, old_side, capturing_unit) do
var ru_vehs, un;
begin

     ru_vehs := FilterAllUnits([[f_side, 6], [f_type, unit_vehicle]]);

     
      If old_side = 6 and GetSide(capturing_unit) = 3 then
       begin
         
          ComExitVehicle(sasza);
         
         For un in ru_vehs do
          begin
          SetSide(un, 6);
          end;
         
      end;

End;
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 343
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode

Post by MasterKiller »

Code: Select all

For un in ru_vehs do
          begin
          SetSide(un, 6);
          end;
mozesz mi wyjasnic co to znaczy? dla un w ru_vehs coś tam coś tam.. czolgom chyba nie nada sie ident 'un'

no i niestety twoj kod nie dziala. jest to samo co z moim.

no i mam kolejny blad w drugiej misji. po pokazowce, blablabla, pierdupierdu i takie tam, mam

Code: Select all

ChangeMap('02', '%_cont');
i gdy wczytuje ta mape 02_cont misja sie buguje i wyskakuje error log, jakoby pliku description.txt nie bylo lub byl pusty. numer w map preferences jest, wszystko inne mam ustawione podobnie do poprzedniej misji, bo ona tez ma forme 01 i 01_cont i wszystko dziala. sam description.txt wyglada tak samo w 02 i 02_cont

Code: Select all

MISSION
  MAP map.txt
  TEXTS texts.txt
  SOURCES sources.txt
  CAMPAIGN 3 2
  AUTOR MasterKiller
  DISABLED_INPUT_OUTPUT "" ""
END_OF_MISSION
// dobra cos tam pozmienialem, sam nie wiem co i dziala :D cale OW
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode

Post by Serpent »

Dobra popracowałem trochę w edytorku i napisałem ci działający kod:

Code: Select all

Export MyVeh;
Every 0$01 do
begin
MyVeh = FilterAllUnits([[f_side, 3], [f_type, unit_vehicle]]); // tworzysz liste obecnych pojazdów
end;

On VehicleCaptured(new_identifier, old_identifier, old_side, capturing_unit) do
var NowVeh, un;
begin

      Nowveh = FilterAllUnits([[f_side, 3], [f_type, unit_vehicle]]); // lista starych pojazdów + nowy przejęty właśnie pojazd

      If old_side = 6 and GetSide(capturing_unit) = 3 then
       begin

          ComExitVehicle(capturing_unit); // każe wysiąść czerwonemu kierowcy, obojętnie kim jest 


          If MyVeh < NowVeh then // jeżeli stara lista jest mniejsza od obecnej
             
            For un in NowVeh do // Pętla, która wykonuje poniższe instrukcje dla każdego elementu z listy "nowveh", un to tylko lokalny ident
            begin
            SetSide(un, old_side);
            end;

       end;

     
End;
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 343
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode

Post by MasterKiller »

next bład (arghghgh!!)

w drugiej misji chce, aby po 14 minutach utworzyly sie wrogi posilki, a nastepnie, po minucie nasze posilki
no i mam:

Code: Select all

export function posilkiUSA;
 begin

    moc_posilkow_USA=[1, 2, 3][Difficulty];
    if moc_posilkow_USA=1 then
    begin
      InitHc;
     InitUc;
     InitVc;
     uc_side=1;
     uc_nation=nation_american;

     hc_class := class_mechanic;
     hc_skills := [Rand (0, 0), Rand(0, 0), Rand (3, 4), Rand(0, 1)];
     hc_sex := sex_male;
     usmech1=CreateHuman;
     wait(0$1);
     usmech2=CreateHuman;

     vc_chassis=us_light_wheeled;
     vc_weapon=ru_heavy_gun;
     czolgUS1=CreateVehicle;

     vc_chassis=us_medium_wheeled;
     vc_weapon=us_double_gun;
     czolgUS2=CreateVehicle;

     wait(0$1);

     PlaceUnitArea(czolgUS1, posilkiUSA, false);
     PlaceUnitArea(czolgUS2, posilkiUSA, false);

     PlaceHumanInUnit(usmech1, czolgUS1);
     PlaceHumanInUnit(usmech2, czolgUS2);
   end;
   if moc_posilkow_USA=2 then
    begin
      InitHc;
     InitUc;
     InitVc;
     uc_side=1;
     uc_nation=nation_american;

     hc_class := class_mechanic;
     hc_skills := [Rand (0, 0), Rand(0, 0), Rand (5, 5), Rand(0, 1)];
     hc_sex := sex_male;
     usmech1=CreateHuman;
     usmech2=CreateHuman;
     usmech3=CreateHuman;

     vc_chassis=us_light_wheeled;
     vc_weapon=ru_heavy_gun;
     czolgUS1=CreateVehicle;

     vc_chassis=us_medium_wheeled;
     vc_weapon=us_double_gun;
     czolgUS2=CreateVehicle;

     vc_chassis=us_medium_tracked;
     vc_weapon=us_gatling_gun;
     czolgUS3=CreateVehicle;

     PlaceUnitArea(czolgUS1, posilkiUSA, false);
     PlaceUnitArea(czolgUS2, posilkiUSA, false);
     PlaceUnitArea(czolgUS3, posilkiUSA, false);

     PlaceHumanInUnit(usmech1, czolgUS1);
     PlaceHumanInUnit(usmech2, czolgUS2);
     PlaceHumanInUnit(usmech3, czolgUS2);
    end;
    if moc_posilkow_USA=3 then
    begin
      InitHc;
     InitUc;
     InitVc;
     uc_side=1;
     uc_nation=nation_american;

     hc_class := class_mechanic;
     hc_skills := [Rand (0, 0), Rand(1, 1), Rand (5, 7), Rand(0, 1)];
     hc_sex := sex_male;
     usmech1=CreateHuman;
     usmech2=CreateHuman;
     usmech3=CreateHuman;

     vc_chassis=us_light_wheeled;
     vc_weapon=ru_heavy_gun;
     czolgUS1=CreateVehicle;

     vc_chassis=us_heavy_tracked;
     vc_weapon=us_heavy_gun;
     czolgUS2=CreateVehicle;

     vc_chassis=us_medium_tracked;
     vc_weapon=us_gatling_gun;
     czolgUS3=CreateVehicle;

     PlaceUnitArea(czolgUS1, posilkiUSA, false);
     PlaceUnitArea(czolgUS2, posilkiUSA, false);
     PlaceUnitArea(czolgUS3, posilkiUSA, false);

     PlaceHumanInUnit(usmech1, czolgUS1);
     PlaceHumanInUnit(usmech2, czolgUS2);
     PlaceHumanInUnit(usmech3, czolgUS2);
    end;
end;
a nastepnie

Code: Select all

every 2$0 do // skrocilem czas do testow.
 begin
      posilkiUSA;
      wait(0$2);
      TrasaPosilkowUSA;
      wait(2$0);
      posilkiRU;
 end;
no i wywala mi error loga, gdy te posilki maja sie pojawic o takiej tresci:

Code: Select all

General Info
------------
Application            : Owarfull
Version                : 1.12.7

ModName                : NigdyRurwa
ModDir                 : NigdyRurwa
ModVer                 : 0.0.1 (0.484649)

ErrorType              : Unknown
ErrorText              : SAIL function "CreateHuman" : Access violation at address 004034C5 in module 'OwarFull.exe'. Write of address 00000201

Params                 : CUSTOMRES 1280 1024
ParamCount             : 3

Game Info
---------
Multiplayer            : False
Multi.GameState        : Undef
Multi.ChatConnLost     : False
Multi.IAMServer        : False
Multi.Joined           : False
Multi.Loaded           : False
Multi.MapVersion       : 0
Multi.OffLine          : False
Multi.OnLine           : False
Multi.ServerLost       : False
Multi.StatusText       : 
MultiDef.MapName       : 

mission_number         : 2
mission_campaign       : 3
camp_names[mission_campaign] : Ru
mission_names[mission_number] : 02 
game_difficulty        : 2
ingame_video           : False
stop_talking           : False
stop_action            : False
end_of_mission         : 0
end_the_mission_allowed : False
dialogue_skipped       : False
last_title_ident       : -1
last_title_unit        : 217
last_title_radio       : True
last_title             : Powodzenia, żołnierze. Od was zależy los całej Rosji!

Random Stuff
------------
GodMode                : False
DeveloperMode          : False
ModCBMode              : False
OfficialMod            : False
InterfSide             : 2

Windows Info
------------
Product                : Windows XP
Win32MajorVersion      : 5
Win32MinorVersion      : 1
BuildNumber            : 2600
ServicePack            : Service Pack 3
ServicePackMajor       : 3
ServicePackMinor       : 0

Physical Memory        : 1024MB
CPU Name               : Intel(R) Core(TM) i3 CPU         530  @ 2.93GHz
CPU Clock              : 2931Mhz
Current CPU Clock      : 2975Mhz


jakis blad z funkcja CreateHuman? wszystko przeciez sie ladnie kompiluje i dziala.
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
Post Reply