Problemy po zapisaniu w go to game mode
-
- Soldier level 6
- Posts: 343
- Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm
Problemy po zapisaniu w go to game mode
Przypadkowo zapisalem mape w go to game mode, jednak na szczescie nie wynikly zadne komplikacje, oprocz niemoznosci testowania misji w go to game mode. Niestety moja postac przed feralnym zapisem zginela i teraz mam podczas misji, na pasku postaci, jedno zdjecie zyjacego kolesia, i obok taki sam, tyle, ze zmarly. Jak to usunac? No i, chcialem uzyc tej samej mapy w kolejnej misji i nie wiem, czy nie wynikna jakies bugi?
- Serpent
- Soldier level 10
- Posts: 4175
- Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
- Location: Polska - EuroStan ZSRE
- Contact:
Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode
Zrób nową mapę, przekopiuj saila itd. ;D
Ewentualnie jak nie chcesz, to spróbuj dać:
RemoveUnit(jednostka); // przed kodem na tworzenie tego samego ludzika
Ewentualnie jak nie chcesz, to spróbuj dać:
RemoveUnit(jednostka); // przed kodem na tworzenie tego samego ludzika
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
- Backero
- Community Veteran
- Posts: 556
- Joined: Thu Oct 18, 2007 5:36 pm
- Location: Rzeszów/Rudnik nad Sanem/Chalupki
- Contact:
Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode
Tworzenie nowej mapy prawie na pewno jest zbędne.
Dlaczego nie możesz testować go w trybie testowym? Otrzymujesz teraz jakiś błąd/komunikat? Dobrze rozumiem?
Najprostszym sposobem byłoby wejście w tryb testowy, zakopanie postaci, wyjście i ponowne zapisanie mapy. Bugi nie powinny wyniknąć (nadpisałeś jedynie stan mapy, kod będzie przebiegał normalnie od początku), aczkolwiek jeżeli postać miała identyfikator w poprzednich misjach i wystąpiłyby problemy z wczytaniem jej, to trzeba ją zdefiniować na nowo lub jako żyjącą, choć wątpię, żeby był z tym problem.
Dlaczego nie możesz testować go w trybie testowym? Otrzymujesz teraz jakiś błąd/komunikat? Dobrze rozumiem?
Najprostszym sposobem byłoby wejście w tryb testowy, zakopanie postaci, wyjście i ponowne zapisanie mapy. Bugi nie powinny wyniknąć (nadpisałeś jedynie stan mapy, kod będzie przebiegał normalnie od początku), aczkolwiek jeżeli postać miała identyfikator w poprzednich misjach i wystąpiłyby problemy z wczytaniem jej, to trzeba ją zdefiniować na nowo lub jako żyjącą, choć wątpię, żeby był z tym problem.
- Serpent
- Soldier level 10
- Posts: 4175
- Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
- Location: Polska - EuroStan ZSRE
- Contact:
Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode
Manewr z zakopaniem jest niezły ale to nie jest profesjonalne podejście do sprawy. Sądzę że RemoveUnit rozwiąże sprawę bez ponownego wchodzenia do trybu testowego.
Jednak kij, sprawdziłem to i niestety removeunit nie kasuje zmarłej jednostki ;p
Jednak kij, sprawdziłem to i niestety removeunit nie kasuje zmarłej jednostki ;p
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
- Backero
- Community Veteran
- Posts: 556
- Joined: Thu Oct 18, 2007 5:36 pm
- Location: Rzeszów/Rudnik nad Sanem/Chalupki
- Contact:
Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode
Zakopanie działa. Metoda może i nieprofesjonalna, ale bałagan powstał już tak czy tak ;p Mapę zepsuć mogą jedynie kratery po wybuchach, trupy i wydeptana trawa, w zależności ile trwał ten test. Ale to już można posprzątać w edytorze ^^
-
- Soldier level 6
- Posts: 343
- Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm
Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode
na razie nie mam dostepu do kompa, wiec pozniej sprawdze. ale jak puszcze gre w go to game mode, to zeby wgl pochowac, musi mi sie najpierw pojawic ta pierwsza postac, wiec sie utworzy bledne kolo
- Backero
- Community Veteran
- Posts: 556
- Joined: Thu Oct 18, 2007 5:36 pm
- Location: Rzeszów/Rudnik nad Sanem/Chalupki
- Contact:
Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode
Pierwsza postać będzie żyła. Ją już łatwo usuniesz w edytorze.
- Serpent
- Soldier level 10
- Posts: 4175
- Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
- Location: Polska - EuroStan ZSRE
- Contact:
Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode
MasterKiller wrote:na razie nie mam dostepu do kompa, wiec pozniej sprawdze. ale jak puszcze gre w go to game mode, to zeby wgl pochowac, musi mi sie najpierw pojawic ta pierwsza postac, wiec sie utworzy bledne kolo
Możesz wyłączyć moduł saila, zakopać i znowu włączyć ;p Wtedy nie pojawi się nowa postać.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
-
- Soldier level 6
- Posts: 343
- Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm
Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode
Siema ponownie, mam problem, w misji mam 2 czolgi strony sojusznika(magenta ru2, 6) i chcialbym, zeby nie mozna bylo ich przejac. mam takie cos:
i postac wysiada z czolgu, gdy do niego wejdzie, no ale czolgi nie zmieniaja swojej strony ponownie na różowy, czyli ruski sojusznik(czyli 6), tylko zostaja czerwone(czyli 3). potem, gdy wsiadam do przejetego pojazdu drugi raz, juz nic sie nie dzieje. dlaczego toto nie chodzi?
Code: Select all
on VehicleCaptured(new_identifier, old_identifier, old_side, capturing_unit) do
if old_side=6 and GetSide(capturing_unit)=3 then
begin
ComExitVehicle(sasza);
SetSide(czolg2, 6);
SetSide(czolg3, 6);
end;
- Serpent
- Soldier level 10
- Posts: 4175
- Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
- Location: Polska - EuroStan ZSRE
- Contact:
Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode
Ciężko coś powiedzieć, czołgi mają dobre identy? Wklej kod gdzie tworzysz czołgi.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
-
- Soldier level 6
- Posts: 343
- Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm
Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode
Tzn. sa tylko 2 czolgi na mapie, postawione w edytorze i maja identy czolg2 i czolg3. probowalem zrobic liste ale tez nie dzialalo
Code: Select all
czolgi=[czolg2, czolg3];
- Serpent
- Soldier level 10
- Posts: 4175
- Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
- Location: Polska - EuroStan ZSRE
- Contact:
Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode
Code: Select all
On VehicleCaptured(new_identifier, old_identifier, old_side, capturing_unit) do
var ru_vehs, un;
begin
ru_vehs := FilterAllUnits([[f_side, 6], [f_type, unit_vehicle]]);
If old_side = 6 and GetSide(capturing_unit) = 3 then
begin
ComExitVehicle(sasza);
For un in ru_vehs do
begin
SetSide(un, 6);
end;
end;
End;
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
-
- Soldier level 6
- Posts: 343
- Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm
Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode
Code: Select all
For un in ru_vehs do
begin
SetSide(un, 6);
end;
no i niestety twoj kod nie dziala. jest to samo co z moim.
no i mam kolejny blad w drugiej misji. po pokazowce, blablabla, pierdupierdu i takie tam, mam
Code: Select all
ChangeMap('02', '%_cont');
Code: Select all
MISSION
MAP map.txt
TEXTS texts.txt
SOURCES sources.txt
CAMPAIGN 3 2
AUTOR MasterKiller
DISABLED_INPUT_OUTPUT "" ""
END_OF_MISSION
- Serpent
- Soldier level 10
- Posts: 4175
- Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
- Location: Polska - EuroStan ZSRE
- Contact:
Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode
Dobra popracowałem trochę w edytorku i napisałem ci działający kod:
Code: Select all
Export MyVeh;
Every 0$01 do
begin
MyVeh = FilterAllUnits([[f_side, 3], [f_type, unit_vehicle]]); // tworzysz liste obecnych pojazdów
end;
On VehicleCaptured(new_identifier, old_identifier, old_side, capturing_unit) do
var NowVeh, un;
begin
Nowveh = FilterAllUnits([[f_side, 3], [f_type, unit_vehicle]]); // lista starych pojazdów + nowy przejęty właśnie pojazd
If old_side = 6 and GetSide(capturing_unit) = 3 then
begin
ComExitVehicle(capturing_unit); // każe wysiąść czerwonemu kierowcy, obojętnie kim jest
If MyVeh < NowVeh then // jeżeli stara lista jest mniejsza od obecnej
For un in NowVeh do // Pętla, która wykonuje poniższe instrukcje dla każdego elementu z listy "nowveh", un to tylko lokalny ident
begin
SetSide(un, old_side);
end;
end;
End;
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
-
- Soldier level 6
- Posts: 343
- Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm
Re: Problemy po zapisaniu w go to game mode
next bład (arghghgh!!)
w drugiej misji chce, aby po 14 minutach utworzyly sie wrogi posilki, a nastepnie, po minucie nasze posilki
no i mam:
a nastepnie
no i wywala mi error loga, gdy te posilki maja sie pojawic o takiej tresci:
jakis blad z funkcja CreateHuman? wszystko przeciez sie ladnie kompiluje i dziala.
w drugiej misji chce, aby po 14 minutach utworzyly sie wrogi posilki, a nastepnie, po minucie nasze posilki
no i mam:
Code: Select all
export function posilkiUSA;
begin
moc_posilkow_USA=[1, 2, 3][Difficulty];
if moc_posilkow_USA=1 then
begin
InitHc;
InitUc;
InitVc;
uc_side=1;
uc_nation=nation_american;
hc_class := class_mechanic;
hc_skills := [Rand (0, 0), Rand(0, 0), Rand (3, 4), Rand(0, 1)];
hc_sex := sex_male;
usmech1=CreateHuman;
wait(0$1);
usmech2=CreateHuman;
vc_chassis=us_light_wheeled;
vc_weapon=ru_heavy_gun;
czolgUS1=CreateVehicle;
vc_chassis=us_medium_wheeled;
vc_weapon=us_double_gun;
czolgUS2=CreateVehicle;
wait(0$1);
PlaceUnitArea(czolgUS1, posilkiUSA, false);
PlaceUnitArea(czolgUS2, posilkiUSA, false);
PlaceHumanInUnit(usmech1, czolgUS1);
PlaceHumanInUnit(usmech2, czolgUS2);
end;
if moc_posilkow_USA=2 then
begin
InitHc;
InitUc;
InitVc;
uc_side=1;
uc_nation=nation_american;
hc_class := class_mechanic;
hc_skills := [Rand (0, 0), Rand(0, 0), Rand (5, 5), Rand(0, 1)];
hc_sex := sex_male;
usmech1=CreateHuman;
usmech2=CreateHuman;
usmech3=CreateHuman;
vc_chassis=us_light_wheeled;
vc_weapon=ru_heavy_gun;
czolgUS1=CreateVehicle;
vc_chassis=us_medium_wheeled;
vc_weapon=us_double_gun;
czolgUS2=CreateVehicle;
vc_chassis=us_medium_tracked;
vc_weapon=us_gatling_gun;
czolgUS3=CreateVehicle;
PlaceUnitArea(czolgUS1, posilkiUSA, false);
PlaceUnitArea(czolgUS2, posilkiUSA, false);
PlaceUnitArea(czolgUS3, posilkiUSA, false);
PlaceHumanInUnit(usmech1, czolgUS1);
PlaceHumanInUnit(usmech2, czolgUS2);
PlaceHumanInUnit(usmech3, czolgUS2);
end;
if moc_posilkow_USA=3 then
begin
InitHc;
InitUc;
InitVc;
uc_side=1;
uc_nation=nation_american;
hc_class := class_mechanic;
hc_skills := [Rand (0, 0), Rand(1, 1), Rand (5, 7), Rand(0, 1)];
hc_sex := sex_male;
usmech1=CreateHuman;
usmech2=CreateHuman;
usmech3=CreateHuman;
vc_chassis=us_light_wheeled;
vc_weapon=ru_heavy_gun;
czolgUS1=CreateVehicle;
vc_chassis=us_heavy_tracked;
vc_weapon=us_heavy_gun;
czolgUS2=CreateVehicle;
vc_chassis=us_medium_tracked;
vc_weapon=us_gatling_gun;
czolgUS3=CreateVehicle;
PlaceUnitArea(czolgUS1, posilkiUSA, false);
PlaceUnitArea(czolgUS2, posilkiUSA, false);
PlaceUnitArea(czolgUS3, posilkiUSA, false);
PlaceHumanInUnit(usmech1, czolgUS1);
PlaceHumanInUnit(usmech2, czolgUS2);
PlaceHumanInUnit(usmech3, czolgUS2);
end;
end;
Code: Select all
every 2$0 do // skrocilem czas do testow.
begin
posilkiUSA;
wait(0$2);
TrasaPosilkowUSA;
wait(2$0);
posilkiRU;
end;
Code: Select all
General Info
------------
Application : Owarfull
Version : 1.12.7
ModName : NigdyRurwa
ModDir : NigdyRurwa
ModVer : 0.0.1 (0.484649)
ErrorType : Unknown
ErrorText : SAIL function "CreateHuman" : Access violation at address 004034C5 in module 'OwarFull.exe'. Write of address 00000201
Params : CUSTOMRES 1280 1024
ParamCount : 3
Game Info
---------
Multiplayer : False
Multi.GameState : Undef
Multi.ChatConnLost : False
Multi.IAMServer : False
Multi.Joined : False
Multi.Loaded : False
Multi.MapVersion : 0
Multi.OffLine : False
Multi.OnLine : False
Multi.ServerLost : False
Multi.StatusText :
MultiDef.MapName :
mission_number : 2
mission_campaign : 3
camp_names[mission_campaign] : Ru
mission_names[mission_number] : 02
game_difficulty : 2
ingame_video : False
stop_talking : False
stop_action : False
end_of_mission : 0
end_the_mission_allowed : False
dialogue_skipped : False
last_title_ident : -1
last_title_unit : 217
last_title_radio : True
last_title : Powodzenia, żołnierze. Od was zależy los całej Rosji!
Random Stuff
------------
GodMode : False
DeveloperMode : False
ModCBMode : False
OfficialMod : False
InterfSide : 2
Windows Info
------------
Product : Windows XP
Win32MajorVersion : 5
Win32MinorVersion : 1
BuildNumber : 2600
ServicePack : Service Pack 3
ServicePackMajor : 3
ServicePackMinor : 0
Physical Memory : 1024MB
CPU Name : Intel(R) Core(TM) i3 CPU 530 @ 2.93GHz
CPU Clock : 2931Mhz
Current CPU Clock : 2975Mhz
jakis blad z funkcja CreateHuman? wszystko przeciez sie ladnie kompiluje i dziala.