Cześć, rozwijając misję w moim modzie natrafiłem na problem.
Mam małą bazę Am i chcę zrobić tak:
- Główna postać musi szukać odpowiedniego miejsca na kontakt, ale podczas poszukiwań może trafić na wyżej wspomnianą bazę.
- Kiedy dotrze do odpowiedniego miejsca na rozmowie z przełożonym może wspomnieć automatycznie o wrogu lecz to wszystko ma zależeć od tego czy zobaczy wrogie jednostki przed rozmową.
- W dalszej części jeśli nie zobaczył wrogich jednostek przed rozmową, a zobaczy je po rozmowie to wtedy ma o tym zameldować.
Mój problem polega na tym, że nie wiem jak zrobić takie założenie jak zostało to przedstawione przy myślnikach wyżej. Próbowałem skleić własny kod ale jest zły. Patrzyłem w kodzie oryginalnej kampanii, ale nie zobaczyłem zbyt wiele.
To mój kod:
// Początek misji
Starting
begin
widok_am=false;
...
end;
// Kiedy zobaczy amerykan
Every 0$0.1 trigger See(vladek,1) marked 08 do
begin
DialogueOn;
widok_am=true;
Say(vladek,'see1');
Say(vladek,'see2');
DialogueOff;
end;
// Rozmowa z przełożonym po dojsciu na odpowiednie miejsce
Every 0$1 trigger IsInArea(vladek,radio_2) marked 003 do
begin
DialogueOn;
InGameOn;
wait(0$1);
CenterOnUnits(vladek);
Say(vladek,'wzgorek1');
wait(0$0.5);
Say(vladek,'wzgorek2');
If widok_am then //<------- Tu właśnie chciałem zrobić to że jak
begin //zobaczy tych AM to ma to powiedzieć
Say(vladek,'IF-VLA-SE'); //dla dowódcy, ale kod niedziała
end;
wait(0$0.5);
Say(vladek,'wzgorek3');
wait(0$1);
SayRadio(gener,'dwzgorek1');
wait(0$1);
SayRadio(gener,'dwzgorek2');
SayRadio(gener,'dwzgorek3');
wait(0$0.5);
Say(vladek,'wzgorek4');
wait(0$0.5);
SayRadio(gener,'dwzgorek4');
SayRadio(gener,'dwzgorek5');
wait(0$1);
SayRadio(gener,'dwzgorek6');
wait(0$0.5);
Say(vladek,'wzgorek5');
SayRadio(gener,'dwzgorek7');
InGameOff;
DialogueOff;
ChangeMissionObjectives('02');
ChangeMissionObjectives('07');
If zwiad_quest then //<------- To jest quest ze zwiadem ale on
begin //też nie działa
ChangeMissionObjectives('08');
ChangeMissionObjectives('05');
SetAreaMapShow(wyscie,true);
end;
Zastanawiałem się czy nie zdefiniować funkcji na to, ale wolę zapytać na forum kogos kto ma w tym doświadczenie.
Z góry dziękuje za wszelką pomoc.
Every 0$01 trigger See(1, vladek) marked 08 do // po kij ten marked?
begin
widok_am := true;
DialogueOn;
Say(vladek,'see1');
Say(vladek,'see2');
DialogueOff;
end;
...
Say(vladek,'wzgorek2');
If widok_am = true then
begin
Say(vladek,'IF-VLA-SE');
end;
Zapoznaj się ze spisem funkcji (jest wbudowany w edytor), to na pewno ułatwi ci życie.
Epickie teksty: Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony? Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie Kvantovy:: remove sos from kanapeczka Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak