Legenda(w spoilerze):
Spoiler:
1a. Jeżeli już zaznaczyliśmy dany obszar z listy (czarny kwadrat) wybieramy water, i 5-krotnie klikamy na guzik (czerwony kwadrat).
1b. Teraz obok water (żółty kwadrat) powinno pisać water: 5.
1c. Jeżeli to ma być np. płytkie jezioro to tak to zostawiamy, jednak jeśli to ma być bagno to z listy w panelu arei, wybieramy swamp i raz klikamy na guzik.
WAŻNE! Wysokość water wpływa na poziom wody czyli na to czy woda sięga nam do kolan, czy do stóp.
2. W Files klikamy Save, następnie klikamy Files>Export Water Height Map
3. Wybieramy lokalizację gdzie chcemy zapisać ten plik.
4. Zamykamy panel który nam wyskoczy guzikiem Cancel i klikamy Save.
5. Teraz klikamy Files>Import Water Height Map i wybieramy nasz plik który chwilę temu zapisaliśmy, potem ponownie klikamy Save.
6. Teraz w Files klikamy Export Water Image as Bin i zapisujemy gdzieś ten plik.
7. Wyłączamy OW_Editor i otwieramy Grndsc.
8. Tam wybieramy Create GBI i tam wybieramy w Ground Image plik .bmp z teksturami, a w Water Image nasz plik .wi.
9. Czekamy aż program skończy pracę, i plik gbi który powstał wklejamy do mods>twój_mod>GroundBI.
10. Teraz ponownie otwieramy OW_Editor, po załadowaniu odpowiedniej mapy, klikamy Files>Import GBI. Z listy wybieramy nasz plik GBI i klikamy Save.
11. Po chwili klikamy Restart, i naszym oczom powinny ukazać się tekstury.
12. Teraz zostaje nam ostatnia rzecz do zrobienia. W Files klikamy Map Preferences i w pierwszej zakładce po prawej mapy mamy Waves Request.
13. Pod nim w pierwszej zakładce po lewej ustawiamy 20, a po prawej 6. Klikamy też Def Water Col.
14. Klikamy Accept i po raz ostatni zapisujemy mapę za pomocą Save, następnie klikamy Restart. Teraz po wejściu na bagno/wodę naszym oczom powinien okazać się taki obraz

Spoiler: