Zbugowane otwieranie mapy o zbyt duzej ilosci drzew

Wszelkie pytania na temat SAIL'a i modowania OW.
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Zbugowane otwieranie mapy o zbyt duzej ilosci drzew

Post by Serpent »

Błąd ten pojawia się od zamierzchłych czasów i nie wiem co go powoduje. Podmień jeszcze raz plik i sprawdź dokładnie identy, próbuj aż do skutku.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 343
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Re: Zbugowane otwieranie mapy o zbyt duzej ilosci drzew

Post by MasterKiller »

cos nie dziala, bo wyskakuje mi access violation przy wczytywaniu nastepnej misji, z funkcji CreateVehicle. po za tym nie wiem - czy jesli bede mial w komorze mieszanke surowcow, czy zapisze mi automatycznie samym, jendym GetCargo(veh,mat_multi)?

Code: Select all

SAIL function "CreateVehicle" : Access violation at address 00405635 in module 'OwarFull.exe'. Read of address 00000001
Last edited by MasterKiller on Mon Feb 16, 2015 3:29 pm, edited 1 time in total.
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Zbugowane otwieranie mapy o zbyt duzej ilosci drzew

Post by Serpent »

Z mat_multi może być problem.

PS: Zapomniałęm we wczytywaniu dopisać linijki i = 1;
Obczaj teraz.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 343
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Re: Zbugowane otwieranie mapy o zbyt duzej ilosci drzew

Post by MasterKiller »

Tak, teraz dziala, choc mat_multi nie wczytuje. dalej jednak nie rozumiem, dlaczego moje nie dzialalo, skoro bylo to prawie to samo, tylko z kilkoma listami
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 343
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Re: Zbugowane otwieranie mapy o zbyt duzej ilosci drzew

Post by MasterKiller »

Ok, zebralem to wszystko do kupy i dziala w kazdych warunkach: apropo tego dopiecia do modding archive:

w poprzedniej misji:

Code: Select all

Export Function SaveCargoArea(area);
var tanks,un,j;
begin
     tanks=FilterUnitsInArea(area,[[f_type,unit_vehicle]]);

     for un in tanks do
      begin
           cargo_list := cargo_list ^ GetNation(un);
           cargo_list := cargo_list ^ GetChassis(un);
           cargo_list := cargo_list ^ GetEngine(un);
           cargo_list := cargo_list ^ GetControl(un);
           cargo_list := cargo_list ^ GetWeapon(un);

           if GetWeapon(un) in [ru_cargo_bay,us_cargo_bay,ar_cargo_bay] and GetCargoType(un)<>mat_multi then
              begin
                   ladunki_list := ladunki_list ^ GetCargoType(un);
                   ladunki_list := ladunki_list ^ GetCargo(un, GetCargoType(un));
              end else
              begin
                   ladunki_list := ladunki_list ^ [mat_cans];
                   ladunki_list := ladunki_list ^ GetCargo(un, mat_cans);
                   ladunki_list := ladunki_list ^ [mat_oil];
                   ladunki_list := ladunki_list ^ GetCargo(un, mat_oil);
                   ladunki_list := ladunki_list ^ [mat_siberit];
                   ladunki_list := ladunki_list ^ GetCargo(un, mat_siberit);
              end;
      end;

     SaveVariable(cargo_list, 'veh_list');
     SaveVariable(ladunki_list,'lad_list');

End;
w obecnej:

Code: Select all

Export Function LoadCargo(area);
var un, i, j, var_cargo, var_ladunek;
begin

     var_cargo := LoadVariable('veh_list', []);
     var_ladunek := LoadVariable('lad_list', []);
     i := 1;
     j := 1;
           repeat
            begin
                InitVc;
                InitUc;
                uc_nation  := var_cargo[i];
                vc_chassis := var_cargo[i+1];
                vc_engine  := var_cargo[i+2];
                vc_control := var_cargo[i+3];
                vc_weapon  := var_cargo[i+4];

                un := CreateVehicle;
                PlaceUnitArea(un, area, false);
                
                if GetWeapon(un) in [ru_cargo_bay,ar_cargo_bay,us_cargo_bay] then
                   begin
                       repeat
                        AddCargo(un, var_ladunek[j], var_ladunek[j+1]);
                        j := j + 2;
                       until GetCargo(un, mat_multi) = 100 or (j/2) = var_ladunek;
                   end;

                i := i + 5;
            end
           until (i/5) = var_cargo;

End;
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
User avatar
Jeanks
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 305
Joined: Fri Feb 16, 2007 1:34 pm
Location: Grudziądz

Re: Zbugowane otwieranie mapy o zbyt duzej ilosci drzew

Post by Jeanks »

No to się namęczyłeś z tym kodem ale się udało graty :]

Nie lepiej było przypisać jakieś zmienne i w zależności od nich zdefiniować "nową" komorę która miała by jakieś tam surowce w zależności od wartości tej/tych zmiennych ?? Dziwię się, że tak się męczyłeś z tym :] Można było to zdecydowanie uprościć. W każdym razie powodzenia życzę ;]
Jeanks zgarnia wszystko ot co xD
Post Reply