OWMS - Original War Modding Suite

Wszelkie pytania na temat SAIL'a i modowania OW.
User avatar
stucuk
OWSupport.com Owner
Posts: 438
Joined: Tue Apr 18, 2006 12:10 am
Location: UK, Scotland

Re: OWMS - Original War Modding Suite

Post by stucuk »

Nitek wrote:Nie, jedynie język angielski. Nie widzę jakiegokolwiek sensu tworzenia wersji polskiej / czeskiej / francuskiej / rosyjskiej z dwóch powodów:
1. Wszystko w edytorze OW jest w języku angielskim, więc nie ma sensu tworzyć jednej aplikacji spośród kilku w innym języku, bo dla osób nie znających angielskiego dużo nie pomoże.
2. Jakieś podstawy z języka angielskiego są wymagane, żeby sprawnie korzystać z SAIL'a (a przede wszystkim instrukcji jak korzystać z funkcji opisanych w edytorze), a ta sama wiedza będzie bardziej niż wystarczająca do obsługi OWMS.
Single language is the easiest to implement and maintain. You also don't have to worry about different languages translations fitting the interface (PakView suffered that problem which is why i gave up on language translations for it. As well as it just being a pain in the ass to implement).

I actually started a mod editor in 2005/06/22. But only got as far as reading some of the Data files.

Image
- Stu
OWSupport
User avatar
Nitek
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 999
Joined: Mon Apr 13, 2009 4:13 pm
Location: Białystok
Contact:

Re: OWMS - Original War Modding Suite

Post by Nitek »

Teraz nie mam zbyt dużo wolnego czasu, ale ostatnio trochę nadrobiłem zaległości i sporo popracowałem nad OWMS.
Prace nad obsługą plików start.txt są już co raz bliżej końca.
Program otwiera plik start.txt, a następnie tworzy obiekt dla każdej postaci i dodaje do listy. Wystarczy raz kliknąć na postać w listboxie po lewej stronie, po czym mamy podgląd na wszystkie najważniejsze informacje (praktycznie wszystko oprócz imienia i nazwiska postaci w poszczególnych językach). Następnie klikając wybrany przycisk możemy dodać nową postać, edytować lub usunąć zaznaczoną postać.
W załącznikach dodałem screeny, które pokazują mniej więcej jak to wygląda.


Jestem otwarty na propozycje. Jeżeli ktoś zasugeruje coś ciekawego, żeby dodać do OWMS będę mógł to dodać. Oprócz rzeczy, o których napisałem w pierwszym poście, OWMS będzie oferować kilka narzędzi pomocnych w tworzeniu modów (kilka presetów interface'u w menu głównym, np. możliwość wyboru 3 kampanii lub tylko jednej, wybranej), zakładkę z notatkami (żeby wszystko mieć blisko siebie i nie tracić czasu na szukanie).

Jest kilka aspektów, które możliwe, że dodam aczkolwiek mają bardzo niski priorytet. Są to m.in. pliki odpowiadające za balans oraz naprawa źle napisanych plików (np. gdy ktoś popsuje coś w start.txt i zacznie prace z OWMS, program wraz z użytkownikiem będzie naprawiał postacie z błędami). Na chwilę obecną, gdy jest jakiś błąd, program tylko wskazuje na miejsce, gdzie on się znajduje.
Attachments
owms2.png
(41.09 KiB) Not downloaded yet
owms1.png
(33.51 KiB) Not downloaded yet
User avatar
Szymiew
Soldier level 7
Soldier level 7
Poland
Posts: 713
Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
Location: Królestwo Polskie
Contact:

Re: OWMS - Original War Modding Suite

Post by Szymiew »

vehicles.txt, buildings.txt, technologies.txt
:?:
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
Image
User avatar
Nitek
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 999
Joined: Mon Apr 13, 2009 4:13 pm
Location: Białystok
Contact:

Re: OWMS - Original War Modding Suite

Post by Nitek »

Nitek wrote:Jest kilka aspektów, które możliwe, że dodam aczkolwiek mają bardzo niski priorytet. Są to m.in. pliki odpowiadające za balans oraz (...)
Własnie o te pliki mi chodziło, nie sprecyzowałem dokładnie.

Ogólnie wszystko zależy od tempa pracy. Jeżeli z różnych powodów prace nad OWMS będą się przedłużać to nie widzę sensu dłuższego opóźniania wydania wersji finalnej. Jeżeli wszystko będzie szło szybko, dodam obsługę tych plików od razu, w najgorszym przypadku w dalszej przyszłości wydam wersję np. 1.1
MrSvP
Soldier level 2
Soldier level 2
Posts: 35
Joined: Sat Jan 17, 2015 2:16 pm

Re: OWMS - Original War Modding Suite

Post by MrSvP »

Nitek wrote:post Serpenta w swoim temacie skłonił mnie do tego, żeby dać Wam trochę fałszywej nadziei że jednak coś w życiu skończę :D
Odpowiedź na moje pytanie rozumie się rzez samo przed się ale tak z ciekawości bo projekt ciekawy i dawno nie było o nim wzmianki, jak postępy z programem?
User avatar
Nefarem
MODbase Moderator
Poland
Posts: 1115
Joined: Sat Jan 15, 2011 8:13 pm
Location: Noxus

Re: OWMS - Original War Modding Suite

Post by Nefarem »

Pewnie stoją.
Absolute Dominion
Spoiler:
Modyfikacja opowiadająca historię Ivana Bierezova, żołnierza armii Rosyjskiej , weterana wojny w Chinach który wziął udział w misji ochrony złóż Alaskitu.

Download from Dropbox
Original War Cooperation
Spoiler:
Modyfikacja umożliwiająca granie w mapach z kampanii OW i nie tylko ze znajomymi kontra AI.

Download from Steam

Download from Dropbox
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Program ułatwiający tworzenie plików wri z dialogami, zadaniami etc do Original War .

Download
User avatar
Nitek
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 999
Joined: Mon Apr 13, 2009 4:13 pm
Location: Białystok
Contact:

Re: OWMS - Original War Modding Suite

Post by Nitek »

Od dłuższego czasu stoją w miejscu, mam ogrom pracy na uczelnię + sprawy prywatne. 29 czerwca wylatuję za granicę do pracy i wtedy będę miał więcej wolnego czasu. W pierwszych dniach lipca wznowię pracę, wszystko zacznę pisać od nowa (przesiadka z Windows Forms na WPF) bazując na tym co już napisałem. Wszystko będzie iść zdecydowanie szybciej, bo moja wiedza jest dużo większa od tego, co prezentowałem sobą na początku marca :P

Jeżeli ktoś nie ma co robić czekając na kolejne mody lub OWMS, może pograć w mojego wyśmienitego Sapera z załącznika - projekt na uczelnię.

Następne informacje dodam najprawdopodobniej w okolicach połowy lipca. Myślę, że wtedy będę miał wczesną wersję testową programu.
Attachments
Saper.zip
(271.19 KiB) Downloaded 128 times
Markok
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 314
Joined: Thu Sep 04, 2014 12:53 am
Location: Oberschlesien
Contact:

Re: OWMS - Original War Modding Suite

Post by Markok »

Praca = więcej wolnego czasu ? Też chciałbym taką pracę :)
Czekamy w takim razie ze standardową niecierpliwością i życzymy pozytywnych efektów!
PS. Ten saper to chyba prawdziwa mina, bo wykrywa mi trojana, jesteś na 100% pewny że to gierka :D ?
Spoiler:
Image(dla wtajemniczonych)
MrSvP
Soldier level 2
Soldier level 2
Posts: 35
Joined: Sat Jan 17, 2015 2:16 pm

Re: OWMS - Original War Modding Suite

Post by MrSvP »

Nie spodziewałem się tak szybkiej odpowiedzi :D Może mam wypaczony obraz świata bo siedzie teraz na linuksach ale myślę że udostępnienie programu jako open source jak wspomniał Radzio nie jest do końca głupim pomysłem bo może zwiększyć cień szansy że ktoś inny dodatkowo pociągnie projekt ale z drugiej strony zawszę można do ciebie napisać z pytaniem czy udostępnisz kod źródłowy co dygresję sprowadza to tego czy się wstydzisz swojego kodu :D
User avatar
MrMentor
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 80
Joined: Thu Aug 28, 2014 1:13 pm
Location: Poland

Re: OWMS - Original War Modding Suite

Post by MrMentor »

Dłubiesz coś tam jeszcze?
User avatar
Nitek
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 999
Joined: Mon Apr 13, 2009 4:13 pm
Location: Białystok
Contact:

Re: OWMS - Original War Modding Suite

Post by Nitek »

Tak. Myślałem, że w wakacje będę coś robił, ale wyszło, że na 2 etaty pracowałem i czasu wolnego 0. Od jakiegoś czasu znów nad tym pracuję (m.in. mam działającą obsługę start.txt - tworzenie, edytowanie, usuwanie postaci; oczywiście z zapisem do pliku). Przez kilka najbliższych dni (do 6 października) nie mam czasu na nic. Będę potrzebował dużej pomocy ze strony społeczności, ale o tym więcej napiszę w dziale od OWMS. Info pojawi się dopiero po 6 października, chyba że znajdę chwilę. Wrzucę jeszcze pewnie jakieś screeny, może filmik. Mam jeszcze kilka nowych pomysłów, zapowiada się ciekawie, czekajcie na informacje :)
User avatar
15DarkMaster1987
Soldier level 5
Soldier level 5
Poland
Posts: 168
Joined: Thu Jun 25, 2015 10:10 pm

Re: OWMS - Original War Modding Suite

Post by 15DarkMaster1987 »

jak tam prace nad programem? masz jakieś ciekawe wieści?
" Ptakiem Hermesa nazywają mnie, zjadam swe skrzydła by poskromić się "
  • " Błogosławiony ten, co oparł się pokusie, albowiem on otrzyma Koronę Życia, Nowego Życia "
Kartezjusz:
"Istniejesz, więc i wiesz, że istniejesz, a o tym wiesz dlatego, ponieważ wątpisz."

Tacyt:
"Lepiej paść z godnością niż żyć w hańbie."

Czasy Kilera:
przewidywana ilość misji : 10
aktualnie zrobionych : 4
w trakcie: misja 5 - 90%, misja 6 - 10%
aktualnie prace stoją :(
Post Reply