Pierwszy mod

Wszelkie pytania na temat SAIL'a i modowania OW.
User avatar
archanix
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 92
Joined: Mon May 23, 2011 6:34 am

Re: Pierwszy mod

Post by archanix »

Taki problem mam... coś źle robię przy wyborze postaci... bo crashuje po wybraniu.

https://drive.google.com/file/d/0B4ORAX ... sp=sharing

Druga misja.

edit. 150 mb.
User avatar
Nefarem
MODbase Moderator
Poland
Posts: 1115
Joined: Sat Jan 15, 2011 8:13 pm
Location: Noxus

Re: Pierwszy mod

Post by Nefarem »

Chodzi o ten "CreateHuman?
Problem leżał po stronie tworzenia postaci miałeś strasznie pogmatwane to.
Zamiast robić nie wiadomo co typu:

Code: Select all


stat1=Rand(0,2);
     stat=stat-stat1;
     stat2=Rand(0,stat);
     stat=stat-stat2;
     stat3=Rand(0,stat);
     stat=stat-stat3;
      // numer twarzy (podajemy tylko w przypadku gdy podaliśmy galerię)
     hc_basic_skills := [0, 0, 0, 0]; // poziom postaci podstawowy
     hc_skills := [stat1, stat2, stat3, stat]; // poziom główny postaci

Po za tym ten basic_skills bym wywalił.

Możesz zrobić prościej :

Code: Select all


hc_skills := [Rand(0,10), Rand(0,10), 5, 7]; // poziom główny postaci

Tu masz poprawiony kod tworzenia Amerykanów.

Code: Select all


function tworzAm(); 
begin

     uc_side := 6; // uc_side to funkcja wczytująca stronę
     uc_nation := 1; // uc_nation to funkcja wczytująca nację


     hc_class := 1; // klasa postaci
     hc_sex := sex_male; // płeć
     hc_name := 'Kopacz'; // nazwisko postaci
     hc_gallery := 'Slumsy'; // galeria postaci
     hc_face_number := Rand(0,30);

      // numer twarzy (podajemy tylko w przypadku gdy podaliśmy galerię)
     hc_skills := [1,1,1,1]; // poziom główny postaci
     hc_attr := [Rand(10,13),Rand(10,13)];

end;

Absolute Dominion
Spoiler:
Modyfikacja opowiadająca historię Ivana Bierezova, żołnierza armii Rosyjskiej , weterana wojny w Chinach który wziął udział w misji ochrony złóż Alaskitu.

Download from Dropbox
Original War Cooperation
Spoiler:
Modyfikacja umożliwiająca granie w mapach z kampanii OW i nie tylko ze znajomymi kontra AI.

Download from Steam

Download from Dropbox
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Program ułatwiający tworzenie plików wri z dialogami, zadaniami etc do Original War .

Download
User avatar
archanix
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 92
Joined: Mon May 23, 2011 6:34 am

Re: Pierwszy mod

Post by archanix »

Tylko że wtedy postaci mają nie wiadomo jakie statystyki. Chodziło mi o to żeby jedna postać nie miała po cztery poziomy w każdej umiejętności tylko w sumie żeby było po równo a gracz mógłby wybrać sobie jakie statystyki mu odpowiadają.

I w sumie racja że to właśnie to powoduje błędy (choć nie zawsze bo całość jest generowana) tylko nie mogę odkryć dlaczego postaci się nie generują na mapie.
User avatar
archanix
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 92
Joined: Mon May 23, 2011 6:34 am

Re: Pierwszy mod

Post by archanix »

MarkedOne wrote:
archanix wrote:Tylko że wtedy postaci mają nie wiadomo jakie statystyki. Chodziło mi o to żeby jedna postać nie miała po cztery poziomy w każdej umiejętności tylko w sumie żeby było po równo a gracz mógłby wybrać sobie jakie statystyki mu odpowiadają.

I w sumie racja że to właśnie to powoduje błędy (choć nie zawsze bo całość jest generowana) tylko nie mogę odkryć dlaczego postaci się nie generują na mapie.
Nefarem Ci napisał kod który odpowiada za umiejętności, więc o co chodzi? Zmień w nim wartości.
tylko nie mogę odkryć dlaczego postaci się nie generują na mapie.
A wrzuciłeś kod na stawianie jednostek na mapie? .__. (PlejsUnit)
Tak zaplejsowałem skrypt.
User avatar
archanix
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 92
Joined: Mon May 23, 2011 6:34 am

Re: Pierwszy mod

Post by archanix »

Teraz jak poprawiłem na wersję Nefarema to to wygląda tak:

function tworzAm();
begin
uc_side := 4; // uc_side to funkcja wczytująca stronę
uc_nation := 1; // uc_nation to funkcja wczytująca nację

// w tym miejscu rozpoczynamy definiowanie za pomocą funkcji hc_
hc_class := 1; // klasa postaci
hc_sex := sex_male; // płeć
hc_name := 'Kopacz'; // nazwisko postaci
hc_gallery := 'Slumsy'; // galeria postaci
hc_face_number := Rand(0,32);

// numer twarzy (podajemy tylko w przypadku gdy podaliśmy galerię)
// poziom postaci podstawowy
hc_skills := [Rand(0,3), Rand(0,3), Rand(0,3), Rand(0,3)]; // poziom główny postaci
hc_attr := [Rand(10,13),Rand(10,13)];
end;

I teraz już odmawia jakiejkolwiek współpracy.

edit.
ech... pewnie dlatego że jest 31 portretów.
edit2:
nie jednak nie to...
User avatar
Nefarem
MODbase Moderator
Poland
Posts: 1115
Joined: Sat Jan 15, 2011 8:13 pm
Location: Noxus

Re: Pierwszy mod

Post by Nefarem »

Code: Select all

export function tworzAm;
var AmHuman, l;
begin

     l = 0;

     repeat begin

     uc_side := 6; 
     uc_nation := 1; 


     hc_class := 1; 
     hc_sex := sex_male; 
     hc_name := 'Kopacz'; 
     hc_gallery := 'Slumsy';
     hc_face_number := Rand(1,30);


     hc_skills := [1,1,1,1]; 
     hc_attr := [Rand(10,13),Rand(10,13)];

     AmHuman = CreateHuman;

     PlaceUnitArea(AmHuman, BazaAM,false);

     AmUnits = AmUnits ^ AmHuman;

     l = l + 1;

     end until l = 12;

end;
Gdzieś po Starting daj:

Code: Select all

tworzAm;
Absolute Dominion
Spoiler:
Modyfikacja opowiadająca historię Ivana Bierezova, żołnierza armii Rosyjskiej , weterana wojny w Chinach który wziął udział w misji ochrony złóż Alaskitu.

Download from Dropbox
Original War Cooperation
Spoiler:
Modyfikacja umożliwiająca granie w mapach z kampanii OW i nie tylko ze znajomymi kontra AI.

Download from Steam

Download from Dropbox
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Program ułatwiający tworzenie plików wri z dialogami, zadaniami etc do Original War .

Download
User avatar
archanix
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 92
Joined: Mon May 23, 2011 6:34 am

Re: Pierwszy mod

Post by archanix »

Nefarem wrote:

Code: Select all

export function tworzAm;
var AmHuman, l;
begin

     l = 0;

     repeat begin

     uc_side := 6; 
     uc_nation := 1; 


     hc_class := 1; 
     hc_sex := sex_male; 
     hc_name := 'Kopacz'; 
     hc_gallery := 'Slumsy';
     hc_face_number := Rand(1,30);


     hc_skills := [1,1,1,1]; 
     hc_attr := [Rand(10,13),Rand(10,13)];

     AmHuman = CreateHuman;

     PlaceUnitArea(AmHuman, BazaAM,false);

     AmUnits = AmUnits ^ AmHuman;

     l = l + 1;

     end until l = 12;

end;
Gdzieś po Starting daj:

Code: Select all

tworzAm;
Przełożyłem to po swojemu ale działa tylko jak teraz wywalić wszystkich tych niewybranych gości? (z miejsca wielkie dzięki za pomoc bo zapomnę)
User avatar
Nefarem
MODbase Moderator
Poland
Posts: 1115
Joined: Sat Jan 15, 2011 8:13 pm
Location: Noxus

Re: Pierwszy mod

Post by Nefarem »

Podczas SetSide czy tam RemoveUnit musisz użyć diffa i po nim dać filtr komendy Char Selection ..

TeamSelection = CharacterSelection('text', bla bla bla);
SetSide(TeamSelection, 6);
RemoveUnit/SetSide (FilterAllUnits([[f_side, 1], [f_type, unit_human]]) diff TeamSelection);
Absolute Dominion
Spoiler:
Modyfikacja opowiadająca historię Ivana Bierezova, żołnierza armii Rosyjskiej , weterana wojny w Chinach który wziął udział w misji ochrony złóż Alaskitu.

Download from Dropbox
Original War Cooperation
Spoiler:
Modyfikacja umożliwiająca granie w mapach z kampanii OW i nie tylko ze znajomymi kontra AI.

Download from Steam

Download from Dropbox
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Program ułatwiający tworzenie plików wri z dialogami, zadaniami etc do Original War .

Download
User avatar
archanix
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 92
Joined: Mon May 23, 2011 6:34 am

Re: Pierwszy mod

Post by archanix »

Jeszcze raz dzięki chyba na razie działa.

edit.
Poprawka
Przyznałem tamtych ludzi do wyboru do strony 7 lecz taka linijka nie działa:
removeunit(FilterAllUnits([f_side, 7]));
User avatar
Nefarem
MODbase Moderator
Poland
Posts: 1115
Joined: Sat Jan 15, 2011 8:13 pm
Location: Noxus

Re: Pierwszy mod

Post by Nefarem »

Spróbuj tak:

var RemoveFiltr, un;

RemoveFiltr = FilterAllUnits([f_side, 7);

for un in RemoveFiltr do
begin

RemoveUnit(un);

end;
Absolute Dominion
Spoiler:
Modyfikacja opowiadająca historię Ivana Bierezova, żołnierza armii Rosyjskiej , weterana wojny w Chinach który wziął udział w misji ochrony złóż Alaskitu.

Download from Dropbox
Original War Cooperation
Spoiler:
Modyfikacja umożliwiająca granie w mapach z kampanii OW i nie tylko ze znajomymi kontra AI.

Download from Steam

Download from Dropbox
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Program ułatwiający tworzenie plików wri z dialogami, zadaniami etc do Original War .

Download
User avatar
archanix
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 92
Joined: Mon May 23, 2011 6:34 am

Re: Pierwszy mod

Post by archanix »

Działa idealnie.
User avatar
Creative
Blackmen level 100
Blackmen level 100
Poland
Posts: 1246
Joined: Tue Jan 27, 2009 4:07 pm

Re: Pierwszy mod

Post by Creative »

archanix wrote:Działa idealnie.
Kiedy premiera moda?
Image
User avatar
Nefarem
MODbase Moderator
Poland
Posts: 1115
Joined: Sat Jan 15, 2011 8:13 pm
Location: Noxus

Re: Pierwszy mod

Post by Nefarem »

A kiedy twój mod?
Absolute Dominion
Spoiler:
Modyfikacja opowiadająca historię Ivana Bierezova, żołnierza armii Rosyjskiej , weterana wojny w Chinach który wziął udział w misji ochrony złóż Alaskitu.

Download from Dropbox
Original War Cooperation
Spoiler:
Modyfikacja umożliwiająca granie w mapach z kampanii OW i nie tylko ze znajomymi kontra AI.

Download from Steam

Download from Dropbox
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Program ułatwiający tworzenie plików wri z dialogami, zadaniami etc do Original War .

Download
User avatar
Creative
Blackmen level 100
Blackmen level 100
Poland
Posts: 1246
Joined: Tue Jan 27, 2009 4:07 pm

Re: Pierwszy mod

Post by Creative »

Nefarem wrote:A kiedy twój mod?
Hmm gdzieś początek sierpnia :)
Image
User avatar
archanix
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 92
Joined: Mon May 23, 2011 6:34 am

Re: Pierwszy mod

Post by archanix »

Creative wrote:
Nefarem wrote:A kiedy twój mod?
Hmm gdzieś początek sierpnia :)
A u mnie nie ma planów, nie ma fabuły (może poza pomniejszymi wątkami) zobaczymy co z tego będzie jak skończę drugą misję to wypuszczę do ściągnięcia w odpowiednim temacie a dalej się zastanowię jak chciałbym stworzyć trzecią.
Post Reply