Taki problem mam... coś źle robię przy wyborze postaci... bo crashuje po wybraniu.
https://drive.google.com/file/d/0B4ORAX ... sp=sharing
Druga misja.
edit. 150 mb.
Pierwszy mod
Re: Pierwszy mod
Chodzi o ten "CreateHuman?
Problem leżał po stronie tworzenia postaci miałeś strasznie pogmatwane to.
Zamiast robić nie wiadomo co typu:
Po za tym ten basic_skills bym wywalił.
Możesz zrobić prościej :
Tu masz poprawiony kod tworzenia Amerykanów.
Problem leżał po stronie tworzenia postaci miałeś strasznie pogmatwane to.
Zamiast robić nie wiadomo co typu:
Code: Select all
stat1=Rand(0,2);
stat=stat-stat1;
stat2=Rand(0,stat);
stat=stat-stat2;
stat3=Rand(0,stat);
stat=stat-stat3;
// numer twarzy (podajemy tylko w przypadku gdy podaliśmy galerię)
hc_basic_skills := [0, 0, 0, 0]; // poziom postaci podstawowy
hc_skills := [stat1, stat2, stat3, stat]; // poziom główny postaci
Możesz zrobić prościej :
Code: Select all
hc_skills := [Rand(0,10), Rand(0,10), 5, 7]; // poziom główny postaci
Code: Select all
function tworzAm();
begin
uc_side := 6; // uc_side to funkcja wczytująca stronę
uc_nation := 1; // uc_nation to funkcja wczytująca nację
hc_class := 1; // klasa postaci
hc_sex := sex_male; // płeć
hc_name := 'Kopacz'; // nazwisko postaci
hc_gallery := 'Slumsy'; // galeria postaci
hc_face_number := Rand(0,30);
// numer twarzy (podajemy tylko w przypadku gdy podaliśmy galerię)
hc_skills := [1,1,1,1]; // poziom główny postaci
hc_attr := [Rand(10,13),Rand(10,13)];
end;
Absolute Dominion
Original War Cooperation
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Re: Pierwszy mod
Tylko że wtedy postaci mają nie wiadomo jakie statystyki. Chodziło mi o to żeby jedna postać nie miała po cztery poziomy w każdej umiejętności tylko w sumie żeby było po równo a gracz mógłby wybrać sobie jakie statystyki mu odpowiadają.
I w sumie racja że to właśnie to powoduje błędy (choć nie zawsze bo całość jest generowana) tylko nie mogę odkryć dlaczego postaci się nie generują na mapie.
I w sumie racja że to właśnie to powoduje błędy (choć nie zawsze bo całość jest generowana) tylko nie mogę odkryć dlaczego postaci się nie generują na mapie.
Re: Pierwszy mod
Tak zaplejsowałem skrypt.MarkedOne wrote:Nefarem Ci napisał kod który odpowiada za umiejętności, więc o co chodzi? Zmień w nim wartości.archanix wrote:Tylko że wtedy postaci mają nie wiadomo jakie statystyki. Chodziło mi o to żeby jedna postać nie miała po cztery poziomy w każdej umiejętności tylko w sumie żeby było po równo a gracz mógłby wybrać sobie jakie statystyki mu odpowiadają.
I w sumie racja że to właśnie to powoduje błędy (choć nie zawsze bo całość jest generowana) tylko nie mogę odkryć dlaczego postaci się nie generują na mapie.
A wrzuciłeś kod na stawianie jednostek na mapie? .__. (PlejsUnit)tylko nie mogę odkryć dlaczego postaci się nie generują na mapie.
Re: Pierwszy mod
Teraz jak poprawiłem na wersję Nefarema to to wygląda tak:
function tworzAm();
begin
uc_side := 4; // uc_side to funkcja wczytująca stronę
uc_nation := 1; // uc_nation to funkcja wczytująca nację
// w tym miejscu rozpoczynamy definiowanie za pomocą funkcji hc_
hc_class := 1; // klasa postaci
hc_sex := sex_male; // płeć
hc_name := 'Kopacz'; // nazwisko postaci
hc_gallery := 'Slumsy'; // galeria postaci
hc_face_number := Rand(0,32);
// numer twarzy (podajemy tylko w przypadku gdy podaliśmy galerię)
// poziom postaci podstawowy
hc_skills := [Rand(0,3), Rand(0,3), Rand(0,3), Rand(0,3)]; // poziom główny postaci
hc_attr := [Rand(10,13),Rand(10,13)];
end;
I teraz już odmawia jakiejkolwiek współpracy.
edit.
ech... pewnie dlatego że jest 31 portretów.
edit2:
nie jednak nie to...
function tworzAm();
begin
uc_side := 4; // uc_side to funkcja wczytująca stronę
uc_nation := 1; // uc_nation to funkcja wczytująca nację
// w tym miejscu rozpoczynamy definiowanie za pomocą funkcji hc_
hc_class := 1; // klasa postaci
hc_sex := sex_male; // płeć
hc_name := 'Kopacz'; // nazwisko postaci
hc_gallery := 'Slumsy'; // galeria postaci
hc_face_number := Rand(0,32);
// numer twarzy (podajemy tylko w przypadku gdy podaliśmy galerię)
// poziom postaci podstawowy
hc_skills := [Rand(0,3), Rand(0,3), Rand(0,3), Rand(0,3)]; // poziom główny postaci
hc_attr := [Rand(10,13),Rand(10,13)];
end;
I teraz już odmawia jakiejkolwiek współpracy.
edit.
ech... pewnie dlatego że jest 31 portretów.
edit2:
nie jednak nie to...
Re: Pierwszy mod
Code: Select all
export function tworzAm;
var AmHuman, l;
begin
l = 0;
repeat begin
uc_side := 6;
uc_nation := 1;
hc_class := 1;
hc_sex := sex_male;
hc_name := 'Kopacz';
hc_gallery := 'Slumsy';
hc_face_number := Rand(1,30);
hc_skills := [1,1,1,1];
hc_attr := [Rand(10,13),Rand(10,13)];
AmHuman = CreateHuman;
PlaceUnitArea(AmHuman, BazaAM,false);
AmUnits = AmUnits ^ AmHuman;
l = l + 1;
end until l = 12;
end;
Code: Select all
tworzAm;
Absolute Dominion
Original War Cooperation
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Re: Pierwszy mod
Przełożyłem to po swojemu ale działa tylko jak teraz wywalić wszystkich tych niewybranych gości? (z miejsca wielkie dzięki za pomoc bo zapomnę)Nefarem wrote:Gdzieś po Starting daj:Code: Select all
export function tworzAm; var AmHuman, l; begin l = 0; repeat begin uc_side := 6; uc_nation := 1; hc_class := 1; hc_sex := sex_male; hc_name := 'Kopacz'; hc_gallery := 'Slumsy'; hc_face_number := Rand(1,30); hc_skills := [1,1,1,1]; hc_attr := [Rand(10,13),Rand(10,13)]; AmHuman = CreateHuman; PlaceUnitArea(AmHuman, BazaAM,false); AmUnits = AmUnits ^ AmHuman; l = l + 1; end until l = 12; end;
Code: Select all
tworzAm;
Re: Pierwszy mod
Podczas SetSide czy tam RemoveUnit musisz użyć diffa i po nim dać filtr komendy Char Selection ..
TeamSelection = CharacterSelection('text', bla bla bla);
SetSide(TeamSelection, 6);
RemoveUnit/SetSide (FilterAllUnits([[f_side, 1], [f_type, unit_human]]) diff TeamSelection);
TeamSelection = CharacterSelection('text', bla bla bla);
SetSide(TeamSelection, 6);
RemoveUnit/SetSide (FilterAllUnits([[f_side, 1], [f_type, unit_human]]) diff TeamSelection);
Absolute Dominion
Original War Cooperation
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Re: Pierwszy mod
Jeszcze raz dzięki chyba na razie działa.
edit.
Poprawka
Przyznałem tamtych ludzi do wyboru do strony 7 lecz taka linijka nie działa:
removeunit(FilterAllUnits([f_side, 7]));
edit.
Poprawka
Przyznałem tamtych ludzi do wyboru do strony 7 lecz taka linijka nie działa:
removeunit(FilterAllUnits([f_side, 7]));
Re: Pierwszy mod
Spróbuj tak:
var RemoveFiltr, un;
RemoveFiltr = FilterAllUnits([f_side, 7);
for un in RemoveFiltr do
begin
RemoveUnit(un);
end;
var RemoveFiltr, un;
RemoveFiltr = FilterAllUnits([f_side, 7);
for un in RemoveFiltr do
begin
RemoveUnit(un);
end;
Absolute Dominion
Original War Cooperation
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Re: Pierwszy mod
Działa idealnie.
Re: Pierwszy mod
Kiedy premiera moda?archanix wrote:Działa idealnie.
Re: Pierwszy mod
A kiedy twój mod?
Absolute Dominion
Original War Cooperation
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Re: Pierwszy mod
Hmm gdzieś początek sierpniaNefarem wrote:A kiedy twój mod?
Re: Pierwszy mod
A u mnie nie ma planów, nie ma fabuły (może poza pomniejszymi wątkami) zobaczymy co z tego będzie jak skończę drugą misję to wypuszczę do ściągnięcia w odpowiednim temacie a dalej się zastanowię jak chciałbym stworzyć trzecią.Creative wrote:Hmm gdzieś początek sierpniaNefarem wrote:A kiedy twój mod?