Wyłączenie ataku po śmierci jednostek

Wszelkie pytania na temat SAIL'a i modowania OW.
User avatar
Szulce
Soldier level 6
Soldier level 6
Poland
Posts: 469
Joined: Wed Apr 28, 2010 9:53 am

Re: Wyłączenie ataku po śmierci jednostek

Post by Szulce »

No nie ma, ale jak tworzysz ludzika i nie chcesz, by od razu pojawił się na mapie, dajesz wait. W ten sposób postać o danym idencie, twarzy itp pojawi się w trakcie rozgrywki. :amrazz:
Image
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2527
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: Wyłączenie ataku po śmierci jednostek

Post by Antitheus »

Zamiast zmuszać blok do czekania nie prościej napisać warunek, który nie będzie wykonywal się co 0$01 tylko co 1$00?
User avatar
Szulce
Soldier level 6
Soldier level 6
Poland
Posts: 469
Joined: Wed Apr 28, 2010 9:53 am

Re: Wyłączenie ataku po śmierci jednostek

Post by Szulce »

Prościej, ale wtedy chyba będzie tworzył się ten sam koleś. Mi chodzi o to, żeby pojawiał się co i raz inny, ale gdy pewna jednostka ginie, cały kod się dezaktywował.
Image
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Wyłączenie ataku po śmierci jednostek

Post by Serpent »

hc_gallery := ''; i hc_name := ''; zawsze losują ryj i nazwisko.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Szulce
Soldier level 6
Soldier level 6
Poland
Posts: 469
Joined: Wed Apr 28, 2010 9:53 am

Re: Wyłączenie ataku po śmierci jednostek

Post by Szulce »

A nie będzie tak, że wylosuje 2 razy tą samą gębę?
Image
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Wyłączenie ataku po śmierci jednostek

Post by Serpent »

Nie.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Szulce
Soldier level 6
Soldier level 6
Poland
Posts: 469
Joined: Wed Apr 28, 2010 9:53 am

Re: Wyłączenie ataku po śmierci jednostek

Post by Szulce »

... To gdybym to od razu wiedział.. Ale to chyba nie rozwiązuje problemu blokady kodu po śmierci jednostki?
Image
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2527
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: Wyłączenie ataku po śmierci jednostek

Post by Antitheus »

Serpent podał Ci dobry kod, który będzie bardzo dobrze działał.
User avatar
Szulce
Soldier level 6
Soldier level 6
Poland
Posts: 469
Joined: Wed Apr 28, 2010 9:53 am

Re: Wyłączenie ataku po śmierci jednostek

Post by Szulce »

Czyli, jeżeli dobrze rozumiem - w miejsce "bolącej nogi" Serpenta mogę dać nawet warunek IsLive? I będzie działało?
Image
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Wyłączenie ataku po śmierci jednostek

Post by Serpent »

Tak, to tylko był przykład. Nie bierz wszystkiego tak dosłownie :?
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Szulce
Soldier level 6
Soldier level 6
Poland
Posts: 469
Joined: Wed Apr 28, 2010 9:53 am

Re: Wyłączenie ataku po śmierci jednostek

Post by Szulce »

Serpent wrote:Tak, to tylko był przykład. Nie bierz wszystkiego tak dosłownie :?
Przecież wiem. :amsmile: Obawiałem się po prostu, że będę musiał wsparcie przypisać jakiemuś identowi (jak w kolorach stron na mapie [nacja:=f_side,x]).
Image
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Wyłączenie ataku po śmierci jednostek

Post by Serpent »

Najlepiej pobaw się w sailu, metoda prób i błędów nauczy cię lepiej niż 100 postów na forum.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Szulce
Soldier level 6
Soldier level 6
Poland
Posts: 469
Joined: Wed Apr 28, 2010 9:53 am

Re: Wyłączenie ataku po śmierci jednostek

Post by Szulce »

Wiesz, tak długo, jak próbowałem coś zrobić z tym samemu, tak nie wpadłbym na pomysł, który podsunąłeś.
Image
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2527
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: Wyłączenie ataku po śmierci jednostek

Post by Antitheus »

Polecałbym atak przygotować tak, jak jest to w oryginalnych kampaniach (zamiast robić to w jednym bloku). Wiem, że nie będzie to mega pomocne ale 2 funkcje:
Funkcja przygotuj_atak; gdzie definiujesz atakujące oddziały.
Funkcja atakuje; (boli_noga w kodzie Serpenta), gdzie ustawiasz jednostki i rozkazujesz im nacierać we wskazanym kierunku.
User avatar
Szulce
Soldier level 6
Soldier level 6
Poland
Posts: 469
Joined: Wed Apr 28, 2010 9:53 am

Re: Wyłączenie ataku po śmierci jednostek

Post by Szulce »

Kod Serpenta zapewne działa, ale SAIL chyba się obraził. :amsmile: Wstukałem identyczną formułkę:

Code: Select all

On UnitDestroyed(un) do
Begin

  if un = am_gen then
     IsLive(am_gen) := false;

End;
I wyskakuje mi komunikat o takiej oto treści:

Code: Select all

'end' or command expected, but ':=' found!
Co ciekawe, gdy nie dam "IsLive(am_gen) := false", tylko od razu "end", wszystko się kompiluje.
Image
Post Reply