XichtEd - nowe funkcje - objaśnienia

Wszelkie pytania na temat SAIL'a i modowania OW.
Post Reply
User avatar

Topic author
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2591
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

XichtEd - nowe funkcje - objaśnienia

#1

Post by Antitheus » Mon Jun 01, 2015 8:20 pm

Temat będę uzupełniał w miarę zapotrzebowania oraz ewentualnych własnych doświadczeń. Możecie dzielić się własną wiedzą i uzupełniać temat.

Jak wiadomo, nowa nakładka na patcha oferuje nam dodawanie własnych elementów portretu postaci do gry. Zamieszczę tu krótki poradnik, objaśnienia niektórych funkcji programu oraz objaśnienia folderów XichtEd.
Spoiler: Foldery
Ape, Male, Female - wiadomo. Empty - ???
  • bry - okulary
  • krk - szyja
  • lic - policzki
  • nos - nos
  • obl - twarz
  • obo - brwi
  • oci - oczy
  • poz - tło
  • pus - usta
  • sat - ubiór
  • uch - uszy
  • vla - włosy
  • vou - broda
W celu eksportowania elementu twarzy (xichted -> bmp) po wybraniu elementu klikamy "Edit comp." i "Export all" (możemy tam też exportować poszczególne fragmenty danego pliku)
Dodawanie nowych elementów odbywa się poprzez kliknięcie buttona "import", który pozwala nam wgrać nowe bitmapy. Po wybraniu pliku program zapyta, czy element jest animacją oraz, czy chcemy zastąpić aktualnie wybrany element z listy (klikając NO nowy element pojawi się jako osobny atrybut na liście).
Przycisk "Save" generuje nam folder o nazwie /male/, /female/, /ape/ (w zależności od aktualnie wybranej płci) z plikami Xichted. Umieszczamy go w folderze Xichted/data_big (podmieniamy pliki). Następnie uruchamiamy XitchShrink.exe, który wygeneruje nam pliki o rozmiarze akceptowalnym przez grę do folderu Xichted/data_game. Foldery /male/ itp z data_game umieszczamy w głównym katalogu naszego moda.

Nowy Xichted umożliwia również przesuwanie poszczególnych elementów. Kliknij na obiekt (np usta) a następnie będziesz mógł przesuwać je zarówno na avatarze (poleca się wybór wielkości 1x), jak i w dolnej części programu (x, y).

Nazwy plików:
  • Twarz - nazwa.bmp (właściwy plik), nazwa_omsk.bmp (maska ???), nazwa_shd.bmp (cień).
  • Oczy - nazwa_p.bmp (prawe oko), nazwa_z.bmp (lewe oko), nazwa_p_msk.bmp (maska)
  • analogicznie w przypadku innych plików
Maski (msk) zapobiegają kolorowaniu danego elementu głównym kolorem skóry. Pliki omsk CHYBA zaznaczają obszar kolorowania twarzy ew innego elementu (np włosów)


Tworzenie animacji - nie próbowałem
Działający avatar w grze - ???

Napotkane problemy:
  • NIE KLIKAĆ "ANIMATE ALL" bez plików animacji! (np wgraliście tylko suchy element). Wyrzuci wam nieskończoną ilość access violation rodem z windows95.
  • Nie mogłem zmusić edytora do zapisania nowego pozycjonowania elementów. Choć po zapisaniu avatara leżą dobrze, gra wczytuje je jako porozrzucane tak, jakbym je dopiero wczytał w Xichted (sprawdzone raz w grze, a przede wszystkim widać po eksportowaniu "Multi Avatar").
  • Gra crashuje po wczytaniu postaci z galerii - być może wina braku animacji, być może wina źle zapisanej galerii. Lub zwyczajnie feature nie działa zbyt dobrze (udało mi się raz wczytać postać z "porozrzucaną" twarzą. Każda kolejna próba to access violation.
  • Po wczytaniu plików _p i _z (prawy i lewy) zostają one nałożone na siebie
Zaznaczam, że wygenerowałem zupełnie nowe pliki - nie edytowałem starych.
Zapraszam do uzupełniania/korekt.

User avatar

Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Posts: 4044
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: XichtEd - objaśnienia

#2

Post by Serpent » Sat Jun 06, 2015 6:10 pm

Okrzyk ustawia się tylko i wyłącznie w XichtEd przy awatarze.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak

User avatar

Topic author
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2591
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: XichtEd - objaśnienia

#3

Post by Antitheus » Sat Jun 06, 2015 6:54 pm

Jeśli awatar jest generyczny, metoda start.txt działa, jak należy. Przykład tego, jak Altar dbał o architekturę swojej aplikacji i odwołania do tych samych zmiennych zamieszczał w różnych plikach.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest