Wiele razy słyszałem że ktoś chciał stworzyć dużą misje typu rpg składającą się z wielu map. Problem polegał na przełączaniu się map. Udało mi się jednak rozkminić to zagadnienie.
W ten sposób możemy się przełączać pomiędzy mapami praktycznie w nieskończoność.
Mam nadzieję że komuś się to przyda
Epickie teksty: Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony? Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie Kvantovy:: remove sos from kanapeczka Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Jeżeli chce ktoś dodać do tego medale, nie da się zrobić tak, że damy komendę na dodanie medalu (AddMedal) przykładowo w mapie A, a misję kończymy na mapie D. To na tej właśnie na ostatniej mapie musimy użyć AddMedal, a następnie GiveMedals. Nie wiem jak jest z przenoszeniem zmiennych między poszczególnymi mapami, ale możemy to również w łatwy sposób zrobić za pomocą przenoszenia umiejętności żołnierza stworzonego tylko i wyłącznie jako obiektu, w którym trzymamy dane (tylko w jednej postaci mamy OGROM kombinacji: 14641 używając samych umiejętności; gdy używamy wszystkich możliwych parametrów mamy kwadrylion, jak nie więcej, kombinacji)
W swoim modzie miałem w jednej misji 3 mapy, gdzie pierwsza była cut sceną, a następne dwie były grywalne. Jeden medal był zależny od poczynań w drugiej części, podczas gdy pozostałe były zależne od trzeciej części misji. Funkcja AddMedal dodana w drugiej części nie przenosiła się do części trzeciej, więc musiałem stworzyć jednostkę i przypisać jej umiejętność (0 lub 1 w zależności czy medal powinien być czy go być nie powinno), a następnie przenieść ją do trzeciej części. Dopiero pod koniec misji w zależności od umiejętności przypisywany został pierwszy medal.
SaveVariable działa bardzo dobrze, nie ma problemu z przenoszeniem danych z mapy na mapę.
Epickie teksty: Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony? Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie Kvantovy:: remove sos from kanapeczka Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
A jak sprawa wygląda, gdy chcę przenieść zmienną o kilka misji do przodu. Mogę ją wczytać gdy potrzebuję, czy muszę ją wczytywać co misję i zapisywać od nowa?
Zmienna "siedzi" w pliku zapisu, można jej użyć w dowolnym momencie. Tak samo jest z ludźmi zapisanymi za pomocą SaveCharacters.
Epickie teksty: Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony? Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie Kvantovy:: remove sos from kanapeczka Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak