Położenie broni
-
- Soldier level 6
- Posts: 343
- Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm
Położenie broni
Jest jakis plik/komenda odpowiadajace za polozenie broni w czolgu? Bo mam pomysl na uzycie behemockiego miotacza ognia, niestety wyglada on prawidlowo tylko na amerykańskich pojazdach, na ruskich jest "wtopiony" w podwozie. W folderze GameInit i reszcie jest cała masa plików z których tylko niektorych przeznaczenie jest znane - moze stucuk ma jakas dokładna dokumentacje co jest od czego, i moze wsrod nich znajduje sie taki plik?
- Backero
- Community Veteran
- Posts: 556
- Joined: Thu Oct 18, 2007 5:36 pm
- Location: Rzeszów/Rudnik nad Sanem/Chalupki
- Contact:
Re: Położenie broni
Wczytaj plik *.gmz broni z (...)/Vehicles i masz tam gdzieś możliwość przejścia w specjalny tryb (ja teraz nie mam jak sprawdzić jak się to nazywa, Z-filter albo nie wiem). W efekcie dostaniesz wersję obrazu pliku zacieniowaniego na różne odcienie niebieskiego. Intensywność tego koloru wpływa na pierwszeństwie położenia obiektu. Dzięki temu jedne obiekty lub elementy obiektów są widoczne za innymi, zasłonięte. Można operować odcieniem, by "wyjąć" broń na wierzch i myślę, że jest to lepsze rozwiązanie niż zmiana położenia broni. I tak byś musiał to zrobić.
-
- Soldier level 6
- Posts: 343
- Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm
Re: Położenie broni
Innym problemem jest to, ze przy jakimkolwiek zapisaniu(nawet bez zmian) w GM editorze, resetuja sie te punkty zaczepienia - i w przypadku niektorych broni to jeszcze jako-tako wyglada i dziala, ale podwozia - maly pocet kulicek ;/
-
- Soldier level 6
- Posts: 343
- Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm
Re: Położenie broni
No, rzeczywiscie dziala jak mowiles, Backero, natomiast reczne kolorowanie tego Z-buffera jest troche uciazliwe. Nie da sie jakos edytowac jego palety? Nie zauwezylem takiej opcji, no ale ja czesto tak mam
Re: Położenie broni
Zapytaj StucukaMasterKiller wrote:No, rzeczywiscie dziala jak mowiles, Backero, natomiast reczne kolorowanie tego Z-buffera jest troche uciazliwe. Nie da sie jakos edytowac jego palety? Nie zauwezylem takiej opcji, no ale ja czesto tak mam
Creative wrote:
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać.
Creative wrote: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze Kontakt PW.
- Backero
- Community Veteran
- Posts: 556
- Joined: Thu Oct 18, 2007 5:36 pm
- Location: Rzeszów/Rudnik nad Sanem/Chalupki
- Contact:
Re: Położenie broni
Da się edytować paletę gradientem (ikonka dwóch szarych kwadratów), ale nie wiem czy to pomoże, bo Z-buffer może się okazać, że reaguje nie tyle na kolor co numer importowanej pozycji z palety, a kolor jest wówczas pomocniczy. Może tak być, bo niektóre modele mają np zielony buffer, ale może to zależeć od istnienia warstwy nadrzędnej (grupy warstw), np porównanie pozycji drzewo-czołg, które jest zależne jedynie od współrzędnej z mapy.
Polecam sprawdzić na tej opcji. Zimportuj sobie wartości rbg graniczne gradientu Z-buffera, rozjaśnij/pociemnij ich wartości (można to obliczyć matematycznie, jeśli umiesz liczyć proporcje w szesnastkowym systemie liczbowym lub użyć jakiegoś programu) i stwórz dla poszczególnych komórek palety gradient z nowootrzymanego odcienia. Ale wątpię, żeby to pomogło.
Alternatywny sposób (chyba jeszcze gorszy, ale warto sprawdzić): zimportuj obraz jako bmp, w jakimś GIMPie go przekolorować i zimportować jako kopiuj-wklej i to dla każdej klatki. Wklejając klatki pojedynczo i zapisując po każdej klatce nie powinien wyskoczyć błąd, choć owszem, jest to uciążliwe.
Polecam sprawdzić na tej opcji. Zimportuj sobie wartości rbg graniczne gradientu Z-buffera, rozjaśnij/pociemnij ich wartości (można to obliczyć matematycznie, jeśli umiesz liczyć proporcje w szesnastkowym systemie liczbowym lub użyć jakiegoś programu) i stwórz dla poszczególnych komórek palety gradient z nowootrzymanego odcienia. Ale wątpię, żeby to pomogło.
Alternatywny sposób (chyba jeszcze gorszy, ale warto sprawdzić): zimportuj obraz jako bmp, w jakimś GIMPie go przekolorować i zimportować jako kopiuj-wklej i to dla każdej klatki. Wklejając klatki pojedynczo i zapisując po każdej klatce nie powinien wyskoczyć błąd, choć owszem, jest to uciążliwe.