Sail - Dialogi, koniec mapy

Wszelkie pytania na temat SAIL'a i modowania OW.
Post Reply
Lothern
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 10
Joined: Thu Dec 31, 2015 1:00 pm
Contact:

Sail - Dialogi, koniec mapy

Post by Lothern »

Witajcie. Z góry przepraszam ale od wieków nie używałem forum i jeśli to zły dział to wybaczcie :P

Mam SPOOORY problem z sailem... mianowicie kupiłem sobie ostatnio OW na steamie

i mimo próby robienia wszystkiego jak na poradnikach nie jestem w stanie odpowiednio dodaci saila do mapy.

problem leży w tym, że dialogi nie działają mimo kombinacji z różnymi ustawieniami pliku Txt01.wri jest on ofc w Unicode etc.

kolejną sprawą jest to że nie wyłącza mi mapy po dotarciu w Area o nazwie Wyjscie.

Konkretnie jest to zrobione na mapie z 01 am.

chciałem zrobić tak że jeśli dana postać wejdzie do Eonu to włączy mi nową mapę ale nie ogarniam tego więc próbowałem wyłączyć misje i rozpocząć nową... ale nic z tego :P

po spodem załączam Sail.

Code: Select all

Starting
Begin

InGameOn;
say(123,'odp1');
say(1234,'odp2');
say(123,'odp3');
say(1234,'odp4');
say(123,'odp5');
InGameOff;
ChangeMissionObjectives ('M1');

end;

///////////////KONIEC!

every 0$1 trigger IsInArea(123,Wyjscie) do
Begin

RewardPeople(123); //4
SaveCharacters(123,'1'); //5
SaveCharacters(1234,'2'); //5
SaveCharacters(sold8,'3'); //5
ChangeMaps ('1','%_cont'); //1
end;
wiem że ubogo, ale to mod testowy bo dopiero się uczę ;)
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 343
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Re: Sail - Dialogi, koniec mapy

Post by MasterKiller »

Identyfikator zmiennej nie moze zaczynac sie od cyfry. Po za tym, sprawdz czy pierwsza linijka w pliku .wri jest wolna (ostatnia chyba tez powinna byc, ja zawsze zostawiam obie wolne). Oprocz tego funkcja zmiany mapy nazywa sie ChangeMap, nie ChangeMaps :D
Jesli po kliknieciu Compile w okienku edytora SAIL poswietla ci na jasnoniebiesko jakas linijke, znaczy ze masz tzw. Błąd Kompilacji, czyli cos zapisales niepoprawnie - moze gdzies zapomniales srednika, moze przecinka, moze jeden z w/w bledow, ciort adin znajet xD Po za tym, powinienes lepiej opisywac swoj problem, bo tak nie do konca wiem o co ci chodzi. A po ostatnie - to jest od tego wszystkiego dział Technical Centre i jego poddział Modding & SAIL - tam sie zadaje takie pytania :)


PS

pamiętaj, aby NIGDY nie zapisywac mapy, po tym jak w edytorze uzyjesz "Go to game mode", bo powoduje to bledy (zreszta obecnie wyskakuje komunikat, za moich czasow raz sobie tak mape prawie popsulem :D). Zawsze po przetestowaniu nacisnij "Reset map" w pierwszym menu kontekstowym u góry.
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
Lothern
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 10
Joined: Thu Dec 31, 2015 1:00 pm
Contact:

Re: Sail - Dialogi, koniec mapy

Post by Lothern »

Dla mnie to na razie czarna magia :P

dzięki za wyłapanie błędów ale dalej mi nie działają dialogi. próbowałem kopiować wcześniej dialogi z innego moda ale też coś nie trybiło...

Code: Select all


@ No to jazda
% yy bedzie potem

$ odp1
- Młody... Gdzie oni są?! Idziecie?!
$ odp2
- Nie drzyj się tak bo nas usłyszą
$ odp3
- Przesadzasz. Pewnie dawno weszli do tego czegoś.
$ odp4
- dobra dobra, ty już nie cwaniakuj. To co mamy zrobić?
$ odp5
- Mamy znaleźć to coś co się nazywa EONem a potem się zobaczy+++


# M1
Add Main Target1
- Udaj się na północny wschód
#

^ Medals
* A
+ Oczyściłeś teren
- Nie oczyściłeś terenu
* B
+ Znalazłeś EON
- Nie znalazłeś EONa
* C
+ Za odwagę
- Za Tchurzostwo!

tak to wygląda w .WRI

a co do budynku to mógłbyś podrzucić jakiś pomysł jak ugryźć to z tym eonem? bo nie znalazłem nigdzie poradnika który by to podpowiadał
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 343
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Re: Sail - Dialogi, koniec mapy

Post by MasterKiller »

Musisz jeszcze w MapPreferences ustawic numer misji na pierwszy. Z EON-em tzn ma zmienic nowa mape gdy wejdzie do eona? Do tego najlepiej uzyc tzw. eventu, czyli konstrukcji ktora uruchamia sie za kazdym razem, kiedy dane zdarzenie zajdzie, i przy okazji przekazuje temu zdarzeniu parametry:

Code: Select all

 On EnterBuilding(building, unit) do
              begin
                     if building=eon and unit=twoja_jednostka then
                                   begin
                                          ChangeMap('1','%_cont');
                                   end;
               end;
i o co tu teraz chodzi? building i unit to parametry przekazywane do wydarzenia(eventu). Jak latwo sie domyslic, chodzi tu do jakiego budynku jaka jednostka wchodzi. Nastepnie porownujemy, czy chodzi nam o taka sama jednostke (eon to identyfikator eonu, a twoja_jednostka - twojej jednostki ofc :D): jesli tak, zmienia nam mape.
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
Lothern
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 10
Joined: Thu Dec 31, 2015 1:00 pm
Contact:

Re: Sail - Dialogi, koniec mapy

Post by Lothern »

i mam nowy moduł utworzyć do tego?
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 343
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Re: Sail - Dialogi, koniec mapy

Post by MasterKiller »

Nieee, moduly sluza tylko do posegregowania zawartosci. Mozesz walnac co gdzie chcesz.
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
Lothern
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 10
Joined: Thu Dec 31, 2015 1:00 pm
Contact:

Re: Sail - Dialogi, koniec mapy

Post by Lothern »

yyy nie działa xD


Nasrałem chyba za dużo w tych plikach

Code: Select all

Starting
Begin

InGameOn;
say(123,'odp1');
say(1234,'odp2');
say(123,'odp3');
say(1234,'odp4');
say(123,'odp5');
InGameOff;
ChangeMissionObjectives ('M1');

end;

///////////////KONIEC!

On EnterBuilding(building, unit) do
              begin
                     if building=eon and unit='123' then
                                   begin
                                          ChangeMap('1','%_cont');
                                   end;
               end;

every 0$1 trigger IsInArea(123,Wyjscie) do
Begin
       RewardPeople(123); //4
       SaveCharacters(123,'1'); //5
       SaveCharacters(1234,'2'); //5
       SaveCharacters(sold8,'3'); //5

       changemap('1','%_cont');
end;
User avatar
Xander
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 359
Joined: Sun Jan 05, 2014 10:48 pm

Re: Sail - Dialogi, koniec mapy

Post by Xander »

Code: Select all

On EnterBuilding(b, un) do
              begin
                     if b=eon and un=123 then
                                   begin
                                                 RewardPeople(123); //4
                                                 SaveCharacters(123,'1'); //5
                                                 SaveCharacters(1234,'2'); //5
                                                 SaveCharacters(sold8,'3'); //5
                                                 ChangeMap('1','%_cont');
                         end;
                     end;
Creative wrote:Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać.
Image

https://trello.com/b/QkpOj7p7/nefarems-history
Lothern
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 10
Joined: Thu Dec 31, 2015 1:00 pm
Contact:

Re: Sail - Dialogi, koniec mapy

Post by Lothern »

Nie mam bladego pojęcia czemu to nie działa :(

chyba zacznę od nowa wszystko... może coś spartoliłem po drodze..


Jak by ktoś chciał mi pomóc to zapraszam na gg:7272814
Post Reply