Edycja palety .gmz

Wszelkie pytania na temat SAIL'a i modowania OW.
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 343
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Edycja palety .gmz

Post by MasterKiller »

Wiele broni nie pasuje do niestandardowych podwozi, ze względu na zbyt "nisko osadzony" Z-buffer. Edytować jego palety się za pomocą narzędzi w GM Editorze nie da, a gdy próbowałem wypakować palete jako .p16 - to nie wiem czym to można otworzyć. Dla drugiej opcji wypakowywania jako .PAL istnieja już edytory, ale edycja palety oddziałuje tylko na główną, nie tę Z-buffera. Reczna edycja ~220 klatek mi sie nie uśmiecha. Ma ktoś jakieś pomysły?
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
User avatar
Gelwe
Soldier level 7
Soldier level 7
Posts: 696
Joined: Sun May 25, 2014 2:06 pm

Re: Edycja palety .gmz

Post by Gelwe »

Poczytaj tutki dotyczące edytora jednostek/budynkow z Red alerta 2 na którym wzoruje się GM editor, być może jest on bardziej zaawansowany i współpracuje z innymi programami. (bodajże Voxel Section Editor)
Spoiler:
Image
Last edited by Gelwe on Sun Aug 14, 2016 4:23 pm, edited 1 time in total.
Creative wrote:Image
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać
.
Creative wrote: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze ;) Kontakt PW.
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Edycja palety .gmz

Post by Serpent »

Da się edytować paletę w GM Editorze.

Wczytujesz jakiś plik .gmz, potem klikasz u góry Pallete -> Edit i tam edytujesz poszczególne kolory. Zmieniając poszczególne kolory zmieniasz jednocześnie kolorowanie wszystkich klatek. Pamiętaj żeby zapisać zmiany.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 343
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Re: Edycja palety .gmz

Post by MasterKiller »

Serpent wrote:Da się edytować paletę w GM Editorze.

Wczytujesz jakiś plik .gmz, potem klikasz u góry Pallete -> Edit i tam edytujesz poszczególne kolory. Zmieniając poszczególne kolory zmieniasz jednocześnie kolorowanie wszystkich klatek. Pamiętaj żeby zapisać zmiany.
to, że da się edytować normalna palete to ja wiem. Mi chodzi o paletę z-buffera(mozna ja zobaczyc na glownym ekranie gm edita zaznaczajac "Show Z-Buffer Palette".

Co do tego VSE, to niestety nie chce otworzyć żadnych owarowskich plików, ani vice versa, ani nic.
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Edycja palety .gmz

Post by Serpent »

Z tego co się orientuje nie da się edytować palety zbuffera gdyż kolory na niej są zakodowane w silniku OW.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 343
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Re: Edycja palety .gmz

Post by MasterKiller »

No to czeka mnie 5h roboty :D szkoda, że chociaż w edytorze nie ma tak, że po naciśnieciu alt+flood czy tam shift+flood koloruja sie wszystkie piksele które normalnie nie byłyby objete floodem.
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Edycja palety .gmz

Post by Serpent »

To bardzo prymitywny program, niestety Stukacz nie chce/nie może (niepotrzebne skreślić) podzielić się kodem źródłowym tego programu tak żeby można było go ulepszyć.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 343
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Re: Edycja palety .gmz

Post by MasterKiller »

UWAGA PROTIP!

klikamy sobie w menu po lewej Square(taki kwadracik) i wybieramy Filled(pod spodem pojawiaja sie dwa - ten drugi, czarny). Zamalowujemy tak, aby żadany kolor pokrył cały buffer(byle jak, mozemy zrobic taki wielki kwadrat), zapisujemy, wczytujemy od nowa.. i voila! Jakimś dziwnym cudem GM Editor nam ograniczy potrzebny kolorek tylko do obrysu broni/drzewa/podwozia itp.

5h roboty się skróciło do jakiś 3 minut xD Chociaż ostateczny efekt nie wyszedł do końca, tak jak chciałem:

Image

swoją drogą, wie ktoś czy da radę jakoś przesunąć punkty z których wylatuje ogień przy wystrzale? Bo oczywiscie mi zresetowalo, co widac na screenie :/
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
User avatar
Gelwe
Soldier level 7
Soldier level 7
Posts: 696
Joined: Sun May 25, 2014 2:06 pm

Re: Edycja palety .gmz

Post by Gelwe »

MasterKiller wrote: Image
/
Co to ma być O_o ? Zrzynka od Nefka?
Creative wrote:Image
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać
.
Creative wrote: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze ;) Kontakt PW.
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 343
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Re: Edycja palety .gmz

Post by MasterKiller »

Działo. Troche za bardzo przesuniete jest w lewo i w dół, dlatego nie wygląda tak fajnie, jak sobie wyobrażałem :/

Zreszta jaka zrzynka, to jest model który jest w grze :D U Nefka to było wtopione w podwozie, bez poprawionego Z-Buffera. I tak, jak mówiłem, nie wyglada to świetnie i nie wiem, czy znajdzie jakieś zastosowanie.
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
User avatar
Gelwe
Soldier level 7
Soldier level 7
Posts: 696
Joined: Sun May 25, 2014 2:06 pm

Re: Edycja palety .gmz

Post by Gelwe »

MasterKiller wrote:Działo. Troche za bardzo przesuniete jest w lewo i w dół, dlatego nie wygląda tak fajnie, jak sobie wyobrażałem :/

Zreszta jaka zrzynka, to jest model który jest w grze :D U Nefka to było wtopione w podwozie, bez poprawionego Z-Buffera. I tak, jak mówiłem, nie wyglada to świetnie i nie wiem, czy znajdzie jakieś zastosowanie.
Więc jaki ma sens próbowanie mieszania komponentów?
Creative wrote:Image
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać
.
Creative wrote: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze ;) Kontakt PW.
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 343
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Re: Edycja palety .gmz

Post by MasterKiller »

Co to w ogóle za pytanie? :D Jakbym chciał stworzyć jakaś nowa broń, to chyba powinna mieć jakiś wyróżniający sie model, a nie w-r-heavygun v2 :D Testuję wszystko, czasem można uzyskać ciekawe efekty.
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
User avatar
Gelwe
Soldier level 7
Soldier level 7
Posts: 696
Joined: Sun May 25, 2014 2:06 pm

Re: Edycja palety .gmz

Post by Gelwe »

MasterKiller wrote:Co to w ogóle za pytanie? :D Jakbym chciał stworzyć jakaś nowa broń, to chyba powinna mieć jakiś wyróżniający sie model, a nie w-r-heavygun v2 :D Testuję wszystko, czasem można uzyskać ciekawe efekty.
Przykładowe modele stworzone w Voxel Section Editor
Image
Image
Image
Creative wrote:Image
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać
.
Creative wrote: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze ;) Kontakt PW.
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 343
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Re: Edycja palety .gmz

Post by MasterKiller »

I dasz rade to zaimplementować w OWie?
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Edycja palety .gmz

Post by Serpent »

Nie.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Post Reply