Morvan - początek moddingu

Wszelkie pytania na temat SAIL'a i modowania OW.
Morvan
Soldier level 2
Soldier level 2
Posts: 32
Joined: Fri Aug 05, 2016 11:04 pm

Re: Morvan - początek moddingu

Post by Morvan »

No to troche boli, bo niestety AI w OW jest bardzo kiepski. MasterKiller mozesz zapodac przyklad przy uzyciu tych dwoch makr?

Jest jakas wbudowana funkcja albo jakos przez filtry sprawdzic jaka jednostka zabila dana jednostke (albo wbila ostatnia kule przed smiercia)? W humanDestroyed zwraca tylko dane jednostki zabitej.

W polaczeniu z funkcja attacks, zdarzeniem unitgoestored i/ lub every co sekunde moge cos sobie takiego napisac, ale nie bedzie to wtedy funkcja dokladna niestety.
Morvan
Soldier level 2
Soldier level 2
Posts: 32
Joined: Fri Aug 05, 2016 11:04 pm

Re: Morvan - początek moddingu

Post by Morvan »

Mam problem z Hint. Skopiowałem sobie nawet gotowca z jakiejś misji i tak nie działa. Wrzucam screeny

http://screenshot.sh/mMFpEk80lOLxM
http://screenshot.sh/m8YILrYxCdF5Q

Wszystkie inne teksty działają. Żadnego opisu dot. Hint nie znalazłem żeby samemu znaleźć problem.
User avatar
0dd1
ArCamp Developer
Posts: 334
Joined: Tue Jul 01, 2014 3:01 pm

Re: Morvan - początek moddingu

Post by 0dd1 »

Funkcja UnitShoot(jednostka) - zwraca id jednostki, która jako ostatnia zaatakowała tą którą podajesz. Albo -1 jeśli nikt jeszcze do niej nie strzelił.

Tak na przyszłość, w Sail edytorze jest spis większości funkcji pod tools->Identify. Wprawdzie jest po angielsku, ale w ich opisach na samym dole zawsze są podane podobne funkcje.

np jeśli znajdziesz ComAttackUnit w opisie zobaczysz:

CF.
Function AddComAttackUnit
Function ComAttackPlace/Function AddComAttackPlace
Function Attacks
Function WantsToAttack
Function PriorityAttack
Function DoNotattack
Function NormalAttack
Function SideShoot
Function UnitShoot

Mi to się przydało nie raz.
Do it!
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 343
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Re: Morvan - początek moddingu

Post by MasterKiller »

Code: Select all

McRepair(1, [UN_ARlek1,UN_ARinz1], [UN_ARbun1,UN_ARbun2],[[mcr_hum_area, A_spawn_baseAR], mcr_area_only, [mcr_safety, 7],
        [mcr_bui_limit, 1000], [mcr_repb_area, AMC_defAR]]);

po prostu to uruchamiasz, i tyle :D Tylko teraz co od czego? W polskim spisie funkcji SAIL'a masz opis tego wszystkiego. Z tym, że coś tam chyba nie jest do końca dobrze wyjaśnione, bo nie "units trzymają się others", tylko raczej units naprawiają others :D

Co do McMove, to analogicznie, odpalasz z pewnymi parametrami. Każde makro ma właśnie takie swoje parametry, od których zależy jak sie zachowuje. Z tym, że wydaje mi sie, że to makro jakoś spowalnia grę, bo mam je w jednej z misji i po paru użyciach niestety są lagi.
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Morvan - początek moddingu

Post by Serpent »

MasterKiller wrote:Z tym, że wydaje mi sie, że to makro jakoś spowalnia grę, bo mam je w jednej z misji i po paru użyciach niestety są lagi.
Znając sposób pisania kodu przez Altar nie ma się co dziwić :twisted:

Proponuje żebyś sam pokombinował z prostymi funkcjami i nie grzebał się w tych makrach.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Morvan
Soldier level 2
Soldier level 2
Posts: 32
Joined: Fri Aug 05, 2016 11:04 pm

Re: Morvan - początek moddingu

Post by Morvan »

Serpent wrote:
MasterKiller wrote:Z tym, że wydaje mi sie, że to makro jakoś spowalnia grę, bo mam je w jednej z misji i po paru użyciach niestety są lagi.
Znając sposób pisania kodu przez Altar nie ma się co dziwić :twisted:

Proponuje żebyś sam pokombinował z prostymi funkcjami i nie grzebał się w tych makrach.
Nie chcę byc traktowany jak kolejny amator programista, ktory wzial sie za modowanie OW i to jest jego najwiekszy sukces w zyciu programisty.

Niestety modding w OW jest BARDZO kiepsko opisany przez co czasem mam dosyć słabe pytania, ale mimo wszystko wiele kodu napisałem samodzielnie poświecając nawet kilkanaście minut (a czasem kilkadziesiąt minut) w poszukiwaniu potrzebnych funkcji do mojego modu (misji) - wiele z nich nawet nie działa jak powinna!

Oczywiscie dopinguje osoby, które nie miały wcześniej doczynienia w programowaniu i zaczęły swoją karierę przy moddingu OW, ale wcześniej czy później zobaczą, że ten świat skryptowania to jest ew. początek kariery programsity (co najwyżej). - tutaj komentarz do Creative - mimo, że jesteś amatorem to walczysz jak tiger. Wiele osób po chociażby niefajnych komentarzach z tego forum odpuściłaby, ale Ty dalej walczysz. Mimo wszystko, pamiętaj, że to jest i tak tylko namiastka programowania i wiele Ci brakuje do chociażby 'profesjonalnego moddera OW'. Walcz dalej i poszerzaj swoje horyzonty o ile to naprawdę Cię 'kręci'.

Dokończę mod (misję) i chciałbym nawiązać ew. współpracę przy moddingu z jakimś mapperem. Pisać skrypty mogę co jakiś czas, ale dot. grafiki czy tworzenia mapy jestem naprawdę lewy i nawet nie chcę się w tej kwestii poprawiać. Po prostu nie jest to moja mocna strona.

Z tego co wiem w OW modderów brakuje, a ja od czasu do czasu mogę być pomocną ręką non profit. Mam oczywiście swoje pomysły na 'fajne' mody do OW, ale czy faktycznie jest sens poświęcać swój czas na tego typy poświęcenia? Czy nowe mody do OW cokolwiek zmienią?

Jeżeli macie jakieś ciekawe nowinki dot. OW i jego przyszłośći to mam nadzieję, że w tym topicu się pojawią ew. w priv message. Ja dokończę swoją misję (mimo wszystko jedna misja, ale oparta na wielu zależnościach, dosyć ciekawa, bo tak postanowiłem, ale to nic nie zmieni w przyszłośći OW)

Dokończę swoją misję to zobaczycie co potrafię, ale jak macie swoje pomysły dot. rozwoju OW i mógłbym w tych pomysłach pomóc to oczywiście czekam na odzew (tutaj lub priv)

Pozdrawiam!

Edit. mam nadzieję, że nawiążę większy kontakt z głównymi masterami choćby na Skype/ Ts. Czasem pytanie może brzmieć kilka sekund na skype, a na Forum muszę czekać kilka godzin nawet! Interesuje mnie większa współpraca. (ORIGINAL WAR, SOLDAT, GOTHIC - TE GRY STOJĄ NA PIERWSZYM MIEJSCU NA MOJEJ LIŚCIE TOP GIER. Aktualnie tylko do Gothica nic nie tworzyłem - i nawet nie zamierzam, strata czasu.)

W tym momencie pisałem post z myślą o OW o ok. 1:00 w nocy (drobne poprawki w skryptach również). Jak coś faktycznie ma być tworzone dla rozwoju OW to... działamy!

Jeżeli nie ma żadnych szans dla rozwoju OW to lepiej od razu napisać i mieć problem z głowy - ps. do ukończenia mojej misji niewiele zostało - co TY DELASZ?!
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Morvan - początek moddingu

Post by Serpent »

Jeśli chcesz możesz od czasu do czasu wbić na TeamSpeak3: ts3.bartek-sz.pl. Codziennie siedzi tam kilka osób które graja/grały w OW (w tym ja).

Co do pytań dot. modowania czy samego OW możesz dodać mnie do znajomych na Steam i spamować (żart :D )

http://steamcommunity.com/id/NSerpentOW/
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Morvan
Soldier level 2
Soldier level 2
Posts: 32
Joined: Fri Aug 05, 2016 11:04 pm

Re: Morvan - początek moddingu

Post by Morvan »

Po prostu wiem, że może nawet wiele osób poczuły smak totalnego początku moddingu OW - tutaj mówie nawet o totalnym początku jakiegokolwiek programowaniu/ skryptowatniu.

Ja zaś czuję się trochę na wyższym poziomie. Nie pycha mnie zżera, lecz chęć pomocy/ rozwoju wielkiego niekdyś projektu OW. Do każdej gry trzeba się przystosować, tym bardziej do trudniejszego wprowadzenia do OW. Myślę, że każdy opis z fuknkji Sail Editor powinien się pojawić również na stronie www.

Jakby opis moddingu byłby idealnie opisany to i może więcej modderów by przyciągnęło.

Dodatkowo jako mój pomysł dodaje dopisanie do listy Sail Base (który i tak jest bardzo niezadbany) nowych funkcji stworzonych przez hobbystów. Przegladając forum spotkałem się z kilkoma funkcjami, które spokojnie mogłbyby się spokojnie znaleźć w spisie potrzebnych funkcji. Wiele z niej występują na forum, ale nie w tej liście. Aktualnie to WY tworzycie tę listę i to WY z niej korzystacie.

Nie jestem jakimś wielkim prosem, ale jestem otwary na propozycje. Albo teraz albo... kiedy? Za 5, 6, 10 lat?
Morvan
Soldier level 2
Soldier level 2
Posts: 32
Joined: Fri Aug 05, 2016 11:04 pm

Re: Morvan - początek moddingu

Post by Morvan »

Serpent wrote:Jeśli chcesz możesz od czasu do czasu wbić na TeamSpeak3: ts3.bartek-sz.pl. Codziennie siedzi tam kilka osób które graja/grały w OW (w tym ja).

Co do pytań dot. modowania czy samego OW możesz dodać mnie do znajomych na Steam i spamować (żart :D )

http://steamcommunity.com/id/NSerpentOW/
Dzięki Serpent, na pewno się odezwę. Mam nadzieję, że nie spotkam się z olewającym stosunkiem do nowych modderów w świecie OW. Pozdrawiam.

Wolę zamienić parę zdań przy mikrofonie niż szukać parenaście minut rozwiązania przy jakiejś niestandardowej akcji w niepełnej liście akcji OW.
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Morvan - początek moddingu

Post by Serpent »

Morvan wrote: Dodatkowo jako mój pomysł dodaje dopisanie do listy Sail Base (który i tak jest bardzo niezadbany) nowych funkcji stworzonych przez hobbystów. Przegladając forum spotkałem się z kilkoma funkcjami, które spokojnie mogłbyby się spokojnie znaleźć w spisie potrzebnych funkcji. Wiele z niej występują na forum, ale nie w tej liście. Aktualnie to WY tworzycie tę listę i to WY z niej korzystacie.
To bardzo dobry pomysł ale trochę spóźniony. Jednak zawsze można coś spróbować.
Morvan wrote: Dzięki Serpent, na pewno się odezwę. Mam nadzieję, że nie spotkam się z olewającym stosunkiem do nowych modderów w świecie OW. Pozdrawiam.
Nie wiem skąd taki pogląd czy sugestia że ktoś tu olewa nowych modderów. Może to że na odpowiedź czeka się parę godzin? No czeka się, nikt nie będzie tu siedział 24 godziny na dobę. :P
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Morvan
Soldier level 2
Soldier level 2
Posts: 32
Joined: Fri Aug 05, 2016 11:04 pm

Re: Morvan - początek moddingu

Post by Morvan »

Hell no, fajnie i szybko odpisujecie. W nocy wypiłem trochę za dużo whiskey, hehe :))

Kto posredniczy w udostępnianiu OW na steamie?
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 343
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Re: Morvan - początek moddingu

Post by MasterKiller »

Morvan wrote: W tym momencie pisałem post z myślą o OW o ok. 1:00 w nocy (drobne poprawki w skryptach również). Jak coś faktycznie ma być tworzone dla rozwoju OW to... działamy!

Jeżeli nie ma żadnych szans dla rozwoju OW to lepiej od razu napisać i mieć problem z głowy - ps. do ukończenia mojej misji niewiele zostało - co TY DELASZ?!

niestety, ktoś już napisał na tym forum - największym problemem OW jest samo OW. Ilość modyfikowalnych rzeczy jest niezbyt duża, możliwości niestety ograniczone. Kiedyś chciałem zrobić dalekozasiężne rakiety spowalniające czas - taka nowa broń, jednak szybko się zorientowałem że jest to faktycznie NIEMOŻLIWE. Do tego nie ma możliwości dodania nowych przycisków, ich funkcjonalności, czy nowych technologii. Dużą przeszkodą jest sama Bohemia, która uparcie pragnie zarabiać "krocie" na OW na Steamie(ile im wyjdzie? z 2-3 tysiące sztuk może sprzedali po 0,89 na przecenie..?) i nie chce wypuścić OW jako open-source. Nie twierdzę, że magicznie od razu byśmy tutaj naprawili cały silnik gry, ale Serpent programuje, ja także studiuję informatykę(jak zdam poprawki :P) i uczę się programowania, i na pewno pare osób ogarniających temat na forum się znajdzie. Gdybyśmy dostali jakieś notatki/zarys całego projektu od Stu(chyba stworzył takie coś przez tyle lat pracy) możnaby troche szybciej wprowadzić nowości, głównie w/w, a w dalszej perspektywie jakichś poprawkach w silniku, aby to wszystko tak bardzo nie lagowało przy dużej ilości jednostek - w końcu co kilka głów to nie jedna, a przecież Stucuk nie pracuje tylko przy Original War. I żeby mi ktoś nie usprawiedliwiał Bohemii - taki Unreal Tournament, chociaż osiągnął dużo większy sukces kasowy niż OW, od dawna jest open-source'm. Obecnie chyba wyczerpano prawie wszystkie możliwości modderskie - umiemy dodawać fale, water image, robić piękne mapy, animacje na nich, programować dobre AI, w ograniczonym stopniu robić nowe bronie, podwozia, czy nawet dodawać modele. Praca Stucuka wszystko ułatwia, pojawiło się wiele świetnych zmian, jak BASE_WEAPON czy ulepszenia w edytorze, jednak powolutku to wszystko idzie, bo Stu robi cała pracę sam, a żywot Original War, niestety, obawiam się, że dobiega powoli końca :/ :(
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
User avatar
Don Hard
Soldier level 5
Soldier level 5
Nepal
Posts: 242
Joined: Thu May 28, 2015 7:40 pm
Location: Lechia

Re: Morvan - początek moddingu

Post by Don Hard »

MasterKiller wrote:
Morvan wrote: W tym momencie pisałem post z myślą o OW o ok. 1:00 w nocy (drobne poprawki w skryptach również). Jak coś faktycznie ma być tworzone dla rozwoju OW to... działamy!

Jeżeli nie ma żadnych szans dla rozwoju OW to lepiej od razu napisać i mieć problem z głowy - ps. do ukończenia mojej misji niewiele zostało - co TY DELASZ?!

niestety, ktoś już napisał na tym forum - największym problemem OW jest samo OW. Ilość modyfikowalnych rzeczy jest niezbyt duża, możliwości niestety ograniczone. Kiedyś chciałem zrobić dalekozasiężne rakiety spowalniające czas - taka nowa broń, jednak szybko się zorientowałem że jest to faktycznie NIEMOŻLIWE. Do tego nie ma możliwości dodania nowych przycisków, ich funkcjonalności, czy nowych technologii. Dużą przeszkodą jest sama Bohemia, która uparcie pragnie zarabiać "krocie" na OW na Steamie(ile im wyjdzie? z 2-3 tysiące sztuk może sprzedali po 0,89 na przecenie..?) i nie chce wypuścić OW jako open-source. Nie twierdzę, że magicznie od razu byśmy tutaj naprawili cały silnik gry, ale Serpent programuje, ja także studiuję informatykę(jak zdam poprawki :P) i uczę się programowania, i na pewno pare osób ogarniających temat na forum się znajdzie. Gdybyśmy dostali jakieś notatki/zarys całego projektu od Stu(chyba stworzył takie coś przez tyle lat pracy) możnaby troche szybciej wprowadzić nowości, głównie w/w, a w dalszej perspektywie jakichś poprawkach w silniku, aby to wszystko tak bardzo nie lagowało przy dużej ilości jednostek - w końcu co kilka głów to nie jedna, a przecież Stucuk nie pracuje tylko przy Original War. I żeby mi ktoś nie usprawiedliwiał Bohemii - taki Unreal Tournament, chociaż osiągnął dużo większy sukces kasowy niż OW, od dawna jest open-source'm. Obecnie chyba wyczerpano prawie wszystkie możliwości modderskie - umiemy dodawać fale, water image, robić piękne mapy, animacje na nich, programować dobre AI, w ograniczonym stopniu robić nowe bronie, podwozia, czy nawet dodawać modele. Praca Stucuka wszystko ułatwia, pojawiło się wiele świetnych zmian, jak BASE_WEAPON czy ulepszenia w edytorze, jednak powolutku to wszystko idzie, bo Stu robi cała pracę sam, a żywot Original War, niestety, obawiam się, że dobiega powoli końca :/ :(
Gdyby OW powstało w innym okresie, to może nabrało by większej popularności i jeszcze lepiej było by to wydać w open-source. A tak Bohemia ma nas za przeproszeniem w du*ie i nie obchodzi ją czy my chcemy open-source czy nie. W ogóle jest to opłacalne, bo jeśli gra była by lepsza (czyt. my byśmy ją załatali) to więcej ludzi by się nią zainteresowało. Moim zdaniem OW powstał po prostu w złym okresie. Rynek strategii był wtedy zdominowany przez C&C, a potem przez Blizzard i ich Warcraft III. Owar po prostu przeszedł jak cień obok tych strategii. Szkoda, OW jest według mnie BARDZO niedoceniony. :|
Morvan
Soldier level 2
Soldier level 2
Posts: 32
Joined: Fri Aug 05, 2016 11:04 pm

Re: Morvan - początek moddingu

Post by Morvan »

Pozadajac za waszymi opiniami jak i komentarzami po prostu porzucilem modowanie w OW. Sentymentalnie dalej jestem przy tej grze i mam nadzieję, ze bede w stanie stworzyc kiedys via mmo OW (bazujac na OW, aby nie naruszyc praw autorskich). Pomysly poczatkowe juz mam, ale to zawsze wymaga mnostwo czasu niestety.
Pozdrawiam
User avatar
yamasznikow
Soldier level 3
Soldier level 3
Poland
Posts: 79
Joined: Wed Dec 03, 2014 2:12 pm

Re: Morvan - początek moddingu

Post by yamasznikow »

modowanie w OW tylko dla wytrwałych i ludzi z zapasowymi dyskami bo się palą często
Post Reply