Omijanie polecenia

Wszelkie pytania na temat SAIL'a i modowania OW.
Post Reply
User avatar

Topic author
WojtaZZ
Soldier level 0
Soldier level 0
Poland
Posts: 8
Joined: Sat Feb 10, 2018 2:45 pm

Omijanie polecenia

#1

Post by WojtaZZ » Tue Feb 27, 2018 7:36 pm

Hejka, mam pewien problem:
export Function naukowcy_droga;
var gr;
begin
//naukowcy i ich droga do labolatorium
uc_side := 5;
uc_nation := 2;
hc_sex := 2;
hc_name := '';
hc_class := 4;
nauk1 := CreateHuman;
nauk2 := CreateHuman;
gr := ([nauk1, nauk2]);
PlaceUnitArea(nauk1,naukowcy,false);
PlaceUnitArea(nauk2,naukowcy,false);
wait(0$0.5);
ComMoveXY(gr,77,53);
ComMoveXY(gr,63,47);
ComEnterUnit(gr,lab);
end;
po pojawieniu się naukowców w arei "naukowcy" omijają oni, a konkretnie one, wcześniejsze polecenia "ComMoveXY". Próbowałem przestawiania linijek kodu, zmian identyfikatorów oraz umieszczenia ich na konkretnych x, y. Nie działa. Nie mam pomysłu co może być nie tak.

User avatar

Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Posts: 4047
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Omijanie polecenia

#2

Post by Serpent » Tue Feb 27, 2018 7:54 pm

Użyj:
AddComEnterUnit(gr,lab);

Każda funkcja zaczynająca się od Com przerywa wszystkie obecnie wykonywane i zaplanowane czynności jednostki. Dopiero potem wykonuje zadaną komendę.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak

User avatar

Topic author
WojtaZZ
Soldier level 0
Soldier level 0
Poland
Posts: 8
Joined: Sat Feb 10, 2018 2:45 pm

Re: Omijanie polecenia

#3

Post by WojtaZZ » Wed Feb 28, 2018 10:44 pm

Śmiga, wielkie dzięki.
Mam jeszcze mały problem.
export function przygotuj_grupe;
begin
uc_side := 5;
uc_nation := 2;
kob := NewCharacter('nika');
ahmed := NewCharacter('ahmed');
szejk1 := NewCharacter('sajid');
szejk2 := NewCharacter('nasim');
postaw_szejkow;
postaw_tow;
end;
// fragment zawartości pliku CharName.wri
ruska
Nika Kowalowa
// fragment zawartości pliku Start.txt
nika 1
DEFINE
NAME ruska
HUMAN 2 1 2
ATTR 12 10
SKILLS 2 125 2 999 0 125 0 456
LAST_MISSION 14
CHAR @ 0 0
RANDSEED 0
VOICE 99 GALLERY gal1 30
END_OF_DEFINE
Problemem jest imię i nazwisko zdefiniowanej kobiety, ponieważ w grze nie nazywa się ona Nika Kowalowa, tylko ruska. Chciałem to jakoś rozwiązać, ale bez skutku. Nie mam pomysłu co może być z nią nie tak.

User avatar

0dd1
ArCamp Developer
Posts: 315
Joined: Tue Jul 01, 2014 3:01 pm

Re: Omijanie polecenia

#4

Post by 0dd1 » Wed Feb 28, 2018 11:17 pm

A zwróciłeś uwagę na język? Jeśli masz ustawiony polski to imię z CharName.wri musi być w folderze Texts/#POL. Poza tym można chyba w Start.txt zamiast ruska napisać "Nika Kowalowa" (razem z cudzysłowiem).
Do it!

User avatar

Topic author
WojtaZZ
Soldier level 0
Soldier level 0
Poland
Posts: 8
Joined: Sat Feb 10, 2018 2:45 pm

Re: Omijanie polecenia

#5

Post by WojtaZZ » Wed Feb 28, 2018 11:27 pm

Zapomniałem dodać. Oczywiście te pliki mają swoje odpowiedniki w folderach odpowiadających za język.
Mogę tak ją nazwać, ale po prostu dziwi mnie fakt, że inne postacie nazywają się poprawnie, a ona ma jakąś anomalie.
Nurtuje mnie tylko pytanie dlaczego tak się dzieje?
Last edited by WojtaZZ on Wed Feb 28, 2018 11:29 pm, edited 1 time in total.

User avatar

0dd1
ArCamp Developer
Posts: 315
Joined: Tue Jul 01, 2014 3:01 pm

Re: Omijanie polecenia

#6

Post by 0dd1 » Thu Mar 01, 2018 12:17 am

W CharName po "ruska" masz spacje. Spróbuj to usunąć.
Do it!

User avatar

Nefarem
MODbase Moderator
Poland
Posts: 1136
Joined: Sat Jan 15, 2011 8:13 pm
Location: Noxus

Re: Omijanie polecenia

#7

Post by Nefarem » Thu Mar 01, 2018 10:40 am

Spróbuj w start.txt zmienić z nika 1 -> ruska 1 .
Absolute Dominion
Spoiler:
Modyfikacja opowiadająca historię Ivana Bierezova, żołnierza armii Rosyjskiej , weterana wojny w Chinach który wziął udział w misji ochrony złóż Alaskitu.

Download from Dropbox
Original War Cooperation
Spoiler:
Modyfikacja umożliwiająca granie w mapach z kampanii OW i nie tylko ze znajomymi kontra AI.

Download from Steam

Download from Dropbox
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Program ułatwiający tworzenie plików wri z dialogami, zadaniami etc do Original War .

Download

User avatar

0dd1
ArCamp Developer
Posts: 315
Joined: Tue Jul 01, 2014 3:01 pm

Re: Omijanie polecenia

#8

Post by 0dd1 » Thu Mar 01, 2018 10:54 am

Nefarem wrote:
Thu Mar 01, 2018 10:40 am
Spróbuj w start.txt zmienić z nika 1 -> ruska 1 .
To nie musi być tak samo. W Amerykańskiej kampanii masz
" JMM 1
DEFINE
NAME Macmillan"
i działa.
Do it!

User avatar

Topic author
WojtaZZ
Soldier level 0
Soldier level 0
Poland
Posts: 8
Joined: Sat Feb 10, 2018 2:45 pm

Re: Omijanie polecenia

#9

Post by WojtaZZ » Thu Mar 01, 2018 8:25 pm

Dzięki za podpowiedź, problem leżał w tej nieszczęsnej spacji. Działa wszystko jak powinno.

User avatar

Topic author
WojtaZZ
Soldier level 0
Soldier level 0
Poland
Posts: 8
Joined: Sat Feb 10, 2018 2:45 pm

Re: Omijanie polecenia

#10

Post by WojtaZZ » Sun Mar 04, 2018 10:24 pm

Żeby nie zakładać kolejnego tematu pomyślałem żeby napisać to w tym.

Umieściłem małpoludy na mapie (bez definiowania ich w SAIL oraz bez nadania im identyfikatora). Teraz mam mały problem. Chce zrobić coś takiego:
- kiedy strona gracza zobaczy losowego małpoluda ma nastąpić wydarzenie.
Nie wiem tylko jak zdefiniować tego losowego małpoluda, a nie chce ich tworzyć w SAIL-u. Szperałem trochę w oryginalnych skryptach, ale nie przychodzą mi żadne pomysły.

User avatar

Nefarem
MODbase Moderator
Poland
Posts: 1136
Joined: Sat Jan 15, 2011 8:13 pm
Location: Noxus

Re: Omijanie polecenia

#11

Post by Nefarem » Sun Mar 04, 2018 11:10 pm

Code: Select all

Export function SeeApemen(side);
var i;
begin

     for i in FilterAllUnits([[f_side, side], [f_class, class_apeman]]) do
     begin
          IF See(your_side, i) then
          begin
          	// Twój kod gdy zobaczą małpoluda.
          end;
     end;
     
END;

Last edited by Nefarem on Sun Mar 04, 2018 11:11 pm, edited 2 times in total.
Absolute Dominion
Spoiler:
Modyfikacja opowiadająca historię Ivana Bierezova, żołnierza armii Rosyjskiej , weterana wojny w Chinach który wziął udział w misji ochrony złóż Alaskitu.

Download from Dropbox
Original War Cooperation
Spoiler:
Modyfikacja umożliwiająca granie w mapach z kampanii OW i nie tylko ze znajomymi kontra AI.

Download from Steam

Download from Dropbox
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Program ułatwiający tworzenie plików wri z dialogami, zadaniami etc do Original War .

Download

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests