Propozycje rozwiązań części błędów

Wszystko o patchach i bugach w OW.
Post Reply
Jakskomiksu
Soldier level 2
Soldier level 2
Poland
Posts: 31
Joined: Sat Nov 26, 2022 4:44 pm

Propozycje rozwiązań części błędów

Post by Jakskomiksu »

Temat zakładam po skonsultowaniu się z administracją.
Proszę nie przekierowywać do tematów: "Zgłaszanie błędów w grze" (viewtopic.php?f=6&t=7) i "Nowy patch - nowe bugi" (viewtopic.php?f=43&t=6090) bo jestem świadom, że takie istnieją.

Są to propozycje na potencjalne rozwiązania więc temat może być niewarty uwagi osób które już pracują nad OW supportem, z drugiej strony kto inny mógłby to poprawić?

Czemu decyduję się na taką a nie inną formę? Ponieważ, część jeśli nie większość nowych/ potencjalnych forumowiczów/ modderów może ze smutkiem popatrzeć na stronę bug tracker'a nie chcąc 'dokopać się' do jej początków (które i tak zaczęły się w 2014).
Poza tym każdorazowe przewijanie do początków strony może zajmować około 10-15 minut, więc umieszczając linki w zgrupowanej/ zbitej formie przyśpieszam ten proces.
Jeśli ktoś ma kontakt ze Stu lub Radziem wspomnijcie mu żeby dodał opcję pełnego rozwijania historii bug tracker'a (nawet jeśli spowoduje to opóźnienia u odbiorcy).
Zakładam, że błędy starsze jeśli nie zostały w nim wspomniane są już dawno rozwiązane i zapomniane.
Starałem się unikać jakichkolwiek powtórzeń i 'plagiatów' co jest dosyć ciężkim zadaniem zważywszy, że większość odpowiedzi w wątkach widoczna jest tylko dla administracji [tym niemniej nawiązywanie do tematów już poruszanych wymusza taką a nie inną formę (haters gonna hate anyway)].
Starałem się omijać wątki MP (multiplayer) i związane z edytorami dlatego polecam i tak przekopać cały bugtracker jeśli planujesz zgłosić coś nowego.
W najgorszym wypadku proszę potraktować ten post jako tekst zbiorczy mający na celu ułatwienie wyszukania błędów już dawno zgłoszonych.

Przy okazji trochę odchudzę posty z "Luźnych pomysłów na przyszły modding".

Komentujcie i śmiało rzucajcie luźnymi pomysłami jeśli macie nawet najmniejsze sugestie jak można by coś poprawić - kodowanie funkcji to dopiero kolejny krok.


Lista błędów i potencjalnych rozwiązań;


Błędy nie pasujące do innych kategorii:


Widać wszystkie staty piechoty na przeciwnikach (zostawiłbym pancerz i prędkość)/ tak samo na pojazdach (dodatkowo blok widoku na paliwie/energii)
Pasek konstrukcji / badan powinien być niewidoczny jeśli gracz obserwuje inna nacje - podobnie z poziomem konstrukcji (nie mylić z pancerzem/solidnością).

Błąd rozkazu ataku “Do” punktu w nieodkrytej mgle (chyba wcześniej nie zgłaszany)
Trzeba dopisać funkcję anulującą taki rozkaz co powinno automatycznie zniwelować glitch gdzie widać miejsce w które uciekł wrogi pojazd jeśli cały czas jednostka go ‘ściga’.
Błąd wspomniał chyba Livid komentując jeden z pierwszych meczy turnieju (graczy nie streamerów).
Nawiązanie:
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/294 - myślę, że podpatrzenie przyczyny błędu z tego posta powinno umożliwić wyeliminowanie tego z nagłówka - potencjalna nowa funkcja może być bardzo podobna jeśli nie identyczna.

Błąd paska szybkości rozgrywki
Najprawdopodobniej spowodowany zbyt krótkim czasem doczytywania misji - wystarczy poczekać chwilę aż gra załaduje wszystkie dane a skrypty zostaną odczytane co najmniej raz.
Może to być również spowodowane 'wymuszaniem błędu'. (może być związany z 2 akapitami poniżej)
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/632
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/660

Błąd aktywnego zaznaczania postaci - blokujący tę czynność interfejs
Raczej pomniejszy problem dla ludzi którzy nie odpalają gry w 4k ;)
A tak serio jestem za przywróceniem starej używalności tego zaznaczania - nie powinno być to trudne na tyle żeby tego nie wykonać.
Przy okazji zmniejszy to ilość wyjątków, potrzebnych do wprowadzenia, przy korzystaniu z alternatywnego HUDa (a może włąśnie dlatego :)).
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/528

Brak pauzy przy rozwijaniu/ używaniu niektórych MENU - pomniejszy błąd (mechanicznie jego rozwiązanie może nawiązywać do tego wyżej - to też wina interfejsu, prawdopodobnie w identycznym miejscu w kodzie)
Błąd nie występował w starszych wersjach - zwłaszcza boxie (z tego co pamiętam).
Może zależeć od limitu akcji/ rozkazów które gra przyjmuje jednocześnie od jednego gracza (nawiązania w akapicie poniżej) lub ogrania gry danego dnia (zależność z wolną pamięcią).
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/504
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/79 - [rozwiązany] - stary błąd ale moim zdaniem z podobnym podłożem

Błąd z dźwiękiem z intra nakładającym się na menu
Jeden z nich rozwiązany (drugi chyba też można zamknąć).
Należy upewnić się czy przypadkiem gra nie uruchomiła się po raz 2gi w tle.
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/522
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/547
Ewentualnie to ten sam błąd przez który nagrane dialogi potrafią się na siebie nakładać przeklikując je- do speedrunów zwykle blokuje się takie opcje. ;)
Czemu do tego nawiązuję? Przykład: standardowe opcje/ programy freeware zajmujące się obróbką dźwięku potrafią/ały obrabiać tylko do poszczególnej klatki, a czasem to nie wystarcza dlatego ścieżki dźwiękowe 'nakłada się' na wizualne (rzadko odwrotnie) aby móc je odpowiednio spasować (skrócić / poszerzyć - nie ważne), moim zdaniem to podobna sytuacja - starsze gry nie miały możliwości przewidzenia rozwoju technologi jaki panuje obecnie i niektóre myszki potrafią wyprzedzać doczytywanie skryptów podstawowych w silnikach starszych gier (zresztą to swoisty hacking i nadpisywanie/ wyprzedzanie głównych funkcji programu - także systemu). - można nie traktować tego jako błąd tylko słabą adaptację do nowego hardware/software. Założę się o 'pifko', że autor posta nie dosłuchał dźwięku do końca (brak opisu tego w poście) a mogłoby to definitywnie wskazać gdzie leży błąd - który mógł 'sam się naprawić'. :P
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/631

"Wyciek pamięci" - błąd pojawiał się nie tylko w edytorze OW. [Coś podobnego - chyba od zawsze- występuje również w
Spoiler:
Spacerze - edytor grafiki do Gothica
(także kilku innych starszych o których mało kto już pamięta)]
Brak znanych rozwiązań ale zapewne chodzi o niewspierane już formaty DD i starsze sterowniki i/lub brak dostępnej aktywnej pamięci ram.
Po co o tym wspominam? Prawdopodobnie problem obecnie rozwiązany będzie się pojawiał w przyszłości przy jakichś większych aktualizacjach grafiki.
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/602 - [rozwiązany]
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/174 - [rozwiązany?]

'Błąd' z wysadzaniem kamikaze (w budynkach)
Wg. mnie to nie błąd - miały wyraźny rozkaz i go wykonały. :)
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/527

'Błąd' z niestosowaniem symulantów przez małpoludy
Według twórców zbyt zaburzyłoby to balans (wniosek - ponieważ nie zostało to poprawione). - popieram
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/399 - [do zamknięcia] (nie wprowadzone)

'Błąd' z oswajaniem małpoludów przez nadmierną ilość naukowców
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/546 - tutaj 'pod wpływem spowalniaczy' - raczej nie ma to nic do rzeczy.
Osobiście nie nazwałbym tego również błędem - po prostu nie należy oddelegowywać >2 naukowców do oswajania 1 małpoluda bo biedaczek traci koncentrację.

Błędy związane z kolejkowaniem rozkazów w laboriatoriach - temat już rozwiązany?
Moim osobistym zdaniem jedyną dostępną formą rozwiązania byłoby nadanie priorytetu wyższego funkcjom odpowiadającym za badania ale mogę się mylić.
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/471 - poprawki (nie wprowadzone) jak poniżej
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/450 - poprawki (nie wprowadzone) jak poniżej
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/349 - temat otwarty - opis posta wyjaśnia wszystko

Błąd ikony zasilania - głównie w laboratoriach
Nie wymyślę nic innego jak zasugerować odszukanie w kodzie części/ funkcji o tej ikonie i dodanie 2 wariacji tego zdarzenia - jak w poście.
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/293

Funkcje fabryki pojawiają się nawet po kliknięciu na rozbudowy
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/645
Nawiązuję do czegoś podobnego tutaj: https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/648 - coś podobnego (wklejam dla śmiechu - bo to Master Serwer ;P). A na poważnie, ja bym tego nie uznawał za błąd - to po prostu poprawne planowanie bazy (nowa meta-strategia ;) o ile obie fabryki rzeczywiście mogą z tego korzystać bez innych błędów).
Wystarczy dodać wyjątek blokujący rozwijane menu dla każdego rozszerzenia. (może oba błędy uda się wyeliminować za jednym zamachem)

Rozmontowywanie pojazdu w fabryce sojusznika - w pełni zgadzam się z Salim
Co do samego rozwiązywania błędu należałoby ograniczyć możliwość samej konstrukcji u sojusznika.
Jest to najmniej rozwinięta część kodu - związana z MP - dlatego potencjalny wyjątek powinien pasować tam prawie wszędzie.
Prawdopodobnie będzie wymuszać to rozbudowę funkcji obserwatora i pochodnych (czy raczej ich uściślenie).
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/530
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/408 - problem rozwiązany - rozmontowywanie pojazdów (u sojusznika?)

Przejmowanie kontroli radiowej nad pojazdami sojusznika
Ograniczyłbym się do dodania dialogu/wiadomości czy przepadkiem sojusznik nie chce nam na to pozwolić.
Rozwiązanie podobnie jak wyżej wymusza dodanie funkcji uściślających w miejscu z MP.
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/529 - [do zamknięcia]

Błąd polegający na kontynuacji ataku - był chyba w grze od zawsze (najlepiej widoczny po przejęciu wrogiego pojazdu - który odda zaplanowany wcześniej strzał)
Trzeba dodać nową funkcję z wyjątkami (właśnie dla przejętych pojazdów, atakujących obiekty niestandardowe oraz najprawdopodobniej budynki i postaci które zmieniają frakcję na naszą a były w trakcie oddawania strzału).
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/649 - tutaj w wersji z miotaczem
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/581 - wariacja z Gossudarowem w 13a - ten błąd nie dotyczy tylko cutscenek (ale jest tam do niego nawiązanie)

Błędy w cutscenkach z walką/ potyczkami gdzie zaangażowane są inne frakcje
Moim zdaniem błędy są na tyle losowe, że trudno jest (jeśli nie jest to niemożliwe) znaleźć 1dno rozwiązanie. [najbliżej jest prawdopodobnie wątek 224]
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/655 - [rozwiązany] błąd z cutscenką w AM12
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/581 - [rozwiązany] możliwość zabicia Gosudarowa w AM/RU13a
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/321 - [rozwiązany] sławny błąd z cutscenką w AM12
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/337 - blokada kamery [nierozwiązany] - problem najprawdopodobniej pojawia się gry Wsiewolod ginie jako jeden z pierwszych (czysto losowe przypadki) - gra może nie doczytać jego dialogu wiedząc, że scena nadal trwa
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/224 - [rozwiązany?] kolejne problemy z kamerą, tym razem w am15 - prawdopodobnie winne jest podwozie wspomniane w poście [nie widzę jak można by ustawić timery tak żeby kompletnie wyeliminować takie przypadki - chyba że MMC będzie miał 1 stały pojazd / to trochę psuje klimat i nawiązania do 'opcjonalnej' 14 misji]
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/219 - [rozwiązany] wrogość różnych frakcji do siebie tutaj w AM/RU13a
Wątek z forum: viewtopic.php?f=43&t=1924 - pokazuje, że w ekstremalnych przypadkach nieodpowiedni zrzut skrzyń może zerwać skrypt

Inne błędy cutscenek - rozwiązany?
Wspomnę, że czasem najnowszy hard./ soft. jest jedyną opcją ruszenia starszego tytułu ale częściej staje się kolpalnią problemów z tym związanych (w tym przypadku też hard - monitor w wewnętrznym softem - szkoda, że autor nie pokusił się o napisanie posta na ich forum :P).
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/666 - [do zamknięcia] błędy z wyświetlaniem przy małych mapkach
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/608 - [rozwiązany] czerwone ekrany ładowania przy skróconych wersjach 'filmikowych mapek' - wielkie brawa dla Stucuka - nie wiem jak tego dokonał (ale nie ma się czym szczycić - ogólnie dość łatwo mnie zadziwić ;))
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/302 - [do zamknięcia] czerwone ekrany ładowania przy skróconych wersjach 'filmikowych mapek'
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/163 - [rozwiązany]
Wątek z forum: viewtopic.php?f=43&t=1918 - pokazuje, że w ekstremalnych przypadkach 'zbyt nowy sprzęt' może popsuć sprawny program/grę

Komora pokazuje zły załadunek
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/373 - [nierozwiązany]
Rozwiązanie tego 'bugu' może bezpośrednio nawiązywać do błędów z jednostkowymi surowcami opisanymi poniżej (kilka przykładów podawał też zoNE w swoich kompilacjach).

Jak naprawić odwieczny glitch z bugowaniem surowców ?1-9 -> ground = 10... (myślę, że rozwiązanie tego problemu również częściowo pomoże w oskryptowaniu czasowych/ograniczonych złóż).
Błąd z niepoprawnym podliczaniem surowców upuszczonych na ziemię - można rozwiązać dodając do ich modeli np cyfrę od 1-9 tak aby przy postawieniu na ziemi gra była zobowiązana zauważyć różnicę. Niestety wymaga to zamiany 1 części kodu odpowiadającej poszczególnym surowcom ropa/ syberyt na kolejne 9 wariacji (niestety ciężko przewidzieć jakie niepoprawne konsekwencje może to grze zaimplementować- zwłaszcza przy testowaniu kodu :? ).
Ewentualnie poprawić blokadę dla inżyniera/ małpy tak jak przy komorze która nie jest (przynajmniej kiedyś nie była ) w stanie nabrać jednostkowych surowców (wtedy błąd będzie występować jedynie po zniszczeniu składu - chyba, że wykluczy się animowanie/modelowanie jednostkowych surowców).

Próba naprawy master glitcha [chyba największego z wciąż istniejących] z podbieraniem skrzynek z wrogiego składu/sojuszniczego tez ?
Ktoś mi to kiedyś próbował wytłumaczyć [po za tym on też może się mylić] ale nie pamiętam tego aż tak dokładnie (tzn. jak mechanicznie wygląda ten błąd)
- chodzi chyba o to, że ogólnie gracz w kampanii/multi nie jest zaliczany przez silnik jako jedna z frakcji tylko posiada poszerzone uprawnienia spectatora/obserwatora (wraz z możliwością kontroli frakcji lub kilku pod 1 flagą)- mechanika ta została z powodu chęci wprowadzenia kodów do gry przez twórców.
Dlaczego to ważne? Ponieważ wystarczy dodać wpis w tym skrypcie o blokadzie uprawnień na niesojuszniczych frakcjach aby to zlikwidować (powinien znajdować się mniej więcej w miejscu w którym rozróżniany jest rodzaj/domyślny typ zachowania dla auto ataku na danej frakcji [anuluj/dla własnych sojuszniczych ; atak na wrogu]).
Przy okazji może to być podobny fragment kodu, który dałoby się zmodyfikować aby nie było widać wszystkich statystyk / pasków konstrukcji i rozwoju na wrogich frakcjach.
Przykłady/rozwiązanie?
Original War Tournament 2019 - Marc Le Fleur vs Thorgall (Day #3)akcja od 11:08 https://youtu.be/OiTgH80PEaQ?t=668
nie mylić z (bo to poniżej tylko wygląda jak ten sam błąd/ glitch)
Podbieranie skrzynek z wrogich komór var2 nie istnieje - można podpatrzyć/podebrać poprawny skrypt
Original War Tournament 2019 - Serpent vs francesco(Day #4) akcja od 9:24
https://youtu.be/W2AyKCCA7JU?t=564 - po co ten link? ponieważ to ten moment w którym na to wpadłem. (o ile to coś da....)

Znikające postacie ( inżynierowie / dźwigi) i natychmiastowa śmierć (/ zniszczenie)
Powody podaje Zone tutaj: viewtopic.php?f=21&p=57839&sid=a4bb7c29 ... ed6#p57839
Niezbędny kolejny wyjątek a właściwie kilka, które przepisują funkcję budowy tak aby jednostka musiała zrobić unik przed zaczęciem budowy - JEŚLI nie jest to wystarczające musi posiadać równorzędną funkcję programującą to samo zadanie (lub bliskoznaczną) ale sprawdzając pole budowy i obecną pozycję (swoją drogą jest mnóstwo innych próśb aby tę funkcję wprowadzić) blokując rozkaz jeśli są identyczne. - o wariacjach i wyjątkach obydwu nie będę się rozpisywał bo to zadanie dla kilku 'mądrych głów'
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/519 - [nierozwiązany]
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/288 - [nierozwiązany]
Glitch w którym blokada dźwigu powoduje zniknięcie go I automatyczne przesłanie/odzyskanie części zasobów (przeznaczonych na jego budowę) do najbliższego składu [świetnie obrazuje to fragment rozgrywki – akcja od 8:41 https://youtu.be/k5nn6VTgA2Y?t=521]. Można to naprawić (blokując/ anulując rozkaz budowy jeśli struktura LUB pojazd/jednostka stoją na przeszkodzie) lub po prostu obejść stosując jedną z opisanych prze ze mnie metod (sprowadzenie dźwigu tylko do roli wsparcia (podobnie jak małpoludy inż.)/ Skład stawiany tylko przez inżyniera ze skrzyniami w ręce/ lub na surowcach).
https://youtu.be/QmbcRFM09kY?t=254 akcja od 4:14 (tutaj bez wyraźnych problemów z brakiem miejsca)
Original War Tournament 2019 - Bren vs TENSHINHAN (Day #4) akcja od 20 min - znikający mechanik
https://youtu.be/Oxy3P_DWJUM?t=1200
Glitch polega na tym, że po uszkodzeniu krytycznemu ręcznie sterowanego pojazdu kierowca domyślnie wysiada i stara się go naprawić.
Jeśli jest wystarczająco doświadczony, uda mu się dosyć szybko przywrócić maszynę do stanu względnej używalności (pasek żółty) po czym domyślnie wsiądzie do niego.
Problemem jest to, że jak w filmiku powyżej sytuacje te mają najczęściej miejsce w dosyć dynamicznych starciach i gdy 'względnie naprawiony pojazd' znów stanie się celem zmasowanego ataku - otrzyma tyle obrażeń, że w skrócie wyparuje wraz z mechanikiem ze środka. (silnik gry nie zdąży wyanimować mechanika wysiadającego - pomimo, że ta mikro-animacja [wg. silnika musi być takowa - widziałem podobny błąd w jakiejś innej grze więc to nie odosobniony wyjątek ale nie pamiętam w której]jest niemal niezauważalnie szybka).
Najprostszym potencjalnym rozwiązaniem byłaby zmiana domyślnego rozkazu kierowcy z 'Wysiądź i naprawiaj' (swoją drogą chyba najczęściej używane / najbardziej przydatne makro w grze) na 'po prostu wysiądź- jeśli mechanik nie ma rozkazu baczność(stój w miejscu) to po chwili i tak zacznie naprawiać pojazd- tylko że przy ostrzale nie wsiądzie do środka bez wyraźnego rozkazu.
Drugim sposobem byłby balans pancerza pojazdów tak aby taki zmasowany ostrzał nie mógłby mieć miejsca(wbrew pozorom zielone laserki nie potrafią bugować tego równie często jak HG).
3cim sposobem mógłby być poprawiony skrypt właśnie tej zależności z blokiem animacji na coś innego - ale z tym byłoby chyba najtrudniej(nie kojarzę czy w nowszych grach z 3d pojawiało się coś takiego, natomiast niezbyt znam się na 'zabytkowych' językach programowania [zwłaszcza, że kodowanie traktuję raczej jako hobby, a nie moje płatne zajęcie]).
Opcja 4ta - jest to teoria, że powyższy 'bug' nie jest wcale błędem. Po prostu gra poprawnie oblicza obrażenia, a postać która je otrzymuje, nie dokonując taktycznego odwrotu, 'wyparowuje'/ ' bierze kąpiel w lawie'/ 'zostaje zmieciona z planszy'/ 'idzie na spotkanie z BabyFace'em'. Silnik chcąc zaoszczędzić sobie obliczeń pomija animacje wyjścia z pojazdu i śmierci mechanika automatycznie usuwając ją z równania - również z HUDa (interface'u).

Błąd z doczytywaniem postaci - Connie Traverse
Paczkę należałoby poprawić - sądząc po treści posta. Connie to imię żeńskie kiedy Coonie to rasa kotów.
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/565

Klony postaci
Błąd wydaje się pojawiać losowo. (u mnie w AM13 - 2xFrank i 2xLisa - PL nie zmodowana edycja pudełkowa)
Często również w misji ostatniej kampani w której pojawiał się wcześniej. - najprawdopodobniej jest to spowodowane 'skorumpowanym' zapisem gry lub misji.
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/499 - [nierozwiązany] tutaj w wersji radz.09

Błąd dotyczący dialogów głównych postaci - jeśli są naukowcem prowadzą dialog ze sobą (dotyczący głównych odkryć w kampanii). - błąd występował zawsze, nie sugerujcie się więc datami postów
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/360
Rozwiązanie tego problemu [https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/659] najprawdopodobniej da się zaimplementować na podłoże poprawiające błąd z nagłówka.
Ten błąd może dotyczyć podobnego wątku tutaj:
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/487 - Stucuk wyklucza puste dialogi aby nie crash'owały gry
Zamieszczam aby zaznaczyć, że chyba w tym samym miejscu wystarczy dodać wariację dialogu z pierwszej części akapitu.
Jeśli główna postać jest jedynym naukowcem opracowującym badania wystarczy wymusić dialog z postacią która zaraz po niej jest 'głównym naukowcem'.
Jeśli poza głównym bohaterem jest jakikolwiek inny naukowiec - dialog należałoby prowadzić z nim (nawet jeśli jego poziom umiejętności jest niższy od 'drugorzędnego głównego naukowca').
Podobne nawiązania:
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/158 - tutaj akurat brak klasy dialogowej gadającej z bohaterem

Blok postaci / zerwany /'skorumpowany' skrypt
Najprawdopodobniej spowodowany zbyt częstą zmianą szybkości gry lub intensjonalną próbą kontroli cudzej frakcji (również aktywną pauzą). - nie powinien występować w nowszych patchach
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/629 - [rozwiązany]
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/626 - [rozwiązany]

Złe obliczanie obrażeń
To może nie być błąd - z tego co się orientuję obrażenia zwłaszcza od piechoty (nawet specjalizowanej) mogą być minimalnie (ale jednak ) losowe wystarczy spojrzeć na zmasowany ogień żołnierzy na jakiejś budowli (czasem widać charakterystyczne 'drgnięcie' paska wytrzymałości - wydaję mi się, że gra oblicza w ten sposób obrażenia jednostkowe niższe od maksymalnych dostępnych dla jednostki), drugim przykładem może być rozkaz ataku na obszar i rozrzut spadających tam pocisków (czasem da się zaobserwować coś podobnego przy ataku na cel).
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/475 - [do zamknięcia] autor wspomina o braku wpływu technologii które powinny zwiększać obrażenia

Błędy spowolnienia działania gry przy dużej liczbie jednostek:
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/567 - problem rozwiązany (chwilowo?)
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/384 - [rozwiązany]
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/367 - [rozwiązany] obecny limit dla gry?
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/353 - [naprawiony?]
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/318 - [naprawiony?]
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/210 - może również nawiązywać do błędów z interfejsem
Poniżej wspominam o tym ponieważ jeśli problem będzie się powtarzał można spróbować podobnych rozwiązań do (o ile już nie zostały zmodyfikowane/ wprowadzone - ale Radzio i Stucuk pewnie o tym wiedzą):
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/190 - [naprawiony?]
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/191 - [rozwiązany]
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/130 - trochę recyklingu tego problemu

Niezbędne poprawki do pomocy w grze:

https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/255 - dla wersji angielskiej
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/482 - dla wersji angielskiej

Liczne błędy MP i spowalniacz czasu
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/518
Inne nawiązania:
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/402 - [rozwiązany] naprawa błędu spowalniacza
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/269 - [do zamknięcia] problemy ze spowalniaczem (w nowszych patchach nie występuje)

Zgłoszone literówki i błędy w dialogach:

(wątki:360-ES,)

https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/217 - [rozwiązany] zły dubbing w RU08
Dialog (o krótkim urlopie) wypowiadany jest przez aktora a nie aktorkę choć ewidentnie mówi Kapitsowa.


Błędy misji (najczęstsze):


Błędnie naliczane wyuczone umiejętności przy zmianie poziomu trudności (z misji na misję)
Najwyraźniej dynamiczne operowanie poziomami trudności może 'skorumpować' pliki zapisów gry lub kampanii.
Dość ciężko będzie to wyeliminować ze względu na dość losowe/ wybiórcze występowanie.
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/663

Postacie blokują się przy krawędzi mapy - AM02
Początkowo myślałem, że to wina tylko mojej kopii ale błąd zgłaszali też inni więc ta opcja odpada.
Warto więc zastanowić się nad przetestowaniem podobnego obszaru i wyzwalaczy [Ru04 - pd-zach. i pn.-wsch. narożnik mapy - posiłki dla Omikron {ważne aby testować na 'normie' lub 'hardzie' bo wtedy zwiększa się liczba i pojawiają się również pojazdy}] jeśli błąd się powtarza to winne są skrypty (ilość wyjątków w zależności od poz. trudności) spawn pointów [u mnie się nie powtarzał].
3cią i chyba jedyną opcją która pozostała jest jakiś błąd/ niedokończony test (z edytorem?) autora który przetrwał wszystkie kompilacje i dlatego występuje w każdym patchu i wersji.
W takim razie jedyną możliwością pozbycia się go jest zrobienie mapy od nowa i poprawne skompilowanie.
https://www.twitch.tv/videos/45243145?t=0h5m44s - przykład buga w am02
Nawiązania do bugtrackera:
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/168 - [rozwiązany?]
Błąd powyżej może zależeć od podobnego wyjątku/ów:
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/484 - [rozwiązany?] (tutaj z crashem)
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/479 - [rozwiązany?]
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/467 - [rozwiązany?] (tutaj bez crasha)

Problemy z AM08 - wyjaśnienia w postach - nie powinien występować (poprawki dodane w którymś z mniejszych fixów)
Wątki na forum:
viewtopic.php?f=43&t=5746
viewtopic.php?f=43&t=4900
viewtopic.php?f=43&t=3138
viewtopic.php?f=43&t=2190

Problem z przyjacielem w AM11 - dość losowy i w różnych konfiguracjach
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/514 [nierozwiązany]
Przyjaciel z Arabskiej Zagadki pomimo opisu zadań potrafi zadowolić się komorą z dowolnym silnikiem (tutaj przykład tego ze spalinówką- akcja od 3:15:20 https://youtu.be/eJ27ZJ9zNmA?t=11720)
Dodatkowa wariacja buga - nie wykrywa ciężarówek am (nie jestem pewien czy tylko syberytowej) link: https://youtu.be/poeBggJeLeE?list=PLdJm ... Kw-&t=1829 - akcja od 30:29 [możliwe, że tym razem winny jest małpolud którego nie ma z przyjacielem].

Zbyt wygórowany poziom trudności w AM12 - rozwiązany?
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/655 - [rozwiązany] zbyt losowy aby go wykluczyć
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/321 - [rozwiązany] zbyt losowy aby go wykluczyć
Jako błędy z aktywnych cutscenek nawiązałem już do tych postów wcześniej.
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/570 - [rozwiązany] to nie błąd (gracz miał kontrole nad jednostkami więc pozostałe skrypty zachowań zadziałały)

Błąd w misji AM13 - dialog na początku misji jak po wykonaniu głównego zadania - rozwiązany
Wątki na forum: viewtopic.php?f=43&t=4929 i viewtopic.php?f=6&t=4863
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/453 - [rozwiązany]
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/372 - [nierozwiązany] część tego posta dotyczy tego zagadnienia, pozostałe zostały wprowadzone w nowszych poprawkach
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/369 - [rozwiązany]
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/167 - [rozwiązany]

Błąd medalu dotyczącego Legionu w AM15
Sam skrypt mógłby być poprawiony - medal nie powinien być przyznawany za łatwiejszy wybór (przyłączenie chętnych do współpracy najemników - zwłaszcza jeśli nie byli wykorzystywani w poprzednich misjach).
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/326 - [rozwiązany]

Nadgorliwe Przymierze w AM15
Przyczyna i rozwiązanie zaproponowane w poście.
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/325

Nadgorliwi Arabowie w AM15
Przyczyna i rozwiązanie zaproponowane w poście. - trochę przydługi zaproponowany alternatywny timer - skróciłbym do 5 s (przy okazji należałoby implementować go poza standardowym warunkiem wyzwolenia zdarzenia nie zastąpić go całkowicie)
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/324 - [rozwiązany]

Inne błędy AM15
Nawiązuję do tematu "Dwa błędu w misji Am15" (viewtopic.php?f=43&t=6168)
Pierwszy da się rozwiązać tylko dodając wszystkie niezapełnione wyjątki (wariacje) potencjalnych naukowców lub ustawiając stałą postaci które są posiłkami w tym zdarzeniu.
Drugi to niestety za słabo rozwinięty skrypt. Obecnie (nie jestem pewien co do SoSa) jedynym wymogiem aby dialog ze schwytaniem Petera 'zaskoczył' jest pozbawienie go współpracowników a on sam 'musi żyć'.

Błąd postaci w RU07
Problem nie występuje w nowszych patchach.
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/307 - [rozwiązany] Xavier 'umarł nie całkiem' (1 z 2 portretów jest martwy) (bug może mieć wpływ na znikające postaci później w tej samej kampanii)
Inne nawiązanie: https://youtu.be/_O5P7wrt7EA?list=PLFRM ... dx-&t=7780 - akcja od 2:09:40

Crash w RU08
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/311 - [do zamknięcia] prawdopodobnie nieaktualne
Prawdopodobna przyczyna: zbyt długi czas spędzony na mapie lub przekroczony któryś z innych limitów. - zbyt losowe żeby to naprawić.
Inne rozwiązania zaprezentowane tutaj: viewtopic.php?f=43&t=6059
Możliwe nawiązania/ rozwiązania:
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/234 - [rozwiązany]
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/205 - [rozwiązany]
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/178 - [do zamknięcia]

RU08 - nie można wypuścić Heike
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/177 - [rozwiązany] wszystkie niezbędne wyjaśnienia w komentarzach posta

Błąd Ru12 - zielona baza pozostaje neutralna
Błąd najprawdopodobniej wynika z braku wcześniejszego dialogu z jej dowódcą - nieudana próba rushu / speedruna.
Potencjalne rozwiązanie to wymuszenie tego dialogu we wszystkich wariacjach - nie tylko standardowych, które zaimplementowali twórcy.
Błąd zgłoszony na forum tutaj: viewtopic.php?f=43&t=5748 - w wątku pojawiają się propozycje innych rozwiązań.
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/495

Znikające postaci w kampanii rosyjskiej
Nieznana przyczyna może 'skorumpować' pliki zapisów gry lub kampanii.
Dość ciężko będzie to wyeliminować ze względu na dość losowe/ wybiórcze występowanie.
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/216 - [nierozwiązany] misja 15
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/31 - [rozwiązany?] misja 14

Różne błędy w misji RU14
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/214 - [rozwiązany] tutaj jak poniżej z tym, że temat zamknięto
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/73 - [do zamknięcia] skargi głównie na poziom trudności (poprawiony w nowszych patchach i SoSie)

'Zbyt wysoki poziom trudności' RU12a
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/329 - [do zamknięcia] to nie 'bug' - to jedyna misja w której pomimo braku timera poziom trudności rośnie wraz z upływem czasu - perełka wśród innych gier i majstersztyk (przerasta poziom SC o 2 głowy ;))!
Poziom trudności jest w porządku nawet jeśli czasem trzeba zacząć misję od początku.
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/328 - [do zamknięcia] to nie 'bug'
Medale są dobrze ustawione
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/282 - [rozwiązany] tutaj najprawdopodobniej spawn'y wrogów narastające zabudowanym przejściem (to inny błąd - zgłoszony tu:)

'Zbyt wygórowany poziom trudności' w AM/RU13a
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/220 - [rozwiązany] opis w wiadomości

'Zbyt wygórowany poziom trudności' medalu w AM/RU14a
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/322 - to nie błąd (najwidoczniej autor nie stosuje poprawnie taktyki)

'Sprzymierzeni wrogowie' w AM/RU15a
To nie błędy tylko oskryptowanie misji - ja bym tutaj nic nie downgrade'ował
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/431 - wrogowie nie dzielą pola widzenia tylko priorytetują ataki na gracza
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/157 - [rozwiązany] brak produkcji czołgów u wrogów
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/156 - [rozwiązany] prośba o wzmocnienie skryptów amerykanów
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/155 - [rozwiązany] propozycje poprawek
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/154 - [rozwiązany] wszystkie niezbędne wyjaśnienia w komentarzach posta

Technologie łączące elementy różnych nacji w AM/RU15a
Osobiście polecałbym tego nie naprawiać bo w tym przypadku świetnie wpisuje się w LOREową wizję misji - poza tym 'bug' jest ewidentnie wymuszany [zaznaczaniem kilku/nastu budowli produkcyjnych?].
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/152

Błąd konstrukcji rakiety syberytowej
Wystarczy dopisać wyjątek do konstrukcji broni na wieży.
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/215 - na wieżczce wymaga tylko rozszerzenia syberytowego fabryki

Bugi radz. artefaktu (niemożliwość użycia przy wyraźnej chęci lub rozkazie) w tym gameplay'u (https://youtu.be/gnMaHRFYmjw?list=PLdJm ... Tq3&t=1793 - akcja od 29:53) są najprawdopodobniej (od zawsze) spowodowane brakiem warunku / wymogu badań nad syberytem #3 [jeśli byłby to jedyny wymóg nic złego/ błędnego nie miałoby się prawa zadziać],w filmiku przyczyną może być późniejsza rozbudowa laba (co w jakiś sposób przerywa skrypt) ewentualnie nadużywanie aktywnej pauzy.


Zanim zamieścisz nowy post sprawdź czy nie było już czegoś podobnego;


Mniejsze poprawki i błędy już rozwiązane:

https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/624 - [do zamknięcia] nerf zaawansowanego podwozia - powinien być już dostępny w grze
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/612 - Ru05, Ru06, AM15
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/606 - Ru12a - Achiv conditions fix
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/594 - Ru02, Ru03 - Dangerous oil barrels
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/593 - Ru02 - Bielkov tank bug
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/592 - Ru12 - Platonov freeze
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/587 - poprawki dla misji AM02 (najprawdopodobniej zaimplementowane w nowszych patchach)
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/586 - poprawki dla misji AM/Ru15a (najprawdopodobniej zaimplementowane w nowszych patchach)
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/585 - poprawki dla misji AM/Ru15a (najprawdopodobniej zaimplementowane w nowszych patchach)
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/584 - kolejna poprawa skryptów RU03
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/582 - kolejna poprawa skryptów RU02
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/578 - poprawa skryptów AM11
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/577 - kolejna poprawa skryptów AM09
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/575 - poprawa skryptów RU08
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/574 - poprawa skryptów RU07 (przy okazji jest błąd numeryczny w tytule i w opisie)
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/573 - poprawa skryptów RU03
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/572 - poprawa skryptów AM09
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/571 - poprawa dialogu i cutscenki preAM11 wersji pol (błąd wydaje się losowy i występuje tylko na najwyższym poziomie trudności dlatego ze względu na doświadczenie 'mordowanemu żołnierzowi' zdarza się przeżyć 1wszy atak)
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/569 - [rozwiązany] naprawa możliwości pozbycia się Platonowa w RU02
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/568 - poprawa skryptów tekstur (podobnie jak z blokiem maksymalnej wysokości - wątek 448)
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/533 - Ru 04, 05, 08, 10 fixes
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/526 - Ru 06, 12a fixes
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/525 - Ru 03, 11, 13, 14, 15 fixes
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/524 - Am 03, Ru 02, 03, 05, 08 fixes
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/513 - Fixes for Ru05
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/512 - pomniejszy fix (auto grzebanie martwych żołnierzy w AM06 i możlliwość uratowania 1go)
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/510 - brak spawnów we wrogiej bazie jeszcze bardziej ułątwia i tak już łatwą 'podstawkę'
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/563 - Am10_cont - invalid chassis - - z cutscenek i rozgrywki znikają kolejne potworki (jak niżej)
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/503 - Bug in AM#10 - z cutscenek i rozgrywki znikają kolejne potworki (jak niżej)
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/502 - Fixes for Am09 - z cutscenek i rozgrywki znikają kolejne potworki (jak niżej)
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/498 - fajnie dostrzec, że są jeszcze puryści tej gry którym przeszkadzają potworki typu hg na średnim kołowym ;)
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/452 - AM09, AM10, RU03, RU11 fixes
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/451 - poprawa namierzania celów pojazdów
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/446 - pomniejsze poprawki: RU 02,06,07,11
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/378 - brak spawn'a Fergusson w AM06
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/437 - [do zamknięcia] to wina edytora - błąd nie pojawia się w grze
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/309 - problemy z przejmowaniem budynków w RU02
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/306 - najemnicy przechodzący do kolejnych misji
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/303 - kilka poprawek dot. wymogów medali w RU12a
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/282 - problem z liczbą wrogich bazook'erów w RU12a (glitch prawdopodobnie wymuszony zabudowaniem drogi składem...)
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/166 - naprawa błędu z nieprzytomnym kierowcą
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/45 - brak medalu w AM05 (błąd nie powinien występować w nowych wersjach)
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/32 - trochę humoru [dotyczy też 355]
https://bugs.owsupport.com/originalwar/issues/516 - Sali buntuje się przed naprawianiem cudzego moda :D
Post Reply