AGB - Dyskusja ogólna

Alternative Game Balance mod
User avatar

Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2591
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: AGB - Dyskusja ogólna

#16

Post by Antitheus » Wed Apr 27, 2011 1:17 am

Pomek, last warn. Za kolejne głupie teksty dostaniesz trzecie ostrzeżenie i tym razem rozstaniemy się na pełen miesiąc - nikt ci bana za płacze na pw nie zdejmie tym razem. Spam usunięty.

User avatar

Mari
Community Veteran
Community Veteran
Poland
Posts: 257
Joined: Sat Dec 02, 2006 10:32 pm
Contact:

Re: AGB - Dyskusja ogólna

#17

Post by Mari » Mon Dec 30, 2013 5:14 pm

Co z modem?
Do you not know that you are a temple of God and that the Spirit of God dwells in you?If any man destroys the temple of God, God will destroy him, for the temple of God is holy, and that is what you are. 1 Kor 3,16-23

User avatar

Topic author
Nitek
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 1040
Joined: Mon Apr 13, 2009 4:13 pm
Location: Białystok
Contact:

Re: AGB - Dyskusja ogólna

#18

Post by Nitek » Mon Dec 30, 2013 8:53 pm

Nie żyje, tak jak wszystkie moje produkcje. Scena również jest martwa.

Sporo osób może się ze mną nie zgodzić, ale gdyby taki mod powstał (oczywiście musiałby być dobrze zrobiony) najpóźniej w okolicach 2009-2010, scena OW wyglądałaby całkowicie inaczej. Nie chodzi mi tylko o same zmiany w statystykach czy umiejętnościach podstawowych u ludzi. Chodzi mi o zmianę wszystkiego, na co pozwala OW bez kodu źródłowego, w celach balansu gry.

Moim zdaniem scenę OW po części zabiła meta (wyjaśnienie co oznacza metagaming). Przez wiele lat meta się zmieniała, mimo że patche nie wprowadzały zmian w balansie. Niestety w pewnym momencie w grze na zasadach CB (częsciowo na CW również, ale mówię teraz o momencie, kiedy scena jeszcze jakoś się trzymała - wtedy grało się głównie CB) wyglądało to tak (chcę zaznaczyć, że moją opinię bazuję na patchu 1.10b, czyli stare zasady Build Up Time:
Gra USA polegała na ciągłym expieniu mechaników + mass HG.
Gra Ruskimi wyglądała inaczej w zależności od team compu:
1. RU + (1 lub 2) AM vs taki sam skład:
Na samym początku Rosjanie grają w zasadzie SW i badają oraz produkują długie rakiety dla ludzi z zespołu, żeby ci mogli expić mechów. Później dochodzą spowy, behemoty z watahą mechów naprawiających je, rakiety/HG, teleporty i jeszcze więcej SW.
2. RU + AM vs 2xAM:
Jeżeli przetrwamy pierwsze 25-30 minut, rusek w zasadzie sam może skończyć tą grę. Swego czasu z Fajfim graliśmy sporo 2v3 i 2v4 taką kombinacją. Wygrywaliśmy z ludźmi, którzy byli dosyć niezłymi graczami (nie mówię o prawdziwych wojownikach jak np. Tupac :D )
3. RU vs AM:
Bronimy się przed mass rakietkami + snajperkami. Do 10. minuty 2x koszary, 2x dźwig ~1.8 spowa na manualach z małpami (brakowało syberytu, żeby równo w 10. minucie mieć 2 spowy, zanim przeciwnik przyjedzie były jednak gotowe). Za badań 2x uzbro, 2x postawowe. Po dziesiątej minucie z badań to 2. czasoprzestrzenne, 1. syb. IIRC jeżeli nie popełniłem błędu (np. postawiłem koszary w złym miejscu) to ani razu nie przegrałem takiego pojedynku. Pamiętam jednak, że wymyśliłem jakąś taktykę dla AM, dzięki której rusek mógłby się zesrać, a i tak nie wybronił by ataku. Niestety nigdy dobry jako AM nie byłem i nie potrafiłem teorii wykorzystać w praktyce.
4. RU vs RU:
Wygrywa ten, kto da radę postawić wyjście teleportu w bazie przeciwnika.

Pewne rzeczy w patchu 1.11 mogły się zmienić, raczej na niekorzyść Rosjan. Nie wiem jednak, gdyż zakończyłem przygodę z OW przy 1.10b.


Wracając jednak do AGB: Na początku dużo nie zmieniłem - początkowo próbowałem buffować to, co było nieużywane (lekkie i średnie pojazdy, laser) oraz chciałem ustalić konkretne role dla broni. Działa stały się słabe na ludzi, za to gatlingi bardzo przyjemnie kosiły ludzi. W końcu inne podwozia niż zaawansowane u AM zaczęły mieć sens. Ciężkie gąsienice były nadal wolne, ale również bardzo wytrzymałe. Średnie (zarówno gąsienice jak i te na zwykłych kołach) również dostały buffa na wytrzymałość. Zaawansowane podwozie kosztowało 20 skrzyń więcej - wymagały również dodatkowego badania (które również planowałem wydłużyć, ale do balansu badań nie doszedłem) i nie były tak wytrzymałe jak ciężkie gąsienice.
Podczas testów zagrałem kilkanaście gier (głównie z Martem, jeżeli o kimś zapomniałem, a też sporo z tym kimś grałem - przepraszam, sporo czasu minęło) i taka gra była naprawdę świetna.

Niestety mod umarł, a miał ogromny potencjał. Wymagał nie tyle pracy, co ogromnej ilości testowania. Zbyt wielu chętnych nie było, ale gdyby mi naprawdę zależało na tym - wtedy pozyskałbym wystarczającą ilość osób. Biorę winę na klatę.

Niestety, ale oprócz beznadziejnego balansu, gra borykała się z kilkoma innymi problemami:
1. Utraty synchronizacji
2. Mała scena multiplayer
3. Brak wsparcia ze strony Altaru (gdyby nie Stukacz to już 5 lat temu nikt by w to nie grał)

W każdym bądź razie możliwe, że po sesji, czyli w marcu, poświęcę trochę czasu OW i dokończę kilka spraw (w końcu jak już mnie wywalą ze studiów to będę miał dużo wolnego czasu xD). Niestety w życiu różnie bywa i pewnie jak zwykle gówno wyjdzie, ale warto być dobrej myśli :)


Łooo Jezu, wall of text crits you for over 9000 damage.

User avatar

Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Posts: 4035
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: AGB - Dyskusja ogólna

#19

Post by Serpent » Mon Dec 30, 2013 9:23 pm

Mało kto gra w multi, tym bardziej mody multi więc o czym tu gadać xd
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak

User avatar

YuriStriatov
Site Administrator
Site Administrator
Cuba
Posts: 1448
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:02 am
Contact:

Re: AGB - Dyskusja ogólna

#20

Post by YuriStriatov » Tue Dec 31, 2013 1:33 am

I tak jedna rzecz przewazajaco multi zabila: synchry i lagi. AB jako jedyna sprawdzona competitive mapa i zjechany balans miedzy AM i RU (nie wspominajac kompletnie arabow ktorymi tylko SW, mirror albo przeciwko noobom jesli biora AM/RU da sie zagrac).

Co nie zmienia faktu ze ostatni OW weekend byl sukcesem, reklama przez FB sie sprawdza (dzieki antiemu), tak ze jak bys zrobil jako tako gotowa wersje moda gdzie da sie grac AM, RU i AR w roznych stylach turniejowo (czyli na rownym polu walki), zrobilibysmy nastepny turniej na moda i moze by scena troche odzyla. W koncu nic tak nie przyciaga aktywnosci jak aktywnosc.

Moze nawet sierp by jakas mape turniejowa na 1v1 zarzucil :P
Image

User avatar

Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Posts: 4035
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: AGB - Dyskusja ogólna

#21

Post by Serpent » Tue Dec 31, 2013 1:48 am

Tak Jurek, event był ok ale te synchry... mnie szlag trafił jak przy 3 grze 5 raz synchra padała. Gadałem coś z Gothukiem o petycji do bohemi, pewnie nic to nie zmieni ale trzeba było coś wysłać że Stuck sie owala i nic nie robi.

Gdyby kod gry był upubliczniony to kto wie...
Moze nawet sierp by jakas mape turniejowa na 1v1 zarzucil :P
Mogę tylko nawet najlepsza mapka nic nie zmieni ws. synchry.

PS: Pamietasz jak zapodałem wam mapkę jakieś 2 lata temu co Radzio mówił że doda do patcha? Ciekawe co się z nią dzieje po pewnie zaginęła w czeluściach internetu.

___________________________________________________________
Jak chcecie jakieś mapki do turniejów to dla mnie to żaden problem. Potrzebny mi tylko jakiś szkic, ogólny zarys no i założenia mapy bo ciężko ją zbalansować pod wszystkie nacje.
Jak da się za mało czasu to Arab wygra, jak za dużo tu Rusek się skampi a Amerykan nawali hg ze aż ziemia się trzęsie. Dlatego to by musiałby być mapki pomyślane z głową. Ja od siebie mogę zapewnić w miarę jakościowe mapki (z animacjami oczywiście ;) ).
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak

User avatar

YuriStriatov
Site Administrator
Site Administrator
Cuba
Posts: 1448
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:02 am
Contact:

Re: AGB - Dyskusja ogólna

#22

Post by YuriStriatov » Tue Dec 31, 2013 2:22 am

Pewnie mam ta mape na dysku gdzies. Poszukam i zalacze.
Image


Anarchy
Site Moderator
Posts: 1283
Joined: Thu May 03, 2007 11:02 am
Contact:

Re: AGB - Dyskusja ogólna

#23

Post by Anarchy » Wed Jan 01, 2014 1:36 pm

Nitek, za krótko na scenie byłeś, żeby widzieć, jakie tu zmiany zachodziły. Taka stagnacja stylu gry i zasad to okres raczej późne 2010, wczesne 2011 i była raczej powodem wymierającej sceny. Jeśli ktoś grał, to były to te same osoby ciągle. Prawdziwym powodem śmierci sceny było bardzo słabe wsparcie techniczne, tysiące synchr, bugów, brak nowinek (ciekawostka - kiedy wyszło CB, przez kilka tygodni liczba postów dziennie przekraczała 100 dziennie).

Scena ma jeszcze szanse na odżycie, 'wystarczy' na początek przepisać multiplayer pod kątem eliminacji synchr (od biedy: wprowadzić system sejwów multi, które by się wczytywało po synchrze), a wtedy pójdzie już z górki.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest