Original War 2 (?)

To, co nie pasuje do pozostałych kategorii, ma swoje miejsce tutaj.
User avatar
Incantatoris
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 409
Joined: Sun Sep 13, 2009 6:13 pm
Location: Poland
Contact:

Original War 2 (?)

Post by Incantatoris »

Ostatnio zająłem się tworzeniem modyfikacji gry Warcraft III. Miało to być przeniesienie Original War na silnik W3. Nie powiem - szło dość fajnie. Duże możliwości modyfikacji w dziecinie łatwy sposób. Udało mi się stworzyć profesje, dostosować kamerkę, zmienić (i zmniejszyć) teksturki, bardziej przypominające te z Original War (czyt. mniej "cukierkowe"). Tak samo zrobiłem parę technologi.
Podsumowując: ogólnie sprawa łatwa i przyjemna do robienia. Nie próbowałem bardziej "skomplikowanych" rzeczy, jak np. zmiana interfejsu, próba dodania pauzy za pomocą spacji, ani też układania zadań (kolejek), jednakże myślę, iż byłoby to niemożliwe.
W sumie, to dopiero uświadomiłem sobie to tej nocy. Byłem już trochę zdenerwowany, że cała praca pójdzie się j**ać.. no cóż. Po chwili zastanowienia przypomniałem sobie o nowej produkcji Blizzarda, a mianowicie: Starcraft II. Pomyślałem, iż warto poświęcić trochę czasu i poszukać informacji nt. możliwościach edytora owej gry. Właśnie dochodzę do tematu tego wątku, a mianowicie: jest możliwość stworzenia drugiej części OW w postaci modu SC. Nie dostałem się na beta, więc sam nie mogę wypróbować edytora, ale komentarze są jak najbardziej pozytywne. Na dodatek Blizzard sam pokazał całemu światu, na imprezie Blizzcon 2009, że oddaje graczom wspaniałe narzędzie. Mamy tutaj filmik, prezentujący możliwości owego edytora:
http://www.youtube.com/watch?v=joNPrnY4 ... r_embedded#!
Jestem oczywiście świadom, że stworzenie w ogóle innej gry nie będzie polegało tylko na klikaniu myszą, ale tutaj chodzi o (całkowitym) zmodyfikowanie jednostek oraz budynek. Poza tym zostają te bardziej skomplikowane rzeczy, które wymienilem wyżej. Jak widzimy, zmiana interfejsu oraz umożliwienie zatrzymywania gry za pomocą spacji jest jak najbardziej możliwe. Przy większym wysiłku, można też zrobić (w tym przypadku: wklepać kod) ustawiania kolejek.
Dla swojej poprzedniej modyfikacji poświeciłem dość dużo czasu. Nie chodzi mi, o siedzenie przed komputerem i zabawy edytorem. Mam wykonanych trochę artów ołówkiem, zaplanowanej fabuły, wymyślonych "udoskonaleń" (np. wywracanie pojazdów za pomocą specjalnej amunicji) etc. Może całej fazy projektowej jeszcze nie ukończyłem, ale parę kroków w tym kierunku zrobiłem.
Wracając na Ziemie: nie wszystko jest takie kolorowe. Po pierwsze: cena. Gra premierowo ma kosztować 200zł (!) i to na dodatek tylko 1/3 całej gry. Ale to nie powinno robić nam problemu. Druga sprawa: nie wiem czy nowy edytor jest tak samo przyjazny w użytkowaniu. Być może to drugi SDK silnika Unreal III, w którym miałem okazję się bawić i muszę przyznać, iż jest to skomplikowana sprawa. Trzecia: nie wiem też jakie są warunki korzystania (licencja) dotycząca narzędzia. Tutaj prośba, aby osoba, która załapała się na najnowszą beta, wysłała mi dokument. Co prawda, mój angielski trochę kuleje, ale z słownikem w ręku i chęciami, uda mi się rozszyfrować licencje. Rzecz jasna, może się znajdzie ktoś, kto będzie chętny pomóc. Podzielony dokument na dwie części, na pewno szybciej pojawi się w zrozumiałej wersji dla zwykłych, polskich zjadaczy chleba.
Wyślę wiadomość dla Xero Rozbójcy oraz Backero, którzy - z tego co wywnioskowałem - mają edytor Starcrafta. Najlepiej aby sami się wypowiedzieli tutaj i napisali, co sądzą o tym. Jeżeli ktoś będzie chciał pomóc w tłumaczeniu wyżej wymienionego dokumentu, proszę się nie krępować ; ) Tylko zamiast zaśmiecać miejsce w tym temacie, niechaj to zrobi na PW.
To chyba tyle w temacie. Możecie już komentować ;] Jeżeli pomysł się przyjmie (w co nie wątpie) oraz warunki korzystania będą korzystne, to można by pomyśleć nad utworzeniem grupy modderskiej. Póki co, nie piszcie "co by można było zrobić", albo "ja moge pisać dialogi" etc. Tylko komentarze do samej idei.

EDIT: Moje cop-arty nie zostaną udostępnione. Tak samo niedokończona wersja moda OW do Warcrafta III. Nawet nie piszcie.
You're mom is hot. Ok. frack it. I lied. What you gonna do?!
Image
Czerpię wiedzę z Internetu. Krzywdzę sam siebie.
User avatar
Nitek
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 999
Joined: Mon Apr 13, 2009 4:13 pm
Location: Białystok
Contact:

Re: Original War 2 (?)

Post by Nitek »

Swego czasu bawiłem się w modowanie W3. Edytor Starcrafta jest po prostu bardziej rozbudowany. W W3 jest coś takiego jak JASS - ma znacznie większe możliwości niż zwykłe GUI. Nie bawiłem się edytorem SC2, ale jestem pewny, że będzie się dało odwzorować większość elementów gry.

Jeżeli chodzi o licencję. Nie masz korzyści finansowych z tej mapki, więc nie musisz mieć praw do gry Original War. Nie masz korzyści finansowych z tej mapki, więc możesz sobie modować co Ci się żywnie podoba.
User avatar
YuriStriatov
Site Administrator
Site Administrator
Cuba
Posts: 1395
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:02 am
Contact:

Re: Original War 2 (?)

Post by YuriStriatov »

No, SC2 bedzie mialo wlasny jezyk skryptowy (Galaxy). Tak wiec jeszcze wieksze mozliwosci niz w W3 co jest w sumie trudne do ogarniecia wyobraznia, bo ja nie wiem czego nie da sie juz w W3 zrobic.

Tak czy inaczej pomysl solidny, tylko ze stawiam ze przede wszystkim z modelami bedzie problem.
Image
Anarchy
Site Moderator
Chad
Posts: 1223
Joined: Thu May 03, 2007 11:02 am

Re: Original War 2 (?)

Post by Anarchy »

Pomysł Altaru to jest, doczepić się mogą..
User avatar
YuriStriatov
Site Administrator
Site Administrator
Cuba
Posts: 1395
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:02 am
Contact:

Re: Original War 2 (?)

Post by YuriStriatov »

Tylko jak bedziemy chcieli kase smigac za to. Inaczej maja to gdzies.
Image
User avatar
Incantatoris
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 409
Joined: Sun Sep 13, 2009 6:13 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Original War 2 (?)

Post by Incantatoris »

@Nitek: Napisałem Tobie o tym już na IRC o tym, ale napiszę jeszcze tutaj, aby inni wiedzieli o co mi chodzi z tymi warunkami korzystania:
Raczej chodzi mi o to, aby m.in wiedzieć czego nie można, a co można. Nie wiadomo co tam jest napisane. Blizzard może przecież wymagać, aby modyfikacje były o tematyce Starcrafta.
Znamy jeszcze przykłady innych firm, które niewiadomo co powypisywali w regulaminach/licencjach. Podam przykłady:
- Popularna Nasza-Klasa, teraz znana jako n-k. Ostatnio była zmiana regulaminu na owym serwisie. Ktoś z was to czytał? Nie? Ciekawe zmiany tam wprowadzili, bo po jego zaakceptowaniu zgadzamy się np. na dowolne dysponowanie naszymi danymi i zdjęciami przez spółke "Nasza Klasa Sp. z.o.o". Mogą od teraz używać waszego nazwiska np. do reklamy. Kiedy i gdzie będzie chciała.
- Microsoft i jego Vista. Była "afera", że w licencji, była wzmianka o tym, iż mogę (a nawet, że będą!) pobierać dane o tym jakie dokumenty przyglądaliśmy, jakiej muzyki, filmów odtwarzaliśmy etc. Nie wiem czy nadal mają do tego prawo.
- Apple.. raczej to dotyczy tylko programistów. Sklep Apple ma "tajny regulamin", który w praktyce nakłada na programistów tylko obowiązki, a Apple może w każdej chwili cię wydymać.

@Yuri: z tego co wiem, to w W3 nie da się zmienić interfejsu. Widziałem filmik modyfikacji Warcrafta, która zmieniała grę na shootera. Co zauważyłem, dolny panel został (praktycznie) nienaruszony. Co do modeli - tak, najwięcej pracy będzie z grafiką. Nie ważne czy 3D czy 2D. Będzie na pewno dużo roboty. Na razie nie koncentrujmy się na tym, co będzie trzeba zrobić albo jak, tylko na samym pomyśle i możliwości jego wykonania.

EDIT: Znalazłem przykłady języku skryptowego Galaxy z Starcrafta. Proszę oglądać:

Przykład #1:

Code: Select all

unit AIEarlyDefScoutZerg (int player, unit prev) {
    unit obs;
    
    if (!AIGetFlag(player, e_flagsEarlyDefScout)) {
        return c_nullUnit;
    }
    if (UnitGetType(prev) == c_ZU_Overseer) {
        return prev;
    }
    obs = AIGrabUnit(player, c_ZU_Overseer, c_prioScout, null);
    if (obs) {
        return obs;
    }
    if (UnitGetType(prev) == c_ZU_Zergling) {
        return prev;
    }
    obs = AIGrabUnit(player, c_ZU_Zergling, c_prioScout, null);
    if (obs) {
        return obs;
    }
    if (prev) {
        return prev;
    }
    return AIGrabUnit(player, c_ZU_Drone, c_prioScout, null);
}
Przykład #2:

Code: Select all

bool AIWaveNeedClearObsUnits (int player) {
    unit obstruction = null;
    wave waveClob = null;
    wave waveAtck = null;
    int countClob = 0;
    int countAtck = 0;
    int evalAtck = 0;
 
    // Check global option
    if (AIGetFlag(player, e_flagsClearObs) == false) {
        return false;
    }
 
    // Don't clear obstructions in the first 10 minutes (leaves the AI too open to being rushed)
    if (AIGetTime() < 600) {
        return false;
    }
 
    // See if there is any obstruction
    obstruction = AIGetObstruction(player);
    if (obstruction == null) {
        return false;
    }
 
    // See if the clear obstruction wave is already full
    waveClob = AIWaveGet(player, c_waveClearObs);
    countClob = AIWaveUnitCount(waveClob);
    if (countClob >= 4) {
        return false;
    }
 
    // If the attack wave is getting weak, keep units available for it instead
    waveAtck = AIWaveGet(player, c_waveAttack);
    countAtck = AIWaveUnitCount(waveAtck);
    evalAtck = AIWaveEvalRatio(waveAtck, c_evalRange);
    if (countAtck > 0 && evalAtck < 80) {
        return false;
    }
 
    // Yes, units are needed for clear obstruction duty
    return true;
}
Przykład #3:

Code: Select all

 void ProtossOpenGnd0 (int player) {
    AIClearStock(player);
 
    AISetStock( player, 1, c_PB_Nexus );
    AISetStock( player, 8, c_PU_Probe );
    AISetStock( player, 1, c_PB_Pylon );
    
    // around 100 resources in about 2 units
    AISetStock( player, 1, c_PU_Zealot );
    ProtossTechUp(player, 1);
    
                if (AIEnableVeryEasyStockOpen(player, c_PU_Probe)) {
                               return;
                }
 
    // around 300 resources in about 3 unit
                AIAddStringInt(player, c_PU_Stalker, 1);
                AIAddStringInt(player, AIPickFrom2(c_PU_Zealot, c_PU_Disruptor), 1);
}
Znawcą nie jestem, ale jak przeglądałem kod, to pierwszy skojarzenie: C. Na samej stronie, gdzie znalazłem te przykłady, autor także wspomniał, iż jest podobieństwa składni do tych występujących w C czy Javie. W komentarzach pisze, że Galaxy może będzie językiem strukturalnym, niż obiektowym. Ja obecnie uczę się języka C, ale póki co nie wiem czym się róźnią te dwa rodzaje.
You're mom is hot. Ok. frack it. I lied. What you gonna do?!
Image
Czerpię wiedzę z Internetu. Krzywdzę sam siebie.
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 2898
Joined: Fri Jul 28, 2006 10:58 am
Location: Bialystok, Poland

Re: Original War 2 (?)

Post by Radzio »

Łeee. Dlaczego nie obiektowym? Mają jakieś kompleksy czy co?
Dzięki obiektowości można osiągnąć o wiele więcej w krótszym czasie, niż programując strukturalnie. Łeee.
Będziemy mieli kolejny SAIL, tylko że pod składnię C, a nie Pascala.
Anarchy
Site Moderator
Chad
Posts: 1223
Joined: Thu May 03, 2007 11:02 am

Re: Original War 2 (?)

Post by Anarchy »

Pod crackowanym SC2 będzie działał edytor? Jeśli tak, to można ściągnąć.
User avatar
Incantatoris
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 409
Joined: Sun Sep 13, 2009 6:13 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Original War 2 (?)

Post by Incantatoris »

Anarchy wrote:Pod crackowanym SC2 będzie działał edytor? Jeśli tak, to można ściągnąć.
Z tego co wyczytałem i sam fakt, że udostępniane jest na torrentach SC2 wraz z edytorem, to tak, (powinno) będzie działać. Jak to się odbije na wydajności i stabilności - zobaczymy.

Co do tematy: znalazłem troche informacji nt. edytora. Niestety, jest on po angielsku, ale nic nie stoi na przeszkodzie zwykłemu Kowalskiemu, użyć google translate i próbować rozszyfrować tekst. Sam tylko przejrzałem tekst i nie mogę napisać czy są tam jakieś istotne informacje. Jest już późno, jutro musze wcześnie wstać, tak więc nie mam ochoty bawić się w tłumaczenie. Na pewno dowiecie się czegoś więcej o tym narzędziu. A oto link:
http://starcraft.wikia.com/wiki/Galaxy_Map_Editor
Podam jeszcze wymagania sprzętowe:
Windows XP SP3/Vista SP1/Windows 7
2.2 Ghz Pentium IV lub równoważny AMD Athlon
1 GB system RAM/1.5 GB dla Visty i Windows 7
128 MB NVidia GeForce 6600 GT/ATI Radeon 9800 PRO
1024x768 minimalna rozdzielczość ekranu
4 GB wolnej przestrzeni dyskowej (Beta)
Połączenie z internetem

Nie są to dość duże wymagania. Prawde mówiąc, w porównaniu z dzisiejszymi grami, które są tworzone tak, aby działały tylko na najnowszym sprzęcie, to te są naprawdę małe. Mój PCet z 2007 mieści się idealnie w tych wymaganiach. Ważna notka:
Podane wymagania mogą się jednak zmienić, co zastrzega sobie Blizzard.

@Edit UWAGA: Pełną wersje gry można już pobrać z strony Battle.net. Haczyk? Instalator nie działa do momentu kupienia elektrycznej wersji gry (sam cd-key). Tutaj cena gdzieś 170zł. Czemu o tym piszę? Warto zauważyć, że tak pobrana gra, będzie z pewnego żródła (bez wirusów etc.) i pobierze się bardzo szybko. A kto nie powiedział, że piraci też mogę z tego skorzystać..? Kwestia paru dni. Trzeba mieć konto na Battle.net.

// Nasz serwis nie popiera piractwa, cracków i innego rodzaju oprogramowania łamiącego umowy licencyjne. Radzę nie rozwodzić się bardziej w tej sprawie.
You're mom is hot. Ok. frack it. I lied. What you gonna do?!
Image
Czerpię wiedzę z Internetu. Krzywdzę sam siebie.
User avatar
Xero Rozbójca
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 391
Joined: Sun Mar 08, 2009 5:13 pm
Location: Szukaj w kioskach...

Re: Original War 2 (?)

Post by Xero Rozbójca »

Wybacz Inc, ale się pomyliłeś. Ja nie mam edytora do SC II i nawet nie zapisywałem się do beta testów ... Nie wiem skąd ci taki pomysł przyszedł do głowy :)
"Osoby, stawiające więcej niż trzy znaki interpunkcyjne obok siebie, mają problemy ze zdrowiem psychicznym."

Image
User avatar
Nitek
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 999
Joined: Mon Apr 13, 2009 4:13 pm
Location: Białystok
Contact:

Re: Original War 2 (?)

Post by Nitek »

Blizzard od zawsze tworzy gry, aby były dostępne nie tylko dla ludzi z hiper uber pro komputerami.

W W3 można zmienić interface. Fakt, że można zmieniać tylko tekstury, których układu niestety zmienić się nie da. Zawsze można się pobawić alfą.
User avatar
Incantatoris
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 409
Joined: Sun Sep 13, 2009 6:13 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Original War 2 (?)

Post by Incantatoris »

Mogę z (prawie) czystym sumieniem napisać, że stworzenie w dość łatwy sposób, Original War 2 w edytorze Galaxy jest jak najbardziej możliwe. Od strony technicznej, rzecz jasna. Choć sam nadal nie mam SC2 i samego edytora, to po przejrzeniu kilkanaście tutorials oraz dyskusji na forach, jestem pewien, iż edytor pozwala na dowolne modyfikowanie gry. Obojętnie czy to menu główne, czy też sama rozrywka - wszystko jest możliwe.
Jest tutaj niemała lista tutorials:
http://www.sc2mapster.com/api-docs/tutorials/
Zainteresowani mogą się zapoznać.

Teraz tylko czekanie na to, aż będę miał SC na komputerze albo aż Backero wyśle mi warunki korzystania. Po tym, można się zająć stroną organizacyjną.
You're mom is hot. Ok. frack it. I lied. What you gonna do?!
Image
Czerpię wiedzę z Internetu. Krzywdzę sam siebie.
Anarchy
Site Moderator
Chad
Posts: 1223
Joined: Thu May 03, 2007 11:02 am

Re: Original War 2 (?)

Post by Anarchy »

Jak coś, to ja się na to piszę, chociaż i tak wiem, że nic z tego nie będzie:P
User avatar
Backero
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 556
Joined: Thu Oct 18, 2007 5:36 pm
Location: Rzeszów/Rudnik nad Sanem/Chalupki
Contact:

Re: Original War 2 (?)

Post by Backero »

Przepraszam ze tak pozno pisze, ale ostatnio po prostu nei patrzylem na forum.
Osobiscie grzebalem w tym edytorze i przyznaje ze mozliwosci sa przeogromne. Wystarczy chocby wejsc na http://www.sc2mapster.com/ by zobaczyc jakie mozliwosci ma nowe dzielo Blizzarda. Jest mozliwosc calkowitej przemiany gry wraz z systemem sterowania, interfejsem czy grafika. Mozna nawet stworzyc system celowania jak w strzelankach. Jednym slowem Starcrafta mozna tak przerobic wlasciwie na cokolwiek (w granicach rozsadku).
U mnie masz 100% poparcia dla tego pomyslu i jezeli bede mial okazje w jakis sposob wlozyc wklad w ten projekt to z checia to zrobie.
Jezeli chodzi o system profesji i zdobywania doswiadczenia i poziomow dla kazdej z nich to na pewno da sie to zrobic. Duzym wyzwaniem byloby na pewno tworzenie pojazdow, choc z tego co widzialem to goscie pracuja (o ile juz nie skonczyli) nad czyms takim jak zmiana wygladu postaci wzgledem noszonych przez nia itemow i to moznaby wtedy wykorzystac. Tak samo dopracowacby trzeba umieszczanie kierowcow w pojazdach, a interfejs nalezaloby zmodyfikowac do znanej nam formy.
Moze troche rzeczy pewnych:
- Obracanie budynkow da sie zrobic.
- Wchodzenie i wychodzenie ludzi z budynkow rowniez ( z uwglednieniem oswietlenia w srodku).
- Modele postaci mozna zimportowac z Terran Civilian (jednostak z kampani, wiec pojawi sie w edytorze dopiero w pelnej wersji) i lekko zmienic. Animacje nie beda juz chyba wtedy problemem.
- Modele budynkow i pojzadow (tutaj naprawde duze wyzwanie, bo trzebaby zrobic modele na norme Starcrafta), choc mozna je w sumie "zlozyc" z modeli budynkow Terran.
- W multiplayer daloby sie wybierac frakcje standardowo (nie trzeba na poczatku rozgrywki jak bohaterow w "Docie".
- Mozna dowolnie manewrowac praca kamery. Mozemy kontrolowac predkosc ruchu kamery w zaleznosci od czasu, objac jednoczesnie bardzo duzo terenu, manipulowac ostroscia (delekowzroczny, bliskowzroczny) czy zmieniac intensywnosc kolorow.
- Wiele dodatkowych, czasem malowaznych i dziwnych funkcji edytora sa robione przez modderow.
- Mozna dodac wlasna muzyke.
- Mozna zrobic aplikacje otwierajaca od razu mod/mape (tylko singleplayer).
- Mozna powiazywac mapy ze soba (jak kampania w Original War).
- Stworzenie spowalniacza czasu, obszarowego miotacza ognia czy wiozki podwojnego laseru tez jest mozliwe.
- Tworzenie oswietlenia mapy oddzielnie dla jej poszczegolnych fragmentow.
- Wodzie mozna wybrac wysokosc, kolor (lub kilka), intensywnosc fal, kierunek plywu, szybkosc plywu, przezroczystosc, gestosc (!?) i mozna oddzielac woda gleboka od plytkiej (w sensie, ze mozna po niej brodzic) oraz dodac jej dodatkowe efekty (np: wybuch lawy, plywajace odlamki czegos, lilie wodne, czy jak sie to tam zwie).
Wiele tych i innych funckji bylo juz w edytorze Warcrafta III, ale ten edytor jest naprawde wielki. Trzeba jednak miec swiadomosc, ze przy takim projekcie bylby ogrom pracy.

Nie rozumiem o co chodzi z "warunkami uzycia".
Anarchy
Site Moderator
Chad
Posts: 1223
Joined: Thu May 03, 2007 11:02 am

Re: Original War 2 (?)

Post by Anarchy »

Ale to ma być 'kontynuacja', a nie przeniesienie gry na silnik SC.. Jeśli już brać się za to porządnie, to zdałoby się też pomyśleć nad nowymi jednostkami..
Post Reply