Przywitanie się

To, co nie pasuje do pozostałych kategorii, ma swoje miejsce tutaj.
Post Reply
shoter
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 13
Joined: Thu Jul 25, 2013 12:23 am

Przywitanie się

Post by shoter »

Witam! :arhello:

Jestem shoter. Serią original war interesuje się od czasów dzieciństwa. Gra zawsze była jedną z najlepszych strategii w jakie grałem.
Do założenia konta na forum przekonał mnie mod Free Builder mod od którego zaczęło się moje modzenie z original warem. W przyszłości zawodowo chciałbym zająć się programowaniem więc to nie dziwne że mnie to zainteresowało.

Wrażenia po modowaniu :
-Edytor jest niestabilny, nieintuicyjny i niszczy nerwy ;)
-nie czytałem nic o SAILu, nie lubie teori ale wygląda jak Pascal, działa jak pascal. Ogólnie toporne narzędzie.
-W jednym miejscu chciałem mieć wgląd do kodu gry i zmienić typ zmiennej która odpowiada za badania ponieważ nie tracąc nic można by było móc definiować badania 2x dłuższe. Teraz najdłuższe badanie może trwać 32767 czegoś tam.
-Wiki jest ubogie. Przydałoby się to poprawić. (Sam zaniedługo spróbuje się za to wziąć)
-Ciesze się że zeedytowałem misje tak że mi się podoba :)

Ogólnie nie czytałem za bardzo forum bo nie wiem co się dzieje i nie wiem czy to ogarnę gdy próbuje tutaj wejść. Nawet nie wiem jak to forum stoi z aktywnościa i czy ktokolwiek ten temat przeczyta ale mam nadzieje że się uda.

Mam nadzieje że fajnie spędze tutaj czas :)
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Przywitanie się

Post by Serpent »

shoter wrote:Witam! :arhello:
No hi!
shoter wrote: Wrażenia po modowaniu :
-Edytor jest niestabilny, nieintuicyjny i niszczy nerwy ;)
Gupoty gadasz ;D
shoter wrote: -nie czytałem nic o SAILu, nie lubie teori ale wygląda jak Pascal, działa jak pascal. Ogólnie toporne narzędzie.
Mi osobiście się podoba ;p
shoter wrote: -W jednym miejscu chciałem mieć wgląd do kodu gry i zmienić typ zmiennej która odpowiada za badania ponieważ nie tracąc nic można by było móc definiować badania 2x dłuższe. Teraz najdłuższe badanie może trwać 32767 czegoś tam.


Nie tylko Ty jeden :)
shoter wrote: -Wiki jest ubogie. Przydałoby się to poprawić. (Sam zaniedługo spróbuje się za to wziąć)


No nie wiem czy jest jakiś sens to robić, bo zawsze ktoś tu przyjdzie i spamuje bo nadal nic nie ogarnia.
shoter wrote: -Ciesze się że zeedytowałem misje tak że mi się podoba :)
Nie wiem co to ma do rzeczy dla ok ;D
shoter wrote: Mam nadzieje że fajnie spędze tutaj czas :)
HF! :D
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
$ushiWIR
Soldier level 5
Soldier level 5
Posts: 271
Joined: Fri Sep 25, 2009 7:54 am
Location: Poland | Bytom
Contact:

Re: Przywitanie się

Post by $ushiWIR »

shoter wrote:Witam! :arhello:
Siemka :D
shoter wrote: Serią original war [...]
OW to nie jest seria, pozdrawiam ;)
Image | Image
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Image
Zidek
Soldier level 4
Soldier level 4
Poland
Posts: 112
Joined: Wed Aug 04, 2010 9:25 pm

Re: Przywitanie się

Post by Zidek »

Seria to była jak Burłak odrzucił propozycję Gładkowa i Przymierza :)
User avatar
NexGaming27
Soldier level 3
Soldier level 3
Posts: 54
Joined: Sat Jun 01, 2013 4:47 pm
Location: Tam gdzie teraz jestem

Re: Przywitanie się

Post by NexGaming27 »

Seria to była jak Burłak odrzucił propozycję Gładkowa i Przymierza :)
Ano była. Zachęciłeś mnie żebym włączył sobie OW i zobaczył jeszcze to jeszcze raz :)

P.S
Witam na forum pana Shotera :)
https://www.g2a.com/r/originalwar - Original War - najtaniej w internecie. :)
neptyk
Soldier level 0
Soldier level 0
Posts: 3
Joined: Tue Jan 21, 2014 11:19 pm

Re: Przywitanie się

Post by neptyk »

Witam serdecznie.
Proszę o wybaczenie ze względu na mój pierwszy post,że jednak nie w tym temacie się zagnieździłem, ale widzę kilka podobnych,które mogą pasować do mojej wypowiedzi,a ta może po prostu pasować, co będzie później.
Właśnie na sam przód chcę powiedzieć,że powróciłem po jakimś czasie właśnie do tej gry, czyli OW, zainstalowałem bodajże w tamtym roku w grudniu,rzecz jasna przeszedłem całą, tzn dwie kampanie i coś mnie ruszyło, żeby zajrzeć do internetu - a być może coś się znajdzie ciekawego związane oczywiście z OW?, a muszę zaznaczyć,że brakuje mi zwykłego trybu jak Potyczka.
O i się znalazłem na Waszej stronie,troszkę pobuszowałem, znalazłem nowe łatki, a także edytor, co przedtem nawet nie miałem o nich pojęcia, chociaż można było się spodziewać, jak prawie w każdej grze,ale nadal nie było trybu Potyczka.No nic,może zrekompensuje moją gorycz właśnie Wasze mody,pobrałem kilka i zacząłem w nie grać.
(Powiem szczerze, właśnie się wahałem, czy się wypowiedzieć, ale co mi tam najwyżej mnie wyzwiecie od trolli, albo spamerów, bo nie będzie milutko.) Potem następne i jeszcze znowu kilka, zostało mi chyba dwa tylko do rozegrania,ale coś chyba już mogę powiedzieć/napisać właśnie o tych Waszych produkcjach.
Po prostu już jestem zmęczony, nie będę wymieniał tytułów, bo po pierwsze nie chcę podpadać w pierwszej wypowiedzi,a po drugie, też nie chcę cukrować,ale trzeba powiedzieć, że są te mody, nic nie wnoszące, albo z błędami, albo bardzo przegięte, albo niedokończone ,(?) co tworzy duży niesmak, chociaż mały procencik znajdzie się w miarę w porządku - tak ogólnie.
Dobrze, jeśli myślicie o rozszerzeniu sceny OW, mogę zrozumieć, że dla Was Wyjadaczy, ta gra nie przyprawia o wyrywanie włosów,ale trzeba jasno powiedzieć, że prawie każda gra nie powoduje właśnie wyrywania włosów, a co może powiedzieć niedzielny gracz jak zaczyna grać w Wasz moduł i np nie czuje w ogóle klimatu?, po prostu staje się też bardzo hermetyczna.Tym sposobem zniechęcacie do dalszych przygód w OW.Rozumiem, że ledwo co się neptyk zarejestrował, wypocił jeden post i się "straszecznie" zaczyna mądrzyć,ale proszę mi uwierzyć, nie piszę tego po złości,wiem ile zachodu, wytrwałości i czasu potrzeba na zrobienie jakiegokolwiek moda (zresztą sam sporo ich zrobiłem, ale nie do OW), tylko samemu mi też zależy na tej grze, żeby trwała jak najdłużej, bo na to zasługuje.
W sumie się już wypłakałem, może nie do końca jak to zwykle bywa, mam nadzieję, że jeszcze będzie ku temu okazja, mimo to i tak jestem pod wielkim wrażeniem, że jeszcze ta gra ma aktywne forum i na nim działa nawet spora grupka ludzi, ponieważ inne nowsze gry także i z edytorami poszły już do lamusa - troszkę właśnie można Wam zazdrościć.
Na koniec chcę się spytać o edytor (może spróbuję coś wymodzić,chociaż jak kilka razy go uruchomiłem, powiem szczerze nie powalił mnie możliwościami) i samą grę.Czy jest taka opcja dodawania własnych bibliotek?, jeśli tak, to nawet i bym się pisał np do zrobienia nowych modeli,animacji itp, itd, wtedy można by było coś wspólnie wymodzić,pozdrawiam.

P.S.
fakt, teraz za bardzo nie pasuje, te umieszczenie mojej wypowiedzi, ale przedtem gdy napisałem w innym temacie coś poszło nie tak, a nie mogłem znaleźć, więc wydaję mi się,jako debiut, niech już będzie, najwyżej przesuńcie,pozdrawiam,
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Przywitanie się

Post by Serpent »

Witaj ;d

Co do modów to się z tobą zgodzę, wiele z nich to lipa no ale jest kilka dosyć fajnych modyfikacji.

Polecam ci ten spis jeśli jeszcze go nie widziałeś:
http://forum.original-war.net/viewtopic.php?f=28&t=3852

Co do dodawania własnych rzeczy do gry to jest tu problem tej natury że nie mamy kodu gry :|


PS:
Jeśli chodzi o potyczkę to polecam moją psuedo-produkcję :mrgreen:
http://forum.original-war.net/viewtopic.php?f=28&t=3847
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Anarchy
Site Moderator
Chad
Posts: 1223
Joined: Thu May 03, 2007 11:02 am

Re: Przywitanie się

Post by Anarchy »

Większość tych modów powstała ładnych parę lat temu, kiedy modderzy mieli po 14-15 lat. Im nowszy mod tym lepszy, bo i twórcy dojrzalsi.
neptyk
Soldier level 0
Soldier level 0
Posts: 3
Joined: Tue Jan 21, 2014 11:19 pm

Re: Przywitanie się

Post by neptyk »

Serpent:

Właśnie od tego tematu zacząłem, żeby mieć jako taką orientację w co warto zagrać i co ściągnąć na początek. Mimo to wielkie dzięki za pomoc,a co do własnych bibliotek, po prostu mam na myśli także edycję oryginalnych plików.Dobrze posłużę się konkretnym przykładem.Mam nadzieję, że znasz grę Neverwinter, właśnie gra jak gra, jednym się podoba, drugim można powiedzieć w ogóle się nie podoba, ale za to jest dołączony chyba najgenialniejszy edytor z jakim się do tej pory spotkałem.Teraz, edytując kilka oryginalnych plików dodajemy własną klasę,tu będzie odpowiednikiem dodatkowa nacja.Następnie edytujemy pliki dodatkowe, które będą odpowiedzialne za umiejętności, atuty, zaklęcia itp tej klasy, a tu odpowiednikiem są technologie tej nacji i właśnie robimy własną bibliotekę/zawartość, w Neverwinter konwertujemy do pliku ".hak". Tym sposobem nie mając dostępu do kodu możemy sporo dodatkowych/własnych rzeczy sklecić.Fakt jest taki, że klasa wymaga tylko najwyżej własnych ikon i skryptów do umiejętności, atutów, zaklęć itp, a jednak w OW nacja powinna mieć swoje budynki, ale właśnie w Neverwinter też się dodaje swoje modele np broni, stworzeń, animacji, budynków itp, itd, oczywiście zamieszczając własne rzeczy w odpowiednich oryginalnych plikach.Mam nadzieję, że teraz jasno wytłumaczyłem i się pytam jak tutaj ta sprawa się przedstawia.
Oczywiście sprawdzę,ale chyba wymaga najnowszej łatki, chyba nie powinno być problemu,jeszcze raz wielkie dzięki.

Anarchy:

Wszystko rozumiem, przecież w innych grach znajdują się także i słabe, z błędami,nawet też niedokończone i dobre mody, po prostu jest duża różnorodność,tylko po jakimś czasie te właśnie złe mody są usuwane, bo jednak powiedzmy szczerze cierpi na tym wizerunek całego forum.


Pozdrawiam.
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4175
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Przywitanie się

Post by Serpent »

Możesz edytować parametry jednostek, jednak dodawanie nowych nie wchodzi w grę (nie mówię tu o broniach montowanych na pojazdy). Poza tym program do robienia animacji jest tak skopany że aż żal dupe ściska.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Backero
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 556
Joined: Thu Oct 18, 2007 5:36 pm
Location: Rzeszów/Rudnik nad Sanem/Chalupki
Contact:

Re: Przywitanie się

Post by Backero »

Między Original War a Neverwinter jest taka zasadnicza różnica, że z początku Original War nie miało wspierać w ogóle modowania. Ta możliwość udostępniono społeczności dopiero po jakimś czasie i z tego co wiem, nie bezpośrednio od twórców. Programy mogą być nieintuicyjne, a niektóre zbugowane, a większość edytowalnych rzeczy znajduje się w kodzie źródłowym, bez niego mamy ograniczone możliwości modowania. Niemniej jednak przy odpowiednim podejściu da się zmienić lub dodać nowe elementy w grze, ale nie w takim stopniu jak byśmy chcieli i nie każdy element. Możliwe jest stworzenie własnej klasy pojazdu, czy budynku, jednak wciąż na bazie istniejących już elementów, a zasadę działania takiego elementu napisać można jedynie w SAILu, co nie jest do końca fachowym podejściem. Nowej nacji nie da się stworzyć. Można edytować jedynie te istniejące lub dodawać do nich pewne elementy. Technologii nie da się edytować lub dodawać nowych, można im jedynie zmienić nazwę, ikonkę oraz dodać alternatywne działanie w SAILu, i w sumie w taki sposób edytowana jest w moim modzie nacja Arabów, która zmieniana jest na nację Niemców. Niewykluczone jednak, że w przyszłości będziemy mieć więcej możliwości co do wpływu na grę, ale nie możemy tego założyć.

Swoją drogą to witam :)
neptyk
Soldier level 0
Soldier level 0
Posts: 3
Joined: Tue Jan 21, 2014 11:19 pm

Re: Przywitanie się

Post by neptyk »

Serpent i Backero dzięki za nakreślenie i przybliżenie sprawy,cho**rna szkoda że są takie ograniczenia.A tak na marginesie, właśnie troszkę się "pobawiłem" tymi edytorami/programami i muszę powiedzieć, że chyba mnie pokonały.Trzeba powiedzieć, że do nich trzeba mieć wręcz epicką silną wolę i wytrwałość, żeby je okiełznać, po prostu kilka razy odmówiły posłuszeństwa i tak szczerze powiedzieć nie wiem jaka to przyczyna.Czy faktycznie one są takimi buntownikami,czy tylko moja niewiedza w obsługiwaniu?Dlatego mam wielki szacunek do Was, że coś w nich tworzycie, bo ja na dzisiaj mam dość tych stresów.Przypomina i kojarzy mi się edytor do Arcanum, niby fajny i nawet ze sporymi możliwościami, ale błędy mogły doprowadzić nawet do bólu włosów i paznokci, nigdy mi się nie udało dokończyć porządnego modułu, tylko jakieś małe wypierdki jeszcze można było zrobić.Podobnie było z Electronem do NWN2,fajny i też bardzo duże możliwości, tylko cho**ra był bardzo niestabilny, podobno dopiero po którychś tam łatkach poprawili stabilność, ale Wiedźmin się ukazał z edytorem Dinji, więc już nie wracałem do Electrona, zresztą są bardzo podobne do siebie, pozdrawiam.
Post Reply