Kilka niejasnych spraw związanych z kampanią

To, co nie pasuje do pozostałych kategorii, ma swoje miejsce tutaj.
User avatar

Night
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 146
Joined: Sat Jun 26, 2010 10:06 am

Re: Kilka niejasnych spraw związanych z kampanią

#196

Post by Night » Tue Sep 08, 2015 4:43 pm

Aż takie do końca głupie nie było.
Nie mniej jednak, zdarzenia w przeszłości wpływają na przyszłość.

Wrzucając lokalizator jeszcze amerykanie nie odbyli podróży i nie przenieśli syberytu, więc rosyjskiej wersji czasowej nie było. Tj. historia nie została nadpisana, więc znaleźli by go Ci sami ludzie, wiedząc, że mają go szukać. Ale już po wysłaniu i lokalizora i ludzi, przyszłość się zmienia, więc znaleźliby go naukowcy z nowej linii czasu. Wciąż amerykańscy bo jednak ameryka stoi gdzie stała raczej :).

Z jednym się zgodze, jest pewien problem z tym, kiedy teraźniejszość się zmienia. Implikuje to problem. Ale z drugiej strony, jeśli uznać istnienie wielu alternatywnych linii czasowych to problemem się staje, gdzie mogliby wrócić - każdy do swojego czasu? dziwne i nielogiczne. Wybrać też raczej ciężko. Pozostaje jedynie możliwość powrotu do tego co stworzyło ich działanie w przeszłości. Można to porównać do ślepych koryt rzek, które po zmianie biegu, powoli wysychają i końcżą się.
I tutaj właśnie mamy coś takiego co jako tako zostało przedstawione w Powrocie do przeszłości. Koryto Martego zaczęło powoli wysychać i znikać.

User avatar

Szymiew
Soldier level 7
Soldier level 7
Poland
Posts: 731
Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
Location: Królestwo Polskie
Contact:

Re: Kilka niejasnych spraw związanych z kampanią

#197

Post by Szymiew » Tue Sep 08, 2015 5:16 pm

Pozostaje jedynie możliwość powrotu do tego co stworzyło ich działanie w przeszłości.
Ano własnie.
Wrzucając lokalizator jeszcze amerykanie nie odbyli podróży i nie przenieśli syberytu, więc rosyjskiej wersji czasowej nie było. Tj. historia nie została nadpisana, więc znaleźli by go Ci sami ludzie, wiedząc, że mają go szukać. Ale już po wysłaniu i lokalizora i ludzi, przyszłość się zmienia, więc znaleźliby go naukowcy z nowej linii czasu. Wciąż amerykańscy bo jednak ameryka stoi gdzie stała raczej :).
No, to by zakładało skasowanie oryginalnej linii czasowej i śmierć mieszkańców całego wszechświata. :D
Aż takie do końca głupie nie było.
To dlaczego Marty powoli nie znikał?
edit:
Może to było wyjaśnione, ale ja te filmy oglądałem jeszcze za czasów VHS.
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
Image

User avatar

MarkedOne
Soldier level 5
Soldier level 5
Posts: 292
Joined: Wed Aug 17, 2011 12:36 pm

Re: Kilka niejasnych spraw związanych z kampanią

#198

Post by MarkedOne » Tue Sep 08, 2015 6:33 pm

Night wrote:
Wrzucali po kolei różne rzeczy, aż wreszcie wrzucili lokalizator. Wpierw normalny, potem z mocniejszą baterią, aż wreszcie zapewne takie z baterią atomową, która przetrwała to czego nie przetrwałaby zwykła i przy okazji okazało się, że odnaleziony próbnik ma teraz ponad 2mln lat.
To by powodowało paradoksy przy każdej śmierci żołnierza.


Obrazek który wrzucił Szymiew jest najbardziej logiczny i najbardziej pasuje do fabuły OW i wydarzeń które przedstawia gra.


Chociaż fizycznie to wydaje mi się, że każdy transport wstecz tworzyłby własną linię czasową. Ot taka koncepcja wieloświatów proponowana między innymi przez Hawkinga.(funkcja falowa wszechświata)
И на рассвете вперёд
Уходит рота солдат,
Уходит, чтоб победить
И чтобы не умирать.


nadwrazliwosc_zebow
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 82
Joined: Wed Jan 09, 2013 2:48 pm

Re: Kilka niejasnych spraw związanych z kampanią

#199

Post by nadwrazliwosc_zebow » Tue Sep 08, 2015 7:00 pm

MarkedOne wrote:Chociaż fizycznie to wydaje mi się, że każdy transport wstecz tworzyłby własną linię czasową.
Pisałem o tym wyżej :) Przy czym te linie czasowe, które Szymiew zaznaczył, są jakby liniami końcowymi po wszelkich modyfikacjach (= po wszystkich transportach). #2 jako linia czasowa będąca przyszłością dla Rosjan, po przeniesieniu z linii #1 wszystkich Amerykanów i Arabów i z efektami tego przeniesienia (Syberyt na Alasce), i #3 jako linia czasowa po przeniesieniu się Rosjan z linii #2 (gdzie Amerykanie i Arabowie już w przeszłości istnieli, więc oni nie przenosili się dodatkowo do linii #3). Widzimy po prostu efekt końcowy całej tej zabawy czasem.

User avatar

Szymiew
Soldier level 7
Soldier level 7
Poland
Posts: 731
Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
Location: Królestwo Polskie
Contact:

Re: Kilka niejasnych spraw związanych z kampanią

#200

Post by Szymiew » Tue Sep 08, 2015 7:14 pm

Wasze posty skłoniły mnie do przemyślenia tej teorii "nowa linia czasu dla każdego transportu". Dajmy, że do przeszłości wysyłamy Jurka. Jurek jest sam. Potem wysyłamy Zenka, który trafia tam wcześniej niż Jurek. W rezultacie mamy chyba dwa nowe światy:
- Ten który był pusty i przybył do niego Jurek.
- Ten w którym Jurek przybył i spotkał Zenka, który już tam był wcześniej :D :D

Osobiście skłoniłbym się tylko ku temu ostatniemu i uznał, że Jurek musi spotkać będącego tam już Zenka, bo nie jest w stanie zapobiec wysłaniu Zenka w przeszłość. Czyli komunikacja Jurka z jego bazową przyszłością byłaby niemożliwa, a przeszłość nowego świata zdeterminowana przez wydarzenia następujące po wysłaniu Jurka.

What do you think? xD
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
Image

User avatar

Night
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 146
Joined: Sat Jun 26, 2010 10:06 am

Re: Kilka niejasnych spraw związanych z kampanią

#201

Post by Night » Tue Sep 08, 2015 8:29 pm

Spróbuję inaczej. Wyobraźcie sobie stojące przed wami pudełko. Jesli coś do niego wrzucicie to pojawi się dzień wcześniej w tym samym miejscu w którym stoi teraz pudełko.

Wsadzacie więc do pudełka piłkę i teraz mogą zdarzyć się dwie rzeczy.

1) Ponieważ teraźniejszy dzień jeszcze się nie wydarzył i nie było wysyłania w przeszłość piłki to jej wczoraj nie mieliśmy, ale po tym zdarzeniu, historia się nadpisuje i ja wysyłający tą piłke w przeszłość, mam nadpisywaną pamięć, gdzie doszło do wydarzenia, a więc już wiem, że tą piłkę wczoraj widziałem. Raczej nie jest możliwe zarejestrowanie tej zmiany. (taka rejestracja zmiany miała natomiast miejsce w Efekcie Motyla).

Osobną możliwością tego wariantu jest niemożliwośc zarejestrowania, że piłka jednak się wczoraj pojawiła, bo "coś". Wersję takiego przypadku mieliśmy w filmie Project Almanac, gdy wysłano minute w przeszłość samochodzik, który pojawił się kilka metrów dalej, cżęściowo w ścianie odkryli go dopiero po tym zdarzeniu. Gdy jednak sami powracali do przeszłości to nadpisywali rzeczywistość i wszystkie późniejsze wydarzenia, tak, że wiele rzeczy było dla nich nowych.

2) Ponieważ nie ma znaczenia, że dzień teraźniejszy jeszcze się nie wydarzył to już wczoraj tą piłkę widziałem - przeszłość doświadczyła już zdarzenia powiązanego z działaniem z przyszłości. A więc niezaleźnie od tego co zrobię, to to już się wydarzyło.

Względem lokalizatora, obie możliwości wydają się tak samo prawdziwe. Ale jeśli weźmiemy pod uwagę zdarzenia, które już wpływają na zmianę czasu to pozostaje tylko pierwsza możliwość.

Dochodzi tylko kwestia tego, że nie wszyscy są wysyłani w jednym momencie, a więc wspomniane wysychające koryta rzeki.


Natomiast oczywiście każdy spotka każdego w przeszłości niezależnie od tego skąd jest wysyłany, bo punkt w przeszłości jest styczny i dopiero od niego moga odchodzić różne odnogi - im dalej w czasie tym bardziej zmienione.

User avatar

Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4086
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Kilka niejasnych spraw związanych z kampanią

#202

Post by Serpent » Tue Sep 08, 2015 8:33 pm

Ale dyskusje się tu toczą :D

Powiem tak, moim zdaniem nie ma sensu się rozwodzić jak twórcy chcieli to zrobić. Grunt że mamy wolną fabularną rękę do tego. :P
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak

User avatar

Szymiew
Soldier level 7
Soldier level 7
Poland
Posts: 731
Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
Location: Królestwo Polskie
Contact:

Re: Kilka niejasnych spraw związanych z kampanią

#203

Post by Szymiew » Tue Sep 08, 2015 9:15 pm

Trochę beka z nas jeśli podróże w czasie do tyłu są tak naprawdę niemożliwe w żaden sposób. Tyle myślenia psu na budę. :)
Ehh dobra, czas spać. Ostatnia zagadka na dziś:
Jak dzień wcześniej wyjmę z pudełka Nighta piłkę, a dzień później ją do niego wsadzę, to jak sprawdzić skąd ona się wzięła? :D.
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
Image


nadwrazliwosc_zebow
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 82
Joined: Wed Jan 09, 2013 2:48 pm

Re: Kilka niejasnych spraw związanych z kampanią

#204

Post by nadwrazliwosc_zebow » Tue Sep 08, 2015 10:37 pm

...I to jest ostateczny dowód na to, że każda zmiana w przeszłości generuje nową linię czasową :P Prawa fizyki są dobrze zabezpieczone przed paradoksami. Z takich rzeczy, to mi się jeszcze "paradoks dziadka" przypomina.

A co do dwóch światów z Jurkiem i Zenkiem - wszechświat z samym Jurkiem istnieje, jak najbardziej. Skąd wiemy, że tak? Bo to jest totalnie analogiczny przypadek do naszego z Original Wara! :D Tyle, że naszym Jurkiem są Amerykanie i Arabowie, a naszym Zenkiem są Rosjanie. Amerykanie i Arabowie spotkali się w przeszłości, stoczyli wojnę, przenieśli złoża na Alaskę - to wszystko się stało w jakiejś rzeczywistości, ale nie jest to rzeczywistość dla nich dostępna, ponieważ przeniesienie się Rosjan zmodyfikowało ją i oderwało od niej kolejną linię czasową. Wszystko tak jak w grze. :D

User avatar

Szymiew
Soldier level 7
Soldier level 7
Poland
Posts: 731
Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
Location: Królestwo Polskie
Contact:

Re: Kilka niejasnych spraw związanych z kampanią

#205

Post by Szymiew » Wed Sep 09, 2015 5:10 am

Chyba nie do końca: Jurek to Joan Fergusson, a Zenek to arabowie atakujacy nas w misji z Gladstonem. Joan wchodzi do Eona pierwsza, ale ląduje później. Arabowie wchodzą do Eona po Joan, a lądują przynajmniej misję wcześniej niż ona. ;)
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
Image

User avatar

Night
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 146
Joined: Sat Jun 26, 2010 10:06 am

Re: Kilka niejasnych spraw związanych z kampanią

#206

Post by Night » Wed Sep 09, 2015 7:44 am

Szymiew wrote: Jak dzień wcześniej wyjmę z pudełka Nighta piłkę, a dzień później ją do niego wsadzę, to jak sprawdzić skąd ona się wzięła? :D.

Nie bardzo pytanie rozumiem. Tzn. clou problemu, który próbujesz przedstawić.
...I to jest ostateczny dowód na to, że każda zmiana w przeszłości generuje nową linię czasową Prawa fizyki są dobrze zabezpieczone przed paradoksami.
Nie znamy praw fizyki dotyczących podróży w czasie w przeszłość, więc nie można powiedzieć, że są dobrze zabepiezpieczone. Wszystko to to póki co dywagacje logiczne.

Z takich rzeczy, to mi się jeszcze "paradoks dziadka" przypomina.
Zostało to nie jako wspomniane od momentu przytoczenia BTTF w postacie znikającego Martego.

Dodam jeszcze, że bardzo możliwym rozwiązaniem paradoksu i pozostałych problemów byłoby istnienie poza czasem od momentu gdy dokonujemy podróży w czasie. Sam czas jest wymiarem, ale żeby w nim podróżować wstecz musmy go złamać albo się wybić ponad niego, tak, aby nas nie obowiązywał (teoretycznie, bo możliwe, że jest dokładnie odwrotnie i podróże po tym wymiarze są dostępne w nim samym w każdym kierunku). Gdy zaś nas nieobowiązuje to przestają istnieć pewne zasady, tj. my podróżnicy przestajemy być podatni zasadę przyczyny i skutku. Zaczynając istnieć poza czasem, nie obchodzi nas co było lub co będzie. Wchodząc ponownie w jakiś czas stajemy się białą kartką.

Pozaczas był zdaje się w X-men Animate Series, a sam Bishop podróżując w czasie miał branzoletę, która utrzymywała go poza czasem. Dopóki ją miał, mógł dokonać wszystkiego, nawet jeśli drastycznie zmieniło to jego przyszłość. Po jej deaktywacji znikał.
Nie pamiętam czy podobne - bez użycia technologii - istnienie poza czasem, było gdzieś wykorzystywane.

User avatar

Szymiew
Soldier level 7
Soldier level 7
Poland
Posts: 731
Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
Location: Królestwo Polskie
Contact:

Re: Kilka niejasnych spraw związanych z kampanią

#207

Post by Szymiew » Wed Sep 09, 2015 10:29 am

Nie bardzo pytanie rozumiem. Tzn. clou problemu, który próbujesz przedstawić.
Służę uprzejmie:
Twoje pudełko przenosi coś do tyłu w czasie o jeden dzień.
Więc:
W poniedziałek wyjmuję z pudełka piłkę. We wtorek ją do niego wkładam. Zostaje przeniesiona do poniedziałku, abym mógł ją wyjąć i włożyć we wtorek. W poniedziałek pojawia się w pudełku, bo włożyłem ją we wtorek. We wtorek mam ją i mogę ją włożyć, bo wyciągnąłem ją poprzedniego dnia jak się pojawiła.

Jak sprawdzić skąd ona się wzięła, skoro w poniedziałek istnieje dlatego, że włożyłem ją we wtorek, a we wtorek dlatego, że wyciągnąłem ją w poniedziałek?
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
Image

User avatar

Night
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 146
Joined: Sat Jun 26, 2010 10:06 am

Re: Kilka niejasnych spraw związanych z kampanią

#208

Post by Night » Wed Sep 09, 2015 5:54 pm

W poniedziałek nie musi być wcale w pudełku, chyba, że postawiłeś je tam już dzień wcześniej.

Czy będzie to pudełko czy nie, to w pewnym momencie będa po prostu dwie piłki, ta teraźniejsza i ta która przybędzie z jutra.

User avatar

0dd1
ArCamp Developer
Posts: 324
Joined: Tue Jul 01, 2014 3:01 pm

Re: Kilka niejasnych spraw związanych z kampanią

#209

Post by 0dd1 » Wed Sep 09, 2015 6:50 pm

Night wrote:Nie pamiętam czy podobne - bez użycia technologii - istnienie poza czasem, było gdzieś wykorzystywane.
W Star Trekach takie rzeczy były. Pamiętam odcinek Enterprise w którym mózg Archera został "zainfekowany" jakimiś robalami, które istniały "poza" czasem. Efektem ubocznym była utrata pamięci i nie był już w stanie dowodzić swoim statkiem, co ostatecznie skończyło się katastrofą. Dopiero po długim czasie udało się te robale zniszczyć, co jednocześnie usunęło je w przeszłości i nigdy nie doszło do zmiany kapitana. I tak czas się cofnął.

Zastanawiam się czy tak samo nie mogło by być z syberytem - co jeśli nie tyle co zagina czasoprzestrzeń co istnieje "poza" nią, a artefakty tylko wykorzystują tą właściwość. Czy w takim wypadku zniszczenie syberytu sprawiło by że nigdy nie mogło dojść do podróży EONem, i cała ta zmodyfikowana linia czasowa została by wymazana?
Do it!

User avatar

Szymiew
Soldier level 7
Soldier level 7
Poland
Posts: 731
Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
Location: Królestwo Polskie
Contact:

Re: Kilka niejasnych spraw związanych z kampanią

#210

Post by Szymiew » Wed Sep 09, 2015 7:19 pm

Albo ostatni odcinek TNG. Tam to dopiero był mindfuck czasoprzestrzenny.
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
Image

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest