[Totalny offtop] Skyrim niezbędne mody

To, co nie pasuje do pozostałych kategorii, ma swoje miejsce tutaj.
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2527
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

[Totalny offtop] Skyrim niezbędne mody

Post by Antitheus »

Ostatnio poproszono mnie o sporządzenie kolejnego spisu koniecznych modyfikacji do gry Skyrim. Piszę ten wątek głównie w celu archiwizacji ostatnich kilku dni 'pracy', a piszę go w tym miejscu, gdyż fajnie jest się dzielić wiedzą z innymi (sama gierka jest też dość popularna). Przy wyborze modów kierowałem się kryterium "Lore Friendly", jak i zbalansowaniem efektów modyfikacji. Wypisałem te najważniejsze. Tak więc offtop czas zacząć:
Spoiler: Podstawowe
Spoiler:
Spoiler: Towarzysze
  • UFO - Ultimate Follower Overhaul - w końcu możesz efektywnie zarządzać własną drużyną. Naprawia wiele niedociągnięć oryginalnego systemu.
  • My Home Is Your Home - Pozwala Ci na zarządzanie miejscem zbiorczym całej drużyny, jak i housingu poszczególnych towarzyszy.
    Modów na companionów nie będę tu listował. Jest na tyle dużo, że każdy coś dla siebie znajdzie.
Spoiler: Realizm
  • iNeed - świetny mod wykorzystujący SkyUI. Dodaje potrzeby snu, picia i jedzenia. Wszystko można skonfigurować via MCM. Można łączyć z RND
  • Frostfall - Hypothermia Camping Survival - Totalny must have, jeśli chcecie dodać smaku Waszej grze.
  • Ultimate Dragons - Walka ze smokami staje się nieco trudniejsza.
  • Invested Magic - A Better Magic Paradigm - Mod naprawia jeden z aspektów koślawego systemu magii w Skyrim. Niektóre zaklęcia (np wyciszenie) utrzymują się na naszej postaci aż do ich dezaktywacji. Podtrzymywane są kosztem naszych maksymalnych punktów magii. System podobny do tego, znanego z Dragon Age. Jako, że nie gram postacią ukierunkowaną na magię, tym razem nie instalowałem innych modów modów poprawiających mechanikę magii. Polecam ich poszukać, jeśli nie chcecie dostać germańskiego szału.
  • Better Vampires - Wampiryzm w końcu nabiera sensu. W pełni konfigurowalne w MCM.
Spoiler: Mapa
  • 3D Paper World Map - śliczna mapa Skyrim dla osób, które tęsknią za Oblivionem. Polecam pierwszy szablon. Uwaga! Pliki moda muszą być ładowane jako ostatnie (load order)!
Spoiler: Zadania i lokacje
Tak samo jak w przypadku towarzyszy - tych modów są setki. Wybrałem moim zdaniem najlepsze.
  • Wyrmstooth - Mod wielkości pełnoprawnej kampanii. W pełni udźwiękowiony. Dziesiątki godzin gry.
  • Heljarchen Farm - Wykup ruinę, napraw ją, zainwestuj i czuj się pełnoprawnym gospodarzem. Brakuje opcji automatycznego zbierania naszych zasadzonych roślin - dostajemy tylko pieniądze.
  • Windstad Mine - Oczyść, napraw i rozbuduj. Własna kopalnia. Zainwestuj ogromne pieniądze, by zdobyć jeszcze większe pieniądze (lub skałki).
  • Build Your Own City - Becoming a Lord - Mod godny uwagi i polecenia, aczkolwiek bardzo nieprzyjazny dla oka. Możliwość zbudowania własnego miasta od totalnych podstaw, świetna linia fabularna. Widać, że autor mocno się do tego przyłożył. Wielkim minusem w późniejszych etapach "budowy miasta" jest ułożenie domów, brak modyfikacji terenu i wszechogarniający rozgardiasz drewnianych "kładek" prowadzących do budynków.
  • Paradise Halls - Skyrim Slavery + pluginy - Znudzony standardową rozgrywką? Stań się łowcą niewolników. Do moda trzeba podchodzić z dużym dystansem. Nawet wielkim dystansem. Fajny do rozgrywek roleplay (np pokonaj i sprzedaj Ulfrica za 1.500 sztuk złota).
  • Helgen Reborn - Niezwykle dobrze przygotowany mod (najlepiej z całej tej listy). Skupia się na wydarzeniach po zniszczeniu Helgen i przywróceniu tejże wiosce funkcjonalności. Niezwykle dobrze skonstruowana fabuła, nowe lokacje, nowe tekstury, nowe bronie. Świetnie napisani bohaterowie (i kilka irytujących zadań). Godziny zabawy. Must have.
  • Millwater Retreat - piękny domek, choć niestety możemy go budować od razu po znalezieniu bez konieczności wykupu ziemi.
  • Legendary Cities - Tes Arena - Ktoś pomyślał i wzbogacił biedne Skyrim o lokacje znane z TES - Arena. Raz zainstalujesz i nigdy nie usuniesz.
  • Hroldan Nightgate and Sawmill Villages - Zastanawialiście się kiedyś co robią pojedyncze zabudowania pośrodku dziczy? Teraz ma to sens, gdyż każdy młyn i terenowa karczma posiada własny zestaw zabudowań.
  • Expanded Towns and Cities - Koniec z miastami i wioskami w stylu karczma + 2 domki na krzyż. Niedbalstwo Bethesdy zostało w końcu naprawione. Każde miasto ma unikalne zabudowania (muzea itp) - prawie jak w Oblivionie i Morrowindzie. Must have.
Spoiler:
Bardziej z perspektywy panów. Panie na OWN raczej nie wchodzą. Po kolei:
Spoiler: Drewniane PC
Wszystkie powyższe mody działają w 100% i są ze sobą kompatybilne (głównie za sprawą dobrze ułożonego LoadOrder). Jest to w pełni sprawdzona lista moich obecnych modów. Wszystkie mody są na tyle dobre, iż nie powodują losowych CTD gry.
  • Z tej listy mogą się ze sobą gryźć (kolorem zielonym zaznaczyłem rekomendację do pozostawienia):
  • Plugin Paradise Halls - Family Freud z Expanded Towns (Farma niewolników znajduje się na terenie wykorzystanym pod zabudowania Białej Grani z Expanded Towns).
  • Znane mi problemy:
  • BTRH Waifu - czasami powoduje bug czarnej twarzy - należy zrestartować grę
  • Better Vampires - Wampirzy refleks (slowmotion przy niektórych atakach) nie współpracuje z walką na koniu (zwyczajnie spowolni ruchy konia). Mały pikuś. Występował na 6.6. Zobaczymy na 6.7.
Na niektórych modach Skyrim lubi zepsuć nam savy lub crashowac przy starcie gry. Mody z powyższej listy działają bez zarzutu i nie powodują poniższych problemów. Jeśli zainstalowałeś już jakieś cholerstwo które wywala Ci CTD oto jak sobie z tym poradzić:
Spoiler:
  • CTD przy starcie:
  • Przyczyną tego jest najprawdopodobniej któryś z Twoich modów, który to jest niekompatybilny z wersją gry lub inną modyfikacją. Może być to również wina złego ułożenia loadorderu (główne mody umieszczone pod modami podrzędnymi/nadpisującymi). Rozwiązanie: namierz moda i go wyłącz/usuń.
  • CTD przy próbie zapisu gry:
  • Najprawdopodobniej wina skryptów jednego z moda. Rozwiązanie jest bardzo proste:
    • Wczytaj czysty save lub zacznij grę od nowa i stwórz nowy save (nie quicksave)
    • Na czystym save otwórz konsolę i wpisz player.kill
    • Gdy nasza postać umiera, wczytujemy szybko uszkodzony save (z CTD przy zapisie)
    • Typujemy player.kill i czekamy aż gra się ponownie wczyta
    • Próbujemy zapisać grę w nowym save (nie quicksave) i cieszymy się dalszą rozgrywką
  • CTD przy ładowaniu zapisanej gry
  • Któryś z modów crashuje naszą grę. Wyłączamy go lub;
  • Na czystym zapisie wpisujemy player.kill i staramy się wczytać uszkodzony zapis lub;
  • Czyścimy grę Save Game Cleaner'em. Script Instances, Broken Actives, Other i 2 opcje w Advanced aż wyświetli komunikat 0 fixed (bardzo drastyczne rozwiązanie).
  • Losowe CTD podczas gry
  • Włącz Papyrus logi w swoim .ini, po czym w folderze Skyrima w moich dokumentach znajdziesz folder Logs. Ważny jest dla nas Papyrus0.log (log ostatniej rozgrywki). Przy losowym CTD ważne są dla nas jego ostatnie linie, które najprawdopodobniej wskażą nam moda, który psuje naszą grę. Wyłączamy go.
  • CTD przy używaniu niektórych umiejętności lub przy wejściu do niektórych lokacji
  • Mówi to samo za siebie. Przyczyną jest najprawdopodobniej mod, który modyfikuje daną umiejętność lub mod, który dodaje obiekty w danej lokacji (mogą być to również części ubioru).
User avatar
Creative
Blackmen level 100
Blackmen level 100
Poland
Posts: 1246
Joined: Tue Jan 27, 2009 4:07 pm

Re: [Totalny offtop] Corrigendum Skyrim (niezbędne mody)

Post by Creative »

Bardzo dobry poradnik, dodaj jeszcze Skyrim HD - 2K Textures by NebuLa

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/607/
Image
User avatar
hidan
Soldier level 3
Soldier level 3
Posts: 59
Joined: Wed Nov 10, 2010 8:41 pm
Location: Polska

Re: [Totalny offtop] Corrigendum Skyrim (niezbędne mody)

Post by hidan »

Do realizmu dodał bym moda Wet and Cold
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/27563/?
Can't stop, can't stop the feet
Won't stop, won't stop the beat
And GO

Historia niedopowiedziana
2/20 - AM
6/20 - AR
3/20 - RU
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2527
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: [Totalny offtop] Corrigendum Skyrim (niezbędne mody)

Post by Antitheus »

Wrzucajcie swoje propozycje. Z niewymienionych modów poleciłbym jeszcze Highking'a (nie sprawdzałem), mod dodający alternatywne dialogi przy głównych wątkach (nie mogę znaleźć, lecz znajomi sobie chwalili), Hearthbreaker (świetny killmove), CrimeGoldDecay (nagroda za naszą głowę zmniejsza się z upływem czasu).
User avatar
Szymiew
Soldier level 7
Soldier level 7
Poland
Posts: 713
Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
Location: Królestwo Polskie
Contact:

Re: [Totalny offtop] Corrigendum Skyrim (niezbędne mody)

Post by Szymiew »

Dawno nie grałem, więc nie podam dokładnej nazwy, ale był mod który usuwał ten kretyński efekt rozjaśniania ekranu, gdy postać patrzyła w dół i przyciemniania gdy spojrzało się w górę.
Mała rzecz, ale dla mnie sine qua non.
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
Image
User avatar
Lengorio
Soldier level 3
Soldier level 3
Posts: 62
Joined: Wed Mar 28, 2012 4:48 pm
Location: Hiszpania, Madryt

Re: [Totalny offtop] Corrigendum Skyrim (niezbędne mody)

Post by Lengorio »

Nowa kraina do Skyrim, Elsweyr,to ojczyzna rasy Khajiitów: http://www.gry-online.pl/S030.asp?ID=45913

Falskaar rozbudowuje kraine Skyrim: http://www.gry-online.pl/S030.asp?ID=45091:
Nothing is impossible!
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2527
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: [Totalny offtop] Corrigendum Skyrim (niezbędne mody)

Post by Antitheus »

Falskaar, choć oferuje nową mapę, tak naprawdę podobno jest potwornie jedno-liniowy i przereklamowany (opinia "ważnego-innego").
Do listy dopiszmy:
Spoiler:
SkyRe + plugin uncapper i automated SkyRe patch generator (SkyRe świetnie współpracuje z Frostfall).
Reduced gold rewards for quests
Scarcity - Less Loot Mod
ACQUISITIVE SOUL GEMS - must have
Complete Crafting Overhaul Remade
Empowered magic
Millwater Retreat - piękny domek, choć niestety możemy go budować od razu po znalezieniu bez konieczności wykupu ziemi.
User avatar
Lazarus
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 140
Joined: Tue Oct 18, 2011 8:58 pm
Location: Podlaskie
Contact:

Re: [Totalny offtop] Corrigendum Skyrim (niezbędne mody)

Post by Lazarus »




User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2527
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: [Totalny offtop] Corrigendum Skyrim (niezbędne mody)

Post by Antitheus »

Ta Lazar, świetne. Ciuchcia genialna :)
Aktualizuję listę o:
  • Convenient Horses - nasz konik staje się troszkę mądrzejszy + możemy nauczyć się jego przyzywania
  • Predator Vision - Vampire Werewolf and Khajiit - ulepszone widzenie w ciemności dla wampirów, psów i kotów. Dodatkowo świetna opcja namierzania żyjących istot. Wielka wygoda.
  • Dragon Combat Overhaul - poprawia AI smoków oraz dodaje im kilka umiejętności. Walki stają się epicko trudne.
  • Legendary Cities - Tes Arena - Ktoś pomyślał i wzbogacił biedne Skyrim o lokacje znane z TES - Arena. Raz zainstalujesz i nigdy nie usuniesz.
  • Hroldan Nightgate and Sawmill Villages - Zastanawialiście się kiedyś co robią pojedyncze zabudowania pośrodku dziczy? Teraz ma to sens, gdyż każdy młyn i terenowa karczma posiada własny zestaw zabudowań.
  • Expanded Towns and Cities - Koniec z miastami i wioskami w stylu karczma + 2 domki na krzyż. Niedbalstwo Bethesdy zostało w końcu naprawione. Każde miasto ma unikalne zabudowania (muzea itp) - prawie jak w Oblivionie i Morrowindzie. Must have.
  • Improved closefaced helmets - "otwiera zamknięte hełmy". Milsze dla oka rozwiązanie.
MrSvP
Soldier level 2
Soldier level 2
Posts: 35
Joined: Sat Jan 17, 2015 2:16 pm

Re: [Totalny offtop] Skyrim niezbędne mody

Post by MrSvP »

Jak już totalny offtop to dodam coś od siebie nic wnioskowego do dyskusji :) ...Ciekawe.
User avatar
hidan
Soldier level 3
Soldier level 3
Posts: 59
Joined: Wed Nov 10, 2010 8:41 pm
Location: Polska

Re: [Totalny offtop] Skyrim niezbędne mody

Post by hidan »

A jak z kompatybilnością tych wszystkich modów? Testujesz je wszystkie razem czy usuwasz niektóre?
Can't stop, can't stop the feet
Won't stop, won't stop the beat
And GO

Historia niedopowiedziana
2/20 - AM
6/20 - AR
3/20 - RU
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2527
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: [Totalny offtop] Skyrim niezbędne mody

Post by Antitheus »

Są to prawie wszystkie mody, które mam aktualnie zainstalowane (mam jeszcze kilka swoich, np na dojenie krów i hodowlę zwierząt - idealne do iNeed i Frostfall - lecz to chyba już nadmierne zboczenie). Listę tworzyłem na zlecenie jednego z jutjuberów, więc starałem się dobrać te "z górnej półki", które zarówno wzbogacają grę, jednocześnie jej nie oszukując. Każda z modyfikacji została przetestowana również pod kątem obciążenia skyptami naszych savów ("twarde" odinstalowanie heavy scripted mod może je zabić) i wszystko wypada super. Najbardziej obciążone skryptami są mody na nowe lokacje (wiadomo - ale to nie są żadne "globale"), mod z farmą i kopalnią (aby odinstalować wystarczy w księdze dochodu kliknąć "stop income"), no i Better Vampires (lecz autor zamieścił świetne narzędzia do reinstalacji moda w MCM + włożył mnóstwo pracy w przygotowanie klarownego FAQ).

Gra działa bez zarzutu. Rzecz jasna bardzo rzadko i sporadycznie wywali CTD, lecz Papyrus nie wskazuje na żadnen z modów (raczej to zasługa Bethesdy). Niekompatybilny jest jedynie plugin Paradise Halls - Family Freud (farma na której możesz zostawić niewolników, żeby pracowali) z Expanded Towns. Chyba, bo nie odważyłem się włączać tych dwóch modów jednocześnie. Być może PH - FF umieszczony w loadorderze pod ET nadpisze pliki tego drugiego. Nie wiem. W każdym razie FF nie oferuje nam nic poza zwykłą farmą i vendorem z dziwną bronią (podobno w przyszłości chcą dorobić do tego mały questline).

Dodatkowo, wyłączyłem TRH Waifu. Niektóre postacie (przede wszystkim elfki) były troszkę zbyt przesłodzone, a mod czasami potrafił wywalić bug "czarnej twarzy" lub "Swoop da Whoop" zmuszając do konieczności restartu gry. No ale większość charakterów wygląda z jego pomocą świetnie.
User avatar
Lengorio
Soldier level 3
Soldier level 3
Posts: 62
Joined: Wed Mar 28, 2012 4:48 pm
Location: Hiszpania, Madryt

Re: [Totalny offtop] Skyrim niezbędne mody

Post by Lengorio »

Myśle że mody do Skyrima najlepiej jest zainstalować na najnowszej wersji gry. Tak nie powinno być problemów. :D
Nothing is impossible!
Markok
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 314
Joined: Thu Sep 04, 2014 12:53 am
Location: Oberschlesien
Contact:

Re: [Totalny offtop] Skyrim niezbędne mody

Post by Markok »

Lengorio czytaj pierwszy post dokładniej.. a jeszcze dokładniej spis unofficial paczy, które z pewnością są lepsze od podstawowych.. Ja tam za fantasy nie przepadam, prawdziwa historia, to jest to :D
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2527
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: [Totalny offtop] Skyrim niezbędne mody

Post by Antitheus »

Lengorio wrote:Myśle że mody do Skyrima najlepiej jest zainstalować na najnowszej wersji gry. Tak nie powinno być problemów. :D
Gram na Stimie - mój Skyrim sam się aktualizuje :). Mało tego, większość z natrętnych bugów naprawiają właśnie unofficial patch'e. Dodatkowo, bardzo duża część z wymienionych modyfikacji wymaga tylko i wyłącznie najnowszej wersji gry + większości patchów nieoficjalnych. Kiepsko napisany mod, globalne skrypty i inne ustrojstwa potrafią scrashować grę - wystarczy poczytać papyrus0.log. Dlatego przy wyborze modów należy być ostrożnym - mody z powyższej listy instalować można bez większego strachu. Przed reinstalacją moda warto zadać sobie pytanie "czy zawiera on cholerne globalne skrypty lub trwale podmienia zawartość vanilli"? Jeśli tak, warto odnaleźć stronę moda i przeczytać notkę dot. jego usuwania.
No i oczywiście nie można obejść się tu bez NMM, który przy instalacji tworzy kopie zapasowe podmienianych plików i pozwala tym samym na łatwe i pełne usunięcie takiego moda (za wyjątkiem instancji zapisanych w naszym save). Od kiedy zacząłem korzystać z tego narzędzia, moja radocha z modowania Skyrima jest o wiele większa.

Rzecz jasna, kiedyś zainstalowałem kilka modyfikacji, które sprawiały, że Skyrim stawał się bardziej niestabilny niż OW lub też potrafiły psuć savy. Przeszukałem Internet i mam już całkiem pokaźnego skill'a w ich naprawianiu. Po pierwsze, możecie wykorzystać SaveGame Cleaner do pełnego wymazania skryptów danego moda z waszego zapisu. Fajne rozwiązanie, gdy inne środki zawiodły.
Tutaj przedstawię Wam kilka problemów & ich solucji (mody z powyższej listy nie powinny powodować tego typu problemów o ile czytamy instrujcje):
Spoiler:
  • CTD przy starcie:
  • Przyczyną tego jest najprawdopodobniej któryś z Twoich modów, który to jest niekompatybilny z wersją gry lub inną modyfikacją. Może być to również wina złego ułożenia loadorderu (główne mody umieszczone pod modami podrzędnymi/nadpisującymi). Rozwiązanie: namierz moda i go wyłącz/usuń.
  • CTD przy próbie zapisu gry:
  • Najprawdopodobniej wina skryptów jednego z moda. Rozwiązanie jest bardzo proste:
    • Wczytaj czysty save lub zacznij grę od nowa i stwórz nowy save (nie quicksave)
    • Na czystym save otwórz konsolę i wpisz player.kill
    • Gdy nasza postać umiera, wczytujemy szybko uszkodzony save (z CTD przy zapisie)
    • Typujemy player.kill i czekamy aż gra się ponownie wczyta
    • Próbujemy zapisać grę w nowym save (nie quicksave) i cieszymy się dalszą rozgrywką
  • CTD przy ładowaniu zapisanej gry
  • Któryś z modów crashuje naszą grę. Wyłączamy go lub;
  • Na czystym zapisie wpisujemy player.kill i staramy się wczytać uszkodzony zapis lub;
  • Czyścimy grę Save Game Cleaner'em. Script Instances, Broken Actives, Other i 2 opcje w Advanced aż wyświetli komunikat 0 fixed (bardzo drastyczne rozwiązanie).
  • Losowe CTD podczas gry
  • Włącz Papyrus logi w swoim .ini, po czym w folderze Skyrima w moich dokumentach znajdziesz folder Logs. Ważny jest dla nas Papyrus0.log (log ostatniej rozgrywki). Przy losowym CTD ważne są dla nas jego ostatnie linie, które najprawdopodobniej wskażą nam moda, który psuje naszą grę. Wyłączamy go.
  • CTD przy używaniu niektórych umiejętności lub przy wejściu do niektórych lokacji
  • Mówi to samo za siebie. Przyczyną jest najprawdopodobniej mod, który modyfikuje daną umiejętność lub mod, który dodaje obiekty w danej lokacji (mogą być to również części ubioru).
Post Reply