Tekstury w Bryce

To, co nie pasuje do pozostałych kategorii, ma swoje miejsce tutaj.
User avatar
Gelwe
Soldier level 7
Soldier level 7
Posts: 696
Joined: Sun May 25, 2014 2:06 pm

Re: Tekstury w Bryce

Post by Gelwe »

Antitheus wrote:
Gelwe wrote: What do you think about it?
Looks quite like first Altar's textures from Alpha screenshots. Impressive work. Try to adjust the light and reduce the gain a bit :P. Well made piramid.
Light is the biggest problem, because it is hard to compare it with map objects.
PS: Thanks for props.
Creative wrote:Image
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać
.
Creative wrote: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze ;) Kontakt PW.
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2527
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: Tekstury w Bryce

Post by Antitheus »

Another way - make a single object -> photoshop it into the whole map's composition :P Anyway, your progress looks stunning.
User avatar
Gelwe
Soldier level 7
Soldier level 7
Posts: 696
Joined: Sun May 25, 2014 2:06 pm

Re: Tekstury w Bryce

Post by Gelwe »

I prefer doing whole map in Bryce.

EDIT: I'm doing right now winter map.

EDIT2: White colors are damn hard to adjust XD

First Mountain :D
Image
Creative wrote:Image
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać
.
Creative wrote: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze ;) Kontakt PW.
User avatar
Nefarem
MODbase Moderator
Poland
Posts: 1115
Joined: Sat Jan 15, 2011 8:13 pm
Location: Noxus

Re: Tekstury w Bryce

Post by Nefarem »

Nice snow effect, but try correct rock texture.
Absolute Dominion
Spoiler:
Modyfikacja opowiadająca historię Ivana Bierezova, żołnierza armii Rosyjskiej , weterana wojny w Chinach który wziął udział w misji ochrony złóż Alaskitu.

Download from Dropbox
Original War Cooperation
Spoiler:
Modyfikacja umożliwiająca granie w mapach z kampanii OW i nie tylko ze znajomymi kontra AI.

Download from Steam

Download from Dropbox
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Program ułatwiający tworzenie plików wri z dialogami, zadaniami etc do Original War .

Download
User avatar
Szymiew
Soldier level 7
Soldier level 7
Poland
Posts: 713
Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
Location: Królestwo Polskie
Contact:

Re: Tekstury w Bryce

Post by Szymiew »

It looks like drawing. :wink:
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
Image
User avatar
Gelwe
Soldier level 7
Soldier level 7
Posts: 696
Joined: Sun May 25, 2014 2:06 pm

Re: Tekstury w Bryce

Post by Gelwe »

Szymiew wrote:It looks like drawing. :wink:
Yes, because I draw it.
EDIT:Check it out.
Spoiler:
Image
Next example mountain.
Spoiler:
Image
Creative wrote:Image
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać
.
Creative wrote: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze ;) Kontakt PW.
User avatar
stucuk
OWSupport.com Owner
Posts: 438
Joined: Tue Apr 18, 2006 12:10 am
Location: UK, Scotland

Re: Tekstury w Bryce

Post by stucuk »

BTW there was one idea for the editor which was to add the ability to use Tiles like you get in editors like Total Annihilation. The only problem with this idea is making the actual tile images as Altars GBI's would be hard to split up(I lack the skills to make new images).

If people would be willing to create tiles (General tiles would need to have 8 bits for each direction) then it could become a possibility. Effectively allowing people to paste tiles in the map editor which would set the GBI as well as hex types and hex heights.

GBI's as most here will know are one of the hardest things to make for an Original War map.

Example Tiles:
Image
Image
- Stu
OWSupport
Markok
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 314
Joined: Thu Sep 04, 2014 12:53 am
Location: Oberschlesien
Contact:

Re: Tekstury w Bryce

Post by Markok »

Those snowy maps would look just horribly great with white grass imitating snow and being trodden by units.
User avatar
Gelwe
Soldier level 7
Soldier level 7
Posts: 696
Joined: Sun May 25, 2014 2:06 pm

Re: Tekstury w Bryce

Post by Gelwe »

Powracam z nową dawką mapek.
Image
Image
Image
Last edited by Gelwe on Fri Aug 14, 2015 11:44 pm, edited 2 times in total.
Creative wrote:Image
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać
.
Creative wrote: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze ;) Kontakt PW.
User avatar
Nefarem
MODbase Moderator
Poland
Posts: 1115
Joined: Sat Jan 15, 2011 8:13 pm
Location: Noxus

Re: Tekstury w Bryce

Post by Nefarem »

YEAH !!!! ;D , to wygląda za*****cie :DDD
Absolute Dominion
Spoiler:
Modyfikacja opowiadająca historię Ivana Bierezova, żołnierza armii Rosyjskiej , weterana wojny w Chinach który wziął udział w misji ochrony złóż Alaskitu.

Download from Dropbox
Original War Cooperation
Spoiler:
Modyfikacja umożliwiająca granie w mapach z kampanii OW i nie tylko ze znajomymi kontra AI.

Download from Steam

Download from Dropbox
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Program ułatwiający tworzenie plików wri z dialogami, zadaniami etc do Original War .

Download
User avatar
Night
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 146
Joined: Sat Jun 26, 2010 10:06 am

Re: Tekstury w Bryce

Post by Night »

Jest jakiś poradnik po polsku do tego Bryce? Szczerze mówiąc, po 5 minutach samotnej zabawy mi się odechciało... to nie gimp, ani blender, których jednak też się uczyłem na poradnikach video. Ciekawie by się było tego nauczyć, a ja mam tak, że bez konkretnych przykładów to ni huk nauka nie idzie mi.

Na TA, aż łezka mi poleciała ;). Postan ie czytałem, ale jak przewijałem to od razu wiedziałem, że to TA.
User avatar
Gelwe
Soldier level 7
Soldier level 7
Posts: 696
Joined: Sun May 25, 2014 2:06 pm

Re: Tekstury w Bryce

Post by Gelwe »

Water Volcano
Image
Creative wrote:Image
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać
.
Creative wrote: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze ;) Kontakt PW.
User avatar
Gelwe
Soldier level 7
Soldier level 7
Posts: 696
Joined: Sun May 25, 2014 2:06 pm

Re: Tekstury w Bryce

Post by Gelwe »

Po prostu renderuje całą mapkę i robie z niej gbi.
Creative wrote:Image
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać
.
Creative wrote: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze ;) Kontakt PW.
Post Reply